Třídveřový koncept Chevrolet Beat už byl k vidění na jaře roku 2007 v New Yorku. Nyní ho General Motors vystavuje znovu v Detroitu. Zároveň má v Detroitu také americkou rpemiéru studie MPV Orlando.
Kam sa podel dobrý vkus? To je jediné, čo ma pri tomto Beate napadá. Svetlá cez pol predku, vyjavený ksicht, stiahnutý zadok... Dizajnér musel byť asi dobre pod parou, keď robil model tohto auta. V mnohom mi pripomína Fiestu. S tým rozdielom, že toto je ešte podstatne hnusnejšie a odpornejšie, stretnúť to na ceste, tak sa zľaknem. Plus ten pokrčený interiér. No hnus, velebnosti. Dúfajme, že kým dospejú k sériovému Sparku, tak trochu vytriezvie.
Orlando, to je iná káva. Akoby s Beatom ani neboli od jednej firmy. Tu sa pozná dobrý vkus. Pekné. Za také dačo by sa nemusela hanbiť ani prémiová značka. :yes:
profil je příšerný. Zadek mi naprosto nesedí s předkem. V porovnání s obrovskými světly jsou ty zadní neuvěřitelně maličká. Celé mi to připadá překombinované.
Beat má agresivní vzhled, ale byť to rozhodně není žádný krasavec, tak si ho dokážu představit s mladým řidičem/čkou. Pro střední a pokročilou generaci to rozhodně nebude
Chceš mi tvrdiť, že Beat má v pomere k svojim rozmerom malé predné svetlá? Je drsný a hrubý, vyzerá neuveriteľne agresívne - nie sú to náhodou aspekty očakávané skôr od poriadneho športiaka? Ja v ňom vidím iba neforemnú hrču... Mix dizajnových prvkov, ktoré spolu neladia.
Naproti tomu Orlando sa mi prekombinované nezdá ani zďaleka. Má relatívne jednoduché tvary a na celom aute si drží štýl dlhších priamych línií so zalomeniami namiesto oblúkov, s ostrými, len mierne zaoblenými prechodmi. Napríklad bočné tretie bočné okno za "C" stĺpikom je novým a slušivým dizajnovým prvkom tohto auta.. Hoci Chevrolet ako taký nemusím, za toto v garáži by som sa ani náhodou nehanbil.
To, ktora zo 3 studii malych auticiek sa stane seriovym vozidlom, bolo asi jasne uz na zaciatku. Bohuzial vyhrala to ta, ktora sa pretvaruje, ze je sportovou a agresivnou. Tou nie je. A ani milym autickom do mesta. Hmmm..... :no:
Chevrolet Bleat použil rádoby cool tvary, které by asi fungovaly na sporťáku, ale po aplikaci na mikroautomobil výsledek připomíná karikaturu. Ten extrémní nepoměr mezi hmotou karoserie, masivním předkem a na druhé straně malými koly a nízkými okny přímo bije do očí. K tomu dnes oblíbené světlomety natažené přes půl auta a zajisté taky motor 0.8 l ze sekačky. Design by asi měli nechat raději Italům - ti navrhli prvního Matize a i dnes vypadá celkem mile.
Orlando je jiná káva, i když je to zvláštní kombinace všeho možného, nevypadá špatně.
Asi to bylo kouzlo nechtěného, že si napsal Bleat, ale je to dost výstižné. Především masiv předku a celková zavalitost je na tak malý auto až absurdní. Orlando je zajímavý, nejspíš z toho vzhledem k prudce se snižujícím oknům nebude nic vidět (ale to je dneska normální) ale celkem se mi líbí. Takže souhlasím i s Klaudiem, ačkoliv jeho obhajobu Nissanu Cube mu do smrti (a ta nastane hned jak se s Cubem poprvý neočekávaně střetnu na ulici) nezapomenu. :-)
...a Orlando se mi na první pohled jeví jako poměrně těžkopádný automobil. Ale myslím, že mu dá přijít na chuť. Mám rád designovou odvahu a Orlando poměrně vybočuje z davu...
Beat mi k srdci příliš nepřirostl, protože mi připomíná sic dynamicky tvarovanou, ale trochu disproporční krabičku od zápalek. Uvidíme v sérii.