Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chevrolet Camaro: Šestá generace přijde už příští rok!

Aleš Dragoun
Diskuze (0)
Páté Camaro prošlo loni výraznou modernizací. V nabídce Chevroletu však vydrží už jen jedinou sezónu, než bude vystřídáno nástupcem. Co o něm víme?

Reinkarnace Camara se opravdu povedla a současné provedení se oficiálně dostalo konečně i do Evropy včetně České republiky. Fanoušci zajásali, brutální Američan jich má koneckonců na starém kontinentu i u nás dost. Co ale bude dál? Ne, z portfolia Chevroletu rozhodně nezmizí. Od americké automobilky nedávno oficiálně, i když v relativní tichosti zaznělo: „Modelový rok 2015 bude pro pátou generaci posledním.“ Na novou řadu tedy nebudeme čekat dlouho.

Platforma Alpha pochází z Cadillaců ATS a CTS. Šesté Camaro dostane navíc nejspíše sedmistupňovou manuální převodovku a jako alternativu moderní dvouspojkové ústrojí, taktéž se sedmi rychlostmi. Chevrolet si jej ostatně nechal patentovat už v září 2013. Mnoho informací se dosud na světlo nedostalo, u General Motors jsou zatím poměrně zdrženliví a skoupí na slovo. O motorech se neví prakticky nic, předpokládá se, že pod kapotami najdeme vidlicový osmiválec objemu 6,2 l s přímým vstřikem. Vnější tvary mají být spíše evolucí než revolucí, výrazně se lišit nebudou. A to je dobře, pátá generace, která si vzala stylistické prvky z té úplně první, se líbí. Hrany, nízká okna a řádně široké blatníky dávají na odiv, s kým máme tu čest.

Nejpravděpodobnějším místem světové premiéry je lednová NAIAS v Detroitu. U Fordu budou mít od té doby určitě zase o něco těžší spaní. Připomeňme, že aktuální řadu pohání šestiválec 3,6 l/241 kW, verze SS má vpředu vidlicový osmiválec 6,16 l o výkonech 298, respektive 318 kW. Výkonnější ZL1 dopovaná kompresorem disponuje v modelovém roce 2015 433 kW a Z/28, pohání větší, ale trochu slabší atmosférický sedmilitr s 377 kW.

Aleš Dragoun
Diskuze (0)