Chevrolet Camaro ZL1 1LE nabízí novou desetistupňovou převodovkou
Chevrolet Camaro ZL1 se ve své aktuální generaci poprvé představil na jaře roku 2016 jako novinka připravená pro modelový rok 2017. Pro následující modelový rok 2018 se pak tento model dočkal lehkých retuší a uvedení paketu 1LE, zahrnujícího nové aerodynamické prvky, úpravy podvozku i pohonného ústrojí a rovněž mírné snížení hmotnosti.
Pro modelový rok 2019 opět dochází k dalšímu ladění formy nejostřejšího zástupce šesté generace modelové řady Camaro a tentokrát byla hlavní pozornost vývojového týmu soustředěna na desetistupňovou automatickou převodovku. Ta totiž nastupuje v novém provedení a Chevrolet vyzdvihuje především její pozitivní vliv na akceleraci i samotnou rychlost a plynulost jízdy.
Podle oficiálních materiálů značky Chevrolet je nyní Camaro ZL1 1LE na 4,7 km dlouhé testovací trati Milford Road Course společnosti General Motors s novou desetistupňovou automatickou převodovkou o více než půl sekundy rychlejší než se standardní šestistupňovou manuální převodovkou.
Chevrolet dále uvádí, že na delších tratích a závodních okruzích, jakým je například německý Nürburgring, mohou řidiči očekávat, že budou s novou desetistupňovou automatickou převodovkou ve srovnání se standardní šestistupňovou manuální převodovkou rychlejší i o několik sekund.
Pro modelový rok 2019 pak u modelu Camaro ZL1 1LE vedle uvedení nové desetistupňové převodovky, nabízené za příplatek, došlo i na revizi tlumičů Multimatic DSSV® (Dynamic Suspension Spool Valve), jejímž výsledkem mají být jejich rychlejší reakce na dané jízdní podmínky.
Paket 1LE pak i nadále nabízí sadu aerodynamických prvků z uhlíkových vláken, snížení hmotnosti o 27 kg za pomoci tenčího zadního okna a dalších úprav i 19palcová černá kola obutá do pneumatik Goodyear Eagle F1 Supercar 3R, která přinášejí oproti standardním 20palcovým diskům úsporu hmotnosti 1,5 kg na každé kolo.
Chevrolet Camaro ZL1 pak i nadále využívá kompresorem přeplňovaný osmiválec LT4 o objemu 6,2 litru, který je naladěn na nejvyšší výkon 485 kW (650 k) a točivý moment 881 N.m.