Chevrolet Corvette

Chevrolet Corvette

 

Jednou z největších atrakcí minuloročního detroitského autosalónu byl nový Chevrolet Corvette. Jde o jediný americký skutečně hi-tech sportovní automobil, který se velkosériově vyrábí. Jeho kariéra začala před 45 lety v roce 1953 v michiganském městě Flint, kde probíhala ruční montáž první generace tohoto vozu. U zrodu první generace byl hlavním šéfkonstruktérem nedávno zesnulý (1996) Zora...

Jednou z největších atrakcí minuloročního detroitského autosalónu byl nový Chevrolet Corvette. Jde o jediný americký skutečně hi-tech sportovní automobil, který se velkosériově vyrábí. Jeho kariéra začala před 45 lety v roce 1953 v michiganském městě Flint, kde probíhala ruční montáž první generace tohoto vozu. U zrodu první generace byl hlavním šéfkonstruktérem nedávno zesnulý (1996) Zora Arkus-Duntov. Corvette se během své úspěšné kariéry dočkal celkem pěti zásadních inovací.

Poslední generace Corvetty má uhlazený, neagresivní design, který mnohé skalní příznivce nemile překvapil, ale zdá se, že při výčtu všech ostatních vylepšení bude konstruktérům nové Corvetty odpuštěno.

O dostatečné jízdní výkony se stará "osvědčený" Small Block V8 o objemu 5,7 litru, který je však tentokrát vyroben celý z hliníku a poskytuje výkon 253 kW při 5400 otáčkách za minutu. Díky velkému objemu je i točivý moment na "patřičné" úrovni - 483 Nm/4200 ot/min. Zajímavé je, že motor ani v páté generaci Corvette není vybaven víceventilovou technikou.

Vysoký výkon motoru může přenášet na zadní kola buďto čtyřstupňová automatická převodovka nebo pro Evropany podstatně zajímavější šestistupňová manuální převodovka. Akceleraci s automatem z nuly na 96 km/h (daň za přepočet z mph) zvládne Corvette za 5,0 s. Manuální převodovka ještě nějakou desetinku ubere - 4,7 s. Prokluzu zadních kol brání protiprokluzový systém ETC a diferenciál s omezenou svorností. V tomto roce k výbavě přibyl i systém jízdní stability. Ten pracuje na stejném principu jako např. ESP u Mercedesu. To znamená, že pokud je vůz v zatáčce např. nedotáčivý elektronika na základě údajů z několika senzorů (otáčení kolem svislé osy, natočení volantu, rychlost, příčné zrychlení atd.) přibrzdí vnitřní zadní kolo. Naopak pokud je přetáčivý dojde ke krátkému přibrždění vnějšího předního kola. Tímto se eliminuje smyk, ke kterému ve skutečnosti ani nedošlo. U sportovního vozu jako je Corvette je samozřejmě možné tento systém vypnout a pořádně si zazávodit bez elektronických "serepetiček".

V srpnu minulého roku byla veřejnosti představena i verze Convertible neboli cabriolet. Na verzi Convertible je zajímavé především to, že karosérie byla vyvíjena nezávisle na kupé. Díky tomu je kabrio dokonce o 6 kg lehčí než kupé, což je velmi neobvyklé, jelikož obvykle jsou kabriolety až o 100 kg těžší než kupé!

K výrazné úspoře hmotnosti konstruktéři dospěli i rozhodnutím neinstalovat složitý a těžký hydraulický systém skládání střechy, takže u Corvetty je tento úkon přenechán svalům majitele.

A zajímavost na konec. Víte, že se Corvetty vyráběly až do roku 1966 jen ve verzi bez pevné střechy neboli kabrio. Později v roce 1975 naopak přišly do módy kupé v takové míře, že výroba kabria byla zastavena. Obnovení výroby nastalo až po dlouhých deseti letech.

Chevrolet Corvette

ikona ikona ikona ikona
ikona ikona ikona ikona
ikona ikona
Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
České ocelárny čeká boj o přežití České ocelárny čeká boj o přežití

Hutě varují, že je vyšší náklady na emisní povolenky…

Výrobce čipů Qualcomm dostal od Evropské komise pokutu dosahující miliardy eur Výrobce čipů Qualcomm dostal od Evropské komise pokutu dosahující miliardy eur

Evropská komise dnes udělila americkému výrobci čipů…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru

Také evropští zákazníci se údajně dočkají pick-upu…

Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Příroda vytvořila v polovině ledna opravdu vhodné…

 





 
Renault Captur dCi 110 X-MOD – Zkus mě rozesmát

TEST: Renault Captur dCi 110 X-MOD – Zkus mě rozesmát

Dnes 12:51

Modernizace Renaultu Captur se zaměřila hlavně na změny vzhledu a doplnění výbavy. Otestovali jsme „terénní“ verzi X-MOD v kombinaci s nejsilnějším turbodieselem nabídky.




Blesk.cz

4 rozpory ve výpovědi proti Tereze! Chci ji Simona potopit?

4 rozpory ve výpovědi proti Tereze! Chci ji Simona potopit?

Doplatila na naivitu, způsob života, nebo chtivost po penězích? Pašeračka Tereza H. (21), která byla na letišti…

Prezidentská debata rozdrtila televizní zábavu na maděru! Skučící arénu si pustily 2,2 milionu diváků

Prezidentská debata rozdrtila televizní zábavu na…

Prezidentská debata mezi stávajícím prezidentem Milošem Zemanem (73) a profesorem Jiřím Drahošem (68), která…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

138 minut v Dallasu! Faksa to schytal od rváče, pak srovnal kapitána

138 minut v Dallasu! Faksa to schytal od rváče, pak…

Šest vstřelených gólů, šest rvaček a celkem 138 trestných minut. Zábava potexasku. Hodně divoký zápas viděli…

 

Reflex.cz

Nepřišly vám volební lístky domů? Podívejte se, jak volit ve 2. kole prezidentské volby i bez nich

Nepřišly vám volební lístky domů? Podívejte se, jak…

Řadu lidí po celé republice zachvátila panika, že ještě nedostali volební hlasovací lístky pro druhé kolo…

Bohumil Pečinka: Tohle nejsou volby, ale referendum o Zemanovi

Bohumil Pečinka: Tohle nejsou volby, ale referendum…

První prezidentská debata na TV Prima znovu ukázala jedno: to nejsou volby, kde by šlo o střet pravice/levice,…