Škoda eles sedmičky v předcházející Z06, to byl polozávodní, atmosféricky plněnej ručně vyráběnej klenot. Dokonce byl opakoveně testován do 8. tis rpm, ale zde již nestíhala hydrulická zdvihátka (nojo, OHV) a plnění vzduchem, proto měl sériově nastavenou redline na 7.100 rpm. Potenciál tenhle motor ukázal, když jeho derivát LS7.R v Corvette C6.R úspěšně vyhrával, co se dalo.
Tohle už není ono. Ale přesto to vypadá, že C7 Z06 bude krutá pila ;-)
Btw. Davide Bureši, dík za článek, po dlouhé době něco, co stojí za to :yes:
Tak Corvette nikdy nebude pro Ferrari konkurencí, které je o několik tříd výš, zvlášť v posledních letech. Amíci neznají slova sofistikovanost, ,vyspělá technika a inženýrství, charakter a povedený design. Bez těchto aspektů se Italům a Evropě celkově nikdy nepřiblíží.
Jj, kdepak vyspělá technika u GM....jenom měli dřív než kdokoliv v Evropě (natož v Itálii) magnetoreologické tlumiče, head up displeje a milion dalších věcí. Jediný v čem Ferrari vede je cenovka...ve smyslu, že stojí několikanásobně víc. V rychlosti na okruhu to není...jen v limitovanosti výroby = exkluzivitě.
Charakter a povedený design jsou subjektivní měřítka, ovšem pro mě má například Ferrari 458 předek jako špatně svařená bouračka.
Tak teba som tu uz dlho nevidel ty jeden zaryty amerikanec. :-) Ale k veci, Corvette je cisto sportiak, navrhnuty tak, aby dosahoval co najlepsie vysledky na okruhu, tomu je podriadene uplne vsetko. Na druhej strane Ferrari spada do kategorie sportovo-luxusnej az na par verzii. Inerier hovori za vsetko, Taliani sa vyhraju do najjmensich detailov ci uz po dizajnovej, kvalitativnej (nezamienat so spolahlivostou), ci materialovej stranke. Takuto pridanu hodnotu ti Amerika neponukne, v tom je ten rozdiel, v luxuse, pocitoch, emociach, historii, mene, exkluzivite za co si aj nechavaju patricne zaplatit.
K čemu jim byly magnetoreologický tlumiče, když měly Corvetty vždycky nejmizernější podvozky a jízdní vlastnosti široko daleko? K čemu head up displeje v těch hnusných, nekvalitních a neadekvátních interiérech? Naopak, jedinou výhodou Vette je právě ta cena, která slouží jako utěšovací argument pro ty, kteří si na geniální 458 našetřit už nestihnou.
Je zajímavé shromáždit si výsledky testů a dojmů z profesionálních magazínů a webů, kde drtivě vede 458 Italia před zbytkem světa, poté následují MP4-12C, Gallardo, V12 Vantage S, SLS AMG, R8 V10, 911 GT3...Corvetta bude vždycky ta poslední vzadu, je načase si vytáhnout hlavu ze zadku a konečně si přiznat, že USA se na Evropu nechytá. Těším se na případné srovnání 458 Speciale, MP4-12C, SLS AMG Black Series, Gallarda Squadra Corse se Z06 na okruhu a na silnici, těším se, jak Amík dostane napráskáno.
Mimochodem, mě zas ta tvoje Z06 připomíná směšný modýlek od Hot Wheels nebo obyčejnou verzi ( která btw uboze ukradla ten designový prvek zadní linie střechy na bok od 599 GTO ) po náletu extremistických tunerů. Je to vrchol nevkusu.
Petrolheade, vystrč hlavu ze zadku italských dobytků. Jestli může být americký automobilový průmysl na něco pyšný, tak určitě na Corvette.
Budeme se bavit o nyní již minulé generaci C6, protože o nové C7 krom informací z článku ještě nic nevíme :-)
Takže začněme motorem. Víš třeba, že LS7 smallblock byl vůbec nejlehčí osmiválec své doby? Že Nikdo z německé prémiové trojky ani z italských výrobců supersportů tak lehký motor neměl? Navíc se jim LS7 vyrovnal výkony i spotřebou (v té např. Italské V8 a V10 spíše předčil) a zcela deklasoval robustností a spolehlivostí? V době, kdy má Gallardo a F430 před třetí GO je LS7 sotva dobře zajetý.
Pak ten podvozek. Níže linkuješ nějaký test Corvette v základní verzi a ještě kabriolet --> to je ale něco jako GT model, nikdo po něm nečeká výkony supersportu. Je to sportovně laděný kabriolet s osmiválcem.
Od sportování tu je Z06, která ve své době patřila k tomu nejrychlejšímu, co se dalo koupit. S paketem Z07 (tužší podvozek, větší brzdy, semi-slicky) si pak nemá co vyčítat se světovou špičkou. Je mi líto petrolhéde - 8 let stará americká herka, která se "kupuje jen kvůli ceně" si nemá co vyčítat s MP4-12C, 458 Italia nebo GT3 RS 4.0. Naopak všechny Astony, AMG a M se na ní dívají uctivě zezadu...
Dá se předpokládat, že nová generace bude zase o kus rychlejší, takže bych řekl, že 458 Speciale má problém :-)
To jsou všechno hezké představy, ale kde je nějaký důkaz? Jedna věc je si to takhle idealizovat v hlavě a druhá tkví v nějakých objektivních posudcích. Stačí se mrknout na srovnání Corvette proti konkurenci a je hned jasno, že tvůj příspěvek se jeví jako zbytečný, protože Tvá tvrzení jednoduše neplatí :-)
Rozklikni si jednotlivé tratě, pak podle tvé logiky budou plečky i ty Italie a McLareny >:D
Prostě Vette je auto, které je schopno držet krok nebo porážet současnou evropskou i japonskou špičku, přestože je za třetinovou cenu a má pětinové provozní náklady. S rozvodem OHV... a listovými pery... >:D:-!
pozor - listová pera je něco, co si představím u V3S. Ve Vette mám v předu i vzadu kompozitové pero, chcete-li. Není to u každého kola ale vždy napříč mezi nimi, stejně jako stabilizátor. Je tam místo klasických pružin a je fakt, že když jsme poprvé auto zvedali, radši jsem volal do servisu, jestli mi to nevypadne :-)
Nevypadlo, kola se samozřejmě normálně vyvěsí a je to zvláštní pohled na podvozek, kde jsou tlumiče bez pružin a dole ta laminátová fošnička.
on je hrozně zlej :-) Pokud jezdí nějakou italskou plackou a dá brno pod 2 minuty, tak smeknu a budu už ticho. Ale bojím se spíš, že má ta italská auta rád jen z plakátů. Což jsme ale měli v určitém věku rádi všichni, o to nic ;-)
Já třeba uznám, že 911 (997) s PDK byla na okruhu na***, jakkoli je to jinak parádní auto. po několika kolech se začne přehřívat převodovka - to je prý normální a musí se odpočívat. Takže pro mne nyní zlatý manuál a motor vpředu. v zatáčce to hezky drží a občas si vyslechnu štěkání omezovače, když se zapomenu .
tož tak
Myslim ze srovnavat Vette a Ferrari jde - ale jinak. V Brne na okruhu ferraristi vystavi svoje Italie pred boxy a pri piti kavy si povidaji jak byli pred lety na vylete na Stelviu. A nekolik Vette zatim do umoru brousi gumy na okruhu a honi desetinky. Majitel Ferrari navic vi, ze kdyz se mu na aute rychlou jizdou neco vysype, pomalu aby si vzal uver na opravu. Vettistum maximalne nezbude nic z aktualni vyplaty. A ted vazneji - soucasna Ferrari jsou klenoty. Designove i technicke, nova C7 se trochu priblizila ale je jinde. Cekam az vylezou s novou ZR1 :). Pak teprv zacnu prodavat organy.
přiznám se, že kdybych na tu Itálii měl a měl dalších pár mega do rezervy, koupil bych si jí. Je nádherná a taky bych se s ní bál jezdit na limitu....
911 jsem si taky hýčkal, ale když bylo třeba, šlápl jsem jí na krk a u Vette mi to přijde normální. Je poctivá, mechanická, žádná hejblata a asistenti, jediný náznak hi-tech je head up displej a ten stejně využívám tak max na navigaci v cizině....
Takže se na ně nedívejme s despektem, mají ta auta rádi a bojí se o ně.