V nižší střední třídě se schyluje k bratrovražednému souboji korejských modelů. Kia Cee'd a Hyundai i30 dostávají v novém Chevroletu Cruze zdatného soupeře, který je větší, velmi dobře vybavený a má podobně konkurenceschopné ceny.
Pořád je to jen sedan a kolik jich je na našich cestách vidět - minimum. Dnešní doba si žádá pro aktivní lidi podařený kombík nebo 5ti dvířko do kterého se dá vše v poho naložit. Tohle auto má portovní vzhled pro usedlé lidi.
jj presne tak, staci se kouknout na reklamy treba i tady na Auto.cz, najednou hlasaj odpocet us konecne bez prisky a na fotce/flash animaci tam maj sedan, lift, kabrio :-)
v Hornbachu som bol asi tak 1x. keď chcem ísť na pivo, tak idem niekam, kde ho čapujú. kočárek zatiaľ nevozím a na dovču sa zbalím aj do sedanu. aj tak si mám asi kúpiť kombík, lebo čo ak náhodou budem potrebovať odviezť nejakú skriňu, alebo zopár mŕtvol... Tieto kydy o veľkosti kufra ako o rozhodujúcom faktore pri kúpe auta mi pripomenú vždy jednu vetu z filmu " toto auto má veľký kufor! tam sa vám dokonca aj mŕtvola vojde..." 8-s
Kydy-nekydy - je to proste vec priorít. Moje priority sú čo najväčšie vnútorné rozmery, čo najväčší a najprístupnejší kufor, mäkké pruženie, primerane silný, ale asketický motor. Keď na mňa už decká budú kašľať, nebudem mať potrebu voziť 3 detské seadčky, kočík a spústu batožiny, nebudem nakupovať veci do baráku, aj moje priority sa zmenia. A samozrejme vpohode vezmem kľudne sedan. Ale nateraz mi príde praktickejšia napríklad tá Octávka. Na druhú stranu, voči tomuto novému Chevroletu je to asi jediný argument.
lenže ja som reagoval na príspevok v znení "dnešný aktívny ľudia musia mať jedine kombík" 8-s ja si o sebe myslím, že som až moc aktívny, ale kombík som potreboval cca 2x v živote a aj to som potom vyriešil dodávkou, takže... Ak niekto napíše ako ty, že potrebuje kombík, lebo má deti a stále niečo vozí v aute, tak to beriem. ale takto sa to generalizovať nedá... 90% času v aute trávim sám, čiže s priškrtenými vlasmi by mi najviac vyhovovala formula. Ideálne by bolo coupé, ale vozím sa v sedane.
Veď hej, nejdem sa hádať, a s Tebou už vôbec nie.
Dnes som v tm aute na autosalóne sedel. Vcelku príjemné, vzadu menej, predná sedačka je skoro na zemi a problém je s chodidlami. ANi v pozdĺžnom smere nie je priestoru nijak nazvyš. Zaujímavý bol textil použitý vo dverách aj na palubke. Kufor dosť podpriemerný. Na Octávku celkovo asi nemá. Je to fakt.
Kombík? Nevím co bych s ním dělal a halvně co bych do něj nakládal? Tu jednu tašku s kterou ejdu na výlet nebo náku z globusu či Tesca???
Nechápu lidi co sebou furt musí vozit půl domácnosti, k čemu???
Písal som to vyššie - je to vec priorít. Ty máš také potreby, niekto ďalší zase iné. pre mňa by to teraz bolo nepraktické auto, aj keď sa mi páči. O 10 rokov mi môže vyhovovať práve niečo podobné. ;-)
Když už jsme u toho, nepřemýšlel jsi o S-Maxu ? Švagr si ho koupil, tak jsem se projel. Prostorem i jízdně velmi dobré rodinné auto. A už je i levnější, rozhodně stojí míň než ten Grand Voyager.
Tak to je jasné, ale bol som sklamaný. Asi som už Renaultom zhýčkaný, pretože aj keď jazda bola skutočne precíz, tak mi to auto bolo pritvrdé. Ale cez to by som sa preniesol skôr ako cez tvar predných sedákov. Vysoké a úzke, tvrdé bočnice ma iritovali od prvej sekundy. Nútili ma držať nohy bližšie pri sebe ako mi bolo pohodlné a zo strán ma tlačili do stehien. Ak pozerám na pridané 2 miesta v 3. rade sedadiel, veľa plusov to tiež autu nepridalo, sú, ako vo väčšine MPV tejto triedy, hodne nepohodlné a minimalistické, vpodstate núdzové. Takže tento Forďoš asi nie. Ale díky za pripomienku.
Tak to jo, novej Grand Scénic si rozhodně omrknu a dá se asi předpokládat, že bude ještě cenově výhodnější než S-Max. Z toho akcentu na pohodlí a prostor chápu i ten Voyager, to je dobrá žehlička a koráb silnic, ale cenově už někde jinde. Pak ještě třeba Dodge Journey, ten asi bude taky spíš do pohodlí ale s tím jsem nejel. Jen se mi líbí vzhledově. Jinak já se v tom S-Maxu cítil dobře i co se sezení týče a zas tak tvrdej mi nepřišel.
otazka znie, koho to bude trapit? Majitel Cruze bude mat po 5 rokoch auto, ktore este bude mat aku-taku hodnotu. Majitel OII bude po 5 rokoch spominat na svoju octavku, ktoru mu pred 3 rokmi ukradli...
To je velmi teoreticke, ztrata hodnoty je realita vsednich dni. Za poslednich 5 let jsem vystridal 2 Audi a jedno BMW, vse nove...a rad bych to zaklepal (tuk, tuk, tuk) bez ztraty kvetinky.
Toto je azijske auto, a O2 teraz uz vyzera ako zbastardizovane azisjske auto. Co sa tyka motorov, tak to uz zname. ano zakladna nepouzitelna octavka je cenovo niekde na urovni cruze... ale co trebars s takym vykonnym motorom, ako je t 1,6ka v pripade Cruza, a s takou vybavou, to uz je cenovy rozdiel skoro 70-80 tisic... Ak po piatich rokoch to auto chce niekto predat tak cruze vobec nebude o tolko lacnejsi.
Moc nevěřím, ale zkus to klidně rozepsat:
- pořizovací cena
- počet splátek
- z čeho se skládá splátka
- první vklad, poslední zvýšená platba
- RPSN
- ... atd.
Leasing u ČSOB. Když spočítáš, že v ceně je 3 roky havárka a tuším rok zákonné, tak až zas tak nepřeplatíš. Měl jsem tak Nubiru. Cena na leasing byla 350 tis. Za 3 roky jsem zaplatil 420. Kdybych koupil za hotové tak dám 350 + 3 x za havárku /bez bonusů byla havárka cca 12-14 tis a neplatil jsem zákonné-ale jenom asi rok/. Takže při platbě v hotovosti bych dal tak 395 tis. Přeplatil jsem 25 tis. Kolik zaplatíš, když vezmeš auto na úvěr. Počítej.
Já ti to celkem věřim a to je zrovna ČSOB banda pěknejch *. Ale dneska není problém i leas přeplatit o necelých 100 litrů + pojistky, při autě kolem 2 mega.
No jasně, máš pravdu, ale před lety toho moc nebylo. Dneska se musí člověk více zajímat a né vzít první nabídku. Cenově ten Cruze ale vychází dobře a já jsem už dost starý na to abych se zadlužoval bez rozmyslu. Pokud na to nebudu mít, tak budu jezdit ve starým autě.
Ale to už je otázka přístupu k věci a to patří do jiné diskuze.
Dneska je výhoda, že se o tebe celkem perou. Pořád je ale spousta lidí, myslím že většina, co si smlouvu a podmínky ani nepřečtou, nerozumí jí, nebo si nedokážou vzít do ruky kalkulačku. Hlavně prodejce je podmazanej leasingovkou a pokud člověk narazí na "šikovnýho a výřečnýho" prodavače, tak odcházíš s pěkným flastrem. Nejlepší je narazit na "novou" leasingovou společnost, se snahou se prosadit na trhu, nebo naopak na velkou, co má menší marže, ale tam už je zase problém s nějakým tlačením k zemi.
Tak jsem si naivně myslel, že tak závažnou dardu jakou dluh na několik let je, si každej spočítá tam a zase zpátky a pak ještě desetkrát než to podepíše.
No jo, to by vlastně nemohly existovat spolky typu Provident Financial... :-!
No to si piš! To je příklad No1! RPSN zkratka neznámá... Co taky chceš, když lidi nalítnou nějakýmu spolku na půjčku s tím, že nejdřív musí zaplatit třeba první dvě splátky a pak... no a pak hov...ězí?! Ale taky ten svět musí z něčeho žít, ne? >:-[]:-(:-(
Jestli se tady prodá byť jen jedinej kousek na vrub Octávky, tak budu jedině Rath! Česko je země piva, škodovek, neschopnejch politiků, závistivejch maloměšťáků a ubohejch "celebrit"!!! To by byla reklama pro Czechtourism!
Teda ja osobne jsem na Chevrolet zatizenej (no hlavne teda US), takze pro me je Cruze jasna volba pred oktavkou a uprime si myslim, ze tak zacne uvazovat hoodne lidi, Cruze jsem videl, je to krasny auto, dobre vybaveny, uz v zakladu a za tu cenu, no takova trefa do cerneho
Ale, ty už seš jak ty politici... Řekneš A a B si necháš v trenkách... Já si na vrub oktávky nekoupil nic-nikdy sem totiž o ní neuvažoval... A Chevyho taky nemám, takže pane Navtech, nemaťte voliče!!! >:-[]
Chevrolet se tímto autem plně zařadil do evropské mainstreamové nižší střední. Chybky tam jsou (např. zpracování výplně dveří je mizerné), ale je to plně srovnatelné třeba s Citroenem C4, Opelem Astra nebo Kia (skloňuje se to nějak?) Cee´d, tedy s tím horším ve třídě. Na trio Golf/Mégane/Focus tohle autíčko ale ještě pořád nestačí. Originální je koncepce karoserie sedan, která může být pro někoho důvodem ke koupi a řadí jej tak trochu po bok Mitsubishi Lancer. Celkově rozhodně palec musí směřovat nahoru, tohle auto si vybojovalo právo na život :yes: