reklama


Chevrolet Cruze: První jízdní dojmy

Chevrolet Cruze: První jízdní dojmy

 
 

Automobilky Kia a Hyundai se už staly respektovanými hráči v kompaktní třídě. Přidá se k nim další korejská novinka – Chevrolet Cruze?

Doba, kdy představovaly korejské vozy v nižší střední třídě jen velmi kompromisní, cenově atraktivní alternativu k zavedenějším značkám, už zcela jistě skončila. Modely Cee´d a i30 se staly slušným standardem třídy, a tak jsme byli velmi zvědavi, zda na jejich úspěch naváže i největší konkurent – Chevrolet.

Správné logo
Pokud je vám americká značka Chevrolet sympatická, určitě musíte příchod této novinky ocenit. Stylisté si totiž tentokrát dali na designu velmi záležet. Zatímco u zmíněné konkurence lze ještě najít na evropských tvarech jistě korejské rysy, model Cruze je velmi povedenou kombinací evropského stylingu doplněného americkou přídí. Navíc přichází stylově nejprve jako sedan, což je opět veskrze americký přístup. Takže zatímco jste se mohli trochu ošívat nad přítomností zlatého loga na sparku, tohle auto si znak Chevyho skutečně zaslouží. Marná sláva, v nižší střední třídě mnoho hezčích sedanů než je Cruze nenajdete... A přestože jsou lidé od Chevyho tajemní jak hrad v Karpatech, naznačují i pozdější příchod dalších verzí, patrně kombíku a hatchbacku.

Sportovní nádech
Snad ještě větší překvapení než atraktivní zevnějšek nám přichystala kabina. Na „empívíčkový“ posaz Made in Korea rovnou zapomeňte. V tomto Chevroletu se sedí snad tak nízko, jako v autech koncernu VW a palubní deska řidiče i spolujezdce nejen příjemně obklopuje, ale hýčká oko i sportovními tvary. Díky velkému rozsahu nastavení volantu si lze najít naprosto ideální pozici, pochvalu zaslouží jak tvar a velikost volantu, tak i tloušťka jeho věnce.

Látkou čalouněná sedadla mají celkem dobré boční vedení, ta s kůží pak velmi dobré. Bohužel kvalita plastů poněkud zaostává. Ne, že by nějak zvlášť záleželo na jejich tvrdosti, nepotěší ale jejich velká náchylnost k poškrábání. Poněkud nešťastné je i umístění ovladačů ventilace v rozích středového panelu, když si spolujezdec udělá pohodlí, čas od času kolenem pootáčí ovladačem.

Nafta jako optimum
Cruze na trh vyrazí se třemi motorizacemi – benzinovou šestnáctistovkou o výkonu 83 kW a osmnáctistovkou se 104 kW, které doplní dvoulitrový turbodiesel s 110 kW. Zážehové verze mají na dnešní poměry značně nadprůměrné parametry, ale kvůli dlouhému zpřevodování pětistupňového manuálu neposkytují takovou dynamiku, jaká by se dala čekat a zejména v nízkých a středních otáčkách jsou poněkud letargické. Po překročení 4000 otáček se ale docela snaží, taková jízda vás ale asi moc bavit nebude, protože již od nějakých 3500 min-1 zvuk motoru dost výrazně proniká do kabiny. Nakonec je tak nejlepší motorizací dvoulitrový diesel. Ten je naopak odhlučněn velmi dobře a od 2000 otáček výš poskytuje sedanu velmi slušnou dynamiku.

Chevrolet Cruze v Evropě
Motor1,6 16V1,8 16V2,0 D
Zdvihový objem [cm3]159817961991
Válce/ventily4/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]83/6400104/6200110/4000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]153/4200176/3800320/2000
Max. rychlost [km/h]185200210
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,510,010,0
Komb. spotřeba [l/100 km]6,76,85,6

Zatím těžko hodnotit řazení, protože se u testovacích verzí jeho projev lišil. Obecně se dá říci, že má dráhy spíše delší a jednotlivé rychlosti jsou v kulise posazeny dost daleko od sebe, u některých aut docházelo ke změnám rychlostí rychle a docela plynule, jinde bylo řazení kostrbatější a s vůlemi. Holt předsériové kousky...

Tak trochu WTCC
Dobrý dojem z designu a kabiny nezkazí ani podvozek sedanu. Rozhodně překvapí, že se Chevrolet rozhodl dát sbohem tradičnímu komfortnímu pérování a vsadil na poměrně výrazně sportovní orientaci. Nejprve jsme vyzkoušeli dieselovou verzi na pneumatikách Kumho Solus o rozměru 225/40 R 17 a přestože rozhodně nejde v paletě této pneumatikářské firmy o sportovní obutí, byli jsme příjemně překvapeni jak stabilitou auta, tak malou nedotáčivostí, což platilo i pro diesel. To vše navíc doplňovaly jen mírné náklony v zatáčkách. Pérování je ale na druhou stranu už dost tuhé. Na dokonalých španělských silnicích to nebylo na škodu, jsme ale zvědaví, jak obstojí Cruze na českých tankodromech. Verze s osmnáctistovkou jsou na 17“ kolech už o něco komfortnější, ale šasi už nepůsobilo tak sebevědomě, navíc v rychle projížděných ostrých zatáčkách občas ztrácelo vnitřní přední kolo trakci.

Verzi na 16“ ráfcích už budou vyhledávat skutečně defenzivní řidiči. O jízdním komfortu už by se mohlo snad hovořit i u nás, ale jde to jednoznačně na úkor jízdních vlastností. Chevy na balónových pneumatikách už dost plave a v zatáčkách se k řidiči dostává málo informací o tom, co se děje s předními koly. Ani v této konfiguraci se ale nijak zvlášť nebrání svižné jízdě, jen je třeba být opatrnější.

Nezklamalo ani řízení. Je sice trochu necitlivé v přímém směru a působí poněkud uměle, nechybí mu ale strmost a posilovač řízení není přehnaně horlivý, takže se Cruze řídí příjemně i na hodně zatáčkovitých tratích. Prostě a jednoduše – je to rozhodně nejlepší korejský Chevrolet, jaký jsme řídili.

Konec kompromisů
To, co před pár lety započala Kia a následně Hyundai, teď završuje Chevrolet. Značky, které byly donedávna považovány za nejslabší v segmentu srovnaly krok a v řadě ohledů dokonce některá konkurenční vozidla předstihly. Teď už prostě v kompaktní třídě nejsou špatná auta. Ba co víc, Chevy nasměřoval Cruze mezi sportovněji orientované vozy, a to rozhodně zaslouží palec nahoru.

Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Trumpova rallye se zadrhla. Akcie firem, které vítaly jeho vítězství, padají Trumpova rallye se zadrhla. Akcie firem, které vítaly jeho vítězství, padají

Nový americký prezident ještě nesložil slib a investoři…

Venezuelané se po měsíci dočkali slíbených nejvyšších bankovek Venezuelané se po měsíci dočkali slíbených nejvyšších bankovek

Po více než měsíci odkladů, zmatků a nepokojů se…

Řecký účetní dvůr schválil prodej drah italské železnici Řecký účetní dvůr schválil prodej drah italské železnici

Řecký účetní dvůr v pondělí schválil prodej řeckých drah…

Zápisník Dušana Kütnera: Lančmítové štěstí Zápisník Dušana Kütnera: Lančmítové štěstí

Facebook hodlá zavést v Německu jako druhém státě po USA…

 
 

Tapety


Přidat názorDiskuse: Chevrolet Cruze: První jízdní dojmy



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat. Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat.

Ceny ojetých Volkswagenů Tiguan klesají ke dvěma stům…

Airbag zachraňuje životy již 45 let. Víte, jaké druhy existují? Airbag zachraňuje životy již 45 let. Víte, jaké druhy existují?

Tlumí náraz, usměrňuje naše tělo při nehodě, ale také nám…

 




Video: Při bouračce v BTCC to odnesla i věž s kameramanem Video: Při bouračce v BTCC to odnesla i věž s kameramanem

Létající Chevrolet Cruze při závodě ve Snettertonu smetl…

Chevrolet Cruze: Inspirace digitálním světem filmu TRON: Legacy Chevrolet Cruze: Inspirace digitálním světem filmu TRON: Legacy

Chevrolet na Auto China představil koncept sedanu Cruze,…

 



 
Chcete si tuningem zničit auto? Přinášíme spolehlivé tipy!

Chcete si tuningem zničit auto? Přinášíme spolehlivé tipy!

Dnes 08:00

Široká kola, kity přímého sání či laděný výfuk. To všechno jsou úpravy, jejichž smyslem je dále zlepšit jízdní projev auta. Ale opravdu jej zlepší, nebo autu spíše ublíží?




Blesk.cz

V Davosu se sejdou politické a ekonomické elity: Řešit budou Trumpa a Čínu

V Davosu se sejdou politické a ekonomické elity:…

Ve švýcarském luxusním letovisku Davos začíná každoroční setkání elit politického a ekonomického světa v rámci…

Další šťastlivec ze superhry Trhák: Výhru předpověděl komín

Další šťastlivec ze superhry Trhák: Výhru předpověděl komín

„Mám obrovskou radost. Ani to neumím popsat. Nikdy v životě jsme totiž nic nevyhráli,“ prozradil včera Blesku…

 

iSport.cz

TOP hvězdy, nebo talent? PĚT borců, kteří můžou vystřídat Costu v Chelsea

TOP hvězdy, nebo talent? PĚT borců, kteří můžou…

O jeho budoucnosti v Chelsea se má rozhodnout brzy. Útočník Diego Costa si každopádně hádkou s trenérem Antoniem…

Hušbauer: Rok ve Slavii? Ještě nemám sešívané srdce, bylo by to nefér

Hušbauer: Rok ve Slavii? Ještě nemám sešívané srdce,…

Ve Spartě vyrůstal a získal s ní i titul, teď už rok obléká dres jejího největšího rivala. Záložník Slavie Josef…

 

Reflex.cz

Sebevražda Západu: Čísla a data dokazují propojení islamismu, terorismu a migrace

Sebevražda Západu: Čísla a data dokazují propojení…

Víte co mají společného střelba v Židovském muzeu v Bruselu z 24. května 2014 a atentát spáchaný na vánočním…

Svléknout se před foťákem v šedesáti? Francouzská modelka dokazuje, že věk je jenom číslo

Svléknout se před foťákem v šedesáti? Francouzská…

V době, kdy má většina modelek už několik let po kariéře, se jedenašedesátiletá Yazemeenah Rossiová teprve…

 
 
reklama