Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

GM: Chevrolet Volt bude mít v městském cyklu spotřebu 230 mpg, asi 1 l/100 km

Diskuze (49)
GM zveřejnil zprávu, že podle americké normy EPA ujede připravovaný hybridní elektromotor Chevrolet Volt na jeden galon (asi 3,8 l) v městském cyklu více 230 mil, to v přepočtu znamená zhruba 1 litr na 100 km.

Chevrolet Volt se začne vyrábět na konci roku 2010 jako modelový rok 2011. Podstata jeho pohonného ústrojí spočívá v použití spalovacího motoru, který slouží čistě jako generátor elektrického proudu a elektromotoru, který pohání vůz. Lithiovou baterii s kapacitou 16 kWh bude možné také dobíjet přímo z rozvodné sítě.

Volt bude moci fungovat ve dvou režimech: Electric a Extended-Range. Plně elektrický pohon znamená jízdu spotřebovávající energii uloženou v bateriích. Takto Volt ujede v městském i dálničním režimu EPA vzdálenost 40 mil (64 km). Pro běžný provoz bude tento režim s následným dobitím z rozvodné sítě dostačující – podle průzkumů 80 % Američanů denně dojíždí méně než 40 mil.

Spotřeba elektrické energie vyjádřená podle norem EPA je 25 kWh na 100 mil. Po vyčerpání baterií se automobil automaticky přepne do módu Extended-Range a baterie se průběžně dobíjí pomocí spalovacího motoru. Pomocí množství benzinu nutného pro přísun potřebného množství energie k elektromotorům byla vypočtena hodnota spotřeby paliva při jízdě.

Konečná hodnota spotřeby bude změřena na předprodukčních vozech, které budou vyrobeny v průběhu příštího roku.

Diskuze (49)
13. 8. 2009 18:01
Design
Co je potřeba vyzdvihnout je povedený design. To auto se sice nebude líbit úplně všem, to asi žádné, ale je prostě krásné a přitom funkční. Obzvláště obdivuju odvahu to udělat jako liftback. Je to praktické, ale u Američanů nepříliš oblíbené. I to naznačuje, že to má být tzv. globální model. Uže se těším na prodejní čísla, hlavně aby to netrvalo dlouho.
13. 8. 2009 14:24
Re: Dobijeci hybrid?
pletes si dve veci: maximalni ucinnost motoru a stredni ucinnost za provozu. Maximalni ucinnost TDI muze byt vyssi nez benzinu v hybridu, ale se stredni ucinnosti, ktera rozhoduje o prumerne spotrebe, to muze byt naopak.
13. 8. 2009 10:35
Re: Idealni reseni
Podle nekterych zdroju je cena 20kE bez baterii, ktere se budou pronajimat. Dovime se brzo, jak to dopadne. Zatim nema smysl se o tom prit. Ja jen Leafu, podle informaci ktere jsou zatim dostupne, neverim.
13. 8. 2009 10:28
Re: Vyborny vysledek
A kdyz tam dobijeci motor nebude, a budu se sebou vozit v kufru elektrocentralu a vzdy po 64km ji nastaruju a dobiju baterky - bude to jeste hybrid nebo uz elektromobil? Kde je podle tebe ta jednoznacna hranice? Kdyz je dobijeci motor po kapotou a vedle kapoty? Vazne ma smysl to rozlisovat?
13. 8. 2009 09:43
Re: neverim...
Hlupaka zo seba robis ty, ziadne argumenty, len urazky.