Český trh v listopadu 2008: Hyundai i10 opět zvítězil mezi nejmenšími, Chevrolet Spark spadl
Celkově od začátku roku ovšem stále vede a prvenství už mu nikdo nevezme. Příští rok ovšem může být vše jinak. Vždyť stačí sečíst prodej i10 a jeho staršího souputníka (Atos) a letošní výsledek značce Hyundai zajišťuje druhou příčku mezi nejmenšími.
Registrace i-desítky dosáhly v listopadu 118 nových vozů. Na druhé příčce skončil Fiat Panda se 107 kusy, třetí lvíče Peugeot 107 mělo již značnou ztrátu - 56 vozů. O čtyři méně má na kontě Kia Picanto, 48 zákazníků se rozhodlo pro Spark. Následují Renault Twingo (43), Citroën C1 (39), Suzuki Splash (22) a Fiat 500 (19), první desítku uzavírá třetí kolíně Toyota Aygo se 14 kusy.
Ve srovnání s loňským rokem si Fiat Panda polepšil o 69,8 % (loni 63 kusů), registrace Peugeotu 107 vzrostly o 14,3 % (loni 49 vozů). Kia Picanto zaznamenala meziroční pokles, a to o 45,3 % (loni 95 kusů). Chevrolet Spark si také pohoršil, a to o 55,5 % pohoršil (loni v listopadu měl na kontě 108 registrací).
Miniauta se vznětovými motory si v listopadu 2008 odvezlo jen pět zákazníků – tři se rozhodli pro nový Opel Agila, po jednom pro stosedmičku a Smart ForTwo. Nejprodávanějším minivozem se vznětovým motorem od začátku roku zůstává se 14 kusy Fiat 500.
TEST Hyundai i10 1,1 (49 kW)– Dobře ušitá kabelka (07/2008) |
V celkovém žebříčku od ledna 2008 vede stále suverénně Chevrolet Spark (1.641 kusů, podíl ve třídě 23,6 %) před Pandou (1.096 kusů, 15,7 %), třetí je Kia Picanto (685 kusů, 9,9 %), čtvrtý je Hyundai i 10 (671 kusů, 9,6 %), který přeskočil pátý Atos Prime (624 kusy, podíl 9 %).
Meziroční srovnání čtyř vozů z první pětky vypadá následovně: vedoucí Spark si polepšil o 32,4 % (za prvních jedenáct měsíců loňského roku bylo nově zaregistrováno 1.240 jiskřiček. Panda si pohoršila o 6,9 % (v roce 2007 1.177 aut), razantně ztratilo Picanto, letošní výsledek oproti 1.005 loňským vozům znamená propad o 31,8 %. Atos Prime si pohoršil o 11,8 % z loňských 708 kusů, ovšem jeho prodej končí, v listopadu se umístil na dvanácté příčce s osmi registracemi.
Třída mini, registrace na českém trhu v listopadu 2008 | |||||
- | Kategorie | OA+LUV | OA+LUV | Tržní podíl ve tř. | Tržní podíl ve tř. |
- | Období | 11/2008 | 1-11/2008 | 11/2008 | 1-11/2008 |
1. | Hyundai i 10 | 118 | 671 | 21,5% | 9,6% |
2. | Fiat PANDA | 107 | 1096 | 19,5% | 15,7% |
3. | Peugeot 107 | 56 | 575 | 10,2% | 8,3% |
4. | Kia PICANTO | 52 | 685 | 9,5% | 9,8% |
5. | Chevrolet SPARK | 48 | 1641 | 8,7% | 23,6% |
6. | Renault TWINGO | 43 | 357 | 7,8% | 5,1% |
7. | Citroën C1 | 39 | 432 | 7,1% | 6,2% |
8. | Suzuki SPLASH | 22 | 225 | 4,0% | 3,2% |
9. | Fiat 500 | 19 | 211 | 3,5% | 3,0% |
10. | Toyota AYGO | 14 | 225 | 2,6% | 3,2% |
11. | Opel AGILA | 13 | 86 | 2,4% | 1,2% |
12. | Hyundai ATOS | 8 | 624 | 1,5% | 9,0% |
13. | Ford KA | 6 | 18 | 1,1% | 0,3% |
14. | Smart FORTWO | 4 | 84 | 0,7% | 1,2% |
- | Volkswagen FOX | 0 | 36 | 0,0% | 0,5% |
- | CELKEM | 549 | 6966 | 100,0% | 100,0% |
Horkou novinkou v této třídě je Ford Ka, který se v základní výbavě prodává za zaváděcí cenu 219.900,- Kč. Čeští motoristé si jej mohou koupit od začátku prosince. Ještě v listopadu došlo k úpravám ceníku u Kie Picanto, která startuje na 169.990 Kč v hotovosti a vede tak nově žebříček nejlevnějších automobilů na našem trhu.