Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Chevrolet investuje do výroby Voltu II devět miliard korun

Elektrický Chevrolet Volt i jeho deriváty od Opelu a Cadillacu se dočkají nástupce. Jen do vylepšení výrobních závodů koncern GM nalije devět miliard korun.
Zpět na článek
12. 4. 2014 12:24
12. 4. 2014 12:33
12. 4. 2014 18:27
12. 4. 2014 11:27
Autor článku toho asi moc neví.....
.......elektromobilů s prodlouženým dojezdem (nebo plug-in hybrid, chcete-li).........

Elektromobilu s prodlouženým dojezdem se říká, že má range extender. Plug-in hybrid je elektromobil s možností dobíjení z vnějšího zdroje, tj, třeba ze zásuvky.

To je, kur*a, tak obtížné naučit se a pochopit pár pojmů, když chci napsat veřejně do poloodborného média nějaký materiál ? :no:

To samozřejmě nevylučuje možnost, že elektromobil může být jak plug-in hybrid, tak může být současně vybaven range exteder - prodloužením dojezdu. Jen je potřeba to správně formulovat.
Rozbalit vlákno
3
12. 4. 2014 18:20
Re: Autor článku toho asi moc neví.....
K poslednímu odstavci: Teoretický rozdíl mezi nimi by měl být v tom, že plug-in můžeš používat jako konvenční auto, jeho spalovací motor by měl být stavěný na takové použití. Kdežto range extender je stavěný na příležitostné prodloužení dojezdu.
12. 4. 2014 18:52
Re: Autor článku toho asi moc neví.....
Ano. Je to záležitost poměru předpokládaného využití jízdy na zcela elektrický pohon a jízdy s podpůrným generátorem proudu poháněném spalovacím agregátem. Z tohoto poměru vyplývají také jednotlivé konstrukce hybridů.

(Laicky tedy velké baterky a menší motůrek nebo menší kapacita baterií a vetší spalovací motor.)

Ať je ale hybrid jaký chce, když je plug-in jde vždycky strčit do zásuvky. Je pravda, že asi všechny range extender jsou zároveň plug-in.
12. 4. 2014 19:26
Re: Autor článku toho asi moc neví.....
Záleží, jak si definuješ elektromobil. Tak, jak se používá, bych spíš řekl, že se snaží vymezit, tedy auto nemůže být hybrid i elektromobil najednou. Striktně vzato, jakmile to má i spalovací motor, je to hybrid. Ale pak tu máš pěkný příklad v podobě i3, což je elektromobil a verze s prodlouženým dojezdem není stavěná na provoz bez nabíjení.

Tohle rozdělení je zajímavé ve chvíli, kdy elektromobily požívají nějakých výhod navíc oproti hybridům a ty se tam chceš vmáčknout taky.
12. 4. 2014 12:24
krasa
dokonaly design, hlavne se mi libi ten interier :yes:
kdyby jen tohle nabizeli i s benzinovym nebo naftovym motorem..
Rozbalit vlákno
2
12. 4. 2014 12:33
Re: krasa
oproti Priusu je to nádherný auto ... nechápu v čem je zakopanej pes a že se tolika Američanům líbí jezdit v něčem jako je Prius ...
12. 4. 2014 18:27
Re: krasa
Prius podle mne jako hybrid funguje lépe. A je citelně levnější.