Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Chevrolet Lacetti: první jízdní dojmy

Ondřej Láník
Diskuze (7)
Nový věk korejské odnože automobilového koncernu General Motors začíná uvedením tria vozů nižší střední třídy, které se teď prezentují společným jménem Lacetti. Máme za sebou první krátké svezení s Chevrolety, které ale nezapřou svůj východoasijský původ.

Korejské automobilky se dostaly po letech licenční výroby automobilů k vlastním produktům, které oblékají přední automobiloví návrháři. To je také případ Chevroletů Lacetti, které se již dříve představily jako modely Lacetti resp. Nubira pod značkou Daewoo. Krátké hatchbacky, sedan i kombi respektují současný designérský trend, kombinující oblé tvary s ostřejšími hranami. Dva modely sloučené pod jediné jméno mají také dva autory: hatchback je dílem Italdesignu, sedan tvořil Pininfarina. Rebranding se podepsal na vzhledu jen minimálně, nová je maska, poklice na kolech a loga v interiéru a na zádi.

Podle nás je vzhled vozů řady Lacetti přesně tím, co by mohlo přilákat zákazníky ke značce, která má u nás stále ještě obtížně definovaný „zvuk“.

Dalším pilířem, na kterém stojí úspěch nové řady, je prostorný interiér. Řidič najde za volantem snadno pohodlnou polohu a přitom zůstává i na zadních sedadlech dostatek místa, díky rozvoru 2,6 m. Jednoduchá přístrojová deska splňuje bezezbytku svůj účel, materiály jsou voleny s ohledem na cenovou úroveň výsledného produktu, tzn. že srovnání například s dvojicí Golf-Astra nesnesou. V hatchbacku, který má základní objem zavazadlového prostoru pouze 275 litrů, je možno po sklopení opěradel zadní řady sedadel převážet až 1045 l nákladu, ale dno zavazadlového prostoru v tom případě netvoří rovinu. Jinak je tomu u kombi, které má hodnoty objemu zavazadelníku 400/1410 litrů a na rozdíl od hatchbacku je možno sklápět také sedáky, což umožnilo odstranit schod ve dně.

Mladé rodiny, které mají být cílovou skupinou řady Lacetti, budou muset zvážit, jak moc pro ně jsou důležité sportovní jízdní vlastnosti. Přestože Chevrolet v tiskové zprávě hovoří o „nastavení podvozku, které vychází vstříc evropským zvyklostem a požadavkům řidičů“, po několika kilometrech jízdy s nezatíženými vozy se nám zdálo naladění odpružení až příliš komfortní, takže při jízdě vyšší rychlostí po dálnici působil automobil nejistým dojmem a byl citlivý i na malé pohyby volantu. Přestože na všech kolech mají Lacetti kotoučové brzdy, jejich účinek neodpovídá očekáváním.

Podobné dojmy jsme si odnesli ze dvou motorizací, které jsme vyzkoušeli. Základním motorem pro modelovou řadu Lacetti je šestnáctiventilový čtyřválec o objemu 1,4 l, jehož výkon 70 kW při 6300 ot./min podle výrobce postačí na dosažení rychlosti 175 km/h, ale v praxi si s autem těžkým 1170 kg příliš neví rady. Udávaná kombinovaná spotřeba činí 7,1 l/100 km. Silnější zážehovou šestnáctistovku 1.6 16V o výkonu 80 kW při 5800 ot./min, jsme vyzkoušeli ve karosářské verzi kombi, jejíž pohotovostní hmotnost již atakuje 1300 kg (vnější rozměry vozu 4580 x 1725 x 1445 mm). První dojmy jsou obdobné, motor je třeba pro dosažení lepší dynamiky držet ve vyšších otáčkách, kde se však necítí dobře ani motor, ani posádka. Dobrou zprávou je, že v průměru si střední motorizace v kombi řekne o 7,8 l benzinu na každých 100 km jízdy.

Nejvýkonnějším agregátem, připraveným pro nové Lacetti, je osmnáctistovka 1.8 16V o výkonu 90 kW při 5800 ot./min, se kterou Chevrolet Lacetti hatchback jede rychlostí až 194 km/h při průměrné spotřebě 7,5 l/100 km. Motor 1,8 l může být alternativně propojen se čtyřstupňovou automatickou převodovkou.

Překousnete-li průměrné jízdní dojmy a nevýrazný projev motorů, mohla by na vás zapůsobit cenová úroveň. Sériová výbava pětidveřových základních modelů (333.333,-Kč) zahrnuje dva čelní airbagy, tříbodové samonavíjecí bezpečnostní pásy u všech sedadel, elektrické stahování předních oken, dálkově ovládané centrální zamykání, ABS i autorádio s CD přehrávačem. Za 359.900,- Kč je v prodeji verze, která má navíc mechanickou klimatizaci.

Nové dítko koncenu General Motors budeme podrobněji zkoumat již příští týden v pravidelném redakčním testu, ve kterém bude prostor k důkladnějšímu prověření provozních vlastností, funkčnosti a podrobnějšímu zhodnocení nabízené hodnoty ve srovnání s konkurencí.

Chevrolet Lacetti - Ceny v ČR [Kč]
Hatchback SE 1,4 16V STAR333 333,-
Hatchback SX 1,4 16V ELITE346 333,-
Hatchback SE 1,6 16V STAR379 900,-
Hatchback SX 1,6 16V ELITE 392 900,-
Hatchback CDX 1,6 16V PLATINUM 438 900,-
Hatchback CDX 1,8 16V ELITE 462 900,-
 
Sedan SE 1,4 16V PLUS 355 555,-
Sedan SE 1,4 16V STAR 377 900,-
Sedan SE 1,6 16V STAR 397 900,-
Sedan SX 1,6 16V ELITE 388 555,-
Sedan SX 1,6 16V PREMIUM 430 900,-
Sedan CDX 1,6 16V PLATINUM 480 900,-
Sedan CDX 1,8 16V PLATINUM519 900,-
 
StationWagon SE 1,6 16V PLUS 388 888,-
StationWagon SE 1,6 16V STAR 412 900,-
StationWagon SX 1,6 16V ELITE 425 900,-
StationWagon CDX 1,6 16V PLATINUM471 900,-
StationWagon CDX 1,8 16V PLATINUM495 900,-





Ondřej Láník
Diskuze (7)