Chevrolet Lacetti WTCC 1.6 16V –  S výrazem závodníka

Chevrolet Lacetti WTCC 1.6 16V – S výrazem závodníka

 
 

Značka Chevrolet v letošním roce uvedla na trh speciální verzi modelu Lacetti s označením WTCC. Tento pětidveřový hatchback s atraktivním designem je připomínkou úspěchů Chevroletu v seriálu World Touring Car Championship (WTCC).

Chevrolet Lacetti je jeden z několika posledních modelů značky, které svůj původ odvozují od vozů se jménem Daewoo. Pětidveřový hatchback je přímým pokračovatelem modelu Nubira s nímž sdílí mnoho komponent a ve své současné podobě se představil už v roce 2004, kdy došlo k přerodu značky Daewoo na Chevrolet. Pro letošní rok připravené provedení Lacetti WTCC je připomínkou úspěšného působení automobilů značky Chevrolet v seriálu mistrovství světa cestovních vozů. Speciální model s atraktivními úpravami vzhledu je poněkud nelogicky odvozen z pětidveřového hatchbacku, přestože na závodních tratích bojují čtyřdveřové sedany.

obrázek [555 x 280]
 

Vzhled sportovce

Pětidveřový model Lacetti se může pochlubit designem od Giugiara, který sice již není nejmladší, ale přesto nepostrádá jistou dávku elegance a je v případě série WTCC doplněn sadou atraktivních doplňků. Karoserie je doplněna o přednízadní sportovní spoiler, boční nástavce prahůzadní spoiler. Všechny tyto prvky jsou v barvě karoserie stejně jako vnější zpětná zrcátka, kliky dveří a boční lišty, což přispívá k ucelenému vzhledu karoserie. Vzhled sportovce má podpořit také chromovaná koncovka výfukupatnáctipalcová litá kola. Všechny tyto prvky jsou zahrnuty v ceně a při pohledu do ceníku má každý zákazník velmi jednoduchou volbu v nabídce příplatkové výbavy, protože se může rozhodovat pouze jestli si připlatí za metalický lak nebo ne.

obrázek [555 x 344]
 

Interiér prakticky beze změn

Jestliže očekáváte, že se Chevrolet pustil do sportovních úprav interiéru, které budou korespondovat s pozměněným vzhledem karoserie budete zklamáni, protože uvnitř vozu nenajdete ani sportovní sedadla ani hliníkové pedály. Lacetti WTCC místo sportovního vzhledu sází u svého interiéru na bohatou základní výbavu, která zahrnuje přední i boční airbagy, klimatizaci, rádio s CD a MP3 přehrávačem, elektrické ovládání předních i zadních oken a elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka. Jedinou připomínkou vnějšího sportovního vzhledu se může stát volant (bohužel s příliš velkým průměrem) a řadicí páka v kůži.

Lacetti WTCC i přes své jméno a vzhled v interiéru sází především na pohodlí a prostor, kterého je dostatek pro cestující na předníchzadních sedadlech. Na vnitřním prostoru a jeho provedení se ale již začíná projevovat skutečné stáří tohoto modelu a design i použité materiály palubní desky nebo výplní dveří vrací posádku vozu téměř až do první poloviny devadesátých let. Vedle zastarale působícího provedení interiéru může pro někoho představovat menší problém i základní velikost zavazadlového prostoru, který má objem 275 l. Po sklopení zadního sedadla se objem zavazadelníku sice může zvětšit až na 1045 l, na podlaze vznikne téměř deset centimetrů vysoký schod. Zajímavé je použití plastů na dně zavazadlového prostoru, které jsou sice odolnější proti poškození, ale na druhou stranu podobně jako materiály palubní desky nebo výplní dveří nevytvářejí příliš hodnotný dojem.

obrázek [555 x 320]
 

Zapomeňte na závodní trať

Chevrolet Lacetti WTCC se sice tváří jako nejbližší příbuzný závodního speciálu, ale bohužel on se opravdu pouze tváří, protože pod kapotou je uložen standardní atmosférický zážehový čtyřválec o objemu 1,6 l s výkonem 80 kW (109 k) při 5800 ot./min. a točivým momentem 150 Nm při 3600 ot./min. Tyto hodnoty sice stačí k dosažení maximální rychlosti 187 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,7 s, ale sportovce z Lacetti WTCC rozhodně neudělají. Za volantem Lacetti WTCC rozhodně nemůžete očekávat žádné velké řidičské zážitky, protože ani podvozek neprodělal sportovní úpravy a od standardních provedení se ničím neodlišuje. To znamená, že Lacetti WTCC je i přes svůj vzhled a jméno stále pohodlným měkce naladěným hatchbackem, který bude vyhovovat vyznavačům klidné rozvážné jízdy, čímž tvrdě popírá právě své označení a úpravy designu. Při skutečně klidném jízdním stylu oslňuje Lacetti WTCC svým měkkým komfortním nastavením, ale v případě, že se zasníte a bude se na chvílí chtít stát jezdcem okruhového seriálu WTCC, dá vám pětidveřový hatchback jasně najevo, kde jsou jeho hranice. Kapitolu samu pro sebe představuje pětistupňová manuální převodovka, která rozhodně není vzorem přesnosti. Zklamání z naprosto chybějícího nadšení pro sebemenší náznak sportovní jízdy může možná rozptýlit radost z pomalého úbytku benzinu z palivové nádrže. Šestnáctistovka si během testu, kdy se Lacetti WTCC pohybovalo po Praze, zakroucených okreskách i dálnici a najelo celkem 620 km řekla v průměru o 7,4 l paliva na 100 km.

obrázek [555 x 314]
 

Rozdvojená osobnost

Chevrolet Lacetti se sice na první pohled tváří jako rozený sportovec a nenechává nikoho na pochybách o svém příbuzenství se závodními vozy, ale na pohled druhý, a především po usednutí do interiéru a nastartování, je zcela jasné, že sportovní je pouze vzhled. V případě, že se smíříte se skutečností, že Lacetti WTCC má rozdvojenou osobnost s výše uvedenými vlastnostmi, pak za své peníze dostanete poměrně slušně vybavený, prostorný a komfortní rodinný hatchback s korejským původem.

Související články:

První cena vozu294.600,- Kč (Lacetti Start 5 dv., 1.4 16V 70 kW )
První cena vozu s testovanou motorizací363.900,- Kč (Lacetti Elite 5dv., 1.6 16V 80 kW )
Základní cena testovaného vozu378.900,- Kč (Lacetti WTCC 5 dv., 1.6 16V 80 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků390.400,- Kč (Lacetti WTCC 5 dv., 1.6 16V 80 kW)

Plusy

  • Atraktivní design
  • Prostorný interiér
  • Komfortní nastavení podvozku

Minusy

  • Nejisté chování vozu při vysokých rychlostech
  • Podprůměrný objem zavazadlového prostoru
  • Nepřesné řazení
  • Řízení s velkým převodem, velký průměr volantu
  • Omezený rozsah příplatkové výbavy
Spolupracujeme s TipCars.com

Chevrolet Lacetti WTCC 1.6 16V

Cena v základní výbavě: 378 900 Kč Cena v testované výbavě: 390 400 Kč

Základní výbava:airbagy přední a boční, posilovač řízení, výškově a podélně nastavitelný volant, sedadlo řidiče s nastavitelnou výškou, přední mlhové světlomety, dálkové ovládání centrálního zamykání dveří, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, elektricky ovládaná okna vpředu a vzadu, klimatizace se vzduchovým filtrem, rádio s přehrávačem CD MP3 a ovládáním na volantu, 6 reproduktorů, bederní výztuha a loketní opěrka řidiče, dělené sklopné zadní sedadlo 60/40, volant a řadicí páka v kůži, disky kol z lehké slitiny 15" s pneumatikami 6,0Jx15; 195/55 R15, vnější zpětná zrcátka, kliky, boční lišty a nárazník v barvě karoserie, boční prahy dveří, chromovaná koncovka výfuku, přední a zadní sportovní nárazník, zadní spoiler

Výbava testovaného vozu:metalický lak (+ 11.500,- Kč)

Čínská ekonomika nezná hranic. Překonala další maxima a pokračuje v růstu Čínská ekonomika nezná hranic. Překonala další maxima a pokračuje v růstu

Čínské akciové indexy dnes vzrostly na nová maxima za rok…

Zoot chce finančně posílit. Prodává dluhopisy za 150 milionů korun Zoot chce finančně posílit. Prodává dluhopisy za 150 milionů korun

Internetový módní obchod nabídne veřejně své dluhopisy…

Britský řetězec padne do ruských rukou. Holland & Barrett koupí miliardář Michail Fridman Britský řetězec padne do ruských rukou. Holland & Barrett koupí miliardář Michail Fridman

Největší britský řetězec prodejen zdravé výživy a…

Schulz chce větší rovnost. Merkelová mu ale v průzkumech utíká Schulz chce větší rovnost. Merkelová mu ale v průzkumech utíká

Němečtí sociální demokraté (SPD) mají tři měsíce na to,…

 
Technické údaje
Motor Chevrolet Lacetti WTCC 1.6 16V
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 80 / 5800
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 150 / 3600
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 187
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.2 / 5.9 / 7.1
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 275 / 1045
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1175 / 400
Rozměr pneu:195/55 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4295
b) šířka (mm): 1725
c) výška (mm): 1445
d) rozvor (mm): 2600
e) rozchod vpředu (mm): 1480
f) rozchod vzadu (mm): 1480
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1130
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 650 / 900
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1030
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):890
k) šířka vpředu (mm): 1470
l) šířka vzadu (mm): 1450
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 590
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Chevrolet Lacetti WTCC 1.6 16V
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 7
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 6
Výhled vpřed: 7
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 7
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 7
Hlučnost v nižších otáčkách: 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 5
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 6
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 7
Jízdní vlastnosti v extrému: 6
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 7
Účinnost brzd: 7
Velikost zavazadlového prostoru: 6
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,00
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
První jízda: Je Volkswagen Arteon skutečně nejlepším modelem značky? První jízda: Je Volkswagen Arteon skutečně nejlepším modelem značky?

Novým jménem v nabídce modelů značky Volkswagen je…

Pneumatikáři zklamali. Kvůli nim nemůže jet Bugatti Chiron 300 mil za hodinu Pneumatikáři zklamali. Kvůli nim nemůže jet Bugatti Chiron 300 mil za hodinu

Chiron měl nelehký úkol – překonat Veyron. Prozatím však…

 







 
Zapomenuté hot hatche osmdesátých let. Bylo z čeho vybírat!

Zapomenuté hot hatche osmdesátých let. Bylo z čeho vybírat!

Dnes 08:00

Hot hatche v 70. letech prokázaly svou životaschopnost a setkaly se s příznivým přijetím zákazníků. V 80. letech jich byla na trhu pěkná řada a z některých jsou dnes legendy.




Blesk.cz

Život pro kočku i pod psa: 4 zásady, jak mohou žít v jedné domácnosti

Život pro kočku i pod psa: 4 zásady, jak mohou žít v…

Prázdniny jsou tu a s nimi i jedno velké riziko – vaše dítko si na venkově zamiluje kočku nebo psa, jenže doma…

Vondráčková slavila 70: Dostala loutku se svojí podobiznou!

Vondráčková slavila 70: Dostala loutku se svojí podobiznou!

Byla to dlouhá noc! Na hradě Karlštejně a následně na zahradě své vily na Řitce oslavila Helena Vondráčková o…

 

iSport.cz

Pešta po sérii proher slaví: Kdybych nevyhrál, tak to můžu zabalit

Pešta po sérii proher slaví: Kdybych nevyhrál, tak…

Před zápasem nebyl zrovna v dobrém rozpoložení. Jeden z nejlepších českých MMA bojovníků Viktor Pešta si ve…

Kapitán s velkým „K“ na EURO obstál. Trávníka chtějí kluby v Itálii

Kapitán s velkým „K“ na EURO obstál. Trávníka chtějí…

Před začátkem evropského šampionátu jednadvacítek se o něm moc nemluvilo. V konkurenci Patrika Schicka, Jakuba…

 

Reflex.cz

Stalin je v Rusku stále považován za větší osobnost než Putin

Stalin je v Rusku stále považován za větší osobnost…

Za největší historickou osobnost považují Rusové komunistického diktátora Josifa Stalina, kterému historici…

Staří Polynésané: Mistři mořeplavby a dobyvatelé jižních moří

Staří Polynésané: Mistři mořeplavby a dobyvatelé…

Čech Pavel Pavel před 35 lety předvedl světu, jak se pohybovaly obří sochy na Velikonočním ostrově. Maličké…