Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Chevrolet Lacetti WTCC 1.6 16V – S výrazem závodníka

Ondřej Pavlůsek
Značka Chevrolet v letošním roce uvedla na trh speciální verzi modelu Lacetti s označením WTCC. Tento pětidveřový hatchback s atraktivním designem je připomínkou úspěchů Chevroletu v seriálu World Touring Car Championship (WTCC).

Chevrolet Lacetti je jeden z několika posledních modelů značky, které svůj původ odvozují od vozů se jménem Daewoo. Pětidveřový hatchback je přímým pokračovatelem modelu Nubira s nímž sdílí mnoho komponent a ve své současné podobě se představil už v roce 2004, kdy došlo k přerodu značky Daewoo na Chevrolet. Pro letošní rok připravené provedení Lacetti WTCC je připomínkou úspěšného působení automobilů značky Chevrolet v seriálu mistrovství světa cestovních vozů. Speciální model s atraktivními úpravami vzhledu je poněkud nelogicky odvozen z pětidveřového hatchbacku, přestože na závodních tratích bojují čtyřdveřové sedany.

chevrolet testy nizsistredni chevrolet testy nizsistredni
 

Vzhled sportovce

Pětidveřový model Lacetti se může pochlubit designem od Giugiara, který sice již není nejmladší, ale přesto nepostrádá jistou dávku elegance a je v případě série WTCC doplněn sadou atraktivních doplňků. Karoserie je doplněna o přední i zadní sportovní spoiler, boční nástavce prahů a zadní spoiler. Všechny tyto prvky jsou v barvě karoserie stejně jako vnější zpětná zrcátka, kliky dveří a boční lišty, což přispívá k ucelenému vzhledu karoserie. Vzhled sportovce má podpořit také chromovaná koncovka výfuku a patnáctipalcová litá kola. Všechny tyto prvky jsou zahrnuty v ceně a při pohledu do ceníku má každý zákazník velmi jednoduchou volbu v nabídce příplatkové výbavy, protože se může rozhodovat pouze jestli si připlatí za metalický lak nebo ne.

chevrolet testy nizsistredni chevrolet testy nizsistredni
 

Interiér prakticky beze změn

Jestliže očekáváte, že se Chevrolet pustil do sportovních úprav interiéru, které budou korespondovat s pozměněným vzhledem karoserie budete zklamáni, protože uvnitř vozu nenajdete ani sportovní sedadla ani hliníkové pedály. Lacetti WTCC místo sportovního vzhledu sází u svého interiéru na bohatou základní výbavu, která zahrnuje přední i boční airbagy, klimatizaci, rádio s CD a MP3 přehrávačem, elektrické ovládání předních i zadních oken a elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka. Jedinou připomínkou vnějšího sportovního vzhledu se může stát volant (bohužel s příliš velkým průměrem) a řadicí páka v kůži.

Lacetti WTCC i přes své jméno a vzhled v interiéru sází především na pohodlí a prostor, kterého je dostatek pro cestující na předních i zadních sedadlech. Na vnitřním prostoru a jeho provedení se ale již začíná projevovat skutečné stáří tohoto modelu a design i použité materiály palubní desky nebo výplní dveří vrací posádku vozu téměř až do první poloviny devadesátých let. Vedle zastarale působícího provedení interiéru může pro někoho představovat menší problém i základní velikost zavazadlového prostoru, který má objem 275 l. Po sklopení zadního sedadla se objem zavazadelníku sice může zvětšit až na 1045 l, na podlaze vznikne téměř deset centimetrů vysoký schod. Zajímavé je použití plastů na dně zavazadlového prostoru, které jsou sice odolnější proti poškození, ale na druhou stranu podobně jako materiály palubní desky nebo výplní dveří nevytvářejí příliš hodnotný dojem.

chevrolet testy nizsistredni chevrolet testy nizsistredni
 

Zapomeňte na závodní trať

Chevrolet Lacetti WTCC se sice tváří jako nejbližší příbuzný závodního speciálu, ale bohužel on se opravdu pouze tváří, protože pod kapotou je uložen standardní atmosférický zážehový čtyřválec o objemu 1,6 l s výkonem 80 kW (109 k) při 5800 ot./min. a točivým momentem 150 Nm při 3600 ot./min. Tyto hodnoty sice stačí k dosažení maximální rychlosti 187 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,7 s, ale sportovce z Lacetti WTCC rozhodně neudělají. Za volantem Lacetti WTCC rozhodně nemůžete očekávat žádné velké řidičské zážitky, protože ani podvozek neprodělal sportovní úpravy a od standardních provedení se ničím neodlišuje. To znamená, že Lacetti WTCC je i přes svůj vzhled a jméno stále pohodlným měkce naladěným hatchbackem, který bude vyhovovat vyznavačům klidné rozvážné jízdy, čímž tvrdě popírá právě své označení a úpravy designu. Při skutečně klidném jízdním stylu oslňuje Lacetti WTCC svým měkkým komfortním nastavením, ale v případě, že se zasníte a bude se na chvílí chtít stát jezdcem okruhového seriálu WTCC, dá vám pětidveřový hatchback jasně najevo, kde jsou jeho hranice. Kapitolu samu pro sebe představuje pětistupňová manuální převodovka, která rozhodně není vzorem přesnosti. Zklamání z naprosto chybějícího nadšení pro sebemenší náznak sportovní jízdy může možná rozptýlit radost z pomalého úbytku benzinu z palivové nádrže. Šestnáctistovka si během testu, kdy se Lacetti WTCC pohybovalo po Praze, zakroucených okreskách i dálnici a najelo celkem 620 km řekla v průměru o 7,4 l paliva na 100 km.

chevrolet testy nizsistredni chevrolet testy nizsistredni
 

Rozdvojená osobnost

Chevrolet Lacetti se sice na první pohled tváří jako rozený sportovec a nenechává nikoho na pochybách o svém příbuzenství se závodními vozy, ale na pohled druhý, a především po usednutí do interiéru a nastartování, je zcela jasné, že sportovní je pouze vzhled. V případě, že se smíříte se skutečností, že Lacetti WTCC má rozdvojenou osobnost s výše uvedenými vlastnostmi, pak za své peníze dostanete poměrně slušně vybavený, prostorný a komfortní rodinný hatchback s korejským původem.

Související články:

První cena vozu294.600,- Kč (Lacetti Start 5 dv., 1.4 16V 70 kW )
První cena vozu s testovanou motorizací363.900,- Kč (Lacetti Elite 5dv., 1.6 16V 80 kW )
Základní cena testovaného vozu378.900,- Kč (Lacetti WTCC 5 dv., 1.6 16V 80 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků390.400,- Kč (Lacetti WTCC 5 dv., 1.6 16V 80 kW)

Plusy

  • Atraktivní design
  • Prostorný interiér
  • Komfortní nastavení podvozku

Minusy

  • Nejisté chování vozu při vysokých rychlostech
  • Podprůměrný objem zavazadlového prostoru
  • Nepřesné řazení
  • Řízení s velkým převodem, velký průměr volantu
  • Omezený rozsah příplatkové výbavy

Ondřej Pavlůsek
Chevrolet Lacetti WTCC 1.6 16V
Cena základní sestavy 378 900 Kč
Výbava základní sestavy airbagy přední a boční, posilovač řízení, výškově a podélně nastavitelný volant, sedadlo řidiče s nastavitelnou výškou, přední mlhové světlomety, dálkové ovládání centrálního zamykání dveří, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, elektricky ovládaná okna vpředu a vzadu, klimatizace se vzduchovým filtrem, rádio s přehrávačem CD MP3 a ovládáním na volantu, 6 reproduktorů, bederní výztuha a loketní opěrka řidiče, dělené sklopné zadní sedadlo 60/40, volant a řadicí páka v kůži, disky kol z lehké slitiny 15" s pneumatikami 6,0Jx15; 195/55 R15, vnější zpětná zrcátka, kliky, boční lišty a nárazník v barvě karoserie, boční prahy dveří, chromovaná koncovka výfuku, přední a zadní sportovní nárazník, zadní spoiler Kč
Cena testované sestavy 390 400 Kč
Výbava testované sestavy metalický lak (+ 11.500,- Kč) Kč
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 80 / 5800
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 150 / 3600 - 3600
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 187
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.2 / 5.9 / 7.1
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 275 / 1045
Objem nádrže (l): 60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1175 / 400
Rozměr pneu: 195/55 R15
Chevrolet Lacetti WTCC 1.6 16V
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4295
b) šířka (mm): 1725
c) výška (mm): 1445
d) rozvor (mm): 2600
e) rozchod vpředu (mm): 1480
f) rozchod vzadu (mm): 1480
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1130
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 650 / 900
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1030
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 890
k) šířka vpředu (mm): 1470
l) šířka vzadu (mm): 1450
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 590
místo vzadu pod předním sedadlem: ano