Chevrolet Lacetti WTCC 1.6 16V –  S výrazem závodníka

Chevrolet Lacetti WTCC 1.6 16V – S výrazem závodníka

 
 

Značka Chevrolet v letošním roce uvedla na trh speciální verzi modelu Lacetti s označením WTCC. Tento pětidveřový hatchback s atraktivním designem je připomínkou úspěchů Chevroletu v seriálu World Touring Car Championship (WTCC).

Chevrolet Lacetti je jeden z několika posledních modelů značky, které svůj původ odvozují od vozů se jménem Daewoo. Pětidveřový hatchback je přímým pokračovatelem modelu Nubira s nímž sdílí mnoho komponent a ve své současné podobě se představil už v roce 2004, kdy došlo k přerodu značky Daewoo na Chevrolet. Pro letošní rok připravené provedení Lacetti WTCC je připomínkou úspěšného působení automobilů značky Chevrolet v seriálu mistrovství světa cestovních vozů. Speciální model s atraktivními úpravami vzhledu je poněkud nelogicky odvozen z pětidveřového hatchbacku, přestože na závodních tratích bojují čtyřdveřové sedany.

obrázek [555 x 280]
 

Vzhled sportovce

Pětidveřový model Lacetti se může pochlubit designem od Giugiara, který sice již není nejmladší, ale přesto nepostrádá jistou dávku elegance a je v případě série WTCC doplněn sadou atraktivních doplňků. Karoserie je doplněna o přednízadní sportovní spoiler, boční nástavce prahůzadní spoiler. Všechny tyto prvky jsou v barvě karoserie stejně jako vnější zpětná zrcátka, kliky dveří a boční lišty, což přispívá k ucelenému vzhledu karoserie. Vzhled sportovce má podpořit také chromovaná koncovka výfukupatnáctipalcová litá kola. Všechny tyto prvky jsou zahrnuty v ceně a při pohledu do ceníku má každý zákazník velmi jednoduchou volbu v nabídce příplatkové výbavy, protože se může rozhodovat pouze jestli si připlatí za metalický lak nebo ne.

obrázek [555 x 344]
 

Interiér prakticky beze změn

Jestliže očekáváte, že se Chevrolet pustil do sportovních úprav interiéru, které budou korespondovat s pozměněným vzhledem karoserie budete zklamáni, protože uvnitř vozu nenajdete ani sportovní sedadla ani hliníkové pedály. Lacetti WTCC místo sportovního vzhledu sází u svého interiéru na bohatou základní výbavu, která zahrnuje přední i boční airbagy, klimatizaci, rádio s CD a MP3 přehrávačem, elektrické ovládání předních i zadních oken a elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka. Jedinou připomínkou vnějšího sportovního vzhledu se může stát volant (bohužel s příliš velkým průměrem) a řadicí páka v kůži.

Lacetti WTCC i přes své jméno a vzhled v interiéru sází především na pohodlí a prostor, kterého je dostatek pro cestující na předníchzadních sedadlech. Na vnitřním prostoru a jeho provedení se ale již začíná projevovat skutečné stáří tohoto modelu a design i použité materiály palubní desky nebo výplní dveří vrací posádku vozu téměř až do první poloviny devadesátých let. Vedle zastarale působícího provedení interiéru může pro někoho představovat menší problém i základní velikost zavazadlového prostoru, který má objem 275 l. Po sklopení zadního sedadla se objem zavazadelníku sice může zvětšit až na 1045 l, na podlaze vznikne téměř deset centimetrů vysoký schod. Zajímavé je použití plastů na dně zavazadlového prostoru, které jsou sice odolnější proti poškození, ale na druhou stranu podobně jako materiály palubní desky nebo výplní dveří nevytvářejí příliš hodnotný dojem.

obrázek [555 x 320]
 

Zapomeňte na závodní trať

Chevrolet Lacetti WTCC se sice tváří jako nejbližší příbuzný závodního speciálu, ale bohužel on se opravdu pouze tváří, protože pod kapotou je uložen standardní atmosférický zážehový čtyřválec o objemu 1,6 l s výkonem 80 kW (109 k) při 5800 ot./min. a točivým momentem 150 Nm při 3600 ot./min. Tyto hodnoty sice stačí k dosažení maximální rychlosti 187 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,7 s, ale sportovce z Lacetti WTCC rozhodně neudělají. Za volantem Lacetti WTCC rozhodně nemůžete očekávat žádné velké řidičské zážitky, protože ani podvozek neprodělal sportovní úpravy a od standardních provedení se ničím neodlišuje. To znamená, že Lacetti WTCC je i přes svůj vzhled a jméno stále pohodlným měkce naladěným hatchbackem, který bude vyhovovat vyznavačům klidné rozvážné jízdy, čímž tvrdě popírá právě své označení a úpravy designu. Při skutečně klidném jízdním stylu oslňuje Lacetti WTCC svým měkkým komfortním nastavením, ale v případě, že se zasníte a bude se na chvílí chtít stát jezdcem okruhového seriálu WTCC, dá vám pětidveřový hatchback jasně najevo, kde jsou jeho hranice. Kapitolu samu pro sebe představuje pětistupňová manuální převodovka, která rozhodně není vzorem přesnosti. Zklamání z naprosto chybějícího nadšení pro sebemenší náznak sportovní jízdy může možná rozptýlit radost z pomalého úbytku benzinu z palivové nádrže. Šestnáctistovka si během testu, kdy se Lacetti WTCC pohybovalo po Praze, zakroucených okreskách i dálnici a najelo celkem 620 km řekla v průměru o 7,4 l paliva na 100 km.

obrázek [555 x 314]
 

Rozdvojená osobnost

Chevrolet Lacetti se sice na první pohled tváří jako rozený sportovec a nenechává nikoho na pochybách o svém příbuzenství se závodními vozy, ale na pohled druhý, a především po usednutí do interiéru a nastartování, je zcela jasné, že sportovní je pouze vzhled. V případě, že se smíříte se skutečností, že Lacetti WTCC má rozdvojenou osobnost s výše uvedenými vlastnostmi, pak za své peníze dostanete poměrně slušně vybavený, prostorný a komfortní rodinný hatchback s korejským původem.

Související články:

První cena vozu294.600,- Kč (Lacetti Start 5 dv., 1.4 16V 70 kW )
První cena vozu s testovanou motorizací363.900,- Kč (Lacetti Elite 5dv., 1.6 16V 80 kW )
Základní cena testovaného vozu378.900,- Kč (Lacetti WTCC 5 dv., 1.6 16V 80 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků390.400,- Kč (Lacetti WTCC 5 dv., 1.6 16V 80 kW)

Plusy

  • Atraktivní design
  • Prostorný interiér
  • Komfortní nastavení podvozku

Minusy

  • Nejisté chování vozu při vysokých rychlostech
  • Podprůměrný objem zavazadlového prostoru
  • Nepřesné řazení
  • Řízení s velkým převodem, velký průměr volantu
  • Omezený rozsah příplatkové výbavy
Spolupracujeme s TipCars.com

Chevrolet Lacetti WTCC 1.6 16V

Cena v základní výbavě: 378 900 Kč Cena v testované výbavě: 390 400 Kč

Základní výbava:airbagy přední a boční, posilovač řízení, výškově a podélně nastavitelný volant, sedadlo řidiče s nastavitelnou výškou, přední mlhové světlomety, dálkové ovládání centrálního zamykání dveří, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, elektricky ovládaná okna vpředu a vzadu, klimatizace se vzduchovým filtrem, rádio s přehrávačem CD MP3 a ovládáním na volantu, 6 reproduktorů, bederní výztuha a loketní opěrka řidiče, dělené sklopné zadní sedadlo 60/40, volant a řadicí páka v kůži, disky kol z lehké slitiny 15" s pneumatikami 6,0Jx15; 195/55 R15, vnější zpětná zrcátka, kliky, boční lišty a nárazník v barvě karoserie, boční prahy dveří, chromovaná koncovka výfuku, přední a zadní sportovní nárazník, zadní spoiler

Výbava testovaného vozu:metalický lak (+ 11.500,- Kč)

Glosa Jany Havligerové: Na cestách ode zdi ke zdi Glosa Jany Havligerové: Na cestách ode zdi ke zdi

České školství se potácí ode zdi ke zdi, na smysluplnou…

Babiš slibuje peníze obcím. Má jim přispět transformovaný investiční fond Babiš slibuje peníze obcím. Má jim přispět transformovaný investiční fond

Vláda v demisi plánuje přeměnit Státní fond rozvoje…

Zeman: Babiše jmenuji premiérem znovu, bez ohledu na výsledek referenda ČSSD Zeman: Babiše jmenuji premiérem znovu, bez ohledu na výsledek referenda ČSSD

Prezident Miloš Zeman jmenuje premiéra v demisi Andreje…

Pětina českých firem netuší o GDPR. Je to nejhorší výsledek ze zkoumaných zemí Pětina českých firem netuší o GDPR. Je to nejhorší výsledek ze zkoumaných zemí

V Česku pětina firem neví o tom, že v pátek 25. května…

 
Technické údaje
Motor Chevrolet Lacetti WTCC 1.6 16V
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 80 / 5800
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 150 / 3600
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 187
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.2 / 5.9 / 7.1
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 275 / 1045
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1175 / 400
Rozměr pneu:195/55 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4295
b) šířka (mm): 1725
c) výška (mm): 1445
d) rozvor (mm): 2600
e) rozchod vpředu (mm): 1480
f) rozchod vzadu (mm): 1480
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1130
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 650 / 900
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1030
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):890
k) šířka vpředu (mm): 1470
l) šířka vzadu (mm): 1450
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 590
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Chevrolet Lacetti WTCC 1.6 16V
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 7
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 6
Výhled vpřed: 7
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 7
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 7
Hlučnost v nižších otáčkách: 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 5
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 6
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 7
Jízdní vlastnosti v extrému: 6
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 7
Účinnost brzd: 7
Velikost zavazadlového prostoru: 6
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,00
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nástupce Rapidu se rodí v bolestech. Chybí nářadí, montuje se ručně Nástupce Rapidu se rodí v bolestech. Chybí nářadí, montuje se ručně

Aktuální vydání týdeníku Škodovácký odborář informovalo o…

Němci ujeli s Fabií 106.000 km. Pak ji v Česku nechali rozebrat do šroubku Němci ujeli s Fabií 106.000 km. Pak ji v Česku nechali rozebrat do šroubku

Zelená Škoda Fabia Combi prošla dlouhodobým testem Auto…

 






 
Ford EcoSport 1.0 EcoBoost - Trochu Eco, trochu Sport

TEST: Ford EcoSport 1.0 EcoBoost - Trochu Eco, trochu Sport

Dnes 12:56

Společně s druhou modernizací zavítal Ford EcoSport konečně také na tuzemský trh. Dokáže se v nabité třídě kompaktních SUV prosadit?




Blesk.cz

Ostravané umí žít: Babička na procházce o holích, děda na hoverboardu!

Ostravané umí žít: Babička na procházce o holích,…

Že je moderní technika jen pro mladé? Ani náhodou! Dědeček z Ostravy vyrazil na procházku s babičkou. Ta má v…

Rozmlácené lebky i střeva na silnici. Recenze State of Decay 2

Rozmlácené lebky i střeva na silnici. Recenze State…

Zombie se vrátily a s nimi i všudypřítomný a nikdy nekončící strach ze smrti. State of Decay 2 pro Xbox One a PC…

 

iSport.cz

Češi to budou mít blízko! Na MS 2019 půjdou do Bratislavy, Slováci do Košic

Češi to budou mít blízko! Na MS 2019 půjdou do…

Dobrá zpráva pro české fanoušky. Za zápasy svého týmu na MS 2019 nebudou muset cestovat daleko. Už je jisté, že…

Řádění vzteklé Plíškové užasle sledoval i Djokovič: Vůbec nechápal!

Řádění vzteklé Plíškové užasle sledoval i Djokovič:…

Ledová královna, kterou nic nerozhází. Takovou pověst si na tenisovém okruhu vybudovala česká jednička Karolína…

 

Reflex.cz

Zuzana Boehmová o hrůzách Konga, o studiích v USA, o „českém instinktu“ i neexistující americké mateřské

Zuzana Boehmová o hrůzách Konga, o studiích v USA, o…

Češka ZUZANA BOEHMOVÁ (37) urazila velký kus cesty. Při práci pro OSN a Světovou banku objela svět jako…

Žijeme ve šťastné zemi. Děti nepoznají tank

Žijeme ve šťastné zemi. Děti nepoznají tank

Jsem v práci první týden po dovolené a pomalu vyhodnocuji její průběh. A tak mne jistě omluvíte, když se zde…