Chevrolet Lacetti WTCC 1.6 16V –  S výrazem závodníka

Chevrolet Lacetti WTCC 1.6 16V – S výrazem závodníka

 
 

Značka Chevrolet v letošním roce uvedla na trh speciální verzi modelu Lacetti s označením WTCC. Tento pětidveřový hatchback s atraktivním designem je připomínkou úspěchů Chevroletu v seriálu World Touring Car Championship (WTCC).

Chevrolet Lacetti je jeden z několika posledních modelů značky, které svůj původ odvozují od vozů se jménem Daewoo. Pětidveřový hatchback je přímým pokračovatelem modelu Nubira s nímž sdílí mnoho komponent a ve své současné podobě se představil už v roce 2004, kdy došlo k přerodu značky Daewoo na Chevrolet. Pro letošní rok připravené provedení Lacetti WTCC je připomínkou úspěšného působení automobilů značky Chevrolet v seriálu mistrovství světa cestovních vozů. Speciální model s atraktivními úpravami vzhledu je poněkud nelogicky odvozen z pětidveřového hatchbacku, přestože na závodních tratích bojují čtyřdveřové sedany.

obrázek [555 x 280]
 

Vzhled sportovce

Pětidveřový model Lacetti se může pochlubit designem od Giugiara, který sice již není nejmladší, ale přesto nepostrádá jistou dávku elegance a je v případě série WTCC doplněn sadou atraktivních doplňků. Karoserie je doplněna o přednízadní sportovní spoiler, boční nástavce prahůzadní spoiler. Všechny tyto prvky jsou v barvě karoserie stejně jako vnější zpětná zrcátka, kliky dveří a boční lišty, což přispívá k ucelenému vzhledu karoserie. Vzhled sportovce má podpořit také chromovaná koncovka výfukupatnáctipalcová litá kola. Všechny tyto prvky jsou zahrnuty v ceně a při pohledu do ceníku má každý zákazník velmi jednoduchou volbu v nabídce příplatkové výbavy, protože se může rozhodovat pouze jestli si připlatí za metalický lak nebo ne.

obrázek [555 x 344]
 

Interiér prakticky beze změn

Jestliže očekáváte, že se Chevrolet pustil do sportovních úprav interiéru, které budou korespondovat s pozměněným vzhledem karoserie budete zklamáni, protože uvnitř vozu nenajdete ani sportovní sedadla ani hliníkové pedály. Lacetti WTCC místo sportovního vzhledu sází u svého interiéru na bohatou základní výbavu, která zahrnuje přední i boční airbagy, klimatizaci, rádio s CD a MP3 přehrávačem, elektrické ovládání předních i zadních oken a elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka. Jedinou připomínkou vnějšího sportovního vzhledu se může stát volant (bohužel s příliš velkým průměrem) a řadicí páka v kůži.

Lacetti WTCC i přes své jméno a vzhled v interiéru sází především na pohodlí a prostor, kterého je dostatek pro cestující na předníchzadních sedadlech. Na vnitřním prostoru a jeho provedení se ale již začíná projevovat skutečné stáří tohoto modelu a design i použité materiály palubní desky nebo výplní dveří vrací posádku vozu téměř až do první poloviny devadesátých let. Vedle zastarale působícího provedení interiéru může pro někoho představovat menší problém i základní velikost zavazadlového prostoru, který má objem 275 l. Po sklopení zadního sedadla se objem zavazadelníku sice může zvětšit až na 1045 l, na podlaze vznikne téměř deset centimetrů vysoký schod. Zajímavé je použití plastů na dně zavazadlového prostoru, které jsou sice odolnější proti poškození, ale na druhou stranu podobně jako materiály palubní desky nebo výplní dveří nevytvářejí příliš hodnotný dojem.

obrázek [555 x 320]
 

Zapomeňte na závodní trať

Chevrolet Lacetti WTCC se sice tváří jako nejbližší příbuzný závodního speciálu, ale bohužel on se opravdu pouze tváří, protože pod kapotou je uložen standardní atmosférický zážehový čtyřválec o objemu 1,6 l s výkonem 80 kW (109 k) při 5800 ot./min. a točivým momentem 150 Nm při 3600 ot./min. Tyto hodnoty sice stačí k dosažení maximální rychlosti 187 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,7 s, ale sportovce z Lacetti WTCC rozhodně neudělají. Za volantem Lacetti WTCC rozhodně nemůžete očekávat žádné velké řidičské zážitky, protože ani podvozek neprodělal sportovní úpravy a od standardních provedení se ničím neodlišuje. To znamená, že Lacetti WTCC je i přes svůj vzhled a jméno stále pohodlným měkce naladěným hatchbackem, který bude vyhovovat vyznavačům klidné rozvážné jízdy, čímž tvrdě popírá právě své označení a úpravy designu. Při skutečně klidném jízdním stylu oslňuje Lacetti WTCC svým měkkým komfortním nastavením, ale v případě, že se zasníte a bude se na chvílí chtít stát jezdcem okruhového seriálu WTCC, dá vám pětidveřový hatchback jasně najevo, kde jsou jeho hranice. Kapitolu samu pro sebe představuje pětistupňová manuální převodovka, která rozhodně není vzorem přesnosti. Zklamání z naprosto chybějícího nadšení pro sebemenší náznak sportovní jízdy může možná rozptýlit radost z pomalého úbytku benzinu z palivové nádrže. Šestnáctistovka si během testu, kdy se Lacetti WTCC pohybovalo po Praze, zakroucených okreskách i dálnici a najelo celkem 620 km řekla v průměru o 7,4 l paliva na 100 km.

obrázek [555 x 314]
 

Rozdvojená osobnost

Chevrolet Lacetti se sice na první pohled tváří jako rozený sportovec a nenechává nikoho na pochybách o svém příbuzenství se závodními vozy, ale na pohled druhý, a především po usednutí do interiéru a nastartování, je zcela jasné, že sportovní je pouze vzhled. V případě, že se smíříte se skutečností, že Lacetti WTCC má rozdvojenou osobnost s výše uvedenými vlastnostmi, pak za své peníze dostanete poměrně slušně vybavený, prostorný a komfortní rodinný hatchback s korejským původem.

Související články:

První cena vozu294.600,- Kč (Lacetti Start 5 dv., 1.4 16V 70 kW )
První cena vozu s testovanou motorizací363.900,- Kč (Lacetti Elite 5dv., 1.6 16V 80 kW )
Základní cena testovaného vozu378.900,- Kč (Lacetti WTCC 5 dv., 1.6 16V 80 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků390.400,- Kč (Lacetti WTCC 5 dv., 1.6 16V 80 kW)

Plusy

  • Atraktivní design
  • Prostorný interiér
  • Komfortní nastavení podvozku

Minusy

  • Nejisté chování vozu při vysokých rychlostech
  • Podprůměrný objem zavazadlového prostoru
  • Nepřesné řazení
  • Řízení s velkým převodem, velký průměr volantu
  • Omezený rozsah příplatkové výbavy

Vše o autosalonu Ženeva 2018 čtěte zde

Spolupracujeme s TipCars.com

Chevrolet Lacetti WTCC 1.6 16V

Cena v základní výbavě: 378 900 Kč Cena v testované výbavě: 390 400 Kč

Základní výbava:airbagy přední a boční, posilovač řízení, výškově a podélně nastavitelný volant, sedadlo řidiče s nastavitelnou výškou, přední mlhové světlomety, dálkové ovládání centrálního zamykání dveří, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, elektricky ovládaná okna vpředu a vzadu, klimatizace se vzduchovým filtrem, rádio s přehrávačem CD MP3 a ovládáním na volantu, 6 reproduktorů, bederní výztuha a loketní opěrka řidiče, dělené sklopné zadní sedadlo 60/40, volant a řadicí páka v kůži, disky kol z lehké slitiny 15" s pneumatikami 6,0Jx15; 195/55 R15, vnější zpětná zrcátka, kliky, boční lišty a nárazník v barvě karoserie, boční prahy dveří, chromovaná koncovka výfuku, přední a zadní sportovní nárazník, zadní spoiler

Výbava testovaného vozu:metalický lak (+ 11.500,- Kč)

Na Libeňský most se vrátí tramvajový provoz Na Libeňský most se vrátí tramvajový provoz

Na pražský Libeňský most se vrátí provoz tramvají 3.…

Obchvat Náchoda za miliardy se přiblížil realizaci. Projekt se táhne přes dvacet let Obchvat Náchoda za miliardy se přiblížil realizaci. Projekt se táhne přes dvacet let

Po více než dvaceti letech jednání se výstavba silničního…

České banky mají minimum rizikových úvěrů České banky mají minimum rizikových úvěrů

Podíl problémových úvěrů v českých bankách je nižší než…

 
Technické údaje
Motor Chevrolet Lacetti WTCC 1.6 16V
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 80 / 5800
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 150 / 3600
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 187
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.2 / 5.9 / 7.1
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 275 / 1045
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1175 / 400
Rozměr pneu:195/55 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4295
b) šířka (mm): 1725
c) výška (mm): 1445
d) rozvor (mm): 2600
e) rozchod vpředu (mm): 1480
f) rozchod vzadu (mm): 1480
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1130
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 650 / 900
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1030
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):890
k) šířka vpředu (mm): 1470
l) šířka vzadu (mm): 1450
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 590
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Chevrolet Lacetti WTCC 1.6 16V
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 7
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 6
Výhled vpřed: 7
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 7
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 7
Hlučnost v nižších otáčkách: 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 5
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 6
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 7
Jízdní vlastnosti v extrému: 6
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 7
Účinnost brzd: 7
Velikost zavazadlového prostoru: 6
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,00
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nový Hyundai Santa Fe konečně oficiálně. Je to korejské Infiniti? Nový Hyundai Santa Fe konečně oficiálně. Je to korejské Infiniti?

Hyundai odhalil první oficiální obrázky nového Santa Fe.…

Oficiálně: Škoda Superb dostala nový vrcholný motor. Má méně výkonu než dříve Oficiálně: Škoda Superb dostala nový vrcholný motor. Má méně výkonu než dříve

Informaci automobilka sdělila v rámci souhrnu novinek pro…

 






 
Seat představuje samostatnou značku, jako první přijede Cupra Ateca s parádním výkonem!

Seat představuje samostatnou značku, jako první přijede Cupra Ateca s parádním výkonem!

Dnes 15:30

Seat dnes světu oficiálně představil novou značku Cupra, která se bude věnovat stavbě sportovně střižených modelů automobilky.




Blesk.cz

Svatba Mareše: Druhá žena se stejným jménem? Monika si změnila příjmení

Svatba Mareše: Druhá žena se stejným jménem? Monika…

V úterý 20. února si Leoš Mareš (41) a Monika Koblížková (36) řekli ANO! Vše bylo dokonale utajené, ale přesto…

Melanie si dovezla do USA i rodiče. „Zlo,“ tepe Trump imigranty za podobné praktiky

Melanie si dovezla do USA i rodiče. „Zlo,“ tepe…

Rodiče americké první dámy zřejmě využili možnosti takzvané řetězové migrace, kterou jejich zeť, prezident USA…

 

iSport.cz

Němci šokovali Švédsko. Kanadě stačil jediný gól, Češi jdou na Rusko

Němci šokovali Švédsko. Kanadě stačil jediný gól,…

Velké překvapení si na hokejovém turnaji na ZOH připravili Němci. Nad favorizovaným Švédskem vyhráli 4:3 v…

Trenér Samkové: Naše podmínky k tréninku? Ani zlato nic nezlepšilo

Trenér Samkové: Naše podmínky k tréninku? Ani zlato…

Má snowboardcross na růžích ustláno? Ačkoliv jeho nejvýraznější hvězda Eva Samková po zlatu ze Soči přivezla…

 

Reflex.cz

Český dům na olympiádě v Koreji navštívili Kim Čong-un a Donald Trump. A není to fake news

Český dům na olympiádě v Koreji navštívili Kim…

Včerejší podvečer a večer v olympijském Českém domě v jihokorejském Kangnungu byl mimořádně živý. Nejdříve zde…

Očima libertariána: Máme školství podle pruské kadetky. Stát by do vzdělávání neměl vůbec mluvit

Očima libertariána: Máme školství podle pruské…

Vláda chce vrátit do škol povinnou výuku „dílen a pozemků“, ministryně obrany touží po znovuzavedení povinné…