Bezpečnost před 50 lety a dnes: Crash test Chevrolet Malibu 2009 a Chevrolet Bel Air 1959

Bezpečnost před 50 lety a dnes: Crash test Chevrolet Malibu 2009 a Chevrolet Bel Air 1959

 
 

Americká organizace IIHS letos slaví 50 let od svého založení. U této příležitosti provedla nárazovou zkoušku Chevroletu Malibu z roku 2009 a Bel Air z roku 1959, aby ilustrovala, jak za tuto dobu pokročila bezpečnost osobních aut.

Organizaci IIHS (Insurance Institute for Highway Safety) založily v roce 1959 americké pojišťovny, za účelem vedení a financování programů pro zvýšení bezpečnosti provozu na dálnicích. Působnost IIHS se postupně rozšiřovala, od 70tých let například vede podrobné statistiky následků nehod, od 90tých let provádí nárazové zkoušky.

Na rozdíl od americké vládní agentury NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration) se metodika crash testů IIHS podobá evropskému NCAP – čelní náraz probíhá v rychlosti 64 km/h, do deformovatelné bariéry s přesahem 40 %. Podobné byly ostatně podmínky kolize Chevroletu Malibu 2009 a Chevroletu Bel Air 1959.

Na čelní kolizi dvou Chevroletů, které dělí 50 let, IIHS demonstruje, jak se za dobu její existence změnila pasivní bezpečnost osobních aut. Zatímco u nového Malibu zůstává tvar kabiny stabilní a většinu nárazu pohlcuje přední deformační zóna, u Bel Air dochází ke kolapsu celé přední části karoserie až po B sloupek. 50 let staré auto samozřejmě není vybaveno airbagy ani bezpečnostními pásy, riziko smrtelných zranění představuje především deformace střechy, posun palubní desky do interiéru a střet volantu s hlavou řidiče.

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Trump: Rusko by nám mělo víc pomáhat v tlaku na KLDR Trump: Rusko by nám mělo víc pomáhat v tlaku na KLDR

Rusko by mělo Spojeným státům více pomáhat ve snaze…

V Praze chybí stále více bytů, situace se ještě zhorší V Praze chybí stále více bytů, situace se ještě zhorší

Počet chybějících bytů v Praze se za poslední tři roky…

Babiš se dalších vln EET jen tak nevzdá Babiš se dalších vln EET jen tak nevzdá

Vláda Andreje Babiše (ANO) v souvislosti s dnešním…

Poslanci chtějí v rozpočtu změny za téměř 100 miliard Poslanci chtějí v rozpočtu změny za téměř 100 miliard

Poslanci v druhém čtení návrhu státního rozpočtu navrhli…

 
Zdroj: IIHS

Štítky Crash-testy Chevrolet Statistiky

 

Přidat názorDiskuse: Bezpečnost před 50 lety a dnes: Crash test…












Blesk.cz

Senátor McCain musel do nemocnice. Léčba nádoru mozku má vedlejší účinky

Senátor McCain musel do nemocnice. Léčba nádoru…

Léčba republikánského senátora Spojených států Johna McCaina, který trpí mimořádně zhoubným nádorem na mozku,…

Ondráček šéfem komise pro kontrolu GIBS není. Horáček na to dohlédl

Ondráček šéfem komise pro kontrolu GIBS není.…

Představa komunisty Zdeňka Ondráčka v čele kontrolní komise pro Generální inspekci bezpečnostních sborů opět…

 

iSport.cz

RENTGEN SPECIÁL: Jak útočí Liberec? Obránce centruje, obránce zakončuje

RENTGEN SPECIÁL: Jak útočí Liberec? Obránce…

Šestnáct podzimních kol HET ligy je minulostí a fotbaloví redaktoři deníku Sport, kteří se podílejí na…

Trpišovský do Slavie? ROZBUŠKA. Jak se může změnit mapa ligových trenérů

Trpišovský do Slavie? ROZBUŠKA. Jak se může změnit…

Jindřich Trpišovský podepíše smlouvu se Slavií. Tahle věc je totálně na spadnutí a nic kromě dohody majitelů…

 

Reflex.cz

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Dokumentární cyklus Modrá krev patřil každý jarní týden mezi nejpopulárnější programy na ČT2 se sledovaností…

O čem sním, když náhodou spím: Proč nemá Česko pořádné železnice a silnice jsou hrozné

O čem sním, když náhodou spím: Proč nemá Česko…

V roce 2011 se objevily zprávy, že kolem roku 2016 budeme jezdit vlakem z Prahy do Plzně díky novým železničním…