Chevrolet Silverado Heavy Duty Truck: Těžká váha v novém pro rok 2011
Řada Silverado se vyrábí již od roku 1998. Silueta vozu se za tu dobu příliš nezměnila, během modernizací v letech 2002 a 2006 byly původní obliny postupně vystřídány hranami. Poznávací prvek – maska chladiče rozdělená vodorovně na dvě poloviny – však zůstal. Jen zmohutněl a zdobí jej chrom. Nový model dostal upravený přední nárazník s větším vstupem vzduchu kvůli lepšímu chlazení převodovky, také emblém výrobce na přídi trochu narostl.
Oproti předchozímu modelu z roku 2006 se ale razantně změnila technika: rám, zavěšení i nápravy. Rozhodně se tedy nejedná o žádný facelift, ale o důkladnou modernizaci. Rám je částečně z vysokopevnostní oceli, čímž se zvýšila jeho tuhost a snížila hmotnost. Přední nezávislé zavěšení také prošlo modernizací: objevila se zde příčka, která spojuje stabilizátor se spodním ramenem. Vzadu sice zůstala listová pera, ale jsou dvojitá či trojitá a větší než u dřívějších generací.
Srdcem nového Silverada je zážehový šestilitr Vortec V8 s rozvodem OHV, dvouventilovou technikou a variabilním časováním. Přeplňované vznětové agregáty zastupuje motor Duramax se vstřikováním Common-Rail o objemu 6,6 litru. Ten má čtyři ventily na válec, filtr pevných částic, může spalovat i bionaftu B20 a je spřažen s novou šestistupňovou samočinnou převodovkou Allison 1000. U benzinových osmiválců řadí jednotlivé rychlosti také šestistupňový automat, ale je jím Hydra-Matic z vlastního vývoje General Motors. Točivý moment je přenášen buď na zadní, nebo na všechna kola. Výkonové parametry obou pohonných jednotek zatím automobilka tají.
Kompletní paleta variant má čtveřici kotoučových brzd o průměru 355 mm, pochopitelně s tří- či čtyřkanálovým ABS. Kola jsou standardně sedmnáctipalcová, na přání jsou k dispozici hliníková o velikostech 18 a 20 palců. Silverado HD se nabízí ve dvou základních verzích 2500 a 3500, pro větší je k dispozici dvojmontáž na zadní nápravu. V nabídce jsou také různé druhy kabin a podvozky s rozvory od 3,4 do 4,25 m. Užitečná hmotnost se pohybuje od necelých 1,9 do takřka 2,9 t, největší modely váží 3,6 t a měří skoro 6,6 m. Silverado může také táhnout až devítitunový přívěs.
Američané si potrpí na komfort i u užitkových aut, tedy pokud koráb velikosti Silverada můžeme tímto výrazem nazvat. V interiéru proto nechybí ani bezdrátové připojení WiFi a Bluetooth, audio systém s USB zdířkou, satelitní rádio nebo nejnovější navigace GM OnStar s rozšířenou funkčností.
Konkurence, reprezentovaná hlavně Fordem F-350 a Dodge Ram, má zase o něco neklidnější spaní. Tedy bude mít od léta 2010, kdy se nové Silverado začne v Severní Americe prodávat.