Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chevrolet drží v Evropě podíl 2,3 %. Novinkami pro rok 2010 je Spark a Orlando

Aleš Dragoun
Diskuze (4)
Chevrolet dosáhl v minulém roce zvýšení prodejů na deseti evropských trzích, celkový podíl značky v Evropě je 2,3 %.

Oproti roku 2008 se jinak nezvýšil, ovšem celkový počet nových Chevroletů na evropských silnicích klesl z více než 506 tisíc na necelých 426 tisíc (přesně 425.874, tedy zhruba -16 %)

Prodeje, či chcete-li registrace v západní Evropě ovšem stouply o 15 %. Zatímco předloni našlo své majitele něco málo pod 150 tisíc vozů, loni jich bylo 150,5 tisíce.

Na mnoha trzích nabízíme zákazníkům za jejich peníze velkou protihodnotu, což je v současném ekonomickém klimatu důležité, řekl prezident divize Chevrolet Europe Wayne Brannon. Letos budeme stavět hlavně na stěžejních modelech, tedy Cruze a nové generaci Sparku..

Brannon také slibuje rozšíření modelového portfolia pro Evropu i letos. Jedná se o nový rodinný van, který bude vycházet z konceptu Orlando. S největší pravděpodobností příští rok přijde i na starý kontinent americké Camaro. Mimoevropské země se mohou těšit na hybridní Volt, v Evropě jej bude nabízet Opel jako model Ampera.

Zejména ve Francii se loni podařil Chevroletu husarský kousek, prodej v zemi galského kohouta se více než zdvojnásobil (+132,4 %). Rovněž v Německu se zvýšil, a to o 40 %. Prodejní rekordy a procentní podíly padly také v Itálii, Velké Británii, Turecku, Rakousku a Portugalsku. Dosud nejvyššího podílu na trhu značka dosáhla i ve Španělsku, Polsku a celé jihovýchodní Evropě. Největšími trhy co do počtu kusů byly Rusko, Itálie, Německo, Francie a Španělsko.

V Rusku je i přes globální pokles trhu o polovinu jedničkou mezi zahraničními výrobci se sedmiprocentním podílem. Připomeňme jen, že i v této zemi se s logem původně americké automobilky vyrábějí různé automobily.

Nejprodávanějším Chevroletem v Evropě bylo loni Aveo s více než 91 tisíci kusy. Model, který prošel v roce 2008 modernizací, pochází z korejské továrny GM-Daewoo a i u nás je navzdory svému konstrukčnímu stáří poměrně úspěšný. Nástupce se dočká zřejmě příští rok. Druhým v tomto žebříčku byl Matiz, který čeští motoristé znají jako Spark. Jeho nová generace je již za dveřmi, její prodeje začnou již tento měsíc. Korejské mini dosáhlo na 82,5 tisíce exemplářů. Nový Cruze pak těsně překročil hranici 21 tisíc.

Na závěr se podívejme do světa. Globální prodej značky překročil loni 3,5 milionu vozidel všech kategorií. Největším trhem zůstávají Spojené státy (přes 1,3 mil.) před Brazílií (595 tisíc) a Čínou (přes 332 tisíc, navýšení o 67 %). I v nejlidnatější zemi světa spoléhá automobilka na Cruze, který zde navíc získal ocenění AutoBest Car 2010.

Aleš Dragoun
Diskuze (4)
2. 2. 2010 15:53
Cruze hatchback
Takže letos Cruze hatchback asi vážně nebude jak tak koukam ;-\
2. 2. 2010 09:37
Re: Tak nejen vychodni evropa
Technologie a zpracovani prijde taky, jen to lifi nebudou chtit videt, ale to uz je na marketingovem oddeleni, aby to hezke baleni prodali i proto, co je uvnitr. No kazdopadne Chevrolet zacina ocividne novou eru, nacasovani je perfektni
2. 2. 2010 08:43
Re: Tak nejen vychodni evropa
Muj salek kavy to neni, ale jsem moc rad, ze i jine znacky maji sanci pozlobit ruzne lidry v ruznych segmentech! Ne mozna v mnoha kategoriich jako je technologie ci kvalita zpracovani, ale rozhodne od spodnich rad bude se neco dit! :yes:
2. 2. 2010 08:21
Tak nejen vychodni evropa
objevila kouzlo Chevroletu, a to jeste ve chvili nevyraznych modelu. Pokud chevrolet uvede do provozu Orlando v teto podobe a Aveo taky, bude zadelano na velky uspech a definitivne se tak (stejne jako Kia a hyundai) odtrhne od sve drivejsi povesti.
Go, Chevy, go! :yes: