Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v dubnu 2008: Roli Škody má ve třídě mini Chevrolet Spark

Ondřej Láník
Diskuze (10)
Dominance, s jakou vede Spark třídu mini, připomíná vládu značky Škoda na českém trhu.

Zatímco ostatní značky počítají měsíční počty registrací ve třídě mini v lepším případě na desítky, Chevrolet počítá ve stovkách. Korejský monospace pro čtyři osoby je jedním z nejlevnějších, ale také motoricky nejslabších modelů na trhu, ale to vůbec nevadilo dvěma stovkám zákazníků, kteří jej v dubnu koupili.

Panda a Picanto nemohou Sparku konkurovat snad jen cenou (a to hlavně v absolutních částkách), a proto jsou s polovinou prodaných vozů na druhém a třetím místě. Doprodává se Hyundai Atos, ale jeho nástupce i10 už klepe na dveře, podobně jako Suzuki Splash (v dubnu 2 registrace). Prodej kolínských trojčat (Citroen C1, Peugeot 107, Toyota Aygo) by potřeboval větší marketingovou podporu, slevu nebo facelift. To poslední by mělo trio potkat snad již letos.

Třída mini, registrace na českém trhu v dubnu 2008
-KategorieOA+LUVOA+LUVTržní podíl ve tř.Tržní podíl ve tř.
-Období4/20081-4/20084/20081-4/2008
1.Chevrolet SPARK20877529,7%29,8%
2.Fiat PANDA10736115,3%13,9%
3.Kia PICANTO10438114,8%14,6%
4.Hyundai ATOS9038012,8%14,6%
5.Renault TWINGO471396,7%5,3%
6.Peugeot 107422156,0%8,3%
7.Citroën C1411215,8%4,7%
8.Smart20432,9%1,7%
9.Fiat 50015552,1%2,1%
10.Toyota AYGO13851,9%3,3%
11.Volkswagen Fox10261,4%1,0%
12.Suzuki SPLASH220,3%0,1%
13.Ford KA140,1%0,2%
14.Opel AGILA1140,1%0,5%
-Celkem7012601100,0%100,0%

Ondřej Láník
Diskuze (10)
Avatar - DaewooMaster
1. 6. 2008 11:46
Re: slušnost?
Za to Panda je velky, mnohem kvalitnejsi a silny z*m*r*d, co? >:-[] Zkus prekousnout, ze i kdyz ma Fiat v miniautech dlouhou tradici, zjevne to uz radu let nestaci... Jinak zakladni model je i v akci u Fiata o 10 klacku vys a jeho "silny" motor 1.1L ma 54 koni, zatimco "slaby" 1.0L ve Sparku "jen" 66 koni.. :-)
31. 5. 2008 18:49
TŔÍDA TŘÍD
Po přečtení diskuze pod BMW X6 teď už jen čekám, že tu nějakej vizionář se zelenejma ponožkama a s biobuřtem na korouhvi postaví svět do té správné roviny a napíše sem, že třída Mini je třídou silničních králů.

Co tedy tabulka? No, přesně vypovídá o charakteru nákupů v této třídě. Koukám, že Fiat fakt nestačí vyrábět... nebo že by box s Foxem vypovídal o přitažlivosti pětistovky přesvědčivěji než jahodové proklamace o trháku tisíciletí?

První čtyři místa jsou jasná. Je to pokr o nejlevnější nabídku... Jinak lze než doporučit Twingo, Pandu, Foxe a designový trhák Splash.
31. 5. 2008 10:44
k věci
Chápu prodeje tohoto malého "z"m"r"d"a"? Malé, nekvalitní, slabé a za stejné peníze je Panda - mnohem lepší a kvalitnější auto, o motorech ani nemluvím... A to ani neberu v úvahu bambilión ojetin - za tyhle peníze jdou koupit auta o několik tříd výše a v IA kvalitě...
31. 5. 2008 10:42
autore, doplň si vzdělání
monospace, čili jednoprostorový automobil, Spark opravdu není... viz h t t p : / / c s . w i k i p e d i a . o r g / w i k i / A u t o m o b i l

Cituji:
Jednoprostorové
Motor, posádka i náklad od sebe nejsou odděleny pevnými příčkami karoserie. Tato konstrukce se dnes již nepoužívá.

Dvouprostorové
Prostor pro motor je oddělen od prostoru pro posádku a náklad.

Tříprostorové
Oddělené prostory pro motor, posádku i náklad.
31. 5. 2008 07:56
Re: FOX
Těm jeho onaniím před logem VW není potřeba vůbec věnovat pozornost :-!