Chevrolet Spark oficiálně na českém trhu, další modely pro rok 2011 potvrzeny
Dosavadní Chevrolet Spark a jeho přímý předchůdce Daewoo Matiz jsou především levná malá auta do města. Nový Chevrolet Spark má představovat posun od levného městského vozu k stylovému mini s bohatou výbavou. Chevrolet tak po SUV Captiva, sedanu Epica a především loňské novince Cruze pokračuje v obměně svých modelů.
Potvrzené novinky pro rok 2011
V roce 2011 Chevrolet oslaví 100 let od svého založení a zároveň uvede na evropské trhy řadu novinek. Mezi prvními bude pětidveřové provedení modelu Cruze, který je v současnosti jedním z prodejně nejúspěšnějších zástupců značky, což potvrzuje i skutečnost, že výroba nestíhá pokrýt poptávku.
Úspěšný sedan Cruze poskytne svou platformu i pro nové sedmimístné MPV, jehož design vychází z konceptu Orlando. Tato novinka by se měla podobně jako pětidveřový Cruze představit koncem letošního roku a prodej bude zahájen v roce 2011.
Z konceptu Aveo RS bude vycházet sériový model, který nahradí současný hatchback Aveo. Ten je vlastně velmi dobře zamaskovaným a vylepšeným Daewoo Kalos.
Další novinky se sice netýkají odhalování nových modelů, ale uvedení Chevroletu Camaro v Evropě, což udělá velkou radost příznivcům amerických kupé.
Dobrou zprávou pro zájemce o ryze americký sportovní automobil, kterou stejně jako všechny zmiňované novinky potvrdili zástupci Chevroletu pro Českou republiku, je prodej Corvetty u českých dealerů značky. Doposud bylo Corvette v Evropě prezentováno jako samostatná značka, ale od příštího roku má prodej probíhat prostřednictvím vybraných showroomů Chevrolet.
Chevrolet Spark
Nový Spark je vlastně poslem dobrých zpráv pro příznivce a zákazníky značky Chevrolet. Prostřednictvím tohoto modelu se chce americká značka výrazně vzdálit od levně působících automobilů k vozům, o nichž mají zákazníci uvažovat nejen pro jejich příznivou cenu, ale především kvůli stylovému designu a robustní technice.
Rozhodující vliv na podobu nového Sparku měla i veřejnost – Chevrolet totiž na newyorském autosalonu představil tři odlišné koncepty: Beat, Groove a Trax. O těchto designových studiích nechal Chevrolet hlasovat v internetové anketě, ze které vyšel vítězně dynamicky střižený třídveřový Beat. Proti němu se výsledný design Sparku změnil jen v detailech a vozu přibyl druhý pár bočních dveří.
Stylové pětidveřové mini s karoserií dlouhou 3640 mm, vysokou 1522 mm, širokou 1597 mm a rozvorem náprav 2375 mm nabídne vedle dynamického vzhledu i praktické vlastnosti. Jeho karoserie ukrývá pětimístný interiér s jistou dávkou expresivnosti. Zavazadlový prostor nabízí základní objem 170 litrů, který je možné sklopením zadních sedadel zvětšit na 568 litrů.
Radikální změny se odehrály i pod kapotou, kde budete marně hledat tříválec 0,8 SOHC (38 kW) nebo čtyřválec 1,0 SOHC (49 kW). Nyní k pohonu slouží čtyřválcové agregáty o objemu 1,0 a 1,2 litru (50, resp. 60 kW). Oba jsou nově vybaveny rozvodem DOHC se čtyřmi ventily na válec. Motory jsou klasické konstrukce s litinovým blokem a hliníkovou hlavou, mají však vyšší kompresní poměr (9,8:1) a oba v kombinovaném režimu shodně vystačí s 5,1 l/100 km. Spark také v obou verzích splňuje požadavky emisní normy Euro 5.
Doporučujeme |
Chevrolet Spark: První jízdní dojmy |
Představujeme: Chevrolet Spark – Miniauto s jiskrou |
Základní provedení nese označení Spark a je standardně vybaveno ABS, předními, bočními a okenními airbagy, posilovačem řízení, dělenými zadními sedadly s úchyty ISOFIX a nárazníky v barvě karoserie.
Následuje Spark Plus přidávající rádio s CD/MP3 přehrávačem a vstupem AUX/USB, centrální zamykání a elektrické stahování předních oken.
Verze LS nabízí klimatizaci, přední mlhovky, výškově nastavitelný volant a dálkový ovladač k centrálnímu zamykání. Vnější vzhled vylepší efektní lakovaný zadní spoiler, kliky dveří a kryty zpětných zrcátek v barvě vozu a Spark počínaje touto výbavou také stojí na pneumatikách 155/70 R14 místo 155/80 R13 dodávaných do levnějších provedení.
Provedení LS Plus přidává elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, elektrické stahování oken i u zadních dveří, palubní počítač, ovládání rádia na volantu a stříbrné střešní ližiny. V této výbavě mohou zákazníci poprvé volit jeden z dvojice motorů.
Vrcholem nabídky je výbava LT s automatickou klimatizací, zadními parkovacími senzory, koly z lehké slitiny, šesticí reproduktorů místo standardních dvou a také sportovní nárazníky.
Chevrolet Spark - ceny na českém trhu | ||
Motor | 1,0 16V | 1,2 16V |
Převodovka | 5M | 5M |
Zdvihový objem [cm3] | 995 | 1206 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 50/6400 | 60/6200 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 93/4800 | 111/4600 |
Max. rychlost [km/h] | 154 | 164 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 15,5 | 12,1 |
Průměrná spotřeba [l/100 km] | 5,1 | 5,1 |
Cena Spark [Kč] | 194.900,- | - |
Cena Spark Plus [Kč] | 209.900,- | - |
Cena LS [Kč] | 236.900,- | - |
Cena LS Plus [Kč] | 244.900,- | 254.900,- |
Cena LT [Kč] | - | 274.900,- |