Chevrolet v Ženevě 2005

Chevrolet v Ženevě 2005

 
 

Ženevská premiéra nového Matizu byla s napětím očekávána od loňského představení studie M3X v Paříži.

Realita je prakticky totožná se "snovým" konceptem. Schází přirozeně velká kola a efektní doplňky, obé bude jistě brzy v nabídce volitelného příslušenství. Vystavena byla opět studie budoucího koncernového SUV S3X a kompletní nabídka současných Chevroletů pro Evropu.

Spark - nový Matiz proti autům z Kolína

Nový Chevrolet se na vybraných trzích bude údajně prodávat současně s prvním provedením, které bude hrát roli Aster Classic, tedy starší generace původního modelu prodávané za výhodnou cenu. Právě proto se má druhá generace odlišit novým jménem Spark, které nový Matiz ponese také na českém trhu.

Popularita prvního provedení neupadá ani dnes, po mnoha letech výroby pod značkou Daewoo. Celkem bylo v Evropě prodáno 630.000 kusů Matizů, celosvětově pak 1,3 milionu kusů. I v České republice se řada majitelů zcela ztotožnila s filozofií malého vozu s karosérií od Giugiara a Matiz (často familiérně označovaný jako Matízek) je plnoprávným miláčkem rodin nebo jeho řidiček.

Nový Chevrolet Spark přijde na evropské trhy uprostřed dubna a to s délkou jen 3495 mm, šířkou 1495 mm a výškou 1500 mm . Nové tvary rozvíjejí původní myšlenky, jednoduché linky ale byly oživeny rafinovanějšími kombinacemi. Vpředu jsou nově tvarované světlomety, osobitější je také zpracování zádě s kruhovými koncovými světly vystupujícími z karosérie. Interiér s přístrojovým štítem uprostřed dostal modernější tvary, materiály odpovídají cenové a velikostní kategorii, ale celý interiér je na rozdíl od Ayga/C1/107 obložen plastovými nebo látkovými výplněmi. Zavazadlový prostor má základní objem 170 litrů, který lze zvětšit až na 845 litrů sklopením nesymetricky dělených sedadel. Zpevněná ale o 10 kg lehčí karosérie má nižší aerodynamický odpor než ta předchozí, koeficient odporu vzduchu cx se snížil z 0,399 na 0,342. Nový Chevrolet je sestaven z 80 % nových dílů, zbytek je převzat z předchozí generace.

Pod kapotou budou opět zážehové tříválce 0,8 l (38 kW) nebo zážehové čtyřválce 1.0 l (49 kW). Optimalizace stávajících motorů se projeví snížením spotřeby až o 0,9 l/100 km tj. cca 15 %, absolutně je ale spotřeba stále větší než u právě představených trojčat z Kolína. Tříválec si v kombinovaném cyklu řekne o 5,2 l na 100 km (dříve 6,1 l/100 km), čtyřválec bude každých 100 potřebovat průměrně 5,6 l místo dřívějších 6,4 l. Spark s nejmenším motorem má pohotovostní hmotnost 775 až 835 kg (podle výbavy), Spark s ním zrychluje z klidu za 100 km/h za 18,2 s a nejvíce pojede 145 km/h.


Fotogalerie z výstaviště
 
Spolupracujeme s TipCars.com
Zdroj: redakce

Štítky Chevrolet Ženeva 2005

 













Blesk.cz

Piazzetta Národního divadla získá jméno. Bude z ní náměstí Václava Havla

Piazzetta Národního divadla získá jméno. Bude z ní…

Piazzetta Národního divadla ponese název náměstí Václava Havla. Pojmenování prostoru po bývalém prezidentovi…

Manželka hokejisty Červenky už pracovat nechce: Rodinný život mě naplňuje

Manželka hokejisty Červenky už pracovat nechce:…

Miss World 2010 Veronika Machová Červenka (26) se opět na krátký čas vrátila do České republiky a vyrazila do…

 

iSport.cz

Sparta se chystá na Inter. Tým povede Holoubek, Hejkal řeší taktiku

Sparta se chystá na Inter. Tým povede Holoubek,…

Fotbalová Sparta prožívá hektické dny. Po nedělním derby se Slavií skončil trenér Zdeněk Ščasný, vedením áčka…

Jarolím: Čím víc Němce sleduji, tím víc mě rozčilují. Petržela je rozdílový hráč

Jarolím: Čím víc Němce sleduji, tím víc mě…

Nenachází se v komfortní situaci. Karel Jarolím před nejtěžší kvalifikační bitvou v Německu (sobota 8. října)…

 

Reflex.cz

Neomarxistka Marksová chce diskriminovat kvůli bezdětnosti

Neomarxistka Marksová chce diskriminovat kvůli bezdětnosti

V nedělní debatě České televize jsem se dozvěděl, že nejen mne, ale všechny bezdětné lidi v této zemi chce…

Babiš se má omluvit hejtmanovi Novákovi za výrok o

Babiš se má omluvit hejtmanovi Novákovi za výrok o "tunelu"

Soud dnes uložil ministru financí Andreji Babišovi (ANO), aby se omluvil moravskoslezskému hejtmanovi Miroslavu…