Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chevrolet v Ženevě 2006

Ondřej Láník
Chevrolet se na letošní ženevský autosalon připravil opravdu důkladně. Kromě dlouho očekávaného SUV Captiva představil ve Švýcarsku také nástupce modelu Evanda.

Chevrolet Captiva (první dojmy)

Stánek Chevroletu vypadá v Ženevě nenápadně. Na rozdíl od Mercedesu nebo Citroenu nejsou barevné neony na stropě uspořádány tak, aby tvořily znak automobilky či koncernu, exponáty stojí většinou na obyčejném podstavci, žádný heboučký koberec ani mramorová podlaha se nekoná. Člověk skoro nabude dojmu, že Chevrolet nepřivezl do Švýcarska žádné novinky, kvůli finanční tísni vlastníka snad šetří a raději se nechce příliš ukazovat.

Chevrolet nejenže nepřijel do Ženevy s prázdnou, ale jeho dva nové automobily (Captiva a Epica) představují obrovský skok v designu i zpracování materiálů, s velkou Captivou navíc automobilka vstupuje do atraktivního segmentu velkých SUV. A nutnou podotknout velmi nadějně. Captiva se opravdu povedla. Design zůstal velmi podobný studii S3X, kterou korejský výrobce poprvé naznačil ambice postavit vlastní SUV, což naznačuje sportovní orientaci.

Živé setkání má pozitivní průběh, zejména přední část působí velmi dynamicky až agresivně, což nebývalo u Chevroletu zvykem. Vypadá to, že si budeme muset zvykat. Za rozměrnými pátými dveřmi se ukrývá velký zavazadelník, bohužel s vysoko položenou nakládací hranou, která bude trochu znepříjemňovat život osobám s nižší tělesnou výškou. Asi největší překvapení mi připravila Captiva uvnitř. Pokud máte v paměti Chevrolety uloženy coby laciné automobily s laciným interiérem, rychle změníte názor.

Palubní deska i středová konzola daleko více připomíná současné opely než chevrolety, koncernová spřízněnost zde evidentně zafungovala a Chevroletu Captiva hodně pomohla. Palubní desku z příjemných měkčených a dobře zpracovaných tvrdých materiálů předěluje dlouhá a široká středová konzola osázená optimálně velkými, ale velmi kvalitními tlačítky, která si nezadají s dražší konkurencí. Základem jsou rozměrné ovladače klimatizace a velký otočný regulátor hlasitosti integrovaného audiosystému (slovo integrovaného si zaslouží podtrhnout).

Na vrcholu palubní desky sídlil v mnou zkoumané verzi velký displej opět velmi podobný, ne-li totožný s tím z opelů. Už při statické zkoušce bohužel pohrozila nedokonalým postavením řadicí páka, při řazení prvního a třetího stupně se vystrčeným palcem dotknete ovladačů. Naštěstí nemíříte palcem přímo na tlačítko OFF. Inspiraci opely naznačuje Captiva i skupinou ovladačů na dveřích a ostatně i přehlednou a docela hezkou přístrojovou deskou.

Odkládacích prostor jsem objevil v interiéru dostatek, nechybí držáky na nápoje, jen škoda, že v žádném zkoušeném modelu nebylo možné nastavit volant podélně. Snad nebudou produkční modely podélné nastavení postrádat. Místa skýtá nové „esúvéčko“ dostatek, u kolen i hlavy zbývá slušná rezerva, vnitřním prostorem se Captiva zřejmě zařadí mezi premianty ve třídě. S konečným hodnocením však počkejme na test.

Chevrolet Epica (první dojmy)

V předženevské záplavě zpráv trochu zanikla informace o světové premiéře nového sedanu Epica. I on oblékl atraktivní sportovní kabát, tváří v tvář novince jsme se nemohli ubránit dojmu, že se designéři alespoň trochu inspirovali u Saabu. Pochvalu zaslouží především skutečnost, že se podařilo výborně sladit přední i zadní část, takže vůz působí velmi sportovně, ale přitom vyváženě. Popřít rozhodně nelze jistý americký vliv a snahu přizpůsobit vzezření vozu globální podobě chevroletů.

Prvotní nadšení z atraktivních křivek poněkud ochladil detailní průzkum slícování jednotlivých plechových či plastových částí, spáry jsou na některými místech nerovnoměrné a díly na sebe plynule nenavazují. Na závěry je ovšem příliš brzy, exponáty často zamíří na výstaviště ve spěchu a tedy s některými chybkami. Interiér pojal Chevrolet sportovně, musíme pochválit kvalitní materiály a na rozdíl od exteriéru téměř dokonalé slícování, kvalitně vypadají i ovládací prvky.

Ty jsou velmi podobné a na středové konzole zcela shodné s modelem Captiva, klimatizaci ovládáte rozměrnými otočnými prvky, audiosystému vévodí velký regulátor hlasitosti. Široká sedadla s dlouhým sedákem podpírajícím dostatečně stehna poskytují výborný komfort, i vzadu se sedí velmi pohodlně. Chevroletu se rovněž v Epice podařilo vykouzlit velký vnitřní prostor, především v oblasti kolen rozdává automobil místo plnými hrstmi, ale obávat se nemusíte ani o hlavu.

Chevrolet se v Ženevě určitě neztratil a jak nové velké SUV Captiva, tak komfortní sedan Epica, nástupce Evandy, znamenají velký pokrok a zároveň příslib do budoucna. Pokud bude takto Chevrolet pokračovat dále, můžeme se dočkat mnohých překvapení.

Sedan je dlouhý 4805 mm, široký 1 810 mm a vysoký 1 450 mm, rozvor činí 2700 mm.

Jako součást standardní bezpečnostní výbavy Chevrolet slibuje čelní, boční a hlavové airbagy a ABS. Motorová paleta se sestává ze dvou zážehových šestiválců (!) s objemem 2,0 litru a 2,5 litru o výkonu 104 a 115 kW, později se přidá nový turbodiesel. Obě zážehové jednotky budou od počátku dostupné s pětistupňovou manuální nebo novou pětistupňovou automatickou převodovkou.


Ondřej Láník