Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chevrolet v Ženevě 2009

Aleš Jungmann
Diskuze (3)
Na stánku Chevroletu se všechno točilo okolo nového esa automobilky, světové premiéry nové generace modelu Spark, kterého na točně před zvídavými novináři střežily (nejedná se ještě, alespoň co se interiéru týče, o finální verzi) dvě modelky.

Spark

Design nové generace Chevroletu Spark vychází přímo z konceptu Beat, který zvítězil nad svými sourozenci, koncepty Groove a Trax, v anketě vyhlášené automobilkou. Tato trojice koncepčních miniautomobilů měla premiéru na autosalonu v New Yorku v roce 2007 a nyní po necelých dvou letech se v Ženevě představil nový Spark, který od Beatu převzal hlavní linie.

Chevrolet Spark opouští poměrně jednoduché linie první generace, která navazovala na prodejně úspěšný Daewoo Matiz a vyznává hrany. Na příď s výraznou maskou chladiče a velkými světlomety navazují ostré hrany celé karoserie, která díky spodní linii bočních oken a vybouleným blatníkům působí dynamickým sebevědomým dojmem. Pětidveřový automobil má karoserii dlouhou 3640 mm a rozvor náprav 2375 mm, což znamená, že je o 145 mm delší než současná generace a má také o 40 mm větší rozvor. Ve vyboulených blatnících je prostor pro 13, 14 nebo 15palcová kola.

Interiér nového Chevroletu Spark má podle tiskových informací dokázat, že ani malý automobil nemusí na své cestující působit spartánským dojmem. Nejzajímavějším designérským prvkem interiéru novinky se má stát palubní deska a především přístrojový panel, při jehož navrhování si designéři zašli pro inspiraci mezi motocykly. Přístroje jsou namontovány přímo na sloupku řízení a je zde využita kombinace analogového ukazatele rychlosti s multifunkčním digitálním displejem. Ovládání ventilace i autorádio nebo případně klimatizace a navigační systém mají své místo tradičně na středové konzole palubní desky.

Zavazadlový prostor novinky nabídne základní objem 170 litrů a po sklopení druhé řady sedadel dělené v poměru 60/40 se prostor pro náklad zvětší až na 994 litrů. Nabídka výbavy má zahrnovat například výškově stavitelné sedadlo řidiče, vyhřívaná přední sedadla, elektricky ovládaná okna, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka a palubní počítač.

Pod kapotou nového Chevroletu Spark budou nyní pracovat pouze zážehové čtyřválce s objemy 1,0 a 1,2 l, oba s rozvodem DOHC a čtyřventilovou technikou. První z této dvojice nabídne výkon 49 kW (66 k), zatímco druhý bude disponovat 58 kW (78 k). Obě tyto pohonné jednotky mají mít spotřebu v kombinovaném provozu nižší než 5,0 l benzinu na 100 km, emise CO2 mají mít nižší než 120 g/km a oba mají splňovat emisní normu Euro 5. Sílu obou motorů bude na kola přední nápravy přenášet pětistupňová manuální převodovka. Chevrolet uvádí, že nový Spark s motorem o objemu 1,2 l má akcelerovat z 0 na 100 km/h za 12,4 s.

Standardní bezpečnostní výbava má podle tiskových informací obsahovat čelní, boční i hlavové airbagy, bezpečnostní pásy s předpínači pro řidiče i předního spolujezdce a tři tříbodové pásy na zadních sedadlech. Stabilizační systém bude nabízen za příplatek. Chevrolet očekává, že Spark dosáhne vysokého hodnocení v testech Euro NCAP. Co přesně to znamená však není jasné.


Aleš Jungmann
Diskuze (3)