Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chevrolet v Ženevě 2010

Aleš Jungmann
Diskuze (2)
Chevrolet potěšil všechny evropské milovníky silných muscle-carů když oznámil, že hodlá na starý kontinent dovážet legendární Camaro. Už se na něj všichni moc těšíme!

Aveo RS

General Motors si pro autosalon v Detroitu připravil dynamicky působící koncept Aveo RS, který teď přivezl i do Evropy. Studie je předobrazem sériového modelu a na rozdíl od současného hatchbacku Aveo nemá již nic společného s původním Daewoo Kalos.

Design se nese ve stejném duchu jako u nového Sparku. Tiskové materiály se opět ohánějí inspirací ze světa rychlých motorek.

Možná si ještě někdo vzpomene na koncept WTCC Ultra z roku 2006, na jehož agresivní linie a rozdělenou masku chladiče již navázalo několik nových Chevroletů. Nejinak je tomu i u konceptu Aveo RS, který jej připomíná i modrým lakem karoserie s názvem Boracly Blue.

Designéři se při navrhování Avea RS nepouštěli do žádných divokých experimentů a namíchali poměrně povedený koktejl, který by měl chutnat i Evropanům. Velká uprostřed rozdělená maska chladiče může někomu připomínat Audi, ale Chevrolet jen navazuje na koncept WTCC Ultra a sériové modely Malibu, Cruze a Spark. V případě designu předních i zadních světlometů se designéři údajně inspirovali ve světě motorek. Koncept stojí na 19palcových litých kolech.

Na dynamické linie exteriéru navazuje i design interiéru. Přístrojový štít je stejně jako v menším Sparku inspirován sportovními silničními motocykly, zatímco zbývající část palubní desky rozvíjí design použitý například v modelu Cruze.

Pod kapotou Avea RS je umístěn nový přeplňovaný čtyřválec 1,4 Turbo Ecotec, který bude v letošním roce v nabídce pro severoamerické provedení modelu Cruze. Tato pohonná jednotka disponuje výkonem 103 kW při 6500 min-1, resp. točivým momentem 200 Nm při 1800 min-1. Síla motoru je přenášena na kola přední nápravy prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky M32.

S novou generací Chevroletu Aveo, která má v atraktivnějším kabátu s propracovanější technikou a prostornějším interiérem nahradit dosavadní provedení, chce General Motors především na severoamerickém trhu zaútočit na Ford Fiesta.

Camaro

Nový Chevrolet Camaro s konečnou platností přijíždí do Evropy. Výkonné sportovní kupé a kabriolet mají příjezd do evropských showroomů Chevrolet plánovaný na jaro 2011. Nové Camaro bylo uvedeno na trh v Severní Americe již na jaře 2009 a od té doby jich bylo prodáno více než 60 tisíc.

Nízkou stavbou karoserie a celkovými proporcemi, které zůstávají věrné původní koncepci, se design nového Camara jasně hlásí ke své bohaté minulosti. Spojení tradičního se současným bylo klíčovým požadavkem na tým designérů nového Camara.

Snaha o rovnováhu mezi historickým odkazem a moderností charakterizují interiér nového Camara. Pár hluboko zasazených přístrojů s kruhovými ciferníky v hranatých rámech vzdává hold klasickému Camaru, kontrastuje přitom s podsvícením interiéru, které využívá pokrokovou technologií světelných LED trubic. Detaily jako velké, chromované ovladače, mírně lesklé povrchy a prémiové textilní či akrylové aplikace mají za úkol evokovat atmosféru kvality. Pozornost k detailům je viditelná také na soustavě přístrojů středové konzoly. Vychází z podobného prvku použitého v Camaru modelového roku 1969, ale nyní je obohacená o současným podsvícením taktéž prostřednictvím LED.

V oficiální tiskové zprávě se zatím Chevrolet zmiňuje pouze o jedné motorizaci. Vidlicový osmiválec o objemu 6,2 l a s výkonem 318 kW při 5900 min-1 vyvíjí nejvyšší točivý moment 569 Nm v 4600 min-1. Poprvé byl použit v Corvette modelového roku 2008. V případě propojení se 6stupňovou automatickou převodovkou je výkon snížen na 298 kW a využívá palivo spořící systém GM Active Fuel Management system, umožňující v nenáročných podmínkách klidnou jízdu jen na čtyři válce.

Elektronické ovládání stability (GM's StabiliTrak system) a ovládání trakce jsou součástí standardní výbavy. Competitive/Sport mode je nastavení vhodné na ostrou jízdu, například na okruhu. V případě propojení se 6stupňovou manuální převodovkou je k dispozici také Launch Control, umožňující co nejefektivnější rozjezdy. Ventilované kotouče (355 mm vpředu a 365 mm vzadu) brzd využívající hliníkové třmeny Brembo se čtyřmi pístky. Přední náprava využívá víceprvkové zavěšení kol s dvojitými kulovými čepy, zadní náprava je zavěšena pomocí taktéž víceprvkového nezávislého zavěšení.

Camaro nabízí ve své bezpečnostní výbavě například dvoustupňových čelních airbagů, v předních sedadlech montovaných bočních hrudních airbagů a hlavových závěsových airbagů pro osoby vpředu a vzadu.

Orlando

Tento koncept představuje budoucí designový směr značky Chevrolet. Má v sobě spojovat praktičnost sedmimístného MPV se vzhledem SUV. Základem tohoto vozu je podvozková plošina Delta 2, kterou využívá i nový sedan Cruze.

Chevrolet prozatím neuvádí vnější rozměry karoserie a zveřejnil pouze rozvor, který má hodnotu 2760 mm, což je o 75 mm více než u sedanu Cruze. V interiéru má Orlando nabídnout cestujícím ve druhé řadě 950 mm na délku, zatímco v třetí řadě je k dispozici 753 mm. Sedadla druhé řady jsou dělena v poměru 60/40 a ve třetí řadě 50/50.

K pohonu sedmimístného konceptu slouží přeplňovaný vznětový čtyřválec o objemu 2,0 l s výkonem 110 kW (150 k) a točivým momentem 320 Nm. Do výroby by se sériový automobil postavený na základě Orlanda měl dostat v příštím roce.

Corvette Grand Sport

Corvette Grand Sport je lehce přikrášlená verze základní Corvette, která provokuje nejen svým vzhledem, ale i lepšími vlastnostmi na silnici.

Čekání na letošek muselo být pro fandy modelu Corvette nesnesitelně dlouhé. V modelovém roce 2010 se totiž představil staronový člen rodiny, Corvette Grand Sport, volně navazující na balíček Z51 Performance Package.

Celkově nový model v lecčems připomíná Z06 – vezměme třeba širší blatníky vpředu i vzadu, ukrývající široké 18ti palcové pneumatiky vpředu (vzadu jsou devatenáctky). Ty mají na standardní Corvette poněkud větší rozměr: 275/35ZR18 a 325/30ZR19. Silnější a větší jsou také brzdy, které se ukrývají za nimi. Svou velikostí se mohou do očí podívat těm z Z06, protože kotouče mají průměr 355, resp. 340 mm. Trochu pozměněny jsou převodové poměry, upraveny jsou vstupy pro chladící vzduch k brzdám a motoru. Ten ovšem zůstává stejný jako u klasické Vette, což znamená že LS3 disponuje výkonem 321 kW při 5900 min-1 a točivým momentem 575 Nm při 4600 min-1. Díky výše zmíněným úpravám zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne 1503 kilogramů těžká Corvette Grand Sport za rovné 4 sekundy.


Aleš Jungmann
Diskuze (2)