Chevrolet potěšil všechny evropské milovníky silných muscle-carů když oznámil, že hodlá na starý kontinent dovážet legendární Camaro. Už se na něj všichni moc těšíme!

Aveo RS

General Motors si pro autosalon v Detroitu připravil dynamicky působící koncept Aveo RS, který teď přivezl i do Evropy. Studie je předobrazem sériového modelu a na rozdíl od současného hatchbacku Aveo nemá již nic společného s původním Daewoo Kalos.

Design se nese ve stejném duchu jako u nového Sparku. Tiskové materiály se opět ohánějí inspirací ze světa rychlých motorek.

Možná si ještě někdo vzpomene na koncept WTCC Ultra z roku 2006, na jehož agresivní linie a rozdělenou masku chladiče již navázalo několik nových Chevroletů. Nejinak je tomu i u konceptu Aveo RS, který jej připomíná i modrým lakem karoserie s názvem Boracly Blue.

Designéři se při navrhování Avea RS nepouštěli do žádných divokých experimentů a namíchali poměrně povedený koktejl, který by měl chutnat i Evropanům. Velká uprostřed rozdělená maska chladiče může někomu připomínat Audi, ale Chevrolet jen navazuje na koncept WTCC Ultra a sériové modely Malibu, Cruze a Spark. V případě designu předních i zadních světlometů se designéři údajně inspirovali ve světě motorek. Koncept stojí na 19palcových litých kolech.

Na dynamické linie exteriéru navazuje i design interiéru. Přístrojový štít je stejně jako v menším Sparku inspirován sportovními silničními motocykly, zatímco zbývající část palubní desky rozvíjí design použitý například v modelu Cruze.

Pod kapotou Avea RS je umístěn nový přeplňovaný čtyřválec 1,4 Turbo Ecotec, který bude v letošním roce v nabídce pro severoamerické provedení modelu Cruze. Tato pohonná jednotka disponuje výkonem 103 kW při 6500 min-1, resp. točivým momentem 200 Nm při 1800 min-1. Síla motoru je přenášena na kola přední nápravy prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky M32.

S novou generací Chevroletu Aveo, která má v atraktivnějším kabátu s propracovanější technikou a prostornějším interiérem nahradit dosavadní provedení, chce General Motors především na severoamerickém trhu zaútočit na Ford Fiesta.

Camaro

Nový Chevrolet Camaro s konečnou platností přijíždí do Evropy. Výkonné sportovní kupé a kabriolet mají příjezd do evropských showroomů Chevrolet plánovaný na jaro 2011. Nové Camaro bylo uvedeno na trh v Severní Americe již na jaře 2009 a od té doby jich bylo prodáno více než 60 tisíc.

Nízkou stavbou karoserie a celkovými proporcemi, které zůstávají věrné původní koncepci, se design nového Camara jasně hlásí ke své bohaté minulosti. Spojení tradičního se současným bylo klíčovým požadavkem na tým designérů nového Camara.

Snaha o rovnováhu mezi historickým odkazem a moderností charakterizují interiér nového Camara. Pár hluboko zasazených přístrojů s kruhovými ciferníky v hranatých rámech vzdává hold klasickému Camaru, kontrastuje přitom s podsvícením interiéru, které využívá pokrokovou technologií světelných LED trubic. Detaily jako velké, chromované ovladače, mírně lesklé povrchy a prémiové textilní či akrylové aplikace mají za úkol evokovat atmosféru kvality. Pozornost k detailům je viditelná také na soustavě přístrojů středové konzoly. Vychází z podobného prvku použitého v Camaru modelového roku 1969, ale nyní je obohacená o současným podsvícením taktéž prostřednictvím LED.

V oficiální tiskové zprávě se zatím Chevrolet zmiňuje pouze o jedné motorizaci. Vidlicový osmiválec o objemu 6,2 l a s výkonem 318 kW při 5900 min-1 vyvíjí nejvyšší točivý moment 569 Nm v 4600 min-1. Poprvé byl použit v Corvette modelového roku 2008. V případě propojení se 6stupňovou automatickou převodovkou je výkon snížen na 298 kW a využívá palivo spořící systém GM Active Fuel Management system, umožňující v nenáročných podmínkách klidnou jízdu jen na čtyři válce.

Elektronické ovládání stability (GM's StabiliTrak system) a ovládání trakce jsou součástí standardní výbavy. Competitive/Sport mode je nastavení vhodné na ostrou jízdu, například na okruhu. V případě propojení se 6stupňovou manuální převodovkou je k dispozici také Launch Control, umožňující co nejefektivnější rozjezdy. Ventilované kotouče (355 mm vpředu a 365 mm vzadu) brzd využívající hliníkové třmeny Brembo se čtyřmi pístky. Přední náprava využívá víceprvkové zavěšení kol s dvojitými kulovými čepy, zadní náprava je zavěšena pomocí taktéž víceprvkového nezávislého zavěšení.

Camaro nabízí ve své bezpečnostní výbavě například dvoustupňových čelních airbagů, v předních sedadlech montovaných bočních hrudních airbagů a hlavových závěsových airbagů pro osoby vpředu a vzadu.

Orlando

Tento koncept představuje budoucí designový směr značky Chevrolet. Má v sobě spojovat praktičnost sedmimístného MPV se vzhledem SUV. Základem tohoto vozu je podvozková plošina Delta 2, kterou využívá i nový sedan Cruze.

Chevrolet prozatím neuvádí vnější rozměry karoserie a zveřejnil pouze rozvor, který má hodnotu 2760 mm, což je o 75 mm více než u sedanu Cruze. V interiéru má Orlando nabídnout cestujícím ve druhé řadě 950 mm na délku, zatímco v třetí řadě je k dispozici 753 mm. Sedadla druhé řady jsou dělena v poměru 60/40 a ve třetí řadě 50/50.

K pohonu sedmimístného konceptu slouží přeplňovaný vznětový čtyřválec o objemu 2,0 l s výkonem 110 kW (150 k) a točivým momentem 320 Nm. Do výroby by se sériový automobil postavený na základě Orlanda měl dostat v příštím roce.

Corvette Grand Sport

Corvette Grand Sport je lehce přikrášlená verze základní Corvette, která provokuje nejen svým vzhledem, ale i lepšími vlastnostmi na silnici.

Čekání na letošek muselo být pro fandy modelu Corvette nesnesitelně dlouhé. V modelovém roce 2010 se totiž představil staronový člen rodiny, Corvette Grand Sport, volně navazující na balíček Z51 Performance Package.

Celkově nový model v lecčems připomíná Z06 – vezměme třeba širší blatníky vpředu i vzadu, ukrývající široké 18ti palcové pneumatiky vpředu (vzadu jsou devatenáctky). Ty mají na standardní Corvette poněkud větší rozměr: 275/35ZR18 a 325/30ZR19. Silnější a větší jsou také brzdy, které se ukrývají za nimi. Svou velikostí se mohou do očí podívat těm z Z06, protože kotouče mají průměr 355, resp. 340 mm. Trochu pozměněny jsou převodové poměry, upraveny jsou vstupy pro chladící vzduch k brzdám a motoru. Ten ovšem zůstává stejný jako u klasické Vette, což znamená že LS3 disponuje výkonem 321 kW při 5900 min-1 a točivým momentem 575 Nm při 4600 min-1. Díky výše zmíněným úpravám zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne 1503 kilogramů těžká Corvette Grand Sport za rovné 4 sekundy.


Fotogalerie z výstaviště
 
Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Práce v Babišových drůbežárnách nešla vydržet ani tři týdny, říká novinářka Saša Uhlová Práce v Babišových drůbežárnách nešla vydržet ani tři týdny, říká novinářka Saša Uhlová

Novinářka Saša Uhlová půl roku pracovala v pěti různých…

Svět stále nedokázal zasáhnout proti terorismu, řekl v OSN Zeman Svět stále nedokázal zasáhnout proti terorismu, řekl v OSN Zeman

Svět stále nedokázal rozhodně zasáhnout proti terorismu.…

Burzy pohání zbrojařská horečka, akcie firem dodávajících armádě nebyly nikdy dražší Burzy pohání zbrojařská horečka, akcie firem dodávajících armádě nebyly nikdy dražší

Akciím armádních dodavatelů se daří na obou stranách…

Liglass zatím odstoupení od smlouvy nedostal, nevylučuje arbitráž Liglass zatím odstoupení od smlouvy nedostal, nevylučuje arbitráž

Česká společnost Liglass Trading CZ (LTD CZ) nedostala…

 
Zdroj: redakce

Štítky Chevrolet Ženeva 2010

 












Blesk.cz

Jana Krausová ukázala svou maminku! V čem jsou si podobné?

Jana Krausová ukázala svou maminku! V čem jsou si podobné?

Už léta vypadá, jako by nějak zastavila čas. Teď herečka Jana Krausová (63) navíc přivedla do společnosti svoji…

Toto chceme na svém mobilu: Virtuální drak, autodráha v obýváku a další ukázky ARCore

Toto chceme na svém mobilu: Virtuální drak,…

Google před pár týdny představil svůj vlastní systém pro rozšířenou realitu ARCore, který by měl být dostupný…

 

iSport.cz

Teplice se proti Táborsku nadřely, po výhře 4:3 však v MOL Cupu postupují

Teplice se proti Táborsku nadřely, po výhře 4:3 však…

Fotbalisté Teplic ve 3. kole českého poháru udolali Táborsko na jeho hřišti 4:3. Nad druholigovým soupeřem sice…

Nejlepší posila Slavie? Stoch! Nehraje alibi fotbal, chválí Švancara

Nejlepší posila Slavie? Stoch! Nehraje alibi fotbal,…

Danny? Už ukázal kvalitu a lehkost, ale brzdí ho zranění. Halil Altintop? Nic. Ruslan Rotaň? Dříč ve středu…

 

Reflex.cz

Stanislav Petrov: Hrdina studené války, který zabránil jadernému konfliktu

Stanislav Petrov: Hrdina studené války, který…

Je zajímavé, že zatímco dodnes obdivujeme hrdiny druhé světové války, o protagonistech té studené, kteří – snad…

Je povinná maturita z matematiky protiústavní? A co z češtiny?

Je povinná maturita z matematiky protiústavní? A co…

Máte rádi matematiku? Nebo jste ji jako děti a žáci nenáviděli? Oblíbenou otázkou různých rodinných sešlostí…