Chevrolet Vectra GT: Chevy=Opel, Vectra=Astra, GT=?
Jižní Amerika je považována za kontinent, který se stále ještě rozvíjí a teprve jde za vyspělostí automobilových trhů v Evropě. Přesto se už dnes v Brazílii nebo Argentině prodává mnoho identických vozů jako v Evropě a některé automobilky dokonce exportují automobily z Jižní Ameriky do Evropy (Volkswagen).
Globální aktivity velkých koncernů spolu s lokálními marketingovými zvyklostmi občas generují kuriózní modely. Jedním z příkladů je nový Chevrolet Vectra GT, který se na brazilském trhu objeví letos na podzim.
Jak už titulek napověděl, rozklíčování názvu nového modelu by bylo bez obrázku trochu komplikované. General Motors je v Brazílii zastoupen globální značkou Chevrolet, a tak první přejmenování je celkem logické. Protože tomu, čemu my říkáme Astra Classic říkají Brazilci Astra, dostala nová Astra jiné jméno z evropského portfolia - Vectra. Již nyní jsou na místním trhu k dispozici čtyřdveřové sedany Vectra, které se pod jménem Astra Sedan dostanou do Evropy zřejmě letos na podzim. Sedany jsou v Brazílii v prodeji se čtyřválcovými motory starší konstrukce o objemu 2,0 l resp. šestnáctiventilovým motorem 2,4 l. Oba jsou schopny provozu na benzin nebo etanol, případně směs obou paliv v libovolném směšovacím poměru. V závislosti na aktuálním palivu (etanol má vyšší oktanové číslo) dosahují motory nejvyššího výkonu 89 kW (94 kW na etanol) resp. 107 kW (110 kW na etanol), vše při 5200 ot./min.
Jelikož dvoulitrový agregát má také nový model Chevrolet Vectra GT, je zřejmé, že poslední rovnice v titulku má předvídatelné řešení. GT se nerovná OPC ani GSi, ale spíše tu jde o efekt. Ten dobře obstarají kola z lehké slitiny moderního designu a decentně vyhlížející sada aerodynamických doplňků karoserie.