Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chevrolet Volt vznikne v levnější verzi s menším jízdním dosahem

Michal Fokt
Diskuze (4)
Chevrolet Volt a Opel Ampera jsou (zejména tam, kde neexistují programy vládní podpory) dost drahá auta. S jejich druhou generací by se to ale mělo (trošku) zlepšit, chystá se "low-cost" varianta.

Plug-in hybridní vůz, někdy vydávaný také za elektromobil s prodlouženým jízdním dosahem, Opel Ampera můžete v současnosti v Česku koupit bez stokoruny za kulaťoučký milion, což je na kompakt dost peněz, zvlášť když české úřady nejsou nakloněny žádným subvencím ekologicky šetrné individuální dopravy.

Za tyhle peníze dostanete elektromotor s parametry 111 kW a 370 N.m v téměř 1750 kg vážícím autě, schopným ujet na plně nabité akumulátory více než 70 km a za asistence spalovacího motoru pak přes 550 km. Na běžné popojíždění po městě asi dostatečné, ba co víc, možná až příliš dobré. General Motors se totiž rozhodl pro Volt druhé generace připravit kromě evoluce stávajícího modelu také lacinější variantu s menšími akumulátory, které zajistí o něco menší jízdní dosah na elektřinu.

Zatím není známo, kolik elektrických kilometrů najede "odtuněný" Volt, ani kolik redukce akumulátorů srazí z váhy a pořizovací ceny, v USA se však spekuluje o ceně 37.500 dolarů (bez dotace ve výši 7500 dolarů), tedy o 10 tisíc dolarů méně, než bude stát "běžný" Volt. V Česku by tedy Ampera II mohla začínat někde na 800 tisících korunách. V prodeji by se měla základní verze objevit v polovině roku 2016 coby MY2017, zatímco druhá generace Voltu v "originálním" balení s dosahem kolem 600 km by měla stihnout zahájení prodeje na sklonku příštího roku jako MY2016.

Michal Fokt
Diskuze (4)
14. 4. 2014 23:47
Posledny mesiac som sa rozhodoval kupovat auto v US
rozmyslal som aj nad elektromobilom, presiel som si ponuku, Tesla, 70.000$ pre mna mimo misu, Fiat 500e, Chevrolet Volt, Hoda Fit EV velmi podobne auticka, dojazd do 130km, 20kWh baterky a spolocny menovatel cena okolo 35.000$. Ano je tam statna zlava vratenie z dani 7.500$. Cize odpocitat.
Odradila ma jedna vec momentalne 1kWh baterii vazi skoro 10kg, baterky v tesle vazia 850kg - 85kWh, v tychto mensich autach 20kWh do 200kg. Problem je, ze cena baterii je okolo 7000$ 20kWh. Ak beriem optimisticky zivotnost baterii 6 rokov, tak to mam 1130$ rocne stratu na bateriach. Potom je jedno, ze sa mi znizia naklady na benzin z 2000$ na 300$ rocne, ked usetrene prachy nakoniec zaplatim v baterke.
Elektricke auto moze byt momentalne pouzite len ako druhe auto v rodine a cisto na dochadzanie, nie ako primarne auto.
Takze nakoniec som kupil Mustanga V6 manual s 305 konovym motorom, zadnym nahonom a spotrebou 6,6l/100km pri 100km/h a 7,6l/100km pri 120km/h. Celkom fajn pocit mat s 220kW benzin autom spotrebu ako Fabia :-)
13. 4. 2014 17:47
Za tu cenu... A ten dojezd???
Za tu cenu a s takovým dojezdem? Elektromobily jsou zajímavá věc, to bezesporu. Sám jsem jezdil týdny s C-Zero a s elektrickým Smartem ForTwo. Je to zvláštní pocit, člověk se cítí dobře. Zaparkuje na vyhrazeném místě pro elektromobily v moderních kancelářských budovách, nabije si jej. Při jízdě žádný hluk od motoru (ačkoliv u většiny aut už dnes stejně je slyšet jen aerodynamický svist a hluk od odvalujících se pneumatik), žádné emise (žádné emise v místě ježdění, tvorba emisí se přesunula do elektráren (samozřejmě, že záleží na vyspělosti země a můžeme diskutovat o ekologických následcích jaderných elektráren)). Nicméně s tak malým dojezdem a s takovou cenou se o takových automobilech snad ani nedá reálně uvažovat. A dotace - jen to prosím nezavádějme tady. Jako bychom toho z našich daní nedotovali už dost - solární elektrárny, pole plné řepky, tisíce zbytečných úředníků, zelenou úsporám atp atp atp. Prosím žádné dotační programy na elektromobily. Až skončí vlády automobilkám podporovat nastavené ceny elektromobilů a ceny tak klesnou k reálnějším hodnotám, pak věřím, že se na ježdění po městech budou hojně používat. Čtyřem kolům zdar! :yes:
13. 4. 2014 16:28
Tohle auto se možná hodí do ameriky,
ale u nás takovou mrchu tlustou do města? Navíc ta cena vzhledem k použitým technologiím je nic moc - za stejné peníze je BMW i3 s karoserií z karbonu, celkově technologicky i designem úplně jinde. Ty začerněné prahy a černý pruh pod oknem, to je opravdová zoufalost - designér asi nedokázal vymyslet nic lepšího na optické "rozbití" extrémně vysokého pontonu. To už snad i Leaf je míň odpudivý než tohle.
13. 4. 2014 16:15
HMM
Jako to nevypadá vůbec zle, myslím že do 5 let bude elektroaut 20%.