Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chevrolet Volt: Záruka 8 let/160 tisíc km na baterie

Aleš Dragoun
Diskuze (53)
Baterie hybridního Chevroletu Volt budou mít záruku 8 let, nebo 160.000 km. Vyžádaly si to kalifornské zákony.

General Motors sice svůj Volt (v Evropě se bude prodávat jako Opel Ampera) považuje za elektromobil. Přítomnost spalovacího motoru, který se uvádí v činnost po vybití akumulátorů, ale z právního hlediska definuje vůz jako hybrid. Kalifornské předpisy a také Environmental Protection Agency (EPA) stanovují, že baterie jsou součástí systému pro regulaci emisí, podobně jako katalyzátory výfukových plynů. A na ně se vztahuje osmiletá záruční doba.

Americký koncern také zveřejnil další podrobnosti o Voltu. 95 % komponentů baterií, které mají celkem 161 částí, bylo navrženo přímo inženýry a techniky GM. Zdroj elektrické energie váží 181 kg, je chlazený vodou a čítá devět modulů s 288 lithium-polymerovými články o kapacitě 16 kWh, které dodává jihokorejská LG Chem Ltd. Ty vydrží teploty od -25 do +50 stupňů Celsia a napájí elektromotor o výkonu 110 kW. Díky němu je schopen Volt ujet pouze na elektřinu 60 km, s pomocí spalovacího motoru, který slouží jako generátor, se akční rádius prodlouží na více než 500 km.

Akumulátory se také dají předehřívat při nabíjení, což přijde vhod zejména v zimním provozu. V létě se naopak ochlazují. Elektronický řídicí systém čítá na padesátku diagnostických funkcí, které se spouští desetkrát během jedné vteřiny. Většina z nich je zaměřená na bezpečnost, jen 15 procent se stará o výkon a životnost. Baterie nelze také zcela nabít a vybít, neboť to snižuje jejich životnost. I to je práce elektroniky.

Testování probíhalo po tři roky, zkoušela se odolnost proti korozi, prachu, vodě, mechanickému poškození, či výdrž na jedno nabití. Prototypy najely 1,6 milionu kilometrů, články samotné strávily v laboratořích 4 miliony hodin. Jejich výroba se rozběhne v Brownstownu ve státě Michigan v srpnu. Produkce Voltu má totiž začít ještě letos na podzim.

Cílem General Motors bylo ale vyvinout akumulátory, které by sloužily po celou dobu životnosti vozidla. Další práce tedy budou pokračovat. Elektřinu v automobilech podporuje rovněž federální vláda, která poskytuje zainteresovaným společnostem dotace v řádech desítek milionů dolarů.

Aleš Dragoun
Diskuze (53)
18. 7. 2010 20:37
Re: nene elektrino
tebe zase dochadza nafta...kolko spotrebicov mas v byte, resp. dome pokial nepouzivas elektricku energiu na kurenie, tak odber bytu, resp. domu je velmi mala hodnota. Dobijanie tohoto vozidla zozerie podobne mnozstvo el.energie ako trochu vykonnejsia mobilna klimatizacia zapnuta 8 hodin
18. 7. 2010 20:27
Re: nene elektrino
black outy nebudu...teda ak neocakavas, ze vacsina motoristov vymeni svoje vozidla za elektromobily. V pripade volta by sa nemalo stat, ze nedojde k dobijaciej stanice, alebo domov ;-)
18. 7. 2010 20:25
Re: 8 rokov
je to jednoduche...nebudes davat rady na miestnom ford fore ako menit turba, vstrekovace, filtre pevnych castic a dvojhmotove zotrvacniky pri brutalnych 100-120kkm , ale budete riesit ako vymenit baterie ;-). A pri troche stastia bude vo velkomestach na krizovatkach menej smradu a rozbiehajuce vozidla nas nebudu obstastnovat dymovymi clonami
Avatar - gld
18. 7. 2010 17:21
Re: Jj
Nj..každopádne ropy je dosť, to len ľudia, ktorí ju majú pod palcom..
18. 7. 2010 13:00
Re: Volt
a tohle vis odkud? od novinaru? od tech novinaru co jsou schopny dosveta posutet informace ktere si vymyslej a nebo upravej? kvalita novinaru se da zjistit i v CR treba tim ze se od 7 do 8 podivas jeden den v tydnu na zpravy na CT, Prime a Nove, tutez informaci jsou schopni na kazde z televizi podat jinak a to i tak ze uvadeji rozdilne cifry a kdyz si to pak clovek zkoukne treba na BBC tak zjisti ze ti to podaji zase uplne jinak a s jinejma cislama/ciframa >:-[]

CT "museli jsme pesky z 8 patra"
Prima "museli jsme pesky z 12 patra"
Nova "museli jsme pesky z 22 patra"
original v aglictine primo z ust te zpovidane osoby v reportazi "16 patro" >:D

v USA kde je Volt doma je zrejme hodne propagovanej, neb Volt a Leaf me v soucasnosti tvorej dost velkou cast mejch zisku a podle statistik co me server kde prodavam poskytuje je 95% tech prodeju v US (Volta zatim jen nazakazkua a tam mam 100% pro US zakazniky)