Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chevrolet Volt najezdil už 100 milionů elektrických mil

Aleš Dragoun
Diskuze (7)
Majitelé Chevroletů Volt najezdili dohromady už přes 100 milionů mil, tedy necelých 161 milionů kilometrů.

Ujeté míle pochopitelně nejsou pouze elektrické, protože Volt je EREV (Extended Range Electric Vehicle). Jedná se tedy vlastně o hybrid, ale čtyřválcová zážehová čtrnáctistovka se 63 kW (86 k) je v činnosti pouze tehdy, když „dojdou baterky“ a prodlužuje dojezd, samostatně nefunguje. Elektromotor, který primárně vozidlo pohání, poskytuje 111 kW (151 k), kapacita lithium-iontových článků je pak 16,5 kWh. Akční rádius auta při využití elektrické energie činí 61 km, benzinový motor jej prodlouží o dalších necelých 554 km.

General Motors se neopomněl kulatým číslem ujeté vzdálenosti pochlubit a v oficiální tiskové zprávě zveřejnil zajímavé statistiky. Majitel extravagantního vozu průměrně ročně ušetří 1.370 dolarů (26.800 Kč) za palivo a 65 % ujeté vzdálenosti absolvuje na elektřinu. Na jednu nádrž benzinu dokáže absolvovat vzdálenost 1.448 km, tedy 900 mil, vystačí mu tak zhruba na měsíc a půl. Spotřeba samozřejmě neodpovídá kombinovanému údaji dle metodiky EPA (2,4 l/100 km), na dálnicích se pohybuje na hranici 5,9, ve městě pak činí 6,7 l/100 km.

Mezi majiteli Voltu se najdou ale i rekordmani, například Andrew Byrne z Los Angeles: „Jezdím denně jen na elektřinu, benzin potřebuji pouze na delší cesty. Na poslední nádrž jsem ujel 1.900 mil (3.057 km),“ řekl. A teď trocha amerických reálií, byť se samozřejmě jedná o průměrné hodnoty: výše zmíněná částka 1.370 dolarů v současnosti odpovídá nákladům na jídlo po devět týdnů, 228 návštěvám myčky či 137 lístkům do kina.

„Nejlepším znamením toho, že vyrábíte výborný produkt, je spokojenost vašich zákazníků. Majitelé Voltů zjistili, že auto není jen zábavné řídit, ale poskytuje moderní techniku a výkon tam, kde jej potřebují,“ řekla marketingová ředitelka pro tento model Cristi Landy. Její slova potvrzují americké průzkumy i další majitel Farris Khan z jihovýchodního Michiganu: „Denně ujedu 55 mil (89 km) a spotřebuji o 80 % méně paliva, čímž ušetřím 150 dolarů (přes 2.900 korun) měsíčně. A Volt je skutečně auto pro zábavu díky mohutnému točivému momentu elektromotoru.“

Volt je dvojčetem posledního vítěze evropské ankety Car Of The Year: Opelu Ampera. V USA se prodává přesně dva roky, dodávky prodejcům byly zahájeny v prosinci 2010. Klienti ušetřili už 5 milionů galonů (18,9 milionu litrů) benzinu, což odpovídá částce 21 milionů dolarů (410,3 mil. Kč).

S extravagantním Američanem to ale pochopitelně není tak růžové, jak by se mohlo na první pohled zdát. Reálné údaje spotřeby paliva vyvolají evropským milovníkům nafty úsměv na tváři. Nezapomínejme, že Američané nikdy dieselům v osobních autech na chuť nepřišli a znovu je objevují až nyní. Poprvé se o to snažili na přelomu 70. a 80. let minulého století po dvou palivových krizích. Do Voltu se nedávno pustila i média, která propírala jeho drahou výrobu. Nitku suchou na něm nenechali ani politici. No a konečně továrna v Hamtramcku musela kvůli nezájmu zastavit letos na jaře na pět týdnů jeho produkci.

Aleš Dragoun
Diskuze (7)
Avatar - positivemind
8. 12. 2012 01:06
Re: Zajímavé
Taková návratnost? To se nechce věřit...
7. 12. 2012 21:10
Re: Zajímavé
podivej se na cenu kuprikladu ojetych Priusu, prijde ti jako neprodejne auto i po kuprikladu 8-10 letech? (obdobne stara Audi A6 se prodava v bazarech levneji nebo za podobne penize jako Prius, pritom jejich cena byla v dobe noveho porizeni casto i vice nez dvojnasobne rozdilna, takze ten kdo trati mnohem vic je majitel Audi A6) do doby nez budou baterky na vymenu u techto novich hybridu a EVcek to bude zanedbatelna polozka patrici spise ke spotrebaku

cena hybridu a EVcek klesa +- podobne jako u vetsiny aut ve spotrebnim segmentu a jsou +- stejne prodejne i jako ojetiny

mimochodem v soucasnosti cena baterii klesa cca takovou rychlosti, ze do 10 let budou baterie tak na desetine dnesnich cen, a pokud je nahradi nove generace baterii/kondenzatoru, tak to pujde dolu jeste vic strmne
Avatar - wladyk
7. 12. 2012 20:54
Re: Zajímavé
Topení bylo jen jako příklad. Jinak souhlasím, že tyhle pseudoeko si koupí jen nadšenec který neřeší stav konta. Na to jak je auto využitelné je cena závratná a jednou to bude ojetina. Myslím, že vzhledem k životnosti a ceně baterií neprodejná. Kdo si koupí ojeté auto s předpokládanou a nemalou investicí do baterií před smrtí?
Avatar - Otrava
7. 12. 2012 16:41
Re: Zajímavé
A druhá věc je, o kolik je dražší celé vozidlo. Ačkoli v USA zřejmě dotace s cenou udělá své. U nás by si jej koupil asi jen nadšenec, popř. někdo, komu by učarovalo, ale rozhodně ne člověk, který chce spořit.
7. 12. 2012 14:03
Re: Zajímavé
pokud mas barak, tak sis mohl v nedavne dobe dokonce poridit v CR vytapeni, respektive system kde by ti dokonce energeticke spolecnosti platili za kazdy spotrebovany kW elektriny, a ze navratnost tech systemu byla i mensi nez 3-4 roky ;-)