9.4. 2013 Ladislav Černý Zveřejněno ve spolupráci s časopisem Auto Profi

Chladírenská nástavba Kiesling: Hliníková podlaha

 

Chladírenské nástavby pro přepravu například masa mají paradoxně velmi namáhanou podlahu. Její proražení mívá fatální důsledky.

Přeprava masa ve visu či v přepravkách nebo jiného zboží, které není v obalech, vyžaduje časté mytí podlahy. Pokud má pouze plastový povrch, po kterém jezdí vozíky a je často čištěn tlakovou vodou, dochází ke ztenčování povrchové vrstvy. Je otázkou času, kdy dojde k tomu, že se během čištění špinavá vody smíchaná například s kapkami krve nasákne do překližkové části podlahy. Jak se to pak projevuje zejména v teplých letních měsících, znají mnozí z nás.

Hliník se přistěhoval z Dornstadtu

Chladírenské nástavby od německé firmy Kiesling, kterou v Česku zastupuje společnost Kalcev, používají jednodílnou celohliníkovou podlahu. Hliníková vrstva se nachází bezprostředně na pevné překližce, takže se při velkém bodovém zatížení kovového povrchu zatížení roznáší do větší plochy a nehrozí proražení aluminiové vrstvy.

Druhý bonus navíc u chladírenské nástavby Kiesling tvoří okopový profil až do výšky 350 mm. Ve srovnání s běžným provedením bočních ochran do výšky 250 mm nabízí Kiesling zvýšenou ochranu tepelně izolační FRC panelů v dolní části, která je při nakládce a vykládce velmi ohrožena vozíky a dochází pak ke snížení tepelně-izolačních schopností bočních panelů.

Vysoké okopy

Zvýšené bočnice utěsněné až do výšky 350 mm také dovolují rychlejší a pro boční panely bezpečnější mytí vodou. Hliníková podlaha s vysokými přesahy bočnic také dovoluje nakládací a vykládací manipulaci těžší, tudíž i z pohledu přemístěného zboží rychlejší technikou.

Zdvihací čelo

Chladírenská nástavba s klasickým zdvihacím čelem by nemohla dostat certifikát FRC kvůli vysoké prostupnosti tepla právě skrze čelo. Jak spojit výhodu zdvihacího čela proti klasickým křídlovým dveřím a příslušnou tepelnou izolaci, vymysleli v Kieslingu. Použili totiž dělicí příčku Cool Slide, kterou jsme představili již v AutoProfi 11/2011 u nástavby Kiesling Cool Slide II. Lze posouvat po celé vnitřní délce nástavby.

V praxi to tedy znamená, že chlazený prostor je možné přesně dle množství přepravovaného zboží minimalizovat posuvnou tepelně-izolační přepážkou. Vlastní izolaci od venkovního prostředí tedy tvoří součet přepážky Coll Slide a zdvihacího čela, což pro potřeby certifikátu bohatě stačí. Každému praktikovi je však jasné, že v případě ne zcela obsazeného přepravního prostoru dochází k úspoře energie potřebné ke chlazení, protože plocha prostupu tepelné energie se snižuje s posuvem přepážky Cool Slide směrem vpřed k výstupu chladicí jednotky.

TECHNICKÉ PARAMETRY
Vnitřní d/š/v (mm) 7300/2470/2400
Podlaha hliníková
Výška bočnice (mm) 350
Užitečné zatížení (kg) 8670

Prodloužení životnosti

Při najíždění k rampě občas u řidiče dochází k špatnému odhadu vzdálenosti a nárazu do ní. Toto případné namáhání řeší firma Kiesling propojením zadních dorazů s podvozkem vozidla, nikoliv samotnou nástavbou. Znamená to tedy, že při najíždění vozu s chladírenskou nástavbou vybavenou zadními vraty až na dorazy, nedochází k přenosu mírného doražení do samotné nástavby, ale rámu vozu. Jemu to nezpůsobí žádné poškození, zatímco 55 mm silné ferroplastové desky plněné polyuretanem by mohly být deformovány a zejména v oblasti vratby mohlo docházet k netěsnostem. Ke chladírenským nástavbám Kiesling lze použít agregáty všech významných značek, v případě tohoto vozidla šlo o Carrier Supra 1000 City Z s pohonem přes hydrauliku a výkonem 9950 W při teplotě na bodu mrazu.

Samozřejmost tvoří zapisovač teploty a informace o teplotě a možnost její regulace v kabině řidiče.

Podrobně o Cool slide

Praktickou výhodu třídílné přepážky tvoří začlenění magnetů do levé strany posuvných částí. Při jejich roztahování do celé šíře nástavby se navzájem zachycují. Obsluha nemusí upravovat jejich polohu, aby se tři části rovnoměrně překrývaly a vytvořily celistvou dělicí přepážku. Dělící příčka Cool Slide manipuluje a je prakticky nerozbitná. Dokáže snížit spotřebu chladicí jednotky až o 40 %, protože během manipulace se zbožím může zůstat třetina či dvě průchozího prostoru zakryté přepážkou. Cool Slide je vyrobeno z materiálu schváleného pro styk s potravinami, lze jej tedy snadno čistit. Zvláště namáhaná místa jsou dvojnásobně vyztužena.

Spolupracujeme s TipCars.com
Světová banka: Argentina nedovoleně znárodnila aerolinky, musí zaplatit vysoké odškodné Světová banka: Argentina nedovoleně znárodnila aerolinky, musí zaplatit vysoké odškodné

Arbitrážní tribunál Světové banky nařídil Argentině…

Ať se výrobci robotů inspirují v letectví a zavedou etické černé skříňky, nabádají vědci Ať se výrobci robotů inspirují v letectví a zavedou etické černé skříňky, nabádají vědci

Stejně jako každé letadlo nahrává letová data do černé…

V Česku jezdí stále starší ojetá auta, většina je turbodieselů V Česku jezdí stále starší ojetá auta, většina je turbodieselů

Společnost Cebia analyzovala současnou podobu trhu s…

Evropská komise začala vyšetřovat velký kartel evropských automobilek Evropská komise začala vyšetřovat velký kartel evropských automobilek

Antimonopolní orgány Evropské unie dostaly zprávy o…

 

Štítky Profi Nástavby

 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku? Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh…

Mitsubishi Evo z pekla. Tohle video vás dostane! Mitsubishi Evo z pekla. Tohle video vás dostane!

Evo je silné auto, to každý ví. Ale tenhle kus se vymyká…

 





 
Vozy Lada byly v 80. letech téměř nadpozemské. Létaly vzduchem a jezdily vodou!

Vozy Lada byly v 80. letech téměř nadpozemské. Létaly vzduchem a jezdily vodou!

Včera

Automobily ruské značky VAZ u nás dobře známe z let minulých. Rusové samozřejmě svá auta nabízeli také na západních trzích, o čemž mimo jiné svědčí dobová britská reklama na modelový rok 1980.




Blesk.cz

Rozjařená divočina: Jak to vypadá, když zvířata blbnou?

Rozjařená divočina: Jak to vypadá, když zvířata blbnou?

Zvířata mají mnohem blíže k lidem, než si někteří myslí. Nejsou to sice žádní fotomodelové, i tak ale umí…

Prasečí mor má „vzít do kleští“ páchnoucí hranice z kelímků. Budují ji myslivci

Prasečí mor má „vzít do kleští“ páchnoucí hranice z…

Myslivci začali v sobotu ráno na Zlínsku budovat ochrannou linii složenou z 12.000 kelímků naplněných páchnoucí…

 

iSport.cz

TOP zajímavosti z NHL: Fleury si užíval Pohár, Malkin v kšiltovce Bostonu

TOP zajímavosti z NHL: Fleury si užíval Pohár,…

Góly, body, čísla. Zámořská NHL se přímo topí ve statistikách, experti tlačí informace ze všech stran a není…

Král Froome si pojistil triumf na Tour de France, o bronzu rozhodla vteřina

Král Froome si pojistil triumf na Tour de France, o…

Britský cyklista Chris Froome si v časovce prakticky pojistil čtvrtý triumf na Tour de France v kariéře, když…

 

Reflex.cz

Táhněte do prdele, nadávala žena muslimce. Pak ji zkopala a škrtila. Incident řeší policie

Táhněte do prdele, nadávala žena muslimce. Pak ji…

V úterý tu ještě nebyla ani noha, ve středu už bylo celkem plno. Řeč je o koupališti Divoká Šárka,v jehož…

Deník Colours of Ostrava: Příběh ukradeného filmu

Deník Colours of Ostrava: Příběh ukradeného filmu

Uhlobaron Ptáček v Cimrmanově hře Vizionář přijímá informaci, že by mu někdo mohl vzít důl, s krajní nedůvěrou.…