Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chladírenské i mrazírenské návěsy Burg Silvergreen: Návěs plný novinek

AutoProfi
Diskuze (0)
Chladírenské vozidlo Reefer SR03 s hliníkovou podlahou a unikátním systémem zajištění nákladu dovoluje dodatečné možnosti přepravy.

Jednou z nejobtížnějších disciplín v oboru transportu je doprava při řízené teplotě. Potraviny potřebují optimální chlazení s vhodně zvolenou cirkulací vzduchu, k tomu ještě je nutné správné zajištění nákladu a v neposlední řadě platí, že se vozidlo znovu plní odlišným nákladem i na zpáteční cestě.

Hliníková podlaha s kotvením

Nalézt pro všechny tyto požadavky ideální technická řešení bylo úkolem inženýrů společnosti Burg Silvergreen při vývoji nového chladírenského sedlového návěsu Reefer SR03. S hliníkovou podlahou zajišťující náklad nabízí Reefer SR03 dodatečné možnosti nakládání, které tak byly v chladicích vozech dosud nemyslitelné. Reefer SR03 staví na průchozím podvozku se stabilní kluznou deskou v oblasti hrdla. „Zvolili jsme tuto konstrukci, protože je robustní a trvanlivá a pro zákazníky nabízí četná dodatečná využití,“ vysvětluje Paul Stempfle, ředitel vývoje, testování a homologací firmy Burg Silvergreen. Protože jsou přitom jízdní dynamické síly převážně zachycovány podvozkem, je podlaha nákladového prostoru optimalizovaná pro izolační schopnosti a zátěž nakládacím vozíkem. Do podvozku lze na různá místa připevnit skříně na hromadění palet nebo kufr na nářadí.

Odpružené rohové nárazníky na zádi nejsou ukotvené na nástavbu, nýbrž k rámu vozidla. Odvádějí síly při zadním přistavení přes trojúhelníková vyztužení přímo do podélného nosníku, a nikoliv nástavby. Nástavba se skládá ze sendvičových panelů s kovovými a odolnými krycími vrstvami, ocelového plechu s konečným nátěrem uvnitř a vně a výplní z pevné bezfreonové pěnové výplně PUR. Sendvičové uspořádání zajišťuje nízkou vlastní hmotnost nástavby. Díky druhově čistému zpracování vrstev materiálů je lze po skončení životnosti snadno oddělit a recyklovat nebo ekologicky zlikvidovat.

Drží těsnost a šetří energii

Zadní portál z jakostní oceli je nejen zvláště robustní, ale skrývá i další inovace s ekonomickým a ekologickým užitkem jako například dveře opatřené novým lamelovým těsněním EPDM (Ethylene propylene diene monomer). Tento materiál vykazuje vysokou odolnost vůči stárnutí a ozónu, je rovněž necitlivý vůči chemikáliím a zůstává i po mnoha letech a při každé teplotě elastický. Zadní portál tak dlouhodobě drží těsnost i potřebu energie chlazení na nízké úrovni.

Vnitřní stěny nabízejí díky multifunkčním kotvicím lištám z aluminia rozsáhlé možnosti zajištění nákladu. Lišta je kompletně zapuštěná do boční stěny, navíc podle HACCP snadno čistitelná a má o 80 procent vyšší nosnost než ocelové provedení. Lišty v bocích nástavby spolu s těmi svislými pro patrovou nakládku poskytují četné aplikace naložení a zajištění nákladu.

Nekonečně kotvení

Chladírenský návěs Burg Silvergreen Reefer SR03 se chlubí světovou novinkou - hliníkovou podlahou zajišťující náklad. V ní je zcela zapuštěných celkem devět drah. Ty plní více funkcí. Za prvé slouží jako zpětné vedení vzduchu pod nákladem, aby se chlad proudil rychleji a rovnoměrněji kolem nákladu a dokonce i zespodu. To přináší vyšší kvalitu přepravy, menší spotřebu energie a větší ochranu ovzduší.

Za druhé zapuštěné lišty umožňují bezpečné připevnění nejrůznějších zajišťovacích pomocných prostředků, jako jsou uzavírací tyče nebo – s vhodnými adaptéry – i popruhy. Poprvé se však dají v chladicím voze zaaretovat i klíny, například pro přepravu papíru nebo jiných rolí. To činí Reefer SR03 mimořádně flexibilně použitelným víceúčelovým přívěsem.

Lišty pro zajištění nákladu v podlaze jsou snadno čistitelné podle specifikace HACCP.

Nízká hlučnost

Inovativní jsou nejen lišty pro zajištění nákladu, ale i povrch hliníkové podlahy. Díky speciálnímu příčnému rýhování způsobuje podlaha při přejetí nakládacím vozíkem méně hluku, což ji již v sériovém provedení kvalifikuje jako podlahu s nízkou hlučností podle Piek. Příčné rýhy na aluminiovém povrchu zvyšují navíc neklouzavost pro obslužný personál i náklad a zajišťují současně nízký valivý odpor při nakládání. Podlaha chladicího vozu je vodotěsně svařená s dokola obíhajícím ochranným profilem. Jedinečný koncept podlahy společnosti Burg Silvergreen zaručuje i vynikající tepelně-izolační hodnoty a snížení spotřeby chladicího agregátu. Společnost Burg Silvergreen nabízí Reefer SR03 jako univerzální chladírenský či mrazírenský sedlový návěs. Chladírenská verze používá šířku panelu 55 mm, tudíž šířka nákladového prostoru činí 2490 mm. Mrazírenská verze se silnější izolací a panelem 65 mm poskytuje vnitřní šířku 2470 mm. Pohotovostní hmotnost návěsů bez agregátu a náhradního kola činí 6960, resp. 7050 kg. Obě provedení s celkovou hmotností 36 tun a maximálním zatížením na královský čep dvanáct tun mají certifikaci ATP pro FRC.

AutoProfi
Diskuze (0)