Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Chris Bangle: Design dnešních vozů postrádá inovace

Automobilový designér Chris Bangle je bezesporu jednou z nejvýraznějších postav automobilismu 21. století. Nedávno se vyjádřil o mdlém stylu současných automobilek.
Zpět na článek
1. 9. 2013 11:36
1. 9. 2013 11:42
1. 9. 2013 12:50
1. 9. 2013 19:33
1. 9. 2013 21:20
2. 9. 2013 08:38
1. 9. 2013 13:27
1. 9. 2013 14:07
1. 9. 2013 15:47
1. 9. 2013 16:07
1. 9. 2013 16:45
1. 9. 2013 19:06
1. 9. 2013 20:21
1. 9. 2013 17:27
1. 9. 2013 19:38
1. 9. 2013 19:45
2. 9. 2013 13:26
1. 9. 2013 21:25
Avatar - Pekelná Micinka
1. 9. 2013 11:36
Ch B
No inovace, ale jaký?
Rozbalit vlákno
0
Avatar - sargis
1. 9. 2013 11:42
Bmw
CHRIS sa nesr*l a priviedol zaujímavé Beemery. Áno, jeho sedmickova rada je zozadu čudná, ale šestka sa inšpiruje...keby pretrval, aj i3 vyzerá inak...zlanaria ho Číňania, v Európe sú dizajnéri, ktorí skôr vymýšľajú mená pre dizajn...fluent, sculpture...akoby ho mali tvorit.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - flyboyeda
1. 9. 2013 11:52
Chris Bangle
zapadní a zalez na tvůj odporný dizajn nejsme zvědavý
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Pekelná Micinka
1. 9. 2013 11:55
Re: Chris Bangle
však nápodobně....
Avatar - flyboyeda
1. 9. 2013 12:15
Re: Chris Bangle
zase si změnila dizajn
1. 9. 2013 12:49
Re: Chris Bangle
Myslím, že Chris není zvědavý na tebe :-)
Avatar - white label
1. 9. 2013 15:00
Re: Chris Bangle
Hlavně tu nikdo není zvědavý na podobně primitivní příspěvky... :no:
Avatar - Alpinis182
1. 9. 2013 23:28
Re: Chris Bangle
... jak trapné a ubohé ... :no:
2. 9. 2013 08:20
Re: Chris Bangle
Jenže on má pravdu. Některý káry jsou designově zastaralý už jen co vyjedou jako novinka. ;-\
1. 9. 2013 12:25
To zas bude zlosti,
zejména mezi těmi, kteří si pořád představují design jako statický jev, který nemá vývoje. Opravdu chtěl někdo u odcházejících generací BMW (E60,90,87,65 etc.) jen facelift té minulé? Chris Bangle hlavně představil BMW mladé generaci. Dal vozům určitou specifickou dynamičnost a uznejte sami - udělal je minimálně zajímavějšími. Že možná nebyly jeho návrhy těmi nejlepšími možnými v dané době je na diskuzi, ale rozhodně tedy oplývaly větší originalitou, než ty od Audi nebo Mercedesu. Jsem přes design spíše konzervativní a Bangleovu šestku a sedmičku (před faceliftem) opravdu nemusím, ale třeba trojka E90 se mu podle mě z dnešního pohledu (a to i před faceliftem) velmi povedla. Když někdo jeho design haní na obrázku nevybaveného holobytu na železných kolech, tak se nemůže divit, že auto vypadá špatně. V této výbavě nevypadá dobře ani F30.
Rozbalit vlákno
9
Avatar - KANKUNEN
1. 9. 2013 14:05
Re: To zas bude zlosti,
E90 stojí na parkovištivždy prémiově :yes: Současná A4 zapadne i mezi kombíky H/K :-!
1. 9. 2013 15:09
Re: To zas bude zlosti,
No s tím se dá pouze souhlasit ;-)
1. 9. 2013 14:14
Re: To zas bude zlosti,
Ta auta jsou hlavne strasne tezkopadna a neforemna. Snad jen krome sestky, ale ta je taky trochu mongoloidni. Ve srovnani elegantnosti profilu se BMW treba na Audi nechytalo [odkaz] vs. [odkaz]
1. 9. 2013 15:10
Re: To zas bude zlosti,
No mrknul jsem na oba obrázky a 5er je rozhodně lepší ;-)
1. 9. 2013 15:54
Re: To zas bude zlosti,
To si snad děláš srandu. Dát E60 v M-paketu, což je auto, se kterým naděláš ještě dneska spoustu parády, oproti předchozí bachraté A8...
1. 9. 2013 18:20
Re: To zas bude zlosti,
M5 jsem dal zamerne ze dvou duvodu. Prvni byl, ze ta fotka je hezky z boku a ten druhy je, ze by nekteri hnidopichove mohli prskat, kdybych dal nejakou fotku zakladu z bazaru. Nerikam, ze s tim autem nejde udelat parada, nebo snad ze se mi nelibi, ale je proste neuveritelne bachrate. Pravda, m-paket to dost schova. [odkaz] Oproti ladne A6 (linie strechy, zakonceni narazniku a prahu, pozvolne klesajici zad atd.) proste zaostava.
Avatar - Blue Sun
1. 9. 2013 16:50
Re: To zas bude zlosti,
Tak zrovna tady jsi to moc nevyhrál... Audina je tlustá Berta.
Avatar - bigsoul
1. 9. 2013 19:40
Re: To zas bude zlosti,
BMW E60 je jedno z najkrajších BMW a najkrajšich aut s originálnim dizajnom. To sa Banglemu fakt podarilo!!! AUDI sa na nu ani zdaleka nechytá!!!
Avatar - Pekelná Micinka
1. 9. 2013 14:49
Re: To zas bude zlosti,
Tak zrovna 6er a 7er jsou vrcholná díla pod jeho vedením a trojka sedan mi přijde nejslabší, taky myslím, že už vznikala při jeho odchodu. A je také otázka, jestli víc kreslil Bangle nebo Hooydonk.
1. 9. 2013 12:50
Bangle
Škoda, že tenkrát Bangle odmítnul nabídku Hyundaie. To by mohlo být hodně zajímavé.
Nechápu, proč se nevrátí do automobilového průmyslu, to je přece pro designéra ta
nejvyšší výzva. Ne dělat mobilní telefony, nebo čemu se teď věnuje...
Rozbalit vlákno
3
Avatar - beibej
1. 9. 2013 19:33
Re: Bangle
páč ho nikdo nechce. zaplať pánbůh za to.
Avatar - flyboyeda
1. 9. 2013 21:20
Re: Bangle
konečně někdo rozumný - souhlasím
2. 9. 2013 08:38
Re: Bangle
jak jsem psal, Hyundai po něm toužil a dal mu košem.
Avatar - 3_diamanty
1. 9. 2013 13:27
bangle
jeho 5-ka je nesmrtelna :yes: :yes: :yes:

za jeho cias BMW malo skutocne graady..... teraz? prezvejkane hroudy ako X5 ... ale ani s mercedesom to uz nie je take ruzove ako kedysi, dnesne S alebo GLA ci CLA maju tiez ku krase starsich medakov hodne daleko ;-\
Rozbalit vlákno
1
Avatar - CHerokee
1. 9. 2013 14:07
Re: bangle
Mercedes třídy jako je CLA GLA předtím nedělal, takže se dá těžko srovnávat. Je to pro jiné generace a je jiná doba...
1. 9. 2013 15:47
MISTR BÉ
Pamatuje ještě někdo na kladivo mistra B? Jo, vskutku novodobý Michelangelo garáže. Nelze než souhlasit, že se vytrácí invence, jedinečnost, originalita. Jenomže tohle všechno nemůže dopadat jen na hlavy designérů. Ti by jistě uměli a mohli. Nezapomínejme, že je nad námi euroúředník...

Osobně považuji Mistra Bé za největší designovou osobnost posledních dvaceti let. A pohled na jeho pětku je dodnes úchvatný.

BRAVO MISTR BANGLE :yes: :-!
Rozbalit vlákno
13
Avatar - hijack
1. 9. 2013 16:07
Re: MISTR BÉ
Tak to mi povedz ako sa bezpecnostne predpisy a euronariadenia ktore musia vozidla splnat podpisuju na kreativite dizajnerov a invencii v pristupe. Pokrytecke vzdavat chvalu Banglovi a zaroven vynasat do dizajnoveho neba najotrepanejsi dizajn aky asi na trhu je. Myslim koncern a sracky stylu je to staly dizajn a hodnota a nadcasovost to by som nechal vedla. Ale ano suhlas. V sucasnosti sa robia evolucne nie revolucne skoky. Este ze mame stale talianov a francuzov co sa neboja byt svojsky a originalny aj za cenu predajov
Avatar - VWrofl
1. 9. 2013 16:45
Re: MISTR BÉ
Tak třeba bezpečnost chodců. Pokud to vezmu do extrému, tak většina aut má předek v podstatě chodec-friendly. Kdyby si někdo řekl, že tam narve velké chromované nárazníky a chladiče jako byly v USA 50.-60.let, tak prostě neprojde. Stejně tak jsou nějaké předpisy o umístěná světlometů a plno věcí, o kterých my většinou vůbec nevíme. Úkolem designéra pak je sladit legislativu, design, ergonomii a možnosti automobilky. Nezávidím jim, je to celkem náročný úkol. To ale neznamená, že auto musí dopadnout absolutně sterilně jako nový Rapid. Zato třeba u Yettiho se jim dle mého podařilo udělat koukatelnou krabici :yes:
1. 9. 2013 19:06
Re: MISTR BÉ
Mna by zas zaujumalo, ako je mozne, ze supersporty splnaju predpisy o bezbecnosti chodcov?!
1. 9. 2013 20:21
Re: MISTR BÉ
A mohl bys poslat odkaz na zkoušky nějakého supersportu? Kolik hvězdiček má například Ferrari, třeba California nebo Spider?
1. 9. 2013 17:01
Re: MISTR BÉ
Jak bych k Banglemu přiřadil i Waltera de Silvu. Rozhodnout kdo z nich toho v posledních 20 letech přinesl víc je těžké.
1. 9. 2013 17:27
Re: MISTR BÉ
K těmhle dvěma, podle mě, patří i Frank Stephenson.
Avatar - beibej
1. 9. 2013 19:38
Re: MISTR BÉ
i Marcello Gandini
1. 9. 2013 19:45
Re: MISTR BÉ
Jj, ten taky. (I když už, oproti těm zmíněným, pomalu patří do historie.)
1. 9. 2013 22:09
Re: MISTR BÉ
...a čo tak Le Quément? ;-)
2. 9. 2013 13:26
Re: MISTR BÉ
Ten mě nikdy nijak moc neuchvátil.
Avatar - aproximus
1. 9. 2013 19:02
Re: MISTR BÉ
obě pětky, i tu s X..
1. 9. 2013 21:25
Re: MISTR BÉ
Ty mas co vypravat o dizajne, ked golfa, octu atd. povazujes za dizajnove skvosty...
Avatar - Lukixe
1. 9. 2013 17:47
Najprv som ho nemusel
Ale teraz zreje u mňa ako víno :-) Ono dá sa špekulovať o tom že čo keby a ako by a kde by sa BMW utiekalo bez neho ale aj keď dajme tomu jeho 7dma nemusela byť pochuti každému treba sa na to pozereť objektívne a povedať že vždy čo stvoril,tak stvoril z vlastnej hlavy a dal autu tvár osobného poňatia dizajnu a to sa cení..Inak dizajn bude najdiskutabilnejšia téma budúcnosti..
Rozbalit vlákno
0
Avatar - HitmanPB
1. 9. 2013 21:30
Keď som sa dozvedel, že Bangle skončil u BMW...
... tak som otvoril fľašu šampusu a povedal. Fajn, konečne.
V období jeho "šéfovania" som ako veľký fanúšik BMW iba tíško závidel design Audi a Mercedesu.
Našťastie sa ukázalo, že ani vo vedení BMW nie si iba zhulení manageri a po totálnom zprznení 7er a 5er (na 3er ešte nemal dosah) jeho "designový smer" začali v BMW brzdiť.
Je mi jasné, že v dobe nástupu E39 v BMW designovo tápali, ale Bangle bol tá najhoršia varianta, akú mohli vyskúšať.

A tie kecy Bangla, že ponuky od iných automobiliek "uložil k ledu" je iba blablabla.

Ako sa hovorí - "Kráľ" je mrtvy - nech žije kráľ.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - bigsoul
1. 9. 2013 21:56
Re: Keď som sa dozvedel, že Bangle skončil u BMW...
E90 je tiež Bangle ako ja viem a to 3er a ta je hnusna, tak isto 6er a 7er, ale 5er je original a ta sa podarila. Čo sa týka jeho odchodu tiež som rád, lebo BMW je opať BMW aj keď stále svojim dizajnom zbudzuje vášne, ale tak to má byť :-)
Avatar - HitmanPB
1. 9. 2013 22:14
Re: Keď som sa dozvedel, že Bangle skončil u BMW...
áno, ale vtedy si už BMW začalo uvedomovať, že ak im Bangle sprzní aj najpredávanejší model, tak sú v pytli a začali to očesávať. Máš pravdu, nie je to pekný model, nakoniec to nebola až taká veľká katastrofa, aj keď na E46 sa to nechytá ani náhodou.

Ideálne je, ak auto vzbudzuje pozitívne vášne a nie negatívne, resp. rozporuplné. BMW má veľkú fanúšikovskú a zákaznícku základňu, ktorá dokáže byť neskutočne verná (podobne je to aj u Audi a Mercedesu). Ale keď ich dlho nas*eraš, tak jednoducho zmenia lokál a prejdú k inej značke. Mercedes by o tom vedel rozprávať - zo značky, ktorá predávala toľko čo Audi, BMW, Volvo spolu sa stala značka tretia v poradí.
1. 9. 2013 22:06
Re: Keď som sa dozvedel, že Bangle skončil u BMW...
Zprznenie???
Ved je to najpredavanejsia 5er v historii BMW!
Avatar - HitmanPB
1. 9. 2013 22:16
Re: Keď som sa dozvedel, že Bangle skončil u BMW...
Počkaj na štatistiky po ukončení predaja súčasnej 5er a ber v úvahu, že je skutočne ťažká finančná kríza.
2. 9. 2013 08:40
Re: Keď som sa dozvedel, že Bangle skončil u BMW...
Banglova sedmička byla ta nejprodávanější v historii BMW.
1. 9. 2013 22:22
Re: Keď som sa dozvedel, že Bangle skončil u BMW...
Niektorí evidentne nevedia čo píšu.
Avatar - white label
1. 9. 2013 23:39
Re: Keď som sa dozvedel, že Bangle skončil u BMW...
I kdyby, tak obecně samotné prodeje přece nejsou jediné měřítko kvality designu konkrétního automobilu...
Co napíšeš, když bude současná 5er prodávanější, než ta minulá?
Avatar - Ada je zase tady
1. 9. 2013 22:33
Vzhled mého nového vozu
by něl být stejně konzervativní, jako vzhled pana Bangle!
Rozbalit vlákno
0
1. 9. 2013 23:15
Než vaše "inovace" pane Bangle, to raději žádné!!!
Den, kdy jsem se dozvěděl, že Bangle opouští BMW, jsem uspořádal malou domácí oslavu, protože odešel člověk, který mé milované značce neuvěřitelně škodil, ba śe mi ji snažil přímo zhnusit. A to se neodpouští! Jeho karosářské patvary se možná libiliyAsiatům, kteří nemají špetku vkusu, a snesli ho i Američani, kteří jsou na tom se vkusem jen o trochu lépe. Ale v Evropě byly Bangleho kreace učiněná pohroma. Jak kdysi řekl jeden renomovaný expert na automobilový průmysl: jakoukoliv jinou, méně silnou značku než BMW by to, co prováděl pan Bangle, načisto pohřbilo.
Nikdy nezapomonu, jak jsem v německém Auto Bildu viděl první fotky Bangleho sedmičkové řady. Tehdy jsem si říkal, že to prostě není možné, aby něco tak obludného v Mnichově pustili do výroby. A v interiéru to nebylo o nic lepší - bachraté přístrojové desky připomínající kredenc neměliys automobilovým designem vůbec nic společného, výplně dveří se šikmo uloženými tlačítky oken a podobné obludnosti... Vůbec bych si nedovolil zpochybnit, že je pan Bangle velký designér, vůbec ale nemá cit pro auta, a tak je moc dobře, že už se pohybuje mimo automobilový obor. P.S. Většina modelů BMW, která navázal na ty Bangleovské hodně zkrásněla, ale ty nejhezčí bavoráky byly stejně vyráběny před Bangleho érou.... :-( :-( :-(
P.S. Jediný návrh od pana Bagnla, který uznávám, je Fiat Coupé. Buď měl výjimečně světlou chvilku, nebo ho u Pininfariny umravnili...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - jozephko
2. 9. 2013 07:27
Najlepšia vec, ktoré BMW v tomto storočí urobilo,
bola, že vyhodila Ch. Bangla.
Bangle je typickým príkladom dizajnéra, čo navrhuje dizajn pre seba, a nie pre majiteľov produktov. Robí teda dizajn pre dizajn, ktorému rozumie len on sám - také l art pou l art.
Niektorí možno povedia, že bavoráky sa predávali aj s Banglovým dizajnom. To je síce pravda, ale dizajn je len jedným z mnohých dôvodov, prečo si ten-ktorý človek auto (ne)kúpi.
Ja by som to zhrnul tak, že BMW malo taký dobré meno, že sa jeho autá predávali aj NAPRIEK Banglovmu dizajnu. A keď z firmy konečne odišiel, BMW zažíva jeden rekordný rok za druhým.
Rozbalit vlákno
0
2. 9. 2013 08:11
Jedinečnost BMW v době Bangla
Můžete na design BMW v době Bangla nadávat, ale nejde mu upřít jedno. Přestože bylo každé BMW designově naprosto odlišné, každý věděl, že se jedná o BMW! A v tom spočívá jeho genialita! Osobně opovrhuji dnešním trendem, kdy je jeden design aplikován na všechny řady (alá Audi) :-( . Jel jsem nedávno za novou 5er, až když jsem ho předjel, tak jsem zjistil, že se jedná o 3er :-(

Postavte si vedle sebe jedničku, pětku, šestku a Z4 od Bangla a nenajdete na těch autech snad ani jeden společný designový prvek. Tomu říkám kreativita.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - HitmanPB
2. 9. 2013 21:22
Re: Jedinečnost BMW v době Bangla
...keď nevieš ako ďalej, tak tápeš a robíš jeden prúser za druhým - aj tak sa to dá vysvetliť - vôbec to nemusí byť o kreativite ;-)