Christian von Koenigsegg vám poradí, jak si vyrobit supersport
Christian von Koenigsegg je cvok. Samozřejmě v tom nejlepším slova smyslu. Normálního člověka by nenapadlo postavit 1,6 tuny vážící hypersport, hybrid, který při dostatečném prostoru zvládne pokořit metu 400 km/h. Karbonovou raketu ze švédského Ängelholmu pojmenovanou Regera pohání vidlicový osmiválec přeplňovaný dvojicí turbodmychadel. Nepracuje ovšem sám, pomáhají mu ještě dva elektromotory. Vlastně tři!
Celkový konečný výkon 1808 koní (1331 kW) působí jako z říše snů, alespoň u silničního stroje, který se dá normálně koupit a má celosvětovou homologaci. Ač se to nezdá, Regera patří hlavně do běžného provozu. Šéf manufaktury ovšem není jen manažerem, sám stojí za vynálezem ústrojí Direct Drive, které „doladila“ odnož Koenigsegg Advanced Engineering. I když má nejnovější severská zbraň v útrobách zabudovaný i klasický zážehový pětilitrový agregát, postrádá jakoukoli tradiční převodovku. Disponuje pouze vzpomínanými elektromotory (třetí je umístěn na klikovém hřídeli) a hydraulickými spojkami. Napájení zajišťují baterie s kapacitou 9 kWh. Centrálně umístěný výfuk z hliníkové slitiny neslouží k odvodu spalin z benzinového motoru, ale tepla, tedy horkého vzduchu z elektrických jednotek!
Na videu od The Drive ze série Inside Koenigsegg sám Christian odhaluje vznik tohoto vozu. Seriál bude pokračovat dále, představí design i veškerou další techniku. V minulosti se takto podrobně ukazovaly rovněž dřívější modely. Jedná se o starší filmy, ale bodu postupně uvolňovány až nyní. Produkční Regera byla prezentována poprvé naživo letos v Ženevě a tady je zachycena ještě v nedbalkách...
Von Koenigsegg má navíc tu výhodu, že zná každého svého zákazníka osobně. Při ročním objemu produkce v řádu několika kusů to ani jinak nejde. Připomíná docela dost Horacia Paganiho, alespoň v tomhle ohledu. Ale Regera je jiná než italská konkurence... Na druhou stranu také skutečně luxusní včetně elektricky nastavitelných sedaček, nechybí jí ani multimediální systém s dotykovou obrazovkou a kamery... Dobu spartánských sporťáků až na pár výjimek prostě odvál čas.