Christian von Koenigsegg vám poradí, jak si vyrobit supersport

Christian von Koenigsegg vám poradí, jak si vyrobit supersport

Poslední hypersport ze Švédska je vlastně hybrid, postrádá klasickou rychlostní skříň a jeho vznik odhaluje samotný Christian von Koenigsegg...

Christian von Koenigsegg je cvok. Samozřejmě v tom nejlepším slova smyslu. Normálního člověka by nenapadlo postavit 1,6 tuny vážící hypersport, hybrid, který při dostatečném prostoru zvládne pokořit metu 400 km/h. Karbonovou raketu ze švédského Ängelholmu pojmenovanou Regera pohání vidlicový osmiválec přeplňovaný dvojicí turbodmychadel. Nepracuje ovšem sám, pomáhají mu ještě dva elektromotory. Vlastně tři!

Celkový konečný výkon 1808 koní (1331 kW) působí jako z říše snů, alespoň u silničního stroje, který se dá normálně koupit a má celosvětovou homologaci. Ač se to nezdá, Regera patří hlavně do běžného provozu. Šéf manufaktury ovšem není jen manažerem, sám stojí za vynálezem ústrojí Direct Drive, které „doladila“ odnož Koenigsegg Advanced Engineering. I když má nejnovější severská zbraň v útrobách zabudovaný i klasický zážehový pětilitrový agregát, postrádá jakoukoli tradiční převodovku. Disponuje pouze vzpomínanými elektromotory (třetí je umístěn na klikovém hřídeli) a hydraulickými spojkami. Napájení zajišťují baterie s kapacitou 9 kWh. Centrálně umístěný výfuk z hliníkové slitiny neslouží k odvodu spalin z benzinového motoru, ale tepla, tedy horkého vzduchu z elektrických jednotek!

Na videu od The Drive ze série Inside Koenigsegg sám Christian odhaluje vznik tohoto vozu. Seriál bude pokračovat dále, představí design i veškerou další techniku. V minulosti se takto podrobně ukazovaly rovněž dřívější modely. Jedná se o starší filmy, ale bodu postupně uvolňovány až nyní. Produkční Regera byla prezentována poprvé naživo letos v Ženevě a tady je zachycena ještě v nedbalkách...

Von Koenigsegg má navíc tu výhodu, že zná každého svého zákazníka osobně. Při ročním objemu produkce v řádu několika kusů to ani jinak nejde. Připomíná docela dost Horacia Paganiho, alespoň v tomhle ohledu. Ale Regera je jiná než italská konkurence... Na druhou stranu také skutečně luxusní včetně elektricky nastavitelných sedaček, nechybí jí ani multimediální systém s dotykovou obrazovkou a kamery... Dobu spartánských sporťáků až na pár výjimek prostě odvál čas.

Spolupracujeme s TipCars.com
Katar chce být jedničkou na poli sportovních akcí na Blízkém východě Katar chce být jedničkou na poli sportovních akcí na Blízkém východě

Mistrovství světa ve fotbale, které se odehraje v roce…

Nová inovační strategie zdůrazní výzkum a vývoj Nová inovační strategie zdůrazní výzkum a vývoj

Rostoucí výdaje státu na výzkum a vývoj, zvýšení daňových…

Konec čekání, v Česku odstartuje Apple Pay Konec čekání, v Česku odstartuje Apple Pay

Dlouho očekávaná služba bezkontaktních plateb Apple Pay…

Češi platí za mobilní data nejvíc v Evropě, tvrdí studie Češi platí za mobilní data nejvíc v Evropě, tvrdí studie

Češi platí za jeden gigabyte (GB) stažených dat…

 
Zdroj: The Drive

Štítky Koenigsegg Video Supersport

 







Doporučujeme
Ženeva 2019: Seznam premiér tradičního autosalonu už je bohatý Ženeva 2019: Seznam očekávaných premiér

Škoda Kamiq, nové BMW 3 Touring, pátá generace Renaultu…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Dny Škody Citigo na benzin se chýlí ke konci. Její odchod spustí revoluci Dny Škody Citigo na benzin se chýlí ke konci. Její odchod spustí revoluci

Škodě Citigo bylo na podzim loňského roku sedm let. Už…

Oficiální příběh o FSO Polonez je lež. Giugiaro ho pro Poláky nenavrhoval Oficiální příběh o FSO Polonez je lež. Giugiaro ho pro Poláky nenavrhoval

Představení moderního liftbacku s italským designem a…

 





 
Evropský trh v lednu 2019: Pád prodejů pokračuje. Toyota předstihla Škodu, Peugeot druhý

Evropský trh v lednu 2019: Pád prodejů pokračuje. Toyota předstihla Škodu, Peugeot druhý

Včera

Nový rok začal na evropských trzích tam, kde ten minulý skončil. Pokles prodejů nových automobilů pokračuje.




Blesk.cz

S Edou na Hněvín! Jaké je ve skutečnosti místo ze seriálu Most!?

S Edou na Hněvín! Jaké je ve skutečnosti místo ze…

Jednou z největších dominant Mostecka a samotným symbolem města Most je vrch Hněvín. Chybět proto nemohl ani v…

Táta zabouchl holčičku (1) v autě: Vysvobodili ji vězni, kteří se pro ni vloupali!

Táta zabouchl holčičku (1) v autě: Vysvobodili ji…

Lidem, kteří se ve čtvrtek pohybovali kolem budovy soudu floridského okresu West Pasco, se mohl naskytnout…

 

iSport.cz

Ščasný: Střídání Kangy? Nedrží svůj prostor. Karlssonovi chyběl jen gól

Ščasný: Střídání Kangy? Nedrží svůj prostor.…

Dva zápasy, šest bodů pro Spartu. Z pohledu výsledků si může Zdeněk Ščasný mnout ruce. Jeho svěřenci dál stíhají…

Jágr po návratu: Potřebuju shodit kilogramy. Do Havířova jel vlakem

Jágr po návratu: Potřebuju shodit kilogramy. Do…

V polovině osmdesátých let v této hale zpíval Elton John. Představila se tady Sepultura, Alexandrovci a nakonec…

 

Reflex.cz

Vladimír Mertlík: Únor bílý – komouš sílí. Někdo by měl KSČM říct, jaký je rok a v jaké zemi žijí

Vladimír Mertlík: Únor bílý – komouš sílí. Někdo by…

Nic na světě se nemění – jen kostýmy a kulisy, tvrdí Zpětné zrcátko při historických ohlédnutích. Věčnou…

Strach z temných sil: Tisíce nápisů zahánějících zlo v anglické jeskyni a posunutá vesnice

Strach z temných sil: Tisíce nápisů zahánějících zlo…

Obyvatelé vesnice Creswell ve střední Anglii museli být před několika staletími přesvědčeni, že brány pekla se…