Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Christini II-Track je sněho-motorka! Jak se na tomhle jezdí...

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (4)
Severoamerická společnost Christini Technologies je specialistou na vývoj a výrobu motocyklů s pohonem obou kol a v její nabídce je i sada pásů pro zimní provoz.

Společnost Christini Technologies byla založena v roce 1999, ale její kořeny sahají až do poloviny devadesátých let, kdy její zakladatelé začali pracovat na vývoji a výrobě horských kol s pohonem zadního i předního kola. První Christini AWD Mountain Bike byl prodán v roce 2001 a vývoj i výroba těchto netradičních bicyklů nadále pokračuje.

Vedle nich se ovšem firma se sídlem ve Philadelphii od roku 2002 věnuje i motocyklům s pohonem obou kol, s nimiž slaví úspěchy především v terénu, i když v roce 2009 byl testován i silniční závodní stroj na základech motorky značky Honda. Tento prototyp údajně dosahoval lepších časů na kolo než konvenční silniční model se srovnatelným výkonem.

V současnosti má Christini Technologies ve své nabídce několik endur, supermotardů a motokrosových strojů s pohonem obou kol a motory španělské značky Gas Gas o objemu 450 a 300 cm3. Přední kol je od převodovky poháněno soustavou hřídelí a řetězů, ukrytých pod svisle orientovaným krytem na boku motorky a dále pod původními plasty v oblasti palivové nádrže.

K novinkám v nabídce Christini Technologies, dodávající své AWD motorky i americké armádě, patří stroj s označením II-Track. Ten může být založen na prakticky kterémkoliv z motocyklů značky Christini, od nichž se vlastně odlišuje pouze svými pásy nahrazujícími kola.

Christini Technologies navíc stojí pouze za vývojem a výrobou předního pásu napojeného na původní pohon kola, zatímco v případě zadního pásu uvádí, že může být použit prakticky jakékoliv řešení, které je v současnosti na trhu.

Společnost prozatím neuvádí cenu svého pásu, ale ceny jejích motocyklů začínají na částce 7.995 amerických dolarů (zhruba 205.000 Kč) a za 3595 resp. 3995 amerických dolarů (kolem 91.500/101.500 Kč) si lze koupit paket pro přestavbu vybraných terénních motocyklů značek Honda a KTM na pohon obou kol.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (4)
Avatar - Barry Lyndon
27. 1. 2017 10:58
Re: Má to nějaký význam ?
Dobře ty :yes: . Já jen teoretizuju... :-)
26. 1. 2017 19:09
Re: Má to nějaký význam ?
Pochybuju. Nevím jaké máš zkušenosti ty, ale co já kdy jezdil na motorkách s pásem a lyží vpředu i na origo Snowhawkách tak zatáčení nedělalo problém vůbec. Takže za mě čím jednodušší a lehčí, tím líp.
Avatar - Barry Lyndon
26. 1. 2017 16:45
Re: Má to nějaký význam ?
malý význam pro trakci, velký pro zatáčení, které jinak s tím mohutným zadním pásem a pouhou jednou malou lyžičkou vepředu nebude žádný med...
26. 1. 2017 15:21
Má to nějaký význam ?
V opravdu extrémních enduro závodech prakticky nikdo pohon obou kol nepoužívá (nikdo z těch co chtějí vyhrát). Aspoň tedy v Evropě

A u toho sněžného provedení podle mého názoru uzoučký přední pás bude mít tak nízkou trakci, že se to za komplikace spojené s jeho pohonem a s nárůstem hmotnosti vůbec nevyplatí. Daleko jednodušší je poháněný jen zadní pás a vpředu jedna lyže