Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Christopher Reitz o budoucnosti designu Alfy Romeo (rozhovor časopisu AutoDesign&Styling)

Ondřej Láník
Diskuze (61)
Aktuální číslo časopisu AutoDesign&Styling přináší rozhovor s šéfem designu Alfy Romeo, Christopherem Reitzem.

Christopher Reitz, ředitel designu Alfy Romeo, se narodil 24. dubna 1968 v Salcburku. Po absolvování švýcarské pobočky Art Centre College ve Vevey začal v roce 1993 svou kariéru ve Volkswagenu a od roku 1995 pracoval u Audi. V koncernu VW vytvořil interiéry pro modely VW Lupo (1998), Audi A2 (1999) a minulé generace A4, A6 a pracoval na konceptech VW Noah, Audi AL2 a dalších. V roce 1999 přešel k Nissanu, kde se v rámci různých pozic podílel na modelu Micra C+C a konceptech Qashqai a Evalia. Od roku 2005 vedl stylistické středisko koncernu Fiat v Turíně. Šéfdesignérem Alfy Romeo je od dubna minulého roku.

Z celého rozhovoru pro vás vybíráme některé ze zajímavých otázek.

AutoDesign&Styling: Co by měla mít každá správná Alfa?

Reitz: "Právě se snažíme znovu definovat to, co pro nás znamená pravá Alfa. Cítili jsme, že se typická identita začala trochu vytrácet, a doufám, že ten správný esprit bude mít už nové MiTo GTA. Musíme mít odvahu dělat taková auta, která by jiní možná nedělali. Naše auta by také měla být lehká a hbitá. Vždyť přeci nepotřebujeme obří motory k tomu abychom si užili jízdu. V naší historii jsme postavili mnoho takových aut. Alfy byly vždy také velmi smyslná auta. V každé najdete hru světel, stínů a křivek a to je také to, co pro mě Alfa znamená. Další věcí jsou technologie. Například v MiTu je přepínač D.N.A., kterým můžete změnit režim jízdy během řízení podle aktuální situace, ve které se zrovna nacházíte. Oproti většině ostatních automobilek máme velkou výhodu v tom, že jsou nám k dispozici technologie Formule 1 od Ferrari, s úpravami motorů má velké zkušenosti naše značka Abarth a samozřejmě také Maserati. Máme širokou paletu možností využití technologických komponentů, na které můžeme být hrdí."

AutoDesign&Styling: Jaká je vaše vize designu Alfy pro několik příštích let?

Reitz: "Chceme jít více vlastní cestou a doufám, že až uvidíte nová auta, tak mi dáte za pravdu. Nechceme dělat věci ve stejném stylu, jaký můžete vidět u jiných značek. Nehodláme nikoho následovat a chceme vytvořit mnoho nových emocí."

Celý rozhovor najdete v aktuálním čísle časopisu AutoDesign&Styling, který je právě na stáncích. Více informací naleznete na stránkách časopisu www.auto-design.cz.

Ondřej Láník
Diskuze (61)
8. 10. 2009 18:48
Klid
Nehádejte se ;-)
8. 10. 2009 08:31
Re: GARÁŽOVÝ SYNDROM
Tak znova: za cenu své Alfy GTV jsem klidně mohl mít zadokolku (BMW 3er i kupé, Nissana 200 SX, Toyotu MR2...) nebo i čtyřkolku (Calibru 4x4 Turbo, Golfa VR6 4x4, Peugeota 405 Mi16 4x4, nebo nějakou Imprezu či Celicu). Proč jsem si tedy podle tebe vybral Alfu? Jenom abych tě tady po pěti letech mohl přesvědčovat o něčem, čemu podle tebe sám nevěřím?!? >:D

A proč si třeba spousta veteránistů i na závody (od amatérských po mistráky) pořizuje Mini Coopery, Lancie Fulvia Coupé, Fiaty 128 nebo Saaby, když by za STEJNÉ peníze mohli vybírat z desítek zadokolek a když se na to ta auta podle tebe tak nehodí?

Prostě spousta (asi většina) sportovně založených řidičů má raději zadní náhon nebo 4x4, ale existuje nás i dost takových, kteři v autě na běžné (byť rychlejší) ježdění raději volí předokolky - zdají se nám čitelnější a bezpečnější za měnících se podmínek na normálních silnicích a mnohem snáze odpouštějí řidičské chyby.
A někteří volí předokolky dokonce i na závody nebo na rallye. (Pořád se bavíme o výkonech někde kolem těch max. 250 až 300 koní).

Mimochodem přečti si třeba tohle, zejména závěr:
[odkaz]

8. 10. 2009 00:27
Re: GARÁŽOVÝ SYNDROM
>:D na to snad jedině... mokrý hadry... >:D
8. 10. 2009 00:25
Re: GARÁŽOVÝ SYNDROM
Kupují je proto, že si obdobně výkonnou a vybavenou zadokolku nemohou z finančních důvodů dovolit.

Mužeš... >:D ;-)
7. 10. 2009 23:12
Re: GARÁŽOVÝ SYNDROM
To je až dětinsky naivní tvrzení, které určitě není pravdivé. [odkaz]