Christopher Reitz o budoucnosti designu Alfy Romeo (rozhovor časopisu AutoDesign&Styling)
Christopher Reitz, ředitel designu Alfy Romeo, se narodil 24. dubna 1968 v Salcburku. Po absolvování švýcarské pobočky Art Centre College ve Vevey začal v roce 1993 svou kariéru ve Volkswagenu a od roku 1995 pracoval u Audi. V koncernu VW vytvořil interiéry pro modely VW Lupo (1998), Audi A2 (1999) a minulé generace A4, A6 a pracoval na konceptech VW Noah, Audi AL2 a dalších. V roce 1999 přešel k Nissanu, kde se v rámci různých pozic podílel na modelu Micra C+C a konceptech Qashqai a Evalia. Od roku 2005 vedl stylistické středisko koncernu Fiat v Turíně. Šéfdesignérem Alfy Romeo je od dubna minulého roku.
Z celého rozhovoru pro vás vybíráme některé ze zajímavých otázek.
AutoDesign&Styling: Co by měla mít každá správná Alfa?
Reitz: "Právě se snažíme znovu definovat to, co pro nás znamená pravá Alfa. Cítili jsme, že se typická identita začala trochu vytrácet, a doufám, že ten správný esprit bude mít už nové MiTo GTA. Musíme mít odvahu dělat taková auta, která by jiní možná nedělali. Naše auta by také měla být lehká a hbitá. Vždyť přeci nepotřebujeme obří motory k tomu abychom si užili jízdu. V naší historii jsme postavili mnoho takových aut. Alfy byly vždy také velmi smyslná auta. V každé najdete hru světel, stínů a křivek a to je také to, co pro mě Alfa znamená. Další věcí jsou technologie. Například v MiTu je přepínač D.N.A., kterým můžete změnit režim jízdy během řízení podle aktuální situace, ve které se zrovna nacházíte. Oproti většině ostatních automobilek máme velkou výhodu v tom, že jsou nám k dispozici technologie Formule 1 od Ferrari, s úpravami motorů má velké zkušenosti naše značka Abarth a samozřejmě také Maserati. Máme širokou paletu možností využití technologických komponentů, na které můžeme být hrdí."
AutoDesign&Styling: Jaká je vaše vize designu Alfy pro několik příštích let?
Reitz: "Chceme jít více vlastní cestou a doufám, že až uvidíte nová auta, tak mi dáte za pravdu. Nechceme dělat věci ve stejném stylu, jaký můžete vidět u jiných značek. Nehodláme nikoho následovat a chceme vytvořit mnoho nových emocí."
Celý rozhovor najdete v aktuálním čísle časopisu AutoDesign&Styling, který je právě na stáncích. Více informací naleznete na stránkách časopisu www.auto-design.cz.