Christopher Reitz o budoucnosti designu Alfy Romeo (rozhovor časopisu AutoDesign&Styling)

Christopher Reitz o budoucnosti designu Alfy Romeo (rozhovor časopisu AutoDesign&Styling)

 

Aktuální číslo časopisu AutoDesign&Styling přináší rozhovor s šéfem designu Alfy Romeo, Christopherem Reitzem.

Christopher Reitz, ředitel designu Alfy Romeo, se narodil 24. dubna 1968 v Salcburku. Po absolvování švýcarské pobočky Art Centre College ve Vevey začal v roce 1993 svou kariéru ve Volkswagenu a od roku 1995 pracoval u Audi. V koncernu VW vytvořil interiéry pro modely VW Lupo (1998), Audi A2 (1999) a minulé generace A4, A6 a pracoval na konceptech VW Noah, Audi AL2 a dalších. V roce 1999 přešel k Nissanu, kde se v rámci různých pozic podílel na modelu Micra C+C a konceptech Qashqai a Evalia. Od roku 2005 vedl stylistické středisko koncernu Fiat v Turíně. Šéfdesignérem Alfy Romeo je od dubna minulého roku.

Z celého rozhovoru pro vás vybíráme některé ze zajímavých otázek.

AutoDesign&Styling: Co by měla mít každá správná Alfa?
Reitz: "Právě se snažíme znovu definovat to, co pro nás znamená pravá Alfa. Cítili jsme, že se typická identita začala trochu vytrácet, a doufám, že ten správný esprit bude mít už nové MiTo GTA. Musíme mít odvahu dělat taková auta, která by jiní možná nedělali. Naše auta by také měla být lehká a hbitá. Vždyť přeci nepotřebujeme obří motory k tomu abychom si užili jízdu. V naší historii jsme postavili mnoho takových aut. Alfy byly vždy také velmi smyslná auta. V každé najdete hru světel, stínů a křivek a to je také to, co pro mě Alfa znamená. Další věcí jsou technologie. Například v MiTu je přepínač D.N.A., kterým můžete změnit režim jízdy během řízení podle aktuální situace, ve které se zrovna nacházíte. Oproti většině ostatních automobilek máme velkou výhodu v tom, že jsou nám k dispozici technologie Formule 1 od Ferrari, s úpravami motorů má velké zkušenosti naše značka Abarth a samozřejmě také Maserati. Máme širokou paletu možností využití technologických komponentů, na které můžeme být hrdí."

AutoDesign&Styling: Jaká je vaše vize designu Alfy pro několik příštích let?
Reitz: "Chceme jít více vlastní cestou a doufám, že až uvidíte nová auta, tak mi dáte za pravdu. Nechceme dělat věci ve stejném stylu, jaký můžete vidět u jiných značek. Nehodláme nikoho následovat a chceme vytvořit mnoho nových emocí."

Celý rozhovor najdete v aktuálním čísle časopisu AutoDesign&Styling, který je právě na stáncích. Více informací naleznete na stránkách časopisu www.auto-design.cz.

Spolupracujeme s TipCars.com
Komentář Bohumila Pečinky: Karty ve hře o Hrad rozdá Zeman Komentář Bohumila Pečinky: Karty ve hře o Hrad rozdá Zeman

Minulý týden skončil v čele Akademie věd, včera vykročil…

Británie zahájila odchod z EU. Sobotka hodlá bojovat za práva Čechů na Britských ostrovech Británie zahájila odchod z EU. Sobotka hodlá bojovat za práva Čechů na Britských ostrovech

Velká Británie formálně oznámila Evropské unii svůj záměr…

CTP staví pro Makro obří distribuční centrum v Praze, vyjde téměř na miliardu CTP staví pro Makro obří distribuční centrum v Praze, vyjde téměř na miliardu

Obchodní společnost Makro Cash & Carry ČR distribuční…

Finále Plzeň nabídne nového Hřebejka Finále Plzeň nabídne nového Hřebejka

Třicátý ročník filmové přehlídky se uskuteční od 20. do…

 
Zdroj: AutoDesign&Styling
 

Přidat názorDiskuse: Christopher Reitz o budoucnosti designu…







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

 






 
VW Arteon odhalil technická data. Jak rychlý je nástupce Passatu CC?

VW Arteon odhalil technická data. Jak rychlý je nástupce Passatu CC?

Dnes 12:49

Nástupce Volkswagenu (Passat) CC bude v době zahájení prodeje dostupný výhradně s dvěma vrcholnými motory, 2.0 TDI a 2.0 TSI.




Blesk.cz

Chata poblíž Masečína lehla popelem: Škoda je 1,7 milionu

Chata poblíž Masečína lehla popelem: Škoda je 1,7 milionu

Poblíž vesnice Masečín začala ve středu dopoledne hořet chata. K požáru vyjeli středočeští hasiči, kteří zhruba…

Rodiče příštích paterčat si polepší, vláda jim zaplatí pečovatelku

Rodiče příštích paterčat si polepší, vláda jim…

Vláda ve středu odsouhlasila novelu o sociálních službách a posílá ji k posouzení Sněmovně. Norma zavádí…

 

iSport.cz

Olympijské hry s hráči z NHL? IIHF boj nevzdává, nabízí peníze

Olympijské hry s hráči z NHL? IIHF boj nevzdává,…

Mezinárodní hokejová federace se rozhodla uhradit hráčům NHL cestovní náklady a pojištění ve snaze zajistit…

Sparta před derby? Pohovory a změna při bránění. Tým je v pozoru, řekl Rada

Sparta před derby? Pohovory a změna při bránění. Tým…

Změnil systém bránění, během pauzy pracoval s týmem na kondici a ještě stihl individuální pohovory s hráči.…

 

Reflex.cz

Obchod s migranty: Německo dává za návrat 5000 eur, Česko nic. Loni se jich vrátilo domů jen 82 tisíc

Obchod s migranty: Německo dává za návrat 5000 eur,…

Některé státy Evropy lákají migranty nejenom štědrými sociálními dávkami a vstřícným postupem při udělování…

Ceny pohonných hmot klesají. Tady je pět důvodů, proč mohou klesat dál

Ceny pohonných hmot klesají. Tady je pět důvodů,…

Právě teď jsou podle dat CCS na českých pumpách nejnižší ceny nafty a benzínu v letošním roce. Přispěl k tomu…