Dnes žádné narážky zarytých posměváčků?
žádné plky o hvězdách garáží?
No ono není co že, kritizovat nevýkonný motor jaksi nejde, zastaralou převodovku taky, když je zde to co má prémiový segment vč. pádel pod volatnem, tak co interiér? Aha, pravé dřevo a kůže jako v Maserati, hm tak to taky nepůjde. Bezpečností i luxusní výbava na úrovni a za cenu, za kterou máš Superba v plný palbě, ovšem ten má menší výkon, kůži z Maserati v něma budeš hledat taky velice marně, stejně ajko pravé dřevo nebo navigační systém na úrovni.
Takže slovy klasika, musíš zůstat stát v koutě a šoupat nohama.
Protože kdyby ti tohle stálo v garáži, slintal bys blahem.
A navíc pro fajnšmekry je zde V8ka. Tu ti krom prémie nabídne v Evropě v téhle třídě kdo?
Nikdo, samozřejmě.
A sen českého národa tak jen tiše bledne v koutě....
Vsak pockej za chvili prijdou VWanatici a vysvetli ti, ze vlastne i Citigo je na tom lepe nez tohle >:D A kdyz dojdou argumenty tak prijdou argumenty jako proc bys Superba nemel kupovat, kdyz prece koupi Superba zachranis Evropu pro dalsi generace, kdyzto koupi Chryslera podporis americany at ti shodi bombu na dum >:D
Mimochodem jak jistě sám moc dobře víš, předpokládám, že to sleduješ, tak tahle Luxury verze je reakcí na Themu, která se tímhle prezentuje od samého začátku. A tak jako tak, nic to nemění na tom, že proti přímé konkurenci je to stará paštika, která mele z posledního. Zub času je z toho auta zkrátka vidět na první pohled a i ta nejlepší převodovka na světě to nezachrání. Příběh toho auta mi vzdáleně připomíná Volvo XC90 (Ovšem nepopírám, že přes své stáří má až obdivuhodnou prodejnost).
V6 verze má s tou starou společnýho: základ kastle, část podvozku.
Tečka.
Motor novej, převodovka nová, interiér zcela novej, ývbava nová, odhlučnění, přepracovaný nápravy, nový výfuky atd....
Takže bráno tímhle pohledem, Felice 1998 byl děsnej křáp, bo to bylo kontrukčně cca 23 let starý, MB G je totální šit, neb je to starý cca 48 let konstrukčně a mohl bych tu pokračovat přes Passaty až nevím kam....
Nevím co je špatnýho na tom základu kastle, resp. co bys na tom chtěl vylepšovat při zachování zadná - 5timetrovej sedan s náhoenm na zadní....
No a V8 verze má ze starýho modelu motor HEMI a zatím i starou převodovku.
Ale ta bude postupem času taky nahrazena....
V případě SRT8 tam z toho původní podvozku zbylo ještě méně.
Techniku jsem ani tak neměl na mysli, o té je známo, jak se tím Chrysler hrdě chlubí, co všechno na tom autě vyměnil a že se jedná prakticky téměř o nový model.... Proč to ale taky neni vidět? Z toho auta je na první pohled patrný, že je to vyšuměná limonáda s novou příchutí, o co hůř, že předchozí vzhled Chrysleru 300C měl po vizuální stránce koule, o který s faceliftem přišel. Dostal sice hodnotnější interiér, než původní 300C, ale to snad měla i první generace Fabie. Nicméně interiér má zlepšení po všech stranách..... jenže - podívej se na něj a srovnej ho se současnou konkurencí? Proti komu se vůbec s tím může postavit? Proti Renaultu Latitude? Thesis v roce 2001 (což je téměř před 11 lety, v automobilovým světě ohromná doba) měl interiér stále o stupínek výš, než má jeho nynější pomyslný nástupce. Barrichello chápu, seš nadšenec do velkejch těžkejch a objemnejch motorů, ale to není jediná věc, která dělá auto....
A ano, novodobá Felicie byla v roce 1998 starej vyčpělej *, kterej pouze dokázal lidi zmanipulovat masivním "domácím" marketingem. MB G je jedno z mála aut, které zraje jako víno a díky bohu za něj, takových je skutečně jak šafránu... a Passat nikdy nebyl víc, než nijak nevybočující šedivej průměr, v každé době, s každou generací...
No jenže on zas pár lidí ten agresivní vzhled 300 generace co mam já odrazoval. že to to moc mafiánský auto. Nebo Bentley pro chudý (kvůli masce a světlům).
Tohle je víc uhlazenější, ale pořád majestnátní 5ti metrová kára, klasická limuzína s níáhonem na zadní a těch moc není. Bud rád že je alternativa k němcům.
Navíc s moderní technikou.
Prostě nemá to radikální design jako japonci a korejci, ale je to evoluce.
BMW, MB a Audi sou taky evoluce, ale základ je taky 15 let furt stejnej, základní tvary, myšlenka.
Co na to měnit.
Prosím tě Thesis, čím měl ten interiér hodnotnější? Materiály těžko.
Možná jinými tvary. Thesis měl právě ten radikální design extriéru, ovšem právě ten většinu lidí odradil, nikdo to nechtěl.
Schválně - porovnej si za 5 let kolik se prodalo Thesisů a kolik prodá Lancia těchle chryslerů s logem lancie. Méně určitě ne...
Na to vem jed
Nikdo Thesis nechtěl, ani, měl radikální design, ale to rozhodně nebyl jedinej důvod neúspěchu, byl tam i špatně nastavený marketing, nevhodné motory a kombinace s převodovkami. Suma sumárum tyhle aspekty to auto zabíjely. Nic to ale nemění na tom, že to auto v době svého uvedení nadčasové, předběhlo svojí dobu, a to jak po vzhledové stránce, tak i co do výbavy. Thesis byl i jeden z mála Italů, kteří měli skutečně kvalitní materiály v interiéru, hravě srovnatelné s těmi, které se používají v této třídě dnes, po vizuální stránce to mělo šmrnc. Kdybych ta auta neznal a někdo mi ukázal vnitřek Thesisu a pak vnitřek Themy (300), tak bych hádal, že Thema (300) je nástupce a ne naopak. Ale to je fuk, takových aut, která předstihla svojí dobu a přesto (nebo spíš právě proto) byla nedoceněna je v automobobilové historii spousta a nikterak se to nedá považovat za měřítko kvality, nebo nekvality vozu. Kolik se prodá "nových" Them, o tom můžem spekulovat, ale netroufám si nic ani odhadnout, no uvidíme a pak se o tom můžem znovu pobavit třeba za 3 roky, až budou na stole čísla. Je to svým způsobem kontroverzní auto (už jen tím spojením Lancia-Chrysler, navíc když se jedná o vlajkovou loď) a skutečně je těžké určit, jak ho veřejnost přijme. Faktem ale je, že marketingovou stránku má postavenou lépe, než Thesis.
Přepracované nápravy, tudíž stále stará platforma, sakra nevíš, kdo se to FII posmíval, že má podovzek z minulé generace? Jo tos byl ty, že? >:D
Mezi náma já tenhle postup nijak nehaním, pokud něco má nějaký standart a stačí ho přepracovat, tak proč draze vyvíjet něco nového, ale ty jsi s tím nesmyslem začal.
Tak za 850+10%clo+20% DPH+naklady na dopravu, jsem na 1,25 mil a najednou to takova racha neni. Kuze je fajn, ale kde mas jizdni asistendy, adaptivni tempomat, nataceci bixenony? Pridej prakticky nulovy servis, zadne ND, spoterbu, pojistky, a koupi si to jen fanda.
Mam s 300C najeto pres 1000 km, je to vyborny kus auta, old school. ale rozhodne neni za nejak extra vyhodne ceny, a cena tedy VUBEC neni duvod k oslave.
A kde te napadlo srovnani se Superbem?
Adaptivní tempomat měl už 2008 300CSRT8 a u 5,7 byl za příplatek.
Tady je samo standardem, stejně jako Blind-spot monitoring (BSM) - tedy detekce mrtvého úhlu, Forward collision warning (FCW); Rear cross path detection (RCP),parkovací systém vpředu i vzadu vč. parkovací kamery, boční blinkry v zrcátkách, LED zadní mlhovky, ESC, ready aler breaking a rain brake support. Tak co ti tam chybí?
Bixenony tam jsou taky.
Servis sou servisy sítě fiat, sítě mercedes kde dřív prodávali chryslery a jeepy + všetky neofiko servisy na ameriky. Dost hustá servisní sít po čr, nahr. díly fiat + neofiko dovozci nd + možnost nákupu přímo z usa za poněkud jiné ceny.
Náklady na dorpavu sou cca 100 tis kontejnerem do hamburgu a 15 tisíc odtahovka do čr. Nebo za 140 do uhříněvse.
Ano 1,2 mega, ale budeš mít výkonější a luxusnější vůz než superb, pokud ti stačí méně luxusu, tak se vejdeš pod milion .
Protže za 1,2 je V8 AWD - [odkaz]
V6ka 300 Limited s 8st. ZF nebo 300S stojí samo méně.
Tohle je vrcholný model výbavy to luxury. Tam je vše co tam může být.
Nikdy jsem nebyl kdovíjaký fanda amerického automobilového průmyslu, ale pravda je, že pěkné kousky dělat umí. Tohle je jistě příklad. Ale ani v minulosti to nebylo špatné...
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
160 HP, automat, ABS, klima, el. okna, zrcátka, tepomat.
Prostě pohoda, tenkrát za cenu lepší jeté felicie sice poněkud starší, ale mohem lepší vůz. žádný luxus a tvrdý plasty, ale na ty to nejezdí a jako první auto.
Spousta z vás si o autě jako byl Stratus jako o prvním autě mohla jen zdát, jezdili v mnohem větších střepech....
To audi co o víc jak pětiletku později konečně vwyrobilo biturbo naftový třílitr? (který BMW, Citroën, Jaguar.. mají již dlouhé ROKY? :-)
To audi co mu ani pětiletka navíc NEstačila na to vwyrobit biturbo naftový 4válec?
(který BMW, Citroën, Jaguar.. mají již DLOUHÉ roky? ;-)
To audi co se "už v roce 2000" (viz "dlouhodobě" EoTY) motorově NEmohlo srovnávat s BMW? :-)
PS: NE že by audi byla nějaká "děsivá značka" (jak by snad z výše uvedeného mohlo působit), ale TAK "skvwělá" (jak si tu a tam někteří "představují" ;-) ) zas (vwěru) NEní :-)
PPS: Jezdila jsem s audi A4 2.0 Tdi 105 kW (vozem cca za cenu tohoto CHRYSLERu) a ... je to (velmi) SNADNÁ volba ;-)
To je MŮJ názor (na vwěc - zvanou audi :-)
Ano, ale jaký výkon má biturbo naftový třílitr u BMW a jaký má (nebo dnes už měl?) biturbo naftový třílitr u Citroenu - (omlouvám se, ale neumím napsat přehlasované E).....
Na české klávesnici prostřední řada kláves, zcela vlevo a pak "přidat" e = ë ;-)
Původní Citroën biturbo 2.7 HDi (současná generace je "jen" jeho verze se zvětšeným objemem + samozřejmě za ty roky jinými/novějšími turby) měl výkon jako aktuální "novinka" 3.0 TDi v audi A4 :-)
(která je identického výkonu a točivého momentu jako postarší 4válec 2.2 HDi ;-)
VÍM že tohle byla trochu "podpásovka" - 3.0 Tdi tam je samozřejmě s "uměle sníženým výkonem" :-)
Motor V6 3.0 Bi-turbo disponuje maximálním výkonem 202 kW 600 Nm (v C5 a C6 je snížen kvůli "nenaftové" japonské automatické převodovce Aisin ;-)
Citroën - děkuji za instrukce :-)
Nechtěl jsem nějak narážet na Citroën, také nejsem fanoušek Audi, ale myslím si že Audi udělalo dobře, že s dvojitě přeplňovaným dieslem přišlo až teď, tehdá prostě měli jen 3.0 Tdi a 4.2 tdi a to si myslím že stačilo, teď přijde ta doba dvojitě a více přepňovaných motorů......na druhou stranu mě trochu mrzí, že dříve když přišlo BMW s 35d, tak co si pamatuju, nic moc se z toho nedělalo a teď když přijde audi s biturbem, tak by se z toho všichni ***
Bože není to "zcela vpravo"? To NEbylo úmyslně! 8-s
Pardon! :-)
(já píši "všemi" a HODNĚ rychle a ... ale /jen/ říct kde je jaké písmeno/znak mám skoro PROBLÉM ;-)
Ano to "haló" (my jsme něco vwyrobili) umí (koncern vw) udělat mnohem, ale opravdu MNOHEM.. ;-)
(a to měli opravdu 6 či 7 let zpoždění - 5 let dokonce i za "tuctovkou" jakou je Citroën - tohle je hezká /no, spíš smutná :-| / ukázka toho, CO "rozhoduje" (a kvalita či inovativnost atd. to věru NENí - já to říkám stále: STEJNÉ jako v hudbě/v prodeji nahrávek..
(a že nejPRODÁVANĚJŠí jsou ty nejKVALITNĚJŠí - to si snad, alespoň v případě té hudby, NEmyslí snad NIKDO :-)
"Vorsprung durch Marketing" říkáte? No ano - ten znám :-)
PS: Je to o to ffftipnější, že audi (i v dobách kdy ještě mělo mé sympatie) nikdy nepatřilo mezi nějak výrazné "inovátory" - ale to heslo JE "geniální" :yes:;-)
PPS: A prý "tvwrdě makají" na systému typu HYbrid4 (tak snad jednou i Citroën doženou) a jednou snad dojde i na ten bi-turbo 4válec (TO bude pak "slávwy" :-)
Zatím zvwolili vwariantu "tvwdit" že 2.0 TDi 103 kW se vwyrovná (a vwlastně je málem i lepčččí) než Mercedes 250 CDi, případně JASNĚ lepčččí než 2.2 HDi 150 kW/450 Nm (kterému je právě DESET let! :yes::-) ) - čímž "zdravwím" místního "borec na konec" aneb SPECIALISTU na "vwítězství" HALDEXu nad AWD či 2.0 TDi (T-uctový Di-esel) nad 2.2 HDi (o 25 kW a 130 Nm víc a hlavně DRTIVĚ lepší elasticitu/pružnost motoru :-) ) pana VWavwerku
[odkaz]
(aneb: "Se MNOU škodofka ani tdi NIKDY NEprohraje! VWáš Lukáš VWaverka ;-)
To Audi, ktere se za poslednich 20 let zaradilo k M-B a BMW a vyrovnalo se jim prakticky ve vsech smerech-temer.
To Audi, ktere vyrabi supersport R8, hlinikove karoserie, 3 typy SUV, 3 typy kabrioletu.
To Audi, ktere prodava dvanactivalce, desetivalce, osmivalce i sesti a ctyrvalce.
V porovnani s Citroenem...neni moc co porovnavat.
Ano - přesně TO :-)
Ano - ten se mi také líbí (doufám že teď "vyřeší" skloubení MOTORu a PŘEVODOVKY = že do něj dají 2 verze nového 4.0 TFSi, nejlépe s "ZF s 8° ;-)
Ano - přesně to, které NEmá a nikdy nemělo v nabídce "normální" benzínový V12, zatímco utratilo "majlant" za vwývoj VELMi poruchového V10 Tdi (a PRODĚLALO na něm) a načas nabídlo i V12 Tdi - který již také "zmizí v propadlišti dějin" (VELKÁ škoda že místo těchto "experimentů" raději neudělali "pořádný" V12 - místo náhražky ve formě spojení dvou VR 6 motorů = W12 :-)
Ano - PŘESNĚ tohle audi mám(e oba) na mysli ;-)
PS: PROČ porovnávat audi zrovna s CITROËNem??
(jednak opravdu "není moc co" porovnávat a porovnávat ZNAČKY - a ne modely a konkrétní motorizace - je "bubost", nebo? :-)
Srovnat můžeme snad DS3 a audi A1 (v testech je to víceméně "remíza" - naftové verze jsou lepší A1, benzínové DS3). A já měla možnost porovnat audi A4 2.0 Tdi 105 kW s Citroën C5 V6 3.0 Bi-turbo (což je motorově samozřejmě dost NE"fér") a lepší vůz je jednoznačně C5 (byť CHÁPU, že to - asi většina "marketingově zpracovwaných lidí" - NEchápe(te) ;-)
PS: Ferrari 599 (jako auto snů) NENí špatné, ale zkuste FF (to je MŮJ - aktuální - FF = Ferrari favorit :-)
Audi utratilo majlant za vyvoj V10TDI? Jejda, a v kterempak modelu Audi jsme meli tu cest? Ze by pokus dostat se na posledni chvili do nominace ZV 2011?
Lehce prehlizite V10 z S8 a R8.
Na adresu Citroenu reknu jen tolik, ze mu velmi drzim palce a obdivuji, jak se z popela stal realnou alternativou k produktum VW...ale ne Audi (BMW, Mercedes), to opravdu ne, pouhe vlhke sny.
To je něco JINÉHO - motor V10 od Lamborghini je FAJN (a NEpřehlížím ho - tomu byla věnována ta slova o motoru a převodovce v R8 :-)
A samozřejmě ANO - vwývoj motorů V10 a V12 Tdi byl PRODĚLEČNÝ (V10 TDi nebyl tak rychle stažen z nabídky "pro nic za nic", byl totiž i velmi problémový/poruchový - což "v jeho" cenové kategorie opravdu NEpůsobí dobře ;-)
To jsou takové "vlny" - není to zas tak dávno co z popela vstával vw (tam to bylo skoro DOSLOVA - kdyby se "nechytil" první Golf, automobilka by zřejmě zkrachovala).
Něco jako "vlhké sny" se mne opravdu NEtýkají (audi A1 je spíš horší než DS3 a přičteme-li ke srovnání i cenu je to BEZ debat ... a že BENZÍNové verze DS3 dopadají ve srovnání LÉPE, to je prostě FAKT ;-)
No a stejné je to s audi A4 - to je (zřejmě) v představách DALEKO leplší vůz než v reálu je. NEvím jak v nějakých "top verzích", ale v zřejmě NEJprodávanější verzi "předokolka 2.0 Tdi 105 kW" ho Citroën C5 2.2 HDi 150 kW SMETE až NEpochopitelně - NEjen výkonem.
Můžete argumentovat R8, nebo třeba i A8 a uvidíme jaká bude třeba nová A3, ale ta současná popravdě také "nicmoc" :-|
PS: FAKT myslíte že to ROZLIŠUJí? ;-) Jako že zcela jiní inženýři pracují na V10TDi a úplně jiní na V12Tdi a kruciš JAK by to tak asi mohlo být u motorů které jsou použity v OBOU/nebo dokonce VÍCE značkách? :-)
(ale samozřejmě ANO, účetně tenhle poruchovwý průšvih NEšel na konto audi ;-)
Nicméně je to asi jako když já mluvím o motoru Citroën - a on to je samozřejmě i motor Peugeot (byť Peugeot třeba teď motor V6 3.0 Bi-turbo v žádném modelu nepoužívá) - tam to kdysi "pořešili" tak, že od Citroën vzali skupinu vyvíjející diesly a od Peugeot motory benzínové - VÍM, lidé si to často "představují" přesně naopak :-)
PS: Já bych na ZV letos nominovala místního "odborníka" na srovwnávací testy, pana VWavwrečku - a měl bych vwelké, ale opravdu VWELKÉ šance :yes::-)
Rekneme ze zaretusujeme prezblept s V10TDI. Podstatne je totiz, ze zcela chybne srovnavate C5 s 3.0 biturbo HDi oproti A4 s nejslabsim 2.0 TDI. Srovnejte C5 s A6, nebo s vykonnymi A4, a zjistite, proc se audin prodava tolikrat vice nez Citroenu.
1) kvalita interieru a jeho vzhled po 200.000 km
2) moznost ctyrkolky
3) funkcni automaticke prevodovky...:0)
4) kvalitni a husta servisni a prodejni sit
5) duvera v podvozkove komponenty i po 300.000 km
6) jizdni vlastnosti - nejde jen o pohodli
7) slusne jmeno predchoziho modelu
8) moznosti idividualizace
9) fleety, muhzete delat ramena v A4 za 800, nebo ve stejne vypadajici nenapadne uzivat 3.0 TDI, 4x4, allroad, kozena kresla a Bose audio
Vam je to jasne. Uzivate si C5, protoze Vam sedla. Jen je treba si pripustit, ze vetsina chlapu ma priority jinde.
- jestli opravdu u vw/audi vyvíjejí motory V10 Tdi a V12 Tdi BEZ jakékoli kooperace či "přenosu" know-how, tak... ;-)
- srovnávala jsem "co bylo k dispozici" (a reálnými cenami je asi - jak jsem napsala - vhodnější srovnávat Citroën C5 2.2 HDi 150 kW/450 Nm s audi A4 2.0 Tdi :-)
1) (oblíbené ultraKLIŠÉ hned jako "bod č. jedna"? ;-) ) Nevím jaká bude po 200 t. (většinou mi to "vychází" že vůz posílám dál tak po 150.000 - tedy hned po záruce) - ale zrovna u současného CITROËNu C5 jste se "pokusem o kritiku" použitých materiálů nejspíš "moc NEtrefil" :-)
(jako minimum doporučuji přečíst si dva MÍSTNÍ sólo testy Citroën C5 2.2 HDi - "Fantomasovo kontra" a "Bůh komfortní tradice" a speciálně se SOUSTŘEDIT PRÁVĚ na popis materiálů a interiéru vůbec ;-)
A popřípadě nejlépe navštívit autosalon a na vlastní oči "si osahat" příplatkovou kůži Criollo :-)
2) audi A4 kterou jsem zkoušela byla také jen předokolka - to za 1.
VĚTŠINA vozů audi A4 se také prodá jako PŘEDO-kolka - to za 2.
Momentální mírná "posedlost" 4kolkami je v reálu spíše MÓDA/módní záležitost - než nutnost mít pohon všech kol - (to tu píši často - byť doma jednu 4kolku mám a ještě loni tam byly 2 ;-) - to za 3.
A v CITROËNu C5 použitý systém SnowMotion funguje o DOST líp, než si asi většina lidí je schopna "připustit" :-) - to za 4,5,6, 7. - myslím že cca o tolik LÍP funguje ;-)
[odkaz]
3) ???
V roce 2004 nasazený japonský 6ti stupňový Aisin byl docela BOMBA - řadící "přesněji" než tehdy nový 7G-Tronic), pravda dnes je ZF s 8° "trochu jinde" - ale to je v reálu tak vše.
4) ???
NErozumím
[odkaz]
5) Mne tedy stav vozu po 300.000 km nějak zvlášť NEzajímá (takový jsem nikdy NEměla - a dofám že mít NEbudu :-)
(a myslím že NEní "náhoda" že statisticky a přehledy se vedou/a servisní knížky bývají DO 12ti let a DO čtvrt milionu kilometrů ;-)
6) ano, TO jste trefil hřebíček na hlavičku - táhlou dálniční zatáčku pojedu MNOHEM raději (NE"zdravě" vysokou rychlostí) s "tím svým" (C5 V6) než s audi A4 předokolkou ;-)
(také HODNĚ "oblíbené" klišé :-)
Velké CITROËNy jsou odedávna vozy (Citroën DS z roku 1955 je "taťka i mamka" VŠECH dodnes vyráběných předokolek, "dál" jsme zatím bohužel NEdošli ;-) ) s NEJlepší trakcí vůbec = a z toho plynoucími VELMi jistými a "pohodovými" jízdními vlastnostmi (tak druhé ULTRAklišé až jako bod č. 6? ;-)
7) to je fakt (většina lidí autům opravdu NErozumí :-)
8) ta je pochopitelně u vozů "prémiových" značek trochu větší (ale v Citroën C5 Exclusive Criollo myslím bude "trpět" opravdu VELMI MÁLO kdo + my srovnáváme tak trochu "holátko" audi A4 a opulentní LUXUS Citroën C5 Exclusive ;-)
9) fleety???
Nu ano - audi 3.0 Tdi opravdu MÁ o 3 kilowatty víc, máte pravdu :-)
Mohu ti s jistotou říct, že V12 TDI montovaný do Q7 je čistě dílo quattro GmbH (sdílení zaměstnanců se nedá vyloučit, nicméně quattro zodpovídá za závodní stroje, modely RS a R8, dále také za doplňky S-line, Audi Exclusive, lifestyle atd.). Kdo vyvíjel V10 montovaný do Phaetonu a Touaregu, to nemám ani tušení, ale tak nějak pochybuji, že za tím stálo zrovna quattro. Tuplem vzhledem k tomu, že Audi používalo od roku 1999 dieslové osmiválce. Že je (a byla) ta V8 také biturbo, většina lidí ani neví.
Co se vývoje motorů týče, vyvíjí je ta značka, která je zavádí, pokud nejde o kooperaci. Třeba Audi se začalo míchat do malých benzínů až při plánování modulární platformy. Potřebovali jednotky, které půjdou jak do A4, tak do A3 (a později A1). Začali upravovat návrhy VW a vyústilo to v novou konstrukční rodinu motorů, kterou Audi vyvinulo pro sebe (některá jejich specifika nikdo jiný nevyužije) a kterou převezme zbytek koncernu.
Zdá se, že dokud je motor pro Audi nedůležitý, tak ho klidně vezmou od VW jak je. Jakmile se důležitým stane, tak převezmou vývoj, minimálně ho začnou značně ovlivňovat, a směr se otočí - VW přebírá od Audi. Je to zajímavý a asi funkční systém - na začátku dostane Audi bez práce solidní motor, čímž se jim snižují náklady na vývoj nového modelu. Pokud motor/ model uspěje, tak vlastně investují na jistotu. Vypadá to, že bude mezi jednotkami koncernu v budoucnu větší pořádek, protože drtivou většinu z nich bude vyvíjet Audi. Otázka je, kdy se dostane na všechny.
To (s tím V12TDi) bych PŘEDPOKLÁDALA (ale to že je při vývoji dalších TDi motorů NULOVÁ kooperace, ŽÁDNÝ přenos know-how apod. - to spíše NEee, nebo? ;-)
Ono asi moc lidí (používající "běžné" osobní audi či vw TDi) třeba také neví že i vw/audi MÁ naftový 4válec Bi-Turbo :-)
PS: Souhlasím že "větší pořádek" (lepší "plánování") pohoných jednotek by to "asi chtělo" - motory (zbytečně) se výkonově "překrývající" u koncernu NEjsou ojedinělou výjímkou (a na některé se zas až zbytečně - či nečekaně - dlouho "čeká" - ta naftová bi-turba, ať 4 či 6ti válcová..
Přenos know-how můžeš mít výměnou zaměstnanců, což se třeba v designových oddělených děje. A určitě mají nějakou firemní znalostní databázi, kam zaznamenávají své zkušenosti. Podle mě se liší jejich priority. Prostě jiným stylem bude motor navrhovat Audi a jiným VW. Už jen kvůli tomu, že každý má jiné plánované náklady na jednotku, ale také má každý jinou konkurenci. Jediný důvod, proč VW použije jednotku Audi, je, že náklady na případný vlastní vývoj by negovaly jakoukoli úsporu, nebo by úspora byla příliš malá. Vem si 2.0 TFSI, což byl původní vývoj Audi. Není to vůbec špatná jednotka a jak se v koncernu uchytila. Za to třeba 1.4 TSI je původem VW, byť později do ní Audi začalo strkat prsty.
Hlavní důvod toho překrývání jsou jiné potřeby Audi a VW. A u malých aut potom nároky na hmotnost a rozměry. Právě nová generace jednotek od Audi by to měla vyřešit, protože půjdou namontovat jak podélně, tak příčně. Takže VW bude moci přebírat bez konstrukčních úprav. Na příští rok je ohlášená nová 1.4, která, předpokládám, bude postavena právě podle Audi. Jak dlouho vydrží 1.2, to je otázkou. Je to celkem nový motor.
Člověk jim do kuchyně tolik nevadí, ale Audi vyvíjelo hlavně motory pro A4 a výš. Ze čtyřválců pak 1.8 a 2.0. Nakolik fušují do dieselů, to už vůbec nevím. Ale rozhodně mají dvoulitry vyspělejší než VW. A nevím o tom, že by plánovali stejný proces jako u benzínových jednotek. Objemově mají dieselů mnohem méně, takže to zase takový bordel není.
Audi sice V10 TDI má, ale v žádném silničním autě jsi ho nemohla vidět. Mají ho v závodním R15. V12 TDI v Q7 je jeho civilní derivát (do velké míry jen ukázka možností, která alespoň trochu nahrazuje náklady na vývoj závodních jednotek). Další V12 měli ještě před tím, ve voze R10.
V10 TDI VW Audi nikdy nepoužilo, místo toho vyvinuli novou generaci V8. A přes jeho "nepovedenost" i derivát tohoto motoru jezdil Le Mans (ne pod značkou koncernu).
No to "NE (ale chápu ten "pokus o ironii", neb) - audi A4 "ANO" ;-)
(a přiberu-li do srovnání vozů i CENY, tak to v případě DS3 vs A1 také NEbude remíza.. :-)
Názor Barichella je totiž úplná blbost.......vím že neni stejný, ale mohli být kapánek kreativnější a vymyslet neco jineho, navic kdyz umisteji schema kulisy stejne jako v té A8....
Kdo nechce tenhle, je k mání i interiér černej, nebo v 300S černo-červnej.
Z toho dýchá klasická amerika, interiér s červenejma sedačkama, prostě nádhera.
Vybere si každý