Chrysler 300C Touring – Majestát s kufrem

Chrysler 300C Touring – Majestát s kufrem

 
 

Jen těžko budete vysvětlovat, že tohle auto NENÍ pancéřované, i když tak vypadá. Chrysler je stvořen k houpání lehce exhibujícího ega, ropa neropa. Jak si vede, řízen českým řidičem po českých ulicích?

Jen těžko budete vysvětlovat, že tohle auto NENÍ pancéřované, i když tak vypadá. Chrysler je stvořen k houpání lehce exhibujícího ega, ropa neropa. Jak si vede, řízen českým řidičem po českých ulicích?

Pocity. I když se nenecháme unést subjektivitou, výjimečností v designu najdeme ve vnějším vzhledu amerického křižníku (vyráběného v Rakousku) i tak dost. Na chromu se nešetří, aerodynamika přídě je na první pohled srovnatelná s tahačem a podběhy standardních 18palcových kol se zakusují do siluety vozu měrou nevídanou. Teprve na druhý pohled si všimneme, že pětimetrové kombi s třímetrovým rozvorem a extrémně úzkými bočními okny je v podstatě vyvážené a optická mohutnost se dobře doplňuje s designovou čistotou. Výsledek? I když se auto prezentuje několika současnými protiklady (hmota dveří/úzká okna, příď/zbytek vozu, hrany/křivky), nepůsobí už na druhý pohled tak neskutečně. Prvotní efekt je ale nutně jedním z hlavních důvodů ke koupi.

obrázek [300 x 228] Otevřeme-li mohutné dveře, uvítá nás překvapivě konzervativně laděný interiér, který i přes modernizační vlnu stále upomíná na odkazy z jiných tříd a let. Příplatkové kožené čalounění, velmi pohodlné sedačky, honosné obložení dřevem musíme vnímat v kombinaci s plasty barvy antracitu a různobarevných displejů. Všemu vévodí obrovský a téměř svislý volant, retro laděné přístroje s klasickým světlým podkladem a zeleným podsvícením a samozřejmě analogové hodiny. Místa pro pohodlný život posádky je na všech sedadlech dost, vyšší cestující vzadu možná přijdou do kontaktu s obložením stropu. Vzhledem k převažujícímu (a charakterem vozu téměř vynucenému) stylu jízdy nelze od předních křesel čekat kdovíjaké rekordy v disciplíně „držení těla“, v praxi jsme ale žádné problémy nezaznamenali. Jedničku si vůz zaslouží také za skvělý přístup ke všem sedadlům.

obrázek [300 x 249] Páté dveře zasahují daleko do střechy a panty se de facto ukrývají až nad hlavami zadních cestujících. Oč nezajímavěji to zní, o to lépe to vypadá – do zavazadelníku je skvělý přístup a hrana takto otevřených dveří je dost vysoko i daleko na případný úraz. Samotný zavazadlový prostor o základním objemu 630 litrů(!) má hranu i dno poměrně vysoko: je to daň za urytí zadního pohonu, dojezdové rezervy, autobaterie a místa na drobnosti. Po sklopení zadních sedadel vznikne zcela rovná plocha a prostor pro 1602 litrů čehokoli.

Teoreticky i prakticky je tříapůllitrový šestiválec optimálním kompromisem mezi výkonem, cenou a spotřebou. Maximální výkon 183 kW při 6400 otáčkách je v poměru k téměř dvěma tunám pohotovostní hmotnosti dostatečný, praktická jízda s pouze čtyřstupňovým automatem má ale drobná specifika. Se zapnutým ESP je akcelerace velmi zábavná, hlavně pro kolemjdoucí i jedoucí. Samotná posádka cítí slušnou sílu zadní nápravy, která vůz tlačí vpřed a změny rychlostních stupňů nejdou téměř rozeznat. Tlak ale záhy ustupuje a nastupuje největší doména vozu plavná jízda ustálenou rychlostí, ať už jakoukoli. Při předjíždění je potřeba počítat s prodlevou a ani kick-down neudělí autu razanci, na kterou jsme se namlsali při rozjezdech. Vše je plynulé, bezproblémové a stabilní, sportovních zážitků si ale řidič mnoho neužije. Pozitivem je tak vlastně i fakt, že auto nutí svým charakterem k rozvážné jízdě a předvídavosti. To se odrazí i na spotřebě – při jízdním stylu „jen se koukejte to byste nečekali že pojedu tak opatrně a zastavím před přechodem“ se i ve městě daří držet spotřebu pod 15 litry, mimo město pak bez problémů udržujeme hodnoty kolem deseti litrů. Téměř neskutečné devítilitrové spotřeby jsme dosáhli i při jízdě po dálnici na tempomat nastavený na 130 km/h.

obrázek [300 x 258] S jachtou se také nedá jezdit slalom – to musíme konstatovat hned na začátku. Nelze-li s Chryslerem řezat vlásenky, o to lepší zážitky přináší posádce při všech ostatních jízdních režimech. Nejlépe je autu samozřejmě na dálnici: všeobecné ticho a překvapivě nízkou spotřebu doplňuje eliminace nerovností a překvapivá jistota při zatáčení ve vysokých rychlostech. Druhotným efektem je vnímání vozu ostatními řidiči, kteří po pohledu do zpětného zrcátka opouštějí váš pruh. Přední lichoběžníkové zavěšení a zadní pětiprvek obstarávají autu dost stability i při náhlých změnách směru, boční náklony nechávají cestující v sedadlech. Výraznější jsou jen ponory přídě, což znesnadňuje překonávání příšerných českých parodií na retardéry. Pokud nesnížíte rychlost na plazivost a vůz přežije ránu do skvělých osmnáctipalcových kol, dostane se ke slovu komfortní odpružení.

I přes zmíněná specifika je Chrysler 300C zvláště ve variantě kombi velmi zajímavou alternativou k německé či švédské konkurenci. Díky konkurenceschopné ceně a velmi dobré užitné hodnotě lze mluvit i o racionální volbě, design ale přebíjí vše. Hop nebo trop.

¨

Plusy:

  • nezaměnitelnost
  • prostor v interiéru
  • vnitřní odhlučnění
  • základní výbava

Minusy

  • kombinace motoru a převodovky
  • přejezd příčných nerovností
  • méně místa nad hlavou vzadu
Spolupracujeme s TipCars.com

Chrysler 300C Touring

Cena v základní výbavě: 1 369 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 514 000 Kč

Základní výbava:ABS+ASR, přední a boční airbagy, brzdový asistent, ESP, přední mlhové světlomety, xenonové přední světlomety s ostřikovači, autorádio s CD 6x repro , zesilovač 280W, automatická duální klimatizace, automaticky posuvné sedadlo řidiče a sloupku volantu, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, 18“ disky kol z lehkých slitin, elektricky nastavitelné a vyhřívané sedadlo řidiče a spolujezdce, el. ovládaná přední a zadní okna, palubní počítač, kožený multifunkční volant + imitace dřeva, metalický lak, dvouose elektricky nastavitelný volant, organizér a ochranný kryt zav.prostoru, zadní parkovací asistent, dojezdová rezerva, sklopná zadní sedadla dělení 60:40, tempomat, el. ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, vnitřní zrcátko s aut. tlumením

Výbava testovaného vozu:kožené čalounění (+58 800,-), DVD navigační systém + měnič na 6 CD (+86 200,-)

Zeman na Rhodu: Islamisté vytvořili Zeman na Rhodu: Islamisté vytvořili "anticivilizaci", jsou jako kanibalové

Český prezident Miloš Zeman dnes označil takzvaný…

Moskva obnoví privatizaci ropné firmy Bašněfť, prodá i pětinu gigantu Rosněfť Moskva obnoví privatizaci ropné firmy Bašněfť, prodá i pětinu gigantu Rosněfť

Rusko se rozhodlo znovu zahájit privatizaci středně velké…

Merkelová: Brexit je varovný výstřel, EU musí být v očích občanů úspěšnější Merkelová: Brexit je varovný výstřel, EU musí být v očích občanů úspěšnější

Britské rozhodnutí opustit Evropskou unii je varování pro…

Ruské bombardéry se vrátí na nebe nad Sýrií Ruské bombardéry se vrátí na nebe nad Sýrií

Rusko posílilo svou leteckou základnu v Sýrii a dopravilo…

 
Technické údaje
Motor Chrysler 300C Touring
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 3518
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 183 / 6400
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 340 / 3800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 219
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.2
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 16.3 / 8.4 / 11.3
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 630 / 1602
Objem nádrže (l):68
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1900 / 445
Rozměr pneu:225/60 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 5015
b) šířka (mm): 1880
c) výška (mm): 1475
d) rozvor (mm): 3050
e) rozchod vpředu (mm): 1600
f) rozchod vzadu (mm): 1605
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 850 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 550 / 870
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 970
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):96
k) šířka vpředu (mm): 1420
l) šířka vzadu (mm): 1420
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 580
výška opěradla vzadu (mm): 560
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Chrysler 300C Touring
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 6
Výhled vzad: 6
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 10
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 7
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,04
 







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue




Chrysler 300C: Driftovací speciál s motorem z Viperu Chrysler 300C: Driftovací speciál s motorem z Viperu

Že přetvořit pětimetrovou limuzínu v náčiní pro drifty…

Chrysler 300 možná přijde o svůj charakteristický design Chrysler 300 možná přijde o svůj charakteristický design

Po dvou generacích designově velmi specifického Chrysleru…

 



 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

25.9. 2016

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

Hranická propast je nejhlubší zatopenou jeskyní světa. Je hluboká 404 metrů

Hranická propast je nejhlubší zatopenou jeskyní…

Hranická propast na Přerovsku je nejhlubší zatopenou jeskyní na světě. Potvrdil to v úterý výzkum česko-polské…

Politici si „došlápli“ na aktivistu Jakuba (16). Jeho rodičům vyhrožují žalobou

Politici si „došlápli“ na aktivistu Jakuba (16).…

Rodičům nezletilého občanského aktivisty Jakuba Čecha (16) poslali náměstci prostějovské primátorky Zdeněk Fišer…

 

iSport.cz

Nejlepší vstup od roku 1975! Američané na Ryder Cupu vedou 4:0

Nejlepší vstup od roku 1975! Američané na Ryder Cupu…

Američtí golfisté se ujali ve 41. ročníku Ryder Cupu, jenž se hraje v městě Chaska v Minnesotě, po foursomech…

VIDEO: Třinec dál vede, Sparta rozdrtila Zlín, Pardubice mají další bod

VIDEO: Třinec dál vede, Sparta rozdrtila Zlín,…

Třinečtí hokejisté bez větších problému udrželi vedení v extraligové tabulce, když na domácím ledě zničili…

 

Reflex.cz

Pokud jste z Aleppa, všechno je teď pro vás lepší než Asad

Pokud jste z Aleppa, všechno je teď pro vás lepší než Asad

Co se vlastně děje v Sýrii? Není to jedna válka, ale několik válek. Proto ani nemůže existovat jedno mírové…

Čekání na Luka Cage: Nejvíc vyhlížená filmová událost týdne nebude v kinech, ale na Netflixu

Čekání na Luka Cage: Nejvíc vyhlížená filmová…

Hranicí zábavy v českých kinech je tento týden originalita. Překvapivost. Jestli chcete vidět něco, co jste…