Chrysler 300C Touring – Majestát s kufrem

Chrysler 300C Touring – Majestát s kufrem

 
 

Jen těžko budete vysvětlovat, že tohle auto NENÍ pancéřované, i když tak vypadá. Chrysler je stvořen k houpání lehce exhibujícího ega, ropa neropa. Jak si vede, řízen českým řidičem po českých ulicích?

Jen těžko budete vysvětlovat, že tohle auto NENÍ pancéřované, i když tak vypadá. Chrysler je stvořen k houpání lehce exhibujícího ega, ropa neropa. Jak si vede, řízen českým řidičem po českých ulicích?

Pocity. I když se nenecháme unést subjektivitou, výjimečností v designu najdeme ve vnějším vzhledu amerického křižníku (vyráběného v Rakousku) i tak dost. Na chromu se nešetří, aerodynamika přídě je na první pohled srovnatelná s tahačem a podběhy standardních 18palcových kol se zakusují do siluety vozu měrou nevídanou. Teprve na druhý pohled si všimneme, že pětimetrové kombi s třímetrovým rozvorem a extrémně úzkými bočními okny je v podstatě vyvážené a optická mohutnost se dobře doplňuje s designovou čistotou. Výsledek? I když se auto prezentuje několika současnými protiklady (hmota dveří/úzká okna, příď/zbytek vozu, hrany/křivky), nepůsobí už na druhý pohled tak neskutečně. Prvotní efekt je ale nutně jedním z hlavních důvodů ke koupi.

obrázek [300 x 228] Otevřeme-li mohutné dveře, uvítá nás překvapivě konzervativně laděný interiér, který i přes modernizační vlnu stále upomíná na odkazy z jiných tříd a let. Příplatkové kožené čalounění, velmi pohodlné sedačky, honosné obložení dřevem musíme vnímat v kombinaci s plasty barvy antracitu a různobarevných displejů. Všemu vévodí obrovský a téměř svislý volant, retro laděné přístroje s klasickým světlým podkladem a zeleným podsvícením a samozřejmě analogové hodiny. Místa pro pohodlný život posádky je na všech sedadlech dost, vyšší cestující vzadu možná přijdou do kontaktu s obložením stropu. Vzhledem k převažujícímu (a charakterem vozu téměř vynucenému) stylu jízdy nelze od předních křesel čekat kdovíjaké rekordy v disciplíně „držení těla“, v praxi jsme ale žádné problémy nezaznamenali. Jedničku si vůz zaslouží také za skvělý přístup ke všem sedadlům.

obrázek [300 x 249] Páté dveře zasahují daleko do střechy a panty se de facto ukrývají až nad hlavami zadních cestujících. Oč nezajímavěji to zní, o to lépe to vypadá – do zavazadelníku je skvělý přístup a hrana takto otevřených dveří je dost vysoko i daleko na případný úraz. Samotný zavazadlový prostor o základním objemu 630 litrů(!) má hranu i dno poměrně vysoko: je to daň za urytí zadního pohonu, dojezdové rezervy, autobaterie a místa na drobnosti. Po sklopení zadních sedadel vznikne zcela rovná plocha a prostor pro 1602 litrů čehokoli.

Teoreticky i prakticky je tříapůllitrový šestiválec optimálním kompromisem mezi výkonem, cenou a spotřebou. Maximální výkon 183 kW při 6400 otáčkách je v poměru k téměř dvěma tunám pohotovostní hmotnosti dostatečný, praktická jízda s pouze čtyřstupňovým automatem má ale drobná specifika. Se zapnutým ESP je akcelerace velmi zábavná, hlavně pro kolemjdoucí i jedoucí. Samotná posádka cítí slušnou sílu zadní nápravy, která vůz tlačí vpřed a změny rychlostních stupňů nejdou téměř rozeznat. Tlak ale záhy ustupuje a nastupuje největší doména vozu plavná jízda ustálenou rychlostí, ať už jakoukoli. Při předjíždění je potřeba počítat s prodlevou a ani kick-down neudělí autu razanci, na kterou jsme se namlsali při rozjezdech. Vše je plynulé, bezproblémové a stabilní, sportovních zážitků si ale řidič mnoho neužije. Pozitivem je tak vlastně i fakt, že auto nutí svým charakterem k rozvážné jízdě a předvídavosti. To se odrazí i na spotřebě – při jízdním stylu „jen se koukejte to byste nečekali že pojedu tak opatrně a zastavím před přechodem“ se i ve městě daří držet spotřebu pod 15 litry, mimo město pak bez problémů udržujeme hodnoty kolem deseti litrů. Téměř neskutečné devítilitrové spotřeby jsme dosáhli i při jízdě po dálnici na tempomat nastavený na 130 km/h.

obrázek [300 x 258] S jachtou se také nedá jezdit slalom – to musíme konstatovat hned na začátku. Nelze-li s Chryslerem řezat vlásenky, o to lepší zážitky přináší posádce při všech ostatních jízdních režimech. Nejlépe je autu samozřejmě na dálnici: všeobecné ticho a překvapivě nízkou spotřebu doplňuje eliminace nerovností a překvapivá jistota při zatáčení ve vysokých rychlostech. Druhotným efektem je vnímání vozu ostatními řidiči, kteří po pohledu do zpětného zrcátka opouštějí váš pruh. Přední lichoběžníkové zavěšení a zadní pětiprvek obstarávají autu dost stability i při náhlých změnách směru, boční náklony nechávají cestující v sedadlech. Výraznější jsou jen ponory přídě, což znesnadňuje překonávání příšerných českých parodií na retardéry. Pokud nesnížíte rychlost na plazivost a vůz přežije ránu do skvělých osmnáctipalcových kol, dostane se ke slovu komfortní odpružení.

I přes zmíněná specifika je Chrysler 300C zvláště ve variantě kombi velmi zajímavou alternativou k německé či švédské konkurenci. Díky konkurenceschopné ceně a velmi dobré užitné hodnotě lze mluvit i o racionální volbě, design ale přebíjí vše. Hop nebo trop.

¨

Plusy:

  • nezaměnitelnost
  • prostor v interiéru
  • vnitřní odhlučnění
  • základní výbava

Minusy

  • kombinace motoru a převodovky
  • přejezd příčných nerovností
  • méně místa nad hlavou vzadu

Vše o autosalonu Ženeva 2018 čtěte zde

Spolupracujeme s TipCars.com

Chrysler 300C Touring

Cena v základní výbavě: 1 369 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 514 000 Kč

Základní výbava:ABS+ASR, přední a boční airbagy, brzdový asistent, ESP, přední mlhové světlomety, xenonové přední světlomety s ostřikovači, autorádio s CD 6x repro , zesilovač 280W, automatická duální klimatizace, automaticky posuvné sedadlo řidiče a sloupku volantu, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, 18“ disky kol z lehkých slitin, elektricky nastavitelné a vyhřívané sedadlo řidiče a spolujezdce, el. ovládaná přední a zadní okna, palubní počítač, kožený multifunkční volant + imitace dřeva, metalický lak, dvouose elektricky nastavitelný volant, organizér a ochranný kryt zav.prostoru, zadní parkovací asistent, dojezdová rezerva, sklopná zadní sedadla dělení 60:40, tempomat, el. ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, vnitřní zrcátko s aut. tlumením

Výbava testovaného vozu:kožené čalounění (+58 800,-), DVD navigační systém + měnič na 6 CD (+86 200,-)

ČSSD se nechystá revokovat usnesení k trestnímu stíhání Babiše, říká Hamáček ČSSD se nechystá revokovat usnesení k trestnímu stíhání Babiše, říká Hamáček

Sociální demokraté se podle předsedy Jana Hamáčka…

Kudy putuje balíček DHL? Podívejte se do obřího skladu Kudy putuje balíček DHL? Podívejte se do obřího skladu

Obří bruselský sklad, který nedávno uvedla do provozu…

Výročí komunistického puče. Stovky lidí demonstrují v Praze za svobodu Výročí komunistického puče. Stovky lidí demonstrují v Praze za svobodu

Na demonstraci za svobodu, demokracii a svobodné…

Servery za miliardu utopí v oleji. Wedos staví v Hluboké obří datové centrum Servery za miliardu utopí v oleji. Wedos staví v Hluboké obří datové centrum

Společnost Wedos, která je jedničkou na českém…

 
Technické údaje
Motor Chrysler 300C Touring
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 3518
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 183 / 6400
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 340 / 3800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 219
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.2
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 16.3 / 8.4 / 11.3
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 630 / 1602
Objem nádrže (l):68
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1900 / 445
Rozměr pneu:225/60 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 5015
b) šířka (mm): 1880
c) výška (mm): 1475
d) rozvor (mm): 3050
e) rozchod vpředu (mm): 1600
f) rozchod vzadu (mm): 1605
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 850 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 550 / 870
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 970
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):96
k) šířka vpředu (mm): 1420
l) šířka vzadu (mm): 1420
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 580
výška opěradla vzadu (mm): 560
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Chrysler 300C Touring
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 6
Výhled vzad: 6
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 10
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 7
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,04
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Seat Tarraco už nemá co skrývat. Unikly snímky interiéru i karoserie Seat Tarraco už nemá co skrývat. Unikly snímky interiéru i karoserie

Velké SUV od Seatu se dostane do výroby až s koncem…

 



Chrysler 300C: Driftovací speciál s motorem z Viperu Chrysler 300C: Driftovací speciál s motorem z Viperu

Že přetvořit pětimetrovou limuzínu v náčiní pro drifty…

Chrysler 300 možná přijde o svůj charakteristický design Chrysler 300 možná přijde o svůj charakteristický design

Po dvou generacích designově velmi specifického Chrysleru…

 



 
Nadměrný kouř z výfuku: Poznáte závadu motoru podle jeho barvy?

Nadměrný kouř z výfuku: Poznáte závadu motoru podle jeho barvy?

Dnes 15:33

Pokud motor auta nadměrně kouří, určitě se nejedná o normální stav. Příčin může být celá řada, přičemž leccos může napovědět už pouhá barva dýmu. Ta může být od černé, přes modrou až po bílou. Víte co může signalizovat?




Blesk.cz

Gregorová dorazila na ples se zajíčkem! Divoké tance a polibky

Gregorová dorazila na ples se zajíčkem! Divoké tance…

Po dlouhé době se na společenské akci objevila herečka Hana Gregorová (65). Po divokém rozchodu s o 30 let…

České hry prorážejí do světa, učí se i na vysokých školách. Vývojáři chtějí podporu státu

České hry prorážejí do světa, učí se i na vysokých…

Mimořádný zájem o českou videohru z období před husitskými válkami Kingdome Come: Deliverance, která vzbudila…

 

iSport.cz

Jak Ledecká zbláznila svět: tiskovka naruby i v brýlích či výraz za milion

Jak Ledecká zbláznila svět: tiskovka naruby i v…

Až Janek Ledecký složí své dceři slíbenou písničku, bude mít skladba potenciál stát se světovým hitem.…

Přestupy NHL ONLINE: Nash jde do Bostonu za 3 hráče a 2 drafty

Přestupy NHL ONLINE: Nash jde do Bostonu za 3 hráče…

Základní část ročníku 2017/18 pomalu začíná rozlišovat některé vítěze a poražené, a to tradičně také ukazuje…

 

Reflex.cz

OSR vyhráli v ledním hokeji, trenérovi v zápětí volal sám velký Vladimir

OSR vyhráli v ledním hokeji, trenérovi v zápětí…

Ruští hokejisté vyhráli olympijský turnaj v Pchjongčchangu, ve finále porazili Německo po dramatické bitvě 4:3 v…

V Praze byl na žádost Turecka zatčen bývalý lídr syrských Kurdů Salih Muslim. Označují jej za teroristu, přitom jeho syn padl v boji s Islámským státem

V Praze byl na žádost Turecka zatčen bývalý lídr…

Bývalý lídr syrských Kurdů Salih Muslim byl zatčen v noci ze soboty na neděli v Praze na základě žádosti turecké…