Náhrada za i u nás poměrně známý Chrysler Vision je model 300M. Jeho tvary jsou více kultivované a ne tolik masivní.

Přesto je pět metrů dlouhá karosérie 300M nepřehlédnutelná. Design je hodně odvážný, zvláště na tuto třídu vozů. BMW ani Mercedes takto asi nikdy vypadat nebudou. Charakteristický je tzv. "cab-forward design", který předsouvá čelní sklo směrem vpřed. To umožňuje konstruktérům vytvořit prostornější kabinu, aniž by bylo nutno zvětšit vnější rozměry.

Interiér 300M je skutečně prostorný, zvláště v oblasti ramen, kdy jsme naměřili rekordní hodnoty. Také místo na zadních sedadlech je dostačující, jak pro nohy, tak i pro hlavu. Kritiku však zaslouží pouze dva tříbodové bezpečnostní pásy vzadu. Prostřední tzv. bederní dvoubodový pás se v této třídě vozů již delší dobu "nenosí". Kožené přední sedáky jsou pohodlné, elektricky seřiditelné a vyhřívané, ale postrádají výraznější boční vedení. Přístrojová deska je ozvláštněna retro "ciferníky".

Zavazadlový prostor s objemem 475 litrů je dostatečný navíc jsou dělená opěradla zadních sedadel sklopná. Víko zavazadlového prostoru je uchyceno na plynových vzpěrách, takže neomezuje zavazadla.

Ovladatelnost 300M je vzhledem k velikosti vozu velmi dobrá. Zásluhu na tom pochopitelně má i sériově dodávaná čtyřstupňová automatická převodovka s možností volby rychlostí "Autostick", která však občas řadí se znatelnými rázy. Faktem je, že dnes už je u takto výkonných vozů běžná pětistupňová automatika. Třiapůllitrový moderní "celohliníkový" šestiválecdodává 300M nadprůměrné výkony. Vždyť dokáže s více než 1600 kg vážícím vozem zrychlit z klidu na 100 km/h za 8,8 sekundy. Důležitější však je, že většina předjíždění se koná s dostatečnou rezervou výkonu. Díky automatu se motor po většinu jízdy pohybuje v nízkých otáčkách - okolo 1200 až 3500 otáček. Při prudší akceleraci, ve vyšších otáčkách, ve však hluk motoru pronikající do interiéru vyšší. Spotřeba vozu odpovídá hmotnosti vozu a objemu motoru. Ve městě je těžké se dostat pod 16 l/100 km. Mimo město se dá jezdit okolo 11 l/100 km. V průměru se spotřeba pohybovala okolo 13 l/100 km.

Příjemným překvapením byly jízdní vlastnosti, které odpovídají evropským představám. V rychle projížděných zatáčkách se 300M chová dlouho neutrálně. V extrému pak mírně nedotáčivě. To vše je dobře skloubeno s relativně měkkým odpružením. Brzdová soustava má dobrý účinek, jen je nutné silněji mačkat brzdový pedál.

Chrysler 300M je zajímavým automobilem a v cenové kategorii okolo 1,5 milionu korun konkuruje zavedeným evropským značkám futuristickým designem, výkonným motorem a prostorným interiérem.

ABS, 2xairbag, protiprokluzový systém, imobilizér, centrální zámek s dálkovým ovl., tempomat, palubní počítač, el. nastavování sedadla řidiče i spolujezdce, sedadlo řidiče s pamětí, př. i zadní okna el. ovládané, vyhřívání předních sedadel, posilovač řízení, výškově nastavitelný volant, vnější zpětná zrcátka el. ovl., kožené čalounění sedadel, automatické zaclonění zpětného zrcátka, klimatizace automatická, rádio, ostřikovače světlometů

základní

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 1 581 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 581 000 Kč

Základní výbava:ABS, 2xairbag, protiprokluzový systém, imobilizér, centrální zámek s dálkovým ovl., tempomat, palubní počítač, el. nastavování sedadla řidiče i spolujezdce, sedadlo řidiče s pamětí, př. i zadní okna el. ovládané, vyhřívání předních sedadel, posilovač řízení, výškově nastavitelný volant, vnější zpětná zrcátka el. ovl., kožené čalounění sedadel, automatické zaclonění zpětného zrcátka, klimatizace automatická, rádio, ostřikovače světlometů

Výbava testovaného vozu:základní

Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 3518
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 187 / 6400
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 340 / 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 230
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.8
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 16.1 / 8.9 / 11.5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 530 / -
Objem nádrže (l):64
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1625 / 495
Rozměr pneu:225
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 5000
b) šířka (mm): 1920
c) výška (mm): 1416
d) rozvor (mm): 2870
e) rozchod vpředu (mm): 1564
f) rozchod vzadu (mm): 1574
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1080
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 690 / 900
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 940
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):910
k) šířka vpředu (mm): 1500
l) šířka vzadu (mm): 1510
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 650
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 7
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 0
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 7
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,90
 







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Honda S-Dream umí 428 km/h. S tříválcem o objemu 0,7 l! Honda S-Dream umí 428 km/h. S tříválcem o objemu 0,7 l!

Nejrychlejší Honda na světě sice se Civicem vašeho…

První fotky nového crossoveru od Mercedesu! Bude to kabriolet? První fotky nového crossoveru od Mercedesu! Bude to kabriolet?

Už dlouho se píše o tom, že Mercedes představí v Paříži…

 




Chrysler 300 – luxus podle abecedy Chrysler 300 – luxus podle abecedy

V polovině padesátých let minulého století začal Chrysler…

 



 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

25.9. 2016

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

Recenze: Sova Samuela Bjrka budí strach. A čeho se bojí její autor?

Recenze: Sova Samuela Bjrka budí strach. A čeho se…

Když se loni na pultech knihkupectví objevil titul V lese visí anděl, jen se po něm zaprášilo. Samuel Bjrk nyní…

Hradecká debata Blesku: Zátah kvůli miliardovému tendru i strach z uprchlíků

Hradecká debata Blesku: Zátah kvůli miliardovému…

Jsou migranti krajské téma, nebo ne? V Královéhradeckém kraji se na tom strany neshodnou. Některé v programu…

 

iSport.cz

Asistenti, kteří zůstali po Ščasném: Prvotní úkol? Nastartovat Spartu

Asistenti, kteří zůstali po Ščasném: Prvotní úkol?…

Ještě včera velel Spartě Zdeněk Ščasný, dnes už se o jeho kompetentce dělí tři asistenti. Zdeněk Svoboda, David…

Ščasného éra ve Spartě: vrchol přišel na Laziu, ale titul unikal

Ščasného éra ve Spartě: vrchol přišel na Laziu, ale…

Do Sparty přišel jen jako záskok do konce sezony, nakonec trenér Zdeněk Ščasný vydržel ve funkci o mnoho déle.…

 

Reflex.cz

Dávali show slovu show-business: Nahlédněte do zákulisí práce exotických tanečnic

Dávali show slovu show-business: Nahlédněte do…

Dnes jsou z nich již dámy v letech, ale v roce 1958 patřily mezi nejobletovanější ženy New Yorku. Nádherné…

9 států, které na světových mapách nenajdete

9 států, které na světových mapách nenajdete

Nejste spokojení se svou republikou? Založte si vlastní. Taková je filozofie většiny tzv. mikronárodů. Tyto…