Libi se mi, jak zapracoval Chrysler logo do celni masky. Jinak ale v souvislosti s poslednima clankama tady na auto.cz opravdu nechapu, proc v CR porad delime povinne ruceni a ostatni veci podle obsahu motoru do 1000, 1000 - 1350, 1351 - 1850, 1851 - 2500, a konci to 2501 a vic! Vzdyt ty motory 4.4, 6.0, 5.7 Hemi a jim podobne se dovazeji i k nam. Vzhledem k Evropskemu socialnimu systemu a snaze zdanit absolutne vsechno by dan objemu/vykonu/zroutstvi_benzinu prisla vhod, ne? 8-s A to navic jeste blbouni schvali system mitneho tak, ze nebude zrovna jednoduche do nej tyhle mastodondy zahrnout a zpoplatnit jim kazdy ujety km. No ale nase vlada se muze pochvalit za radu uspechu: 1. vybrali super mytne, 2. D1 je v cim dal lepsim stavu, 3. do Kolina se jezdi uz po nove dalnici, tak jak slibili, 4. pocet usmrcenych na silnici klesnul, 5. a hlavni v top five - pocet nehod taky SKORO klesa, hlavne, ze jste si vsichni koupili reflexni vestu
Povinné ručení je zavedeno zejména kvůli škodám při havárii, ne? Jakou má logiku, diskriminovat řidiče aut s vyšším zdvihovým objemem? Obzvlášť když to mnohdy vůbec nesouvisí s výkonem, rychlostí či spotřebou (turbomotory). Strčte si ty daně někam, socani! Běžte vydělávat a nemusíte vymýšlet, kde komu co sebrat.
V tomhle musíme táhnout za jeden provaz i kdyby jsem se neshodli ani na jednom autě ;-):-):yes: PS. minule jsi mi nenapsal, jaký je rozdíl mezi Tahoe / Suburban. Na fotkách z LAAS mi přišli stejný... Jen abys věděl, kam jsem koukal [odkaz]
Suburban je "dalobyseříci" kombi verze. Rozdíl poznáš jen při pohledu zboku. Taková americká zvyklost...nazvat jinou karosářskou variantu jiným názvem. Pro Evropany dost matoucí. Být to na mně, tak to taky radši sjednotím.
Aha! Dík ;-) Už to vidím, v té tmavě modré se mi to úplně ztratilo... Tak to bych bral Tahoe, přijde mi tvarově vyváženější ;-) >:D >:D >:D - to sem celej já, konzerva... Ale v tý tm. modrý jako má Suburban na fotce.. :-)
Od té doby co jsem se nechal nachytat s rozdilem mezi Dodge Ram a Dakota se zásadně dívám na rozměry. Tahoe má cca 5 metrů a Suburban 5,5. Je pravda že některý auta amerických značek jsou si podobný víc než Peugeoty >:D
>:D No vždyť vysvětluju, že to právě ani nejsou dvě auta. Je to to samý jako kdyby Peugeot pojmenoval hatchback 307 a kombík 308. Stejné auto, jiná karoserie = v USA často jiný název. Ale Dakota a Ram jsou rozdílná auta. Jen je designově nyní víc unifikovali.
Hmmm... Je to pro mě čím dál složitější. BTW nevíš něco o nástupci Chevroletu Equinox? Zachytil jsem informaci že by měl být možná už letos a že na něm Chevy spolupracuje se Suzuki (jako u Vitary/Trackeru).
Jo jo, super ;-):yes: PS. jen nechápu tuhle větu: "Po technické stránce je coupe naprosto shodné s kratším modelem saloon.." V druhém odstavci o XJ Coupé.. ;-) Co byl kratší model Saloon??
XJ se vyráběla jako short wheelbase (rozvor 275 cm) a long wheelbase (285 cm). Původně bylo jenom SWB (1968-1975), LWB přišlo na konci série 1 a u XJ12 se vyrábělo až do 1992. Ty dva roky co se vyráběly oba rozvory současně bylo označení modelů XJ6/XJ12 a XJ6L/XJ12L. LWB (jenom S1 a S11) na fotce poznáš tak, že zadní dveře jsou delší než přední.
Ne, saloon je britské označení pro sedan/limuzínu takže oba jsou saloon. Jaguar to slovo v praxi používá jen u X-Type kde je Saloon (sedan) a Estate (kombi) anebo v různých katalozích ([odkaz] [odkaz] Třeba cabrio je poanglicku Drop Head :-O to je prostě taková typicky anglická tradice. Pro američany se to musí samozřejmě změnit na sedan jinak by si mysleli že to má ve standartu barpult >:-[]
Napadla mě úplně taková modelová situace... Nedaleko od mýho bydliště je křižovatka, docela frekventovaná, jejíž součástí je vpodstě i kruháč, i když to tak není přímo značeno, spíš tvarově to tak odpovídá.. Plus výjez ze supermarketu. Směr JZ - V (celé je to totiž ještě navíc v oblouku) je ve sklonu, přičemž směr na východ má v takovém kopečku semafor... Pokud na něm zastaví plně naložený auto s nějakým slabým motorem a je náledí... Než se rozjede s nějakým lidovým 1.6 - 1.8 to je tragédie.. Zdržuje tím celý provoz, a navíc když je to ještě podprůměrný řidič, tak by se klidně mohlo stát, že by nedobrovolně zacouval do toho za ním... Tudíž daň za malý objem/výkon je nelogická. V tomto případě je určitě bezpečnější auto s pořádným zátahem a tudíž pravděpodobnost, že způsobí větší škody je menší.
Zajímavá konstrukce. 1. na jedničku a dvojku na plnej kotel táhne všechno (určitě 1.6 a 1.8), chce to umět řadit a pracovat se spojkou
2. na náledí není pro vysoký výkon dostatečná trakce.
Ja nejsem socan ani zdaleka. Ale to je jedno. Pokud ale vsechno pujde v UE tim smerem jako do ted, tak se jednou dockame mytneho i pro osobni auta a jaky myslis, ze zvoli system? Ja hadam, ze to bude stejne, jako u povinneho ruceni (aby socialni vrstvy se slabsimi levnejsimi auty mely vyhodu). Na druhou stranu Zpoplatneni/zdaneni provozu by byl jeden z velmi mala rozumnych poplatku. Proste silnici si kazdy nemuzeme postavit vlastni a ani kamiony nam je nezaplati. Pisu, ze "by to byl" rozumny poplatek, protoze to ma hacek v tom, ze pulka tech penez se stejne rozkutali v byrokratiskem systemu a druha pulka podlehne prerozdelovani...
Koukám, že pro tebe je celý okolní svět "voni". Povinné ručení není daň, je to soukromé pojištění. Platíme ho soukromým pojišťovnám a když něco poděláme, škoda se z pojištění (jakžtakž) uhradí. Daně platíme státu a zrovna výnos silniční daně nestačí na nic pořádnýho, stejně jako dálniční známka. Jen ti, co používají víc, platí víc. Tím to nehodnotím.
Nevim o cem se tady diskutuje...:-) Vzdyt je to Dodge Durango, jen s predelanym cumakem... Jo a mezi Tahoe a Suburbanem neni zadny rozdil, az na delsi kufr. GM musi doufat, ze se to bude prodavat, jinak jde ke dnu. S benzinem za 3 Baky, no nevim...
Dal bych na to vetsi predni svetla a mozna vetsi kola. Ten zadek vypada divne. Mozna je to tim uhlem, ale ty kola vypadaji moc maly. Taky nemam rad tu saltr paku pod volantem, ale to je holt amerika. Obecne vzato to ale neni spatny. Rozhodne mi to sedne vic, nez bachrate Infinity.