Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lancie se nevydají do Severní Ameriky, Chrysler Delta zůstane studií

David Bureš
Diskuze (9)
Zatímco Chryslery se do Evropy dostanou jako nové Lancie, opačný postup Fiat nakonec nepoužije.

Lancia Ypsilon se sice ve Velké Británii a Irsku bude prodávat pod značkou Chrysler, na podstatně větším trhu v USA však zákazníci „malé“ Chryslery nekoupí.

Šéf automobilek Lancia a Chrysler Olivier François uvedl, že Chrysler nebude v Severní Americe prodávat vozy segmentu B a C. Ve Spojených státech a Kanadě se tak nebude prodávat přeznačkovaná Lancia Ypsilon ani Lancia Delta, přestože tyto verze budou existovat.

Podle Françoise by Ypsilon příliš konkuroval bratrskému Fiatu 500, který se v USA začíná v zaváděcí sérii 500 Prima Edizione prodávat letos. Mezi další konkurenty Ypsilonu by patřily i vozy Mini, Chevrolet Sonic či Ford Fiesta. Podle původních plánů se měla v březnu představená nová generace Ypsilonu začít v USA prodávat v roce 2013.

Chrysler podle nových plánů nemá v USA prodávat ani vůz segmentu C. V Severní Americe se tak na trh nedostane přebrandovaná Lancia Delta. Nekonvenční kombinace hatchbacku a kombi, která se se znaky Chrysleru představila už na loňském autosalonu v Detroitu, má být v průběhu let 2012 a 2013 nahrazena klasickým sedanem, kombi a hatchbackem.

Pokud se však tento automobil nebude prodávat v USA, je otázkou, zda vůbec vznikne. Současná generace Lancie Delty totiž zatím zůstává prodejně za očekáváním. V roce 2009 se jí prodalo 20.293 kusů, zatímco loni prodej klesl na 16.846 exemplářů. Lancie přitom očekávala, že se ročně prodá až 60.000 těchto aut.

V nabídce Chrysleru tak prozatím zůstane letos modernizovaný kompaktní sedan 200, který bude v roce 2013 nahrazen vozem na platformě D-Evo od Fiatu, faceliftovaný sedan 300 a MPV Town & Country.

Za dva roky má být portfolio Chrysleru rozšířeno o crossover na základech Jeepu Cherokee. Stejný podvozek použije i SUV od Alfy Romeo.

Pro skupinu Fiat to není první změna oproti loni zveřejněným plánům expanze do roku 2014. Značka Alfa Romeo se do USA nevrátí v roce 2012, ale až o rok později. V současné době se také hovoří o podobě budoucího Fiatu Brava. Ten už zřejmě nebude klasickým hatchbackem, ale crossoverem, který zamíří proti Nissanu Qashqai.

David Bureš
Diskuze (9)
27. 4. 2011 18:52
Dotaz redakci
Nebylo by lepší psát v článcích o faktech, než o neustále se měnících plánech a slibech téhle automobilky? Koho ještě zajímají plány "nástupů", "postupů" a "odkladů"? Až se AR objeví v USA, tak prosím, ať o tom redakce informuje, ale informace typu, že se příchod do USA odkládá na o rok, už nejsou zajímavé vůbec ničím. To, že FIAT slibuje nesmysly, ví už snad každý. Copak nejsou v automobilovém průmyslu a u osobních aut zajímavější informace?

Dobře je jenom, že se Chrysler zatím podle všeho drží, nicméně představa Jeepu s maskou AR mně docela děsí. Doufejme, že tohodle zůstaneme ušetřeni.
Avatar - Barrichello
27. 4. 2011 09:45
Re: maska..
by jim neladilo s ostatními modely, které mají jaksi početní převahu.
A protože ty jsou Imported from Detroit, Brampton a Windsor, tak se musely ostatní modely přizpůsobit >:D
Avatar - Barrichello
27. 4. 2011 09:43
Re: Dobré zprávy
To vím a to mě vůbec netrápí.

V Británii jsou Lancie hrozně oblíbené, Chryslery taky.
A Clarkson miluje obě značky úplně nejvíc >:D
Tam je úspěch zajištěn. :-)
26. 4. 2011 17:30
maska..
tak si mohli odpustit na deltu cpát tu chryslerovskou masku..
Avatar - gld
26. 4. 2011 13:24
Re: Dobré zprávy
Nečítaš, budú..v spojenom kráľovstve ;-)