Nezdá se mi, že je moudrým krokem vykašlat se na vývoj hybridů a elektromotorů. Elektromobil je vhodný leda pro někoho, kdo jen potřebuje přecrndat přes město, aby dojel do práce a nakoupit. I přes to je vývoj potřeba, jinak za pár let bude Fiátek draze platit za know-how.
Naopak konečně rozumný krok Fiatu po dlouhé době. Technologie jde dopředu, zlevňuje se vývoj i použití a v dnešní době, kdy je to vše tak drahé, je prodejná maximálně Toyota a to ještě s otázníkem, když prodává Auris Hybrid za cenu 2,2 dieslu, který je stejně úsporný, lépe jede a je celkově příjemnější než hybrid. Nehledě na to, až ti vyplivnou baterky, bude auto neprodejné.
ano konečně "rozumný" krok, tlačit diesel do USA, nebo už 6 let odkládat vydaní nových Alf R., nebo nevydaní Brava ve verzi kombi, a přelepování Chryslerů na Lancie :yes:;-)
No, jistě je příjemnější, když člověk nemusí tak často zastavovat, aby nabíjel, ale jinak vidím jasné plus v elektromobilu - pružnější než diesel, ale hlavně - zcela tichý, bez vibrací, člověk nemusí řešit filtr pevných částic a nesmrdí.
Já vidím jen dvě nevýhody - cena vozu (resp. baterií) a dojezd.
Jestli ono to nebude spise tim, ze Fiat ted rozhodne nema penize na to davat miliardy za vyvoj technologii s nejistou a dlouhodobou navratnosti. Nese to samozrejme sebou rizika, zejmena v USA, kde se muze Obama zblaznit jeste vice nez uz je a proste efektivne zakazat nehybridni auta. Pak by musel Chrysler nakupovat technologie pro celou svoji produkci.
Ty jsi asi mudrc, celou dobu se tady mluví o 2 třílitrech, 4 a 6-válcových. S tímto objemem by se mohl dokonce spokojit i Barichello, kdyby nebyl tak zahleděn do benzínů .......
O 1,3 JTD tedy řeč určitě nebyla.
Spíš bude muset fiat rozšířit servisní sít, ovšem o 1500% protože se to začne v us podminkách s*át rychlsotí blesku. Čím modernější ropák, tím složitjěší, náchylenší na obsluhu a kvalitu paliva.....
Ten kdo jezdil 50 let benzínem nebo dieslem typu cummins 6,x TD tomu dá ale hodně rychle na pr*el a servismeni bez praxe to drazí.....
Máš pravdu ale k tomu Obamovi, ten už uhýbá, už přišli na to, že EV a hybridy USA nespasí a navíc USA už nemají problém s dostatkem ropy díky novým těžebním technologiím.
Takže EV a hybridy už nemají takovou podporu jako dříve, alespoň v USA.
Jistě to tak je a říct, nemám na to, zaspal jsem dobu nejde....
Na druhou stranu to bezesporu rozumný krok je, účinnost spalovacích motorů ještě zdaleka není tam, kde může být.
Elektromobily by měly jet po vlastní "lajně" a ne se kombinovat s auty se spalovacími motory. To je cesta do pekel. Na druhou stranu nějak nechápu, proč je elektromobil tak příšerně drahý, když elektropohon u některých vozidel (viz. vysokozdvižný vozík...) zas taková cenová bomba není. No a hybrid je marketingový tah, který si žije vlastním - s logikou a zdravým selským rozumem nemající nic společného - životem.
Taky to nechápu, proč jsou tak drahé. Asi jde o to, že to není jednoduchá soustava elektromotor, podvozek ale kvůli všem možným druhům nařízení musí elektromobil splňovat spoustu věcí, které pak výrobu malých sérií strašně prodražují ........
No myslím, že i ty si tak jako ostatní nepochopil celou situaci...
Fiat i Chrysler pravděpodobně elektropohon vyvinutý mají (v nějaké fázi), dokonce ho vlastně tak jak je v článku prodávají a dodávají, možná mají i nějaký hybrid (opravdu se mluvilo, o tom, že twinair je součástí hybridního ústrojí), ve Ferrari hybrid už v podstatě běžně funguje....ale....
Takže si nemyslím, že by celý FPT a MM spali a NIC dosud nedělali a nic neřešili..., já to spíš pochopil tak, že to prostě stopli a dále se tím nehodlají v následujících cca 10 letech zabývat s tím, že počkají na to, jak se celá situace vyvrbí....
Z jejich pohledu nemá cenu prodávat něco co se dosud musí dotovat... a s tím prostě souhlasím... Podle mne je to správný přístup a můžeme si nalít čistého vína... je to i s oheldem na množství peněz co mají k dispozici... Na druhou stranu jsou mnozí, co v tomto odvětví mohou utopit majlant a nic z toho nezískat... (popravdě si nemyslím, že by třeba i ta Toyota byla v tomto segmentu v plusu)
Tezko rici ta cisla nikdo nezverejnil a nezverejni, ale myslim ze vedeni v hybridnich motorech se Toyote velmi bohate vyplaci a ty pocatecni investice muselo davno zaplatit. Kde by byl dnes Lexus bez hybridu?
třeba Freemont se me hodne libil, kdyby měli vrcholnou verzi s 3.6kou i jako hibryd, nevahal bych a klidne jim zato ten mic dal, Freemont byl vlastne po dlouhe době zase auto kde jsem uvazoval ze bych koupil nove a ne ojete (na ojete mam limit okolo 450 tisíc, na nove okolo 1 milionu), a at me nikdo netvrdi ze by nejakych 5KW baterek v tom aute prislo na takovej balik aby se jim to nezaplatilo, všehovšudy je dnes cena takových baterek asi na 2000-2500 dolarech a ma během 2 let klesnout na méně nez polovinu
pokud se Nissanu vyplaci investovat do Leafu + dalsich, Toyote do jejich kompletni hybridni produkce, Renaultu do te jejich flotilky a Tesle do S a X, tak to asi tak marne nebude, nehlede na fakt ze se v posledních letech dost rozmaha testovani OLEV, a pokud v tomhle automobilky zapej, tak pak budou dost naříkat nato, jaky silenyc prachy musej platit za patenty aby mohli vůbec takove elektromobily vyrábět a provozovat, a ze jsou v Asii i plany na kompletne prebudovana města prave pro OLEV a to do smesnych 10 let
Na tvůj příspěvek nemá cenu reagovat, je to bychmus.
Leaf je auto úplně jiné kategorie, vymyslel sis auto kategorie, kde hybrid v ceně 1 mil. neexistuje a ještě pár let existovat nebude... Chrysler (ale třeba i GM) v této kategorii jakési hybridy již dělali, ale bez výsledku...
Ten Freemont aby fungoval jako hybrid by stál 1,5 mil. a to je už zase mimo tvůj bychmus... Prostě je to o tom obchodním modelu...
Renault ať investuje... uvidíme co se mu z toho vrátí... (pokud vím, tak to malé pidivozítko musel stáhnout z prodeje)....
No rozhodně už si ani Německo, ani Francie nemyslí, že do roku 2020 dostanou na silnice 1 milion / 2 miliony EV.
Výrobci automobilů šlápli na pedály a urychlili vylepšování spalovacích motorů, jsou efektivnější, s nižší spotřebou a dokonce levnější než dříve.
To uvrhlo EV o několik let zpět, když už už získávaly půdu pod nohama.
Co se týče dieselů, uvidíme a už brzy. První americký výrobce přichází s dieselem vlastní výroby do USA - s modelem Cruze. Za rok budeme chytřejší. Nicméně už v tuto chvíli prodává v USA VW 30% v dieselu a evropské značky uvádějí jeden dieselový model za druhým.....
Mazda na to také šlape s modelem 6 a SKY-D, který američtí novináři vysoko ocenili.
zabrzdění elektromobilů provedl i Nissan/Renault, stopnul vývoj všech nových EV modelů a do strategie si dal zlepšení těch stávající alespoň na úroveň novinek jako je BMW i3. Zároveň omezil trhy kde se nabízejí na ty, které mají údajně „dospělý přístup k redukci emisí CO2“, což si lze přeložit tak, že budou působit jen tam kde vlády ještě mají zdroje na extrémní dotace a zvýhodnění (v Evropě tedy jen Norsko).
[odkaz]