Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Fiat a Chrysler uvažují o širší alianci, s PSA zatím nemluvili

Marchionne v pondělí uvedl, že má "v podstatě" zájem o spolupráci s další automobilkou, aby Fiat Chrysler splnil vytyčený cíl dosáhnout do roku 2014 ročního prodeje 6 milionů vozů.
Zpět na článek
11. 1. 2012 09:10
11. 1. 2012 09:37
11. 1. 2012 13:36
11. 1. 2012 10:33
11. 1. 2012 15:17
11. 1. 2012 12:17
11. 1. 2012 13:26
11. 1. 2012 10:12
11. 1. 2012 11:14
11. 1. 2012 11:20
11. 1. 2012 11:26
11. 1. 2012 11:21
11. 1. 2012 11:35
11. 1. 2012 11:56
11. 1. 2012 12:15
11. 1. 2012 12:24
11. 1. 2012 14:45
11. 1. 2012 15:33
11. 1. 2012 15:42
11. 1. 2012 16:50
11. 1. 2012 14:49
12. 1. 2012 10:49
11. 1. 2012 12:36
11. 1. 2012 12:48
11. 1. 2012 13:19
11. 1. 2012 13:32
11. 1. 2012 13:45
11. 1. 2012 13:46
11. 1. 2012 14:36
11. 1. 2012 14:42
11. 1. 2012 15:17
11. 1. 2012 15:26
11. 1. 2012 14:22
11. 1. 2012 14:43
11. 1. 2012 15:11
11. 1. 2012 16:56
11. 1. 2012 17:06
11. 1. 2012 17:37
12. 1. 2012 11:21
11. 1. 2012 13:57
11. 1. 2012 14:26
11. 1. 2012 14:34
11. 1. 2012 14:38
11. 1. 2012 14:44
11. 1. 2012 15:43
11. 1. 2012 16:01
11. 1. 2012 15:20
13. 1. 2012 10:43
11. 1. 2012 15:10
11. 1. 2012 15:15
11. 1. 2012 16:22
11. 1. 2012 16:49
11. 1. 2012 20:48
12. 1. 2012 17:43
12. 1. 2012 17:50
12. 1. 2012 17:34
11. 1. 2012 21:22
12. 1. 2012 02:23
12. 1. 2012 17:36
12. 1. 2012 21:22
11. 1. 2012 15:22
Avatar - KANKUNEN
11. 1. 2012 09:07
Každý roste jinak
Někteří rostou, protože prodají víc a víc aut, někdo se spojuje a spojuje. Ať se Fiat spojí s kým chce, tak nedokáže vyrobit auto o které by bylo v Evropě zájem. Co umí jsou pidiauta, Pandy a Punta, ale v těchto segmentech se moc nehraje na jméno značky a postupně je vytlačí Dacia a H/K.
Rozbalit vlákno
25
11. 1. 2012 09:10
Re: Každý roste jinak
Situace na bojišti mění neustále.
Avatar - kari.laz
11. 1. 2012 09:37
Re: Každý roste jinak
Tak nějak to vidím taky. Místo aby se soustředil i na vlastní produkci, tak se soustředí na Chrysler a nyní plánuje další alianci. Místo toho, aby vyšel s nějakým vlastním modelem. Kromě Pravěkého Brava a pětkrát fl punta má jen pandu a 500. U alfy je to ještě horší a o Lancii ani nemluvím. Tam mají taky dva modely a na ostatní jen nalepily znaky. Radši by jsem viděl, kdyby zase udělali nějaké rize Italské auto.
11. 1. 2012 09:51
Re: Každý roste jinak
A proč to tady píšeš?
Ty by sis to auto koupil? Od Fiatu:
Proč ty nářky..., když je u tebe Bravo prehistorické (to auto furt je lepší než většina novější konkurence a o spolehlivosti se nemá cenu vůbec bavit) a další nemístné poznámky... tak mám pocit, že tebe to trápit vůbec nemusí...

Asi se shodnem na tom, že i kdyby Fiat nabídl sebelepší auto tak ty a tvoji soukmenovci si ho stejně nekoupíš, takže ti Fiat úplně bohatě stačí jen na to, aby si měl na co naříkat a o čem psat... není to zbytečné, není to mrhání času...?, mrhám já takhle čas nad otřesností třeba Fabie?

Například ta Fabie... Je to bezesporu na dnešní poměry veskrze opravdu prehistorické auto... a vadí to tady někomu? Prodává se? Prodává..., Škodovka prodá i leštěný prd... Ono se třeba jen stačí prostě smířit s tím, že ty stejně koupíš zase jen tu Fabii a nebo jiný leštěný koncernový prd (nebo něco podobného), tak mě fascinují ty neustálé nářky na to, proč Fiat nemá to a ono...

Napříkald ta AR... mito i Giullietta jsou výborná auta... a prodávají se tady? Pár kousků... a co jako... všichni to ví..., ale tobě to prostě zase nezabrání v tom nad tím naříkat...., a dkyby ti došly argumenty tak si najdeš jiné.. třeba, že je Giulietta vykulená a nebo, že v interiéru je taková či maková (tak jako by byla třeba ta Fabie dokonalá)

A komu vadí, že je Freemont původní Dodge...? Možná pár lidem, co yb si to zřejmě taky nikdy nekoupili... Jinak je to kus výborného auta za dobré peníze... a co? Stejně by zase ten šášula šel a koupil Alhambru či Sharan... tak se tím prostě už přestaň trápit... a nestěžuj si a přijmy prostě fakt, že jen v USA se prodá stejně aut jako v celé Evropě a Rusku dohromady a je to tedy pro Fiat daleko zajímavější trh, než ten Evropský mimo ty země, kde prodával dobře a prodává stále (Itálie, Francie, Španělsko, Polsko).
Avatar - prekladys
11. 1. 2012 10:11
Re: Každý roste jinak
člověče, o kousek níž píšeš docela racionálně o suzuki, a tady takové emotivní vyhřeznutí? 8-s
11. 1. 2012 10:17
Re: Každý roste jinak
To co sem napsal je bohužel pravda pravdoucí, fakt faktů...
Jen ty by ses měl zamyslet nad použitím slova "vyhřeznout", neb tím tady padáš do diskuzního bahna nejmenovaného komika...
Avatar - KANKUNEN
11. 1. 2012 10:18
Re: Každý roste jinak
Já vím co by ti udělalo nejlépe, kdyby na tom byl Fiat jak koncern a koncern jak Fiat. To by byla parádička co, Audi by byly přeznačené ameriky, Golf by končil jako IV a Brava by se v Německu prodalo víc jak Golfa. A nástupce Alfy 166 by porážel v testech 5er. To by bylo pošteníčko, VW ztratil v Evropě 10%.
Máš akorát fanatickoFIATovské a VWnenávistné názory a snažíš se to sdělit reálně uvažující většině, která by tady raději viděla autosalony Fiat, Alfa a Lancia než H/K, ale bohužel Fiat nemá co nabídnout, aby to rozumní lidé kupovali.
Avatar - prekladys
11. 1. 2012 10:30
Re: Každý roste jinak
když to tak vidíš... každopádně leštění koncernových prdů je vskutku racionální argument 8-s

tohle bylo pochopitelně wolffovi
11. 1. 2012 10:48
Re: Každý roste jinak
No, jéjej..., seš nějaký úzkostlivý... že by leštěný prd bylo něco co by se mělo ve vztahu ke koncernu dotknout... nevím...no. Myslím, že o Audi se veřejnost vyjadřuje i mnohem hůř... Ale celé to bylo v úplně jiném smyslu, než si to zrovna ty pochopil... Ale budiž... Nemá smysl házet perly chrochtavým...., to je bezesporu pravda...
Máš asi blbý den (viz PSA a HEMI, to je asi ještě horší myšlénka dne než mindráček Barichello, alias další jeho multinicky - už sem někde viděl i něco ve stylu Marty či něco podobného..), trakže asi nrmá smysl pokračovat v diskuzi...

Kdyby sis z toho prostě donesl to, že škodovka se tady bdue prodávat ve velkým, i když není zrovna povedená a naopak Fiat se bude prodávat rel. marginálně bez ohledu na to o jaké auto se jedná... asi by to bylo lepší...
Avatar - prekladys
11. 1. 2012 10:58
Re: Každý roste jinak
odhadls mě naprosto správně. ještěže mě má kdo poučit ;-)
Avatar - kari.laz
11. 1. 2012 11:07
Re: Každý roste jinak
Wolffe, to je slušný průjem >:D , zkus ten gutalax užívat podle návodu a ne se tím živit >:D

A teď k tvému příspěvku. Koncernové auto jsem nikdy nevlastnil a ani to prozatím neplánuji a světe div se, dokonce jsem se o něm ve svém příspěvku ani nezmínil, to jen z tvého nitra opět unikla nezadržitelná touha sem koncern vytáhnout.
11. 1. 2012 12:22
Re: Každý roste jinak
Mě přijde že má ve spoustě věcí pravdu. Co je na bravu pravěkého?? Je o tři roky mladší než Octavie II. Na trhu je od roku 2007, není to novinka ale stále se může klidně dva tři roky prodávat. Akorát se snažíš najít chybu na Fiatu za každou cenu.
Avatar - Barrichello
11. 1. 2012 11:42
Re: Každý roste jinak
Jo v Itálii prodává fiat výborně, jen všechny jeho původní zančky měly v prosinci na itlaském trhu ztrátu, vč. Ferrari.

Ale prodává tam výborně, v Itálii určitě prodejní čísla porostou, ve španělsku taky, ty země sou pomalu před bankrotem a on to uvádí jako klíčový trhy. Komiku.

Ještě že si nenapsal řecko, to bych spadnul smíchy ze židle >:-[]
Avatar - sendador
11. 1. 2012 12:05
Re: Každý roste jinak
V Italii maji ztratu vsichni, takze asi nikoho neprekvapi, ze i Fiat
Avatar - Barrichello
11. 1. 2012 14:04
Re: Každý roste jinak
Právě, jenže jiní sou narozdíl od Fiatu úspěšní i jinde, a v tom je to jádro pudla :-)
11. 1. 2012 12:10
Re: Každý roste jinak
>:D :yes: na takových trzích se prodávají hlavně takovéto leštěné prdy...
Avatar - sendador
11. 1. 2012 12:03
Re: Každý roste jinak
Nebudu tady obhajovat Bravo jako wolff, ze je to nejlepsi auto, ale muzes mi vysvetlit, co je na nem tak pravekeho? Porad je to v ramci tridy naprosto srovnatelne auto s konkurenci (kdyz pomineme chybejici kombik popr. 3d verzi)?
A co se tyce prelepovani znacku, to delaji v ramci jednotlivych koncernu vsichni - napr. Renault/Dacia, VW/Skoda, VW/Seat, Opel/Chevrolet/Vauxhall... atd.
Avatar - kari.laz
11. 1. 2012 12:12
Re: Každý roste jinak
Kdo konkrétně Škoda přelepuje značky? Jediné, na co by se dalo narážet je Saharan/ Alhambra, které nic nepřelepily, ale byly takto od začátku vyvíjeny. Nebo máš na mysli NSF? Ty se ale od počátku také takto vyvíjely a nic nepřelepovaly. A další rozdíl třeba v tom, že i Škoda, tak Seat mají dost svých modelů (o VW ani nemluvě).
Avatar - sendador
11. 1. 2012 12:17
Re: Každý roste jinak
Treba Octavia I prodavana v Cine s logem VW ;-)
11. 1. 2012 13:12
Re: Každý roste jinak
I kdyby, tak co? Podřadné české auto (jak to tady prezentují tobě podobní...) s logem MOCNÉHO A NENÁVIDĚNÉHO koncernu?
Avatar - sendador
11. 1. 2012 13:40
Re: Každý roste jinak
Ja tady nepisu nic o podradnych autech ani zlym koncernu. Jen jsem dal priklad toho, ze ve vsech koncernech se prelepuji znacky na autech podle toho, kde se bude ktery model lepe prodavat.
11. 1. 2012 14:25
Re: Každý roste jinak
to ozaj?
Avatar - Ham.
11. 1. 2012 12:34
Re: Každý roste jinak
Asi by bylo lepší se zeptat rovnou Italů když se tam Bravo na domácím trhu prodává daleko hůř třeba než Golf, Astra, Focus nebo Kaškaj a jen v letošním roce se mu prodeje propadly o 21%. Asi těch chybiček bude poněkud více.
11. 1. 2012 13:09
Re: Každý roste jinak
No i jinde prokazuješ, jak do toho "vidíš" - viz. tvoje tvrzení, že v Číně se prodávají Oktávie s logem VW....pro objektivitu, indický Rapid je škodovkou faceliftované Polo sedan s maximem vnějších atributů škodovky. Jinak ono přelepování je zrovna u VW minimální a co se třeba týká Opelu a Vauxhallu, tak to je trochu jiný případ. S tím, co předvádí FIAT s modely Chrysleru se to provonávat skutečně nedá. Jak píše někdo výše, rozdíl je skutečně plánovaný společný vývoj Sharan/Alhambra, nebo ostrovní Vauxhall a kontinentální Opel, no ale abys chápal tyhle rozdíly a nuance, to bychom po tobě asi chtěli moc....

Bravo je překarosovaný FIAT Stilo, který se liší od svého předchůdce pouze designově a psotupně obměnou motorů. Takže základ (byť se tváří jako zcela nové auto) je ve věku Oktávie, ale jedničky. To jsou fakta, když Marchionne nastupoval do funkce, urychleně vyžadoval něco, vývoj čehož by stál co nejméně a byl co nejlevnější a tak vzniklo za 17 měsíců "nové, atrkativní" auto v golfklasse, které mělo ukázat, že FIAT ještě žije...bylo to v době, kdy FIAT začal "odcházet", zatímco všichni ostatní byli v černých číslech, takže to byla ukázka jejich schopností - no a důsledky se projevují dodnes.
Avatar - sendador
11. 1. 2012 14:04
Re: Každý roste jinak
Indicky rapid si nepletu, v Cine se prodava vselico, treba tenhle VW ze Superbu
[odkaz]

Bravo vychazi ze Stila, ale tvrdit ze je to to stejny auto s jinou kastli je asi stejny jako tvrdit, ze prvni a druha Oktavka jsou to stejny auto.

Klidne me tu jeste setri, ja sem stejne moc nepisu, takze dalsi odpoved tu uz ode me asi nenajdes, takze si uzij opojny pocit vitezstvi.
Avatar - prekladys
11. 1. 2012 10:02
Re: Každý roste jinak a všichni stejně
nelze to vydělit: spojuješ se, abys rostl (a přežil), rosteš, protože jsi se spojil (a přežil)

to co vidíš, je zcela přirozený a nutný vývoj. růst musíš a máš na to dvě cesty - buďto skupuješ (podíly v různé výši až po dosažení majoritní) nebo sám zakládáš jako majoritní vlastník. ani jedna cesta neexistuje v čisté podobě. tu první kdysi razil GM, druhá byla běžná hlavně v průkopnických dobách a jejím nejtypičtějším představitelem byl ford.

v okamžiku, kdy sám obsáhneš celý výrobní proces, začneš naopak vydělovat - outsorcing, abys mohl racionalizovat vlastní produkci, a diverzifikovat - prostředky získané odporodejem kdysi vlastních aktivit investuješ do nových aktivit mimo původní obor činnosti - opět skupuješ podíly nebo zakládáš, pořád dokola.

ten, kdo tuto činnost pořádá důsledněji, je tu doposud, jeden outsorcingem a ořezáním vlastních aktivit dosáhne pouze na provozní úvěr banky na další sezónu, jiný si za utržené peníze banku či pojišťovnu založí sám, nebo do ní alespoň vstoupí. řada původních firem, které nebyly úspěšné v automobilovém průmyslu, tak existuje dodnes s jinými vlastníky, zcela jiným výrobním programem a často i pod jiným jménem, ale vykazuje kontinuitu.

fúzuje se tedy odjakživa, výsledkem této fúze bude tedy další ochuzení pro koncového zákazníka tam, kde se nabídky překrývají. na druhou stranu se může (a mělo by) objevit PSA s hemi V8... :-!

mimochodem, saab tu byl tak dlouho, protože měl letecký program. ne, že by to bylo takové terno, ale při vstupu investora do strategického podniku rozhoduje i stát. kdyby saab dělal jen auta, nejspíš tu už dávno není, přinejmenším by do něj počátkem 70. let vstoupili briti a bůhví, co by bylo pak.
11. 1. 2012 09:10
Suzuki
Podle mě by nebylo moc překvapivé, kdyby to bylo Suzuki, které je silné v Asii, kde Fiat moc není a zároveň už teď spolupracují.
Rozbalit vlákno
7
11. 1. 2012 09:37
Re: Suzuki
Já sem o tom skoro přesvědčen. Suzuki ví, že samo zůstat nemůže (na to je příliš malé) a v momentě kdy se zbaví balvanu závazku jinde vznikne podobná aliance s Fiatem.
Mimoto, ale celé to může být ještě trošku jinak..., ono se tak tak trochu zapomíná, že Fiat je spjat s Tatou, takže celé tady to divadlo může ještě znamenat silnější propojení s Tatou (kterýmu úplně nevyšel tah s. Pokud by však došlo ke spojení se Suzuki, vznikl by tak prakticky hegemon indického trhu (a to by asi u VW nepřežili).

Každopádně se zdá být více než prakticky jasné, že je Sergio schopen se na bilaterální úrovni domluvit pravděpdobně líp s kýmkoliv a načemkoliv, než kdokoliv z Němec... :yes:
11. 1. 2012 13:36
Re: Suzuki
Asi ti, chudinko nemusím připomínat, že u VW to přežijou docela hladce, už jenom proto, že kdybys do toho jenom trochu viděl a věděl i něco u indickém trhu, tak tam onen tebou tak nenáviděný koncern má dost slušnou pozici a hlavně na rozdíl od Suzuki a Taty neplní funkci indického low-endu.

Jinak si myslím, že Suzuki konečně by tak mohlo získat ty vysněné hybridní technologie, které jím ten zlý prohnaný koncern nechtěl "dát" - on ten FIAT je i v tomto směru na špičce vývoje, to přece ví každý.

Holt máš smůlu, v létě ses tady radoval, jak VW sklaplo s tou fúzí Scania, MAN a spol. a hle, už to má VW pořešený. Někdo holt nabubřele plácá nesmysly opakované kdajakým joudou a někdo věci dotahuje do konce.

Nakonec, zvedne ti mandle hodně, když ti napíšu, že poté, co jsem si projel indické weby o autech a zkoukl a přečetl lecos, co mně zajímalo, tak jsem zjistil, že ta tebou skrz VW tak nenáviděná škodovka je v Indii pokládána za částečně luxusní značku (Superb, ale i Oktávie a částečně i Yeti), zatímco Punto i Linea jsou podřadná a okrajová auta i na indickém trhu? Sranda, co ? Nejlíp uděláš, když tohle spolkneš a radší nic psát nebudeš, i když už ses tady dneska ztrapnil snad každým příspěvkem (což je u tebe vlastně standard), takže o jeden víc nebo míň, to u tbe až takovou roli asi už hrát nebude.
11. 1. 2012 10:33
Re: Suzuki
I ja sa domnievam, ze by to tak mohlo byt. Navyse, ak sa nemylim, tak Suzuki po krachu s VW zacalo preberat do svojich vozidiel nejake motory prave od Fiat. To asi nebude nahoda.
11. 1. 2012 15:17
Re: Suzuki
Nie navyse. Ale to bola ta prvotna myslienka, kvoli ktorej zacali pisat, ze to bude Suzuki ;-)
11. 1. 2012 15:26
Re: Suzuki
uz davno spolupracuju -- Suzuki SX4 a Fiat Sedici
Avatar - GM.rja
11. 1. 2012 12:17
Re: Suzuki
Taky mi to připadá logičtější, i když nevidíme všechny souvislosti.
Možná je to celé zastírací manévr, který má pouze načrtnout ambice Fiatu, ale neukázat na tu správnou automobilku, protože by tím jen zkomplikoval rozvázání "dohod" Suzuki s vw. Ale to už jsem možná překombinoval.
11. 1. 2012 13:26
Re: Suzuki
Myslím, že ne..., myslím, že tak nějak to bude. Partnerství ve větším rozsahu než je dosud s PSA nemá pro Fiat význam...
11. 1. 2012 10:12
hm...
Fiat/Chrysler + PSA = svůj k svému...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Barrichello
11. 1. 2012 10:15
Takže čínani
PSA se jim na to vykašle a nikdo jiný do toho nepůjde. On totiž nikdo jiný není - VW nebude mít zájem, BMW taky ne, GM už vůbec ne stejně tak ford a japonci td řeší vlastní problémy....

No to bude definitivní hřebíček do rakvičky...
Rozbalit vlákno
11
Avatar - prekladys
11. 1. 2012 10:26
Re: Takže čínani
a na to jsi přišel jak?

jsi jako slepý a hluchý současně. přitom bys měl být rád, že chrysler našel investora za nabídnutý podíl. měl bys velebit rozhodnutí každého italofila, který se rozhodne koupit něco z koncernu fiat.

pokud použiji tvoji argumentaci, mohl bych rovnou tvrdit, že chrysler vykradl dodge, a lacino tak přišel nejen k trojnásobné výrobní kapacitě, ale i k bodově svařované celooceli a smlouvám od budda

můžeme se vsadit, že psa se jim na to nevykašle, ono to jednou přijde, neboj :-|
Avatar - Barrichello
11. 1. 2012 11:37
Re: Takže čínani
Chrysler značku Dodge regulérně nakoupil, celou, nedostal to napůl darem od us vlády za pakatel a nelepil loga Dodge na své výrobky vyráběné předtím a neprodával to na druhým konci světa.

To spíš vykradl AMC, když už chceš srovnávat, jenže kdo přivedl AMC na buben?
Renault který tam prodával své modely v naivní představě že to amíci koupí.
Takže Chrysler vykradl AMC a Renault pohřbil AMC tím že zrušil výrobu vlastních modelů.
Mohli si rvát pak pačesy, že pustili zančku jako Jeep.

Na rovinu - peugeot s logem Dodge by byla si poslední kapka.
Na to fakt nejsem zvědavej na tyhle produkty.....

Jinak zajímavý postřeh - Fiat vlastní v Chrysler 58,5%. Zbytek už mají oobory UAW.
Vláda USA a Kanady už tam nemá nic.

No a odbory už zadarmo Fiatu nic nedaj, a podle velmi dobrých informací ze zákulisí už Fiat žádné navyšování podílu nechystá, neb na to údajně nemá děngy a UAW za to chtěj zaplatit a rálnou tržní cenu >:D >:D >:D >:D

Takže pohádka jak Fiat 5% koupil od Kanadské vlády a 53,5% dostal "zadarmo" od US vlády je dopsaná.
11. 1. 2012 12:42
Re: Takže čínani
Jednu věc nechápu...
Proč sis do zadnice ten Chrysler "nekoupil" sám?
Avatar - Barrichello
11. 1. 2012 14:06
Re: Takže čínani
Dej mi pár miliard a já to udělám :-)
Avatar - prekladys
11. 1. 2012 12:59
Re: Takže čínani
víš, co ti na tom skřípe - že nadřazuješ své chtění a nechtění nad reálný stav. já bych toho chtěl...:-) mám ty značky, co tu už nejsou, vyjmenovat?

tomu slučování se globálně nakonec nikdo nevyhne, pokud tak už neučinil. např. i man má dnes většinového vlastníka VW, poté co mu předtím VW odprodal veškeré své aktivity na jihoamerickém trhu. že je to postupný zánik vw constellation, je na bíledni, stejně jako postupná unifikace scanie s manem.

ad renault: ten spolupracoval s nezávislými američany v evropě od padesátých let. podílel se na montáži amc v evropě již v 60. letech, byl finančně zainteresován na aktivitách kaiseru a amc v jižní americe. bylo tedy přirozené, že v době hledání silného investičního partnera (po odprodání veškerých nekomerčních neautomobilních aktivit) byl v první linii renault, který jen skokově navýšil svůj podíl v amc. francouz taky mohl z problémového podniku počátkem 80. let vycouvat zcela a chrysler by amc koupil o pět let dříve a o pět let dříve by ukončil výrobu v kenoshi. chrysler pak sám jednal za zády (pofrancouštělého) vedení amc paralelně i s renaultem přímo ve francii: z pozice tehdejšího managementu amc se jednalo o nepřátelské převzetí chryslerem tlumené pouze tlakem governementu a odborů - vždyť amc se subdodavateli byl pořád významný zaměstnavatel ve wisconsinu. tehdy si zkrátka renault řekl dost a chrysler zachoval jen to, co nebylo dlouhodobě prodělečné - jeepy

takto bys měl nahlížet i na současný stav u chrysleru. taky se mohlo stát, že by tam místo výrobních linek měli korejci sklady nd.
buďme všichni rádi, že dva kulhající mohou zase chvíli jít spolu, že je nový dodge na platformě z itálie... copak nemá americký gm v portfoliu korejská a evropská auta, v případě buicku dokonce z části vyvinutá a plně montovaná tady u nás za humny? copak nemají asiati půlku amerického trhu pro sebe?)

a bude-li v budoucnu někdy nějaký psa s hemi, bude to práce i pro chrysler. nebo to je špatně?

špatné bude pouze to, pokud bude o něco užší výběr. a k tomu to bohužel spěje, ale to bychom zase sklouzli do roviny chtění, aby tomu tak nebylo.
Avatar - Barrichello
11. 1. 2012 14:20
Re: Takže čínani
To víš, Lee Iaccoca byl pan manažer, tak jasně že Chrysleru šlo o Jeep. Co s vlastním AMC a Eagle když v tý době měl Chrysler Corporation 3 značky pro osobáky. 4tou nepotřebovali, šlo jen o Jeep.

Samo nějakou dobu ještě jeli renaultí modely pod zančkou Eagle,ale to byla jen labutí písen.

Chrysler má v kanadě Fabrik dost, Kanada si nemůže stěžovat.
Brampton a Windsor zaměstnávají spousty lidí a proháhá zde klíčová výrobva velkých modelů 300/charger/challenger/thema resp. town and country/grand caravan/routan/voyager

Krom toho Etobicoke Casting - Toronto dělá hliníkové odltky a písty....

To by se nestalo, na to Chrysler group zěmstnával moc lidí jak v usa, tak v kaanadě a mexiku a spolu se subdodavateli šlo o desítky až stovky tisíc pracovních míst, to by odbory Obamu sežrali zaživa a navíc náklady spojené s tolika nezaměstatnýma v té době by státly stát víc než ta záchrana, at už tahle s fiatem, nebo případně ta verze kterou ppodle mě měli zvolit a to dosazení špičkových manažerů - uvedené těch nových modelů připravených k výrobě a osekání nákladů a přeracování špatné strategie Mercedesu.

Během té doby se mohl hledat partner pro výrobu a vývoj malých vozů a celá transkace mohla proběhnou pak za mnohem výhodnějších podmínek pro americkou vládu a nestálo by je to o nic moc víc. Ve výsledku pokud by někomu prodali podíl, ovšem ne majoritní by na tom mohli i něco vydělat.
Akorát by s tím měli víc práce po stránce administrativy, dohledu.
11. 1. 2012 14:27
Re: Takže čínani
Cituji:
"Samo nějakou dobu ještě jeli renaultí modely pod zančkou Eagle,ale to byla jen labutí písen."

>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
Avatar - Barrichello
11. 1. 2012 14:33
Re: Takže čínani
[odkaz]

Zkus si naštudovat fakta, pak posílej smajlíky

[odkaz]
[odkaz]
Ta výroba pokračovala po převezetí AMC Chryslerem děsně dlouho, že....

Jistě pak se pod zančkou Eagle ještě montovali japonci (modely Mitsubishi) + Chryslerův model Concorde, ale to už se pomalu začlo řešit ukončení značky.
Avatar - prekladys
11. 1. 2012 15:56
Re: Takže čínani
takže jsme zpátky u tvého chtění, co kdo měl jak udělat.
chrysler existenčně dlouhodobě a dnes o to akutněji potřebuje globálního spoluhráče, kromě severoamerického kontinentu je jinde přítomen jen homeopaticky. jediné co tak může nabídnout, je přítomnost tam. takže se zeptám obráceně: kdo z globálních hráčů může ještě chtít chrysler a proč?

nejde o to, co tobě se líbí nebo zamlouvá, ale co z jeho nabídky lze umístit na tom kterém trhu mimo usa výhledově a co ti nabídne pro vlastní expanzi tam. pokud nemá na to, aby sám koupil někoho z těch několika málo zbývajících, co ještě dýchají (třeba právě PSA...), dostal vstupem fiata časový lístek na několik dalších minut jízdy. takže teď mohou odbory spolu s fiatem hledat nejlepší manažerské mozky... jediné, co může fiat udělat, pokud se mu bude dařit velmi špatně a bude látat díry doma, je, že zase z chrysleru vystoupí anebo bude vystoupen potenciálním zájemcem dejme tomu o aktivity fiatu na jihoamerickém kontinentu...

takže další otázka na tebe: jak přesvědčit chlebodárce, aby tě zaúvěrovali a případně do tebe přímo vstoupili, abys mohl expandovat ze své izolace, když už v podstatě nemáš co kupovat?

pokud ti asiati ukrojili půlku trhu doma a další třetinu drží ford a gm, nebylo by záhodno poohlédnout se i za vodu?

uvědomuješ si, že chrysler visí na užším konci trychtýře, na jehož začátku jsou všichni ti nezávislí severoameričtí automobiloví producenti, o které neměl zájem gm?

nejde přece vůbec o to, že máme (z různých a patrně dosti odlišných důvodů) rádi americká auta, ale o reálný pohled na věc.
Avatar - Barrichello
11. 1. 2012 16:23
Re: Takže čínani
Uniklo ti, že chrysler působí krom usa úspěšně i v kanadě a mexiku , což bylo loni 231 000 resp. 82 000 ks + prodával už dřív (ted na jeho modely lepí loga fiat) v menší míře i v jižní americe, asii, celkem solidně v arábii. + tu byla samozřejmě evropa, kde by zastoupen od roku 1992 v řadě zemí až po rusko. Než to fiat zařízl.

Takže to že chrysler má jen domácí trh v USA ti nějak nevyšlo, mimo území usa je ročně schopen prodat dalších 500 000 vozů.
S rostoucím trhem v USA tak nemá samotný chrysler problém prodávat kolem 2-2,4 milionu aut ročně.
To mu na uživení stačí.

Mimo usa slaví největší úspěch Journey (mexiko, kanada), Charger (arábie); RAM pikpay (mexiko, kanada, jižní amerika), Durango (arábie), dřív Voyager, 300 a Jeepy (evropa), jeepy čína, Avenger, 200 (jižní amerika)
Avatar - prekladys
11. 1. 2012 17:03
Re: Takže čínani
co ti na to říct... slepci patří slepecká hůl

nikde nepíšu, že chrysler vyrábí pouze v usa. ano, přiznávám, část mexika je už střední amerika, ale že by ani kanada nebyla v severní americe, o tom nevím.

vzhledem k tomu, jak globálně - portfoliem, výrobními počty a přítomností vůbec je rozkročen gm a ford (pokud budeme řešit jen detroitskou trojku), jsou prostě čísla chrysleru mimo severní ameriku homeopatická. je až dojemné, jak zasvědceně mi tu vypočítáváš, kde všude chryslerovi montují ten který typ (a div ne motorizaci) z jeho portfolia, ale naprosto ti uniká obecná zákonitost toho vývoje. nebo snad doufáš že chrysler bude onou pověstnou výjimkou? jak vidno, v detroitu v to nedoufají

... je ročně schopen prodat... ach bože :'-( ,
to jistý fiat v roce 2014 třikrát tolik (tvrdí mediálně ti, co za něj kopou)

neodpověděl jsi vůbec na mnou položené dotazy. pokud máš pocit, že existuje jiný recept, než ten historií osvědčený, pro který se zákonitě rozhodl (dle tvého soudu soudu ovšem zaslepeně) chrysler, poděl se o něj s hledajícími a tápajícími. pokorně čekám zajisté nejen já (ale třeba i PSA a... chrysler) na konkrétní odpovědi...

v opačném případě mě nezbavíš pocitu, že na onom pořekadle o blaženosti a prostotě ducha něco bude...
Avatar - Ham.
11. 1. 2012 11:14
PSA
má sice v poslední době problémy ale kdo je nemá mimo pár nejsilnějších. Nemyslím, že PSA bude tak hloupé aby si uvázalo na krk balvan jaký představuje kočkopes Fiat/Chrysler. PSA ještě funguje jako automobilka, vyvíjí nová auta, spolupracuje třeba v motorech s těmi kdo to umí takže svazovat se s Fiatem, který od vývoje a výroby přešel k jakémusi fúzovému inženýrství jen s krátkodobou vizí která je z dlouhodobého hlediska bez šance na rozvoj je něco na co se nedá vsadit ani jedno (ne)mocné euro.
Rozbalit vlákno
39
11. 1. 2012 11:20
Re: PSA
Už ti v tom tvým vizionářským příZpěvku chybí jen plačící zákazník... >:-[] :yes: a nebo polepšený hříšník...

Ať už ten zlej Fiat konečně zkrachuje... :yes: :yes:
Avatar - KANKUNEN
11. 1. 2012 11:26
Re: PSA
To si myslíš jen ty, že všichni přejí krach Fiatu, když okomentují současné počínání Fiatu.
Avatar - KANKUNEN
11. 1. 2012 11:21
Re: PSA
Přesto se najde jedinec, co vidí vše naopak.
Avatar - kari.laz
11. 1. 2012 11:35
Re: PSA
PSA sice počítá s poklesem prodejů, ale stále má docela dobrou pozici na trhu. Problém je, že Evropa činí většinu jeho odbytiště a pokud do Evropy dorazí krize, tak to nejvíce pocítí právě PSA. Většina Německých automobilek má odbyt ještě v Asii, nebo zámoří. Na druhou stranu mají slušné portfolio modelů, uvádějí nové modely a spolupracují s jinými automobilkami, jako je BMW, nebo Mitsubishi.
A popravdě mě úplně nenapadá, co by mohl Fiat PSA nabídnout. Motory mají dobré jak diesely, tak benzíny. Modelové portfolio mají zastoupené až k vyšší středn včetně několika MPV a SUV, dodávek a užitkových automobilů.
Takže snad jedině, pokud by chtěli dvouválec, ten by jim mohl Fiat nabídnout >:D
Avatar - Ham.
11. 1. 2012 11:56
Re: PSA
Krize v Evropě určitě není nic radostného, na druhou stranu jde o to krizi přestát a stále vyrábět, třebas s omezeními aby až krize odezní mohli zase vyrazit na trh s plnou silou. Ten kdo trh jednou opustil se na něj (po krizi) už nikdy nedokázal vrátit, stačí se podívat do historie. No a na dvouválci může Sergio odjet tak maximálně do US a nabídnout jej tam dickům, barikům a podobným milovníkům moloobjemových jednotek do jejich malých lehkých lesních strojů, do křovinořezu je to prý ideální jednotka a success v US je prý zaručen, i když, jak čtu dickyho příspěvky napadá mě jestli i ty křovinořezy tam nemají nejméně dvoulitrový čtyřhrnek, no snad to mág Sergio domyslel. >:-[]
Avatar - kari.laz
11. 1. 2012 12:15
Re: PSA
nene, podle dickyho mají křovinořezy osmiválce a odpojitelnou polovinu válců, pokud sekají měkkou trávu. Tam se na nic menšího než osmiválec nehraje. >:D
Avatar - Ham.
11. 1. 2012 12:24
Re: PSA
Ach sorry, já tupé Evropan, tak to je Sergio pěkný pechvogel.
Avatar - Barrichello
11. 1. 2012 14:45
Re: PSA
Osmiválec je prostě to nej no, nezávid >:D
Avatar - kari.laz
11. 1. 2012 15:33
Re: PSA
Mi v Evropě jsme šetrnější a na stejné výkony nám stačí poloviční motory >:-[]
Avatar - Barrichello
11. 1. 2012 15:42
Re: PSA
a turbo, který měníte po 150 tis.
víme, známe řadu historek, u slavných naftáků ještě vstřiky a seš v tom za 80.

Děkuju, nechci :no: :no:
Avatar - Barrichello
11. 1. 2012 14:49
Re: PSA
HAM: :o)))

2válec od Fiatu sem dostal darem, prý kdyby se mi rozbil motorek u stěračů, že to dávaj ted jako náhradu :-)
Tak sem říkal že jo ale že beru jen multiér v turbu, že at mam v rámci upgrade ty stěrače turbo >:-[]

Jestli jim zbyde nějaký 4válec, tam bych si ho přemontil do zahradního traktůrku, ale dvouválec neberu, to je na zahradní traktůrek slabý >:-[]
Avatar - del42sa
12. 1. 2012 10:49
Re: PSA
Tak pod to se klidně podepíšu. Už jsme to to probírali dříve někde pod článkem o Alfě Romeo. Problémem celého Fiatu není (ne)kvalita (nakonec dříve dělali mnohem horší auta než dnes), ale NEKONTINUITA.

V minulosti Fiat a jeho značky ohlásili mnoho budoucích novinek, které se buď pořád neustále odsouvaly, přepracovávaly, nebo nevyšly vůbec.
A bohužel toto se děje dosud....

Ham moc dobře vystihl to, že automobilky, které jednou opustily trh, nebo nějakou pozici na něm, se na svou dřívější pozici už nikdy nedokázaly vrátit (logicky, protože to místo rychle zaplní konkurence)

A toto je hlavní problém Fiatu, jako koncernu. Prostě těch výpadků od roku 2002 je až příliš mnoho a zákazníci už prostě nechtějí čekat na nějaký "vzdušný zámek". Problémem tedy není kvalita/nekvalita, ale ztracená návaznost na minulost, ztracená důvěra zákazníků, ztracená KONTINUITA automobilového portfolia.

A s tím nemá koncern VW nic společného Wolffe, je to čistě otázka špatných managerských rozhodnutí ve vedení Fiatu, respektive toho, kdo celý koncern Fiat řídí. Tímto zdravím Sergia ;-)

PS: zároveň jedním dechem dodávám, že ačkoliv nesympatizuji s osobou S.M.,tak Fiatu a jeho dceřinným značkám rozhodně fandím a doufám, že na se konečně něco ve Fiatu stane a že něčím (pozitivním) překvapí ;-)
11. 1. 2012 12:36
Re: PSA
Nějak se mi na ty tvoje hlouposti už reagovat nechce,a le je s podivem, jak dokážeš na jednu (nebo alepoň velmi podobnou věc) nahlížet z úplně jiného úhlu s úplně opačným výsledkem...

Takže PSA má podle tebe:
..kompletní modelové portfolio pokrývající až vyšší střední
..kompletní motorizace
.. spolupracuje s osttaními automobilkami, namátkou s BMW atd..
... je druhou největší automobilkou v Evropě
... má hodně nejen nových modelů...

Fiat má podle tebe:
...nepokrývá ani vyšší střední a nemá ucelené portfolio
...nemá kompletní motorizace, s výjimkou dvouhrnku
... nespolupracuje s nikým a když už, tak je to špatně
.. nemá žádné nové modely.

A teď pár faktů co jsou mně známé a které jsou snadno dohledatelné...:

Motory, kterými disponuje PSA - 1,0 od Toyoty, 1,4 starý motor, 1,4 16 V starý mnotor, 1,6 THP od BMW, svůj vývoj 1,6 HDI, 2,0 HDI a 2,2 HDI, nic jiného nemají.

Fiat:
1) Motory 0,9, 0,9 turbo, 1,2, 1,4 16 V, 1,4 multiair, 1,4 T multiair, 1,8 T-JEt, 2,0 tigershark, 2,4 tigershark, 3,6 Pentastar,, pak x verzi HEMI
V nafte 1,3 MJTD, 1,6 MJTD, 1,9 MJTD vč. biturba, 3,0 MJTD atd...

Ne nechce se mi to dál rozepisovat, páč to nemá cenu
Avatar - Blue Sun
11. 1. 2012 12:48
Re: PSA
Zapomínáš u Peugeotu na všechny novější motory, ale u zaslepence mě to vůbec nepřekvapuje. Tedy kompletní řada VTi od 1.0 po 1.6... Hybridní modely jim rovněž rozšiřují nabídku. HDi mají vždy v několika výkonových variantách (to jsi tak krásně rozepsal u Fiatu, proč to u PSA opomíjíš, demagogu).
Pravda je ta, že zatímco PSA výborně pracuje v rámci vývoje na svých modelech, Fiat na vývoj rezignoval a přehazuje znáčky sem a tam. Snaž se sebevíce, tenhle fakt prostě neokecáš. Nebudu soudit, nakolik dobrá nebo špatná taktika to je, výsledek uvidíme reálně tak za pět let.
11. 1. 2012 13:19
Re: PSA
Když už chceš být demagogem, tak aspoň se nauč číst...
Kde mám co o výkonových variantách? mám tam přesně vypasné jednotlivé motory co automobilky mají. Naopak u Fiatu sem se neobtěžoval s dalšími... U Peugeotu mě snad chybí jen 1,6 bez turba... Víc opravdu nemá... Peugeot si dnes můžeš koupit v podstatě jen s 1,6 benzín, 1,6 diesel a 2,0 diesel. Nic víc, nic míň... Problém je, že jinde to není o moc lepší, bohužel se to TADY vytýká jen Fiatu, při tom ten Fiat má teď po VW a snad BMW asi nejširší motorové portfolio, přičemž co vím, ve vývoji je jistě víc motorových specifikací než je tomu u PSA. A to narozdíl od PSA má další motorové řady motorů k dispozici v Brazilii s možností spalování ethanolu (T-Jety, gemmy a další)..

Nicméně... I z té motorové palety je vidět, kdo má víc ze hry, že?...

P.S. Hybridní modely myslíš které? O žádném nevím... jestli myslíš mikrohybrid? Jo teď si mi připomněl, že sme vůbec neřešil, že Fiat disponuje motory Ferrari, vč. systému kers a dalších lahůdek... Nejsme děti na pískovišti..., stejně tak debaty o ucelenosti portfolia..., ky někdo zjevně srovnává v současné době PSA jako celek se značkou Fiat mimo mísu... Ale je to fakt marné, je to marné...

Zatímco Freemont je pro některé přelepený znáček, tak 4007 je úplně svébytný model... :-) A někdo prostě nepochopí, že ten Chrysler tomu Fiatu patří, tedy, že si Fiat samozřejmě může lepit znáčky na Chryslery jaký chce a zákazník by měl řešit (a taky řeší), jestli je to auto dobré a za dobrou cenu...

Např. Freemont přijde ve srovnatelné výbavě na stejné peníze jako 3008 :-) A to je to oč tu běží...

Nicméně, předpokládám, že i v USA budou podobně řešit to, jestli je Dart Dodge a nebo AR... rozhodující je, že se po něm kupci utlučou... :yes: >:-[]
11. 1. 2012 13:32
Re: PSA
Jó, ty tvoje předpoklady ve vztahu k Fiatu. Jako vždy k smíchu. >:D
11. 1. 2012 13:45
Re: PSA
Na to, že ten místní blb s nickem wolff začne příspěvek slovy, že se mu nechce reagovat a pak vypotí2 x deset cm blábolů svědčí o jeho duševním stavu. Stálo by za to zjistit, na které klinice se léčí, nicméně jeho doktoři jsou podle toho, co tady předvádí fušeři, stav pacienta se nejen nepodařilo stabilizovat, ale dokonce pozoruji neustálé zhoršování....to už ani k smíchu není, je to přece náš bližní, byť totálně vypatlanej >:D
Avatar - KANKUNEN
11. 1. 2012 13:46
Re: PSA
Věř tomu, že kdyby Fiat přebouchal znak na Vitaru a ne na málem zkrachujícího američana nikdo neřekne ani slovo. Jenže ty jsi tak zaslepený, že i kdyby FIAT v Evropě skončil, tak to budeš přisuzovat sabotážím koncernu VW a ne že si za to můžou italové sami svými nekvalitními výrobky, které už nechtějí kupovat sami italové.
11. 1. 2012 14:36
Re: PSA
Jestli to chápu dobře, tak podle tebe je Journey, 300C, GC, Voyager špatný auto? Nebo co si tím chtěl říct? Jel si v něm?

Mám takový pocit, že si hoši tak nějak odporujete...

Měli byste si ujasnit, co by se Vám vlastně (krom toho, že Fiat zkrachuje a Chrysler vátězoslavně převezme šášula Barik) líbilo...

Fiat pouze udělal co by udělal každý na jeho místě a to co už spousta jiných před tím udělalo. Koupili automobilku, zaplácali vlastní děravé portfolio modely zakoupené automobilky a připravují nové modely...
Podle Vás by ale měli stále pracovat na dvou vývojích... Evropských a Amerických a tradá... Jo to by nikdo nezaplatil...

To, že třeba GM a další to tak nedělají 30 let... na tom Vám nic divného nepřipadá... Bravo...

Zajímavé je, že Vám nevadí Americké modely u Evropských automobilek (X3, X5, Z3, Routan, ten Pick Up od VW, ani nevím jak si nadává, Fox - otřesný případ), ale u Fiatu je to strašný průser... A znovu opakuji, Chrysler je už 3 roky FIAT, resp tři roky Fiat činí kroky, aby tomu tak bylo. Hlavní představitel Chrysleru je šéfem Fiatu, Fiat má většinu v radě atd... (tedy to, jestli něco vlastní a nebo ne odborové svazy může být Fiatu úplně, ale úplně jedno.

Fakt jste zábavní.. Dneska bavíte...
:yes: :yes: >:-[]
Avatar - Barrichello
11. 1. 2012 14:42
Re: PSA
Ale jdi wolffe, zas nám překrucuješ fakta.
Fiat získal většinový podíl v Chrysleru loni v létě. To že má někkdo někde 20% neznamneá že to vede, hele GM mělo ve Fiatu myslím taky 20% svýho času, takže vlastně vedlo Fiat.

Taky vedlo suzuki, subaru atd. - tam totiž mělo obodobný podíly.

Zkus říct na subaru foru že GM řídilo subaru a umlátí tě čepicema >:D >:D >:D
11. 1. 2012 15:17
Re: PSA
Chceš-li diskutovat, musíš umět číst...
Cituji:
"A znovu opakuji, Chrysler je už 3 roky FIAT, resp tři roky Fiat činí kroky, aby tomu tak bylo."

Mimoto asi ani ty nepopřeš, že v tom vedení má většinu Fiat už od doby kdy dostal těch 20%, takže fakticky tu automobilku řídí ty tři roky... Ono to jinak ani nešlo...
Avatar - Barrichello
11. 1. 2012 15:26
Re: PSA
No to sice jo, ale vést někco kde mam 20% to je taky hodně divný. Prostě americká vláda to spíchla aby s tím měla co nejméně práce a vymstilo se jí, že za to nic nedostala.

Šlo to udělat jinak, jen chtít.
11. 1. 2012 14:22
Re: PSA
...utlučou smíchy, cože to vidí v šourůmu za naleštěnej prd s logem klasický americký značky na kapotě.

>:-[] :yes: :yes: :yes:
Avatar - Blue Sun
11. 1. 2012 14:43
Re: PSA
Ty o autech víš opravdu naprosté kulové... a ještě to tak hlasitě vyřváváš do okolí. Wolffe, jdeš docela do kytek. Býval jsi celkem rozumný přispěvatel... kdysi.

Proč záměrně ignoruješ řadu VTi u PSA? 1,0 - 1,2 - 1,4 - 1,6 litru. K tomu starší 1,4 a 1,6 bez turba, jak jsi nakonec sám uvedl. Hybridní modely zmiňuju, neboť vyplňují šíři nabídky tam, kde je zbytečné tvořit nový motor a přidávají alespoň částečnou možnost pohonu 4x4. Tedy ne verze e-HDi (Ačkoli i ty mají svůj smysl), ale například model 508.

Je rozdíl mít v nabídce koncernu dva modely jiného výrobce (po jednom u každé ze značek) nebo vystavět půl nabídky na přehazování znaků (Freemont, kompletní Lancia).

Mimochodem, každá ze značek PSA má poměrně širokou nabídku nejrůznějších modelů od minivozu po minimálně střední třídu, s přesahem do vyšší. K tomu MPV, SUV a další. Fiat je v tom skutečně chudý. Sám nemá nic moc a ostatní značky taky zatím nejsou kdovíjak rozvinuté.

Ale ještě chvilku piš, baví mě to.
11. 1. 2012 15:11
Re: PSA
No teď bavíš ty mě.
Všechny motory co jsi napsal sem vyjmenoval s tím rozdílem, že ty motáš staré neaktulní motory s novými, což já nedělám ani u Fiatu (nemotám tam 2,4 MJTD a dalších 20 specifikací jiných motorů). Dokonce tam už ani necpu 1,4 T-Jet, který je výborný motor a je stále v nabídce... nejsem specialista na PSA, ale zatímco ty jen kritizuješ a tlacháš, já se snažil napsat něco konkrétního...

Takže, aby sme si to ujasnili..
1,0 VTI je pokud je mi známo motor Toyota, proto sem ho tam neuváděl, není to věc kterou disponuje PSA, stejně tak jako sem neuváděl 1,5, 1,6 od suzuki co se vyskytuje v Sedic, případně 1,4 HDI, což není nic jiného než 1,3 MJTD Fiatui...

Na 1,2 VTI sem zapomněl. 1,4 VTI sem uvedl jako 1,4 16 V

1,6 VTI je pokud vím motor od BMW, jiný v nabídce není, pokud nemysliš doprodávané 1,6 16V v C4. Bavit se o mrtvolách nemá smysl...

Zapomněl sem na ten hybrid s pohonem zadku, je to novinka, myslím, že to není u nás ještě ani v nabídce tedy ne dlouho... motory PSA sem bral z ceníků a tam pokud se podíváš to vypadá tak přesně jak sem napsal já...

Bavit se o motorech a porovnávat PSA a Fiat je v tuto chvíli úplně mimo mísu, protože, jak sem už dokázal, tak Fiat disponuje daleko širší řadou a v podstatě pouze z vlastího vývoje.
Avatar - Hammunasakra
11. 1. 2012 16:56
Re: PSA
Milí chlapci! TAKÉ mne "bavíte" :-)
Chtete "osvětlit" JAK to s těmi motory (ve skutečnosti) je? ;-)
PS: A říci o 1.4 HDi že "to není nic jiného než 1.3 MJTD FIATu" - to je ale HODNĚ VELKÝ NEsmysl (a shodou okolností OBA ty motory si zaslouží :yes:
PPS: Jo a prý PSA má nějaký V6 3.0 Bi-turbo (a prý není úplně nejhorší - jsem někde slyšela... :-)
Avatar - Ronault.
11. 1. 2012 17:06
Re: PSA
Mě by zajímalo dočeho chce Fiat ty své výborné motory namontovat? U PSA se dá slušně vybírat ve všech třídách.
Avatar - Blue Sun
11. 1. 2012 17:37
Re: PSA
"Pokud vím"... jenže ty právě nevíš.
1.0 a 1.2 VTi jsou nové motory pro řadu 208 a 308 (později i v turbo variantách), 1.4 VTi běží současně se starší 1.4i.
Nekoukej jen na nabídky u nás, koukni se do světa, pokud to není příliš moc pro tvé (ne)schopnosti. Hybrid je novinka stará čtvrt roku.
Zamíchal jsi dohromady taky vše - Fiat, VM Motori, Chrysler a prý "v podstatě pouze z vlastního vývoje"...
Měl jsi u mě ještě aspoň trochu důvěryhodnosti, ale těmihle nesmysly jsi ztratil i ty poslední zbytky.
Avatar - del42sa
12. 1. 2012 11:21
Re: PSA
ano je to tak, portfolio motorů je poměrně široké:

zážehové motory: tříválce 1,0 a 1,2 VTi + 1,2 THP s přeplňováním, dále motory o obsahu 1,4l VTia 1,6l VTi oba vyrobené společně s BMW, tatáž 1,6l THP s přeplňováním v několika výkonových variantách. Úplně nová připravovaná generace 1,4l/1,6l THP (opět s BMW) a vlastní derivát 1,8l THP.

dnes už v podstatě staré motory z rodiny TU jako např. motor 1,4l 55kW PSA téměř nepoužívá, všechny agregáty jsou nové a moderní motory s přímým vstřikem. [odkaz]

Verze Hybridní Hy-Motion (zážehové i vznětové motory v kombinaci s elektromotorem vzadu)

dieselové motory: 1,4 HDi,1,6HDi, 2.0HDi, 2,2 HDi ,3.0l V6 HDi (2,7l V6 už vypadla z nabídky)
nová 1,4l/1,6 HDi je v přípravě a 2.0l HDi.

nad to používá PSA tyto přeznačené motory: 1.0l VVT-i motor od Toyoty, 1,3l MultiJet od Fiatu (označený jako 1,3HDi), 1,8l DI-D od Mitsubishi ( označení 1,8 HDi)
11. 1. 2012 13:57
Re: PSA
PSA jednoznačně fandím a na rozdíl od FIATu v posledních letech přišel s prakticky 100% obměnou portfolia včetně tak povedených aut, jako je C3, C4, C5, zcela jistě minimálně DS3 a DS5, u Peugeotu je například řešení hybridu v kombinaci 1,6 HDI a elektromotor na zadní nápravu (4x4) zcela geniální a jedno z mála smysluplných řešení, hodně povedená je i třeba nová 408, nicméně obavy mám ze dvou věcí - nevyjasněnosti postavení značek - je to aliance dvou rovnoprávných subjektů (elspoň dle modelového protfolia) a to se přece jenom promítá do přílišné roztříštěnosti a neujasněnosti portfolia. Prostě jednotlivé modely si podle mně příliš konkurují v rámci aliance. A druhým průšvihem je přílišná koncentrace na evropský a především západoevropský trh.

Nicméně PSA neni FIAT, je to DRUHÁ největší evropská automobilka, takže to snad zvládne, nicméně s e obávám, že bez větší synergie a nějakých těch šrámů to nebude. FIAT by byl pro PSA jenom zbytečnou zátěží.

A nakonec, když tady šašek wolff argumentuje tím ferrari s kersem (hahaha), tak jestli se nepletu, kdopak v posledních letech dost pravidleně vyhrává Le Mans, což je disciplina náročnější, než F1? Není to zrovna Peugeot? Kdo (či spíše čí) auto je mistrem světa v rally? Sakra, není to Seb Loeb na Citroenu?
11. 1. 2012 14:26
Re: PSA
Berane, zatímco Ferrari si prostě nemůžeš koupit, tak leobův speciál vč. speciálu na Le Mans se prodává jak rohlíky na krámě...

>:-[]
11. 1. 2012 14:34
Re: PSA
To si můžeš taky koupit. Ta věta se ti teda moc, spíše vůbec, nepovedla. >:D :no:
11. 1. 2012 14:38
Re: PSA
Jo na značky, do provozu?
Kde?
Ve kterým obchodě u nás...?

Pro Ferrari si můžu zajít, stejně jako pro Maserati do Scuderie, ale kde mají v nabídce Loebův speciál, či Le Mans speciál a kde mi ho postaví na značky...?
Avatar - Barrichello
11. 1. 2012 14:44
Re: PSA
Ve foxtoys :o))

A značku si ho postavíš sám, třeba na tu Dopravní obsluze vjezd povolen :o))
11. 1. 2012 15:43
Re: PSA
Psal si snad o koupi, ne? Nebo si myslíš, že se závodní auta týmům rozdávají zdarma jako reklamny? >:D
11. 1. 2012 16:01
Re: PSA
Já si teda myslím, že on moc, ne-li vůbec nemyslí, ale takhle si to asi představuje.....
11. 1. 2012 15:20
Re: PSA
minimalne ti tam chyba skvely 1.8TiB od AR :yes:
Avatar - del42sa
13. 1. 2012 10:43
Re: PSA
ano to je výborný motor, nicméně původní šestiválce Alfy asi už nic nenahradí :-(
11. 1. 2012 13:38
Kapku historie
Tady je mazec jak kdyby někteří měli akcie dotyčných automobilek. ;-) Je to jednoduché a historicky dané.Vemte 4 klacky, jeden prej jde zlomit jednoduše a když je dáte k "sobě" tak už jen tak zlomit nejdou.Učil jsem se to ve škole, tak to snad platí i teď. ;-) VW to pochopil brzo a i díky tomu se mu daří.
Rozbalit vlákno
1
11. 1. 2012 13:59
Re: Kapku historie
Já ani nevím, jestli se akcie FIATu nebo i PSA dají normálně koupit i menším investorem. Akci VW ano a je to zatím velice dobrý kup.....
11. 1. 2012 15:10
ROFL
>:D Pěkná diskuse.... a to Sergio jen někde u espressa poznamenal, že už dlouho nekoupil žádnou automobilku.... ;-)

Nemám čas tady dnes plácat a tak jen chci vyjádřit své pobavení nad tím, jak tady opravdu všem leží na srdci, aby Fiat nepřelepoval znáčky, ale dělal pravá a autentická italská auta :yes: To je opravdu hezké, že italská auta mají tolik virtuálních fandů.... Realita je nicméně taková, že vy, co tady plácáte, byste si NIKDY žádné italské auto (sebelepší) nekoupili.... V tom má Wollf pravdu....

PS: ta Delta na homepage v testu, to je Ital jak vyšitej. Tak šup šup, děcka, do showroomů a objednávat..... ;-)
Rozbalit vlákno
11
11. 1. 2012 15:15
Re: ROFL
Ne ne... má to moc plochý sedačky, nedaj se s tím řezat zatáčky a JE TO přebastlený Bravo (což už mám takovej pocit, je něco jako sprostý slovo) ... >:D >:D >:D >:D

Já se taky fakt řežu... Akorát máš pravdu, je to ztráta času..
:yes:
11. 1. 2012 16:22
Re: ROFL
To máš pravdu, já už si tedy nikdy žádný italský auto nekoupím, protože chybu může udělat každej, jenom blbec ji udělá znova nebo i víckrát.

Mně tady baví to žvanění, typicky italské chvastounství a to rozčilování se těch, co jsou do téhle prapodivné značky (či spíše značek) stále ještě po tom všem, co předvádí tak hin. Je to stejné, jako by někdo furt mlel, že Sophia Loren je sexbomba.....byla, před čtyřiceti lety, dneska je to vrásčitá bába. Asi tak.

Vše, co dělalo dřív Itálii Itálí je pryč. Auta, filmy, móda, design i ty hérečky....poslední samice tradičního filmového itlaského typu - Monica Belluci už taky začíná počítat, kdy ji udeří padesátka, Milán je stále ošuntělejší město, kde se už nepořádají jedny z nejdůležitějších modních přehlídek, benátský filmový festival je zcela okrajová záležitost, autosalon kdesi v Bologni se koná v atraktivním konci listopadu a jeho prestiž je srovnatelná tak s tím Brnem.....kdyby takhle šlo do háje Švýcarsko, Německo, Británie nebo i třeba Skandinávie, mrzelo by mně to, takhle se tím jenom bavím a jsem rád, že přes všechny výhrady žiju tam, kde žiju a že jezdím tam, kam jezdit můžua hlavně chci a spolupracuji s těmi, se kterými spolupracovat chci. A hlavně že nemusím opakovat idiotská klišé a zkratky, jako třeba že itlaský design je nejlepší na světě (když už nic takového ve skutečnosti neexistuje..).
11. 1. 2012 16:49
Re: ROFL
Wolff tady většinou předvádí zcela nekritické a dost často hysterické texty. Jeho statě jsou ovšem vedeny fandovstvím, ikdyž nekritickým. Prostě nadšením pro něco. A to je mi pořád 100x milejší, než negativismus blbečka jako jsi ty, který se raduje z něčího neúspěchu a většinu svých textů na auto.cz věnuje pod články s vysmívaným Fiatem. :no:
11. 1. 2012 20:48
Re: ROFL
navíc ten vysmívaný Fiat je v zisku a mimo Evropu se mu výborně daří ;-) Holt každý na internet chodíme z jiného důvodu.... Někdo se jde pobavit a třeba podpořit svoji oblíbenou značku, někdo se jde vyflusat.... ;-)
12. 1. 2012 17:43
Re: ROFL
Blahopřeji, právě tady předvádíš tu svoji objektivitu.....

Ty máš jenom tu smůlu, že se z neúspěchu VW nemůžeš radovat, tak si aspoň plivneš směrem vzhůru a nakonec se ti ten vlastní chrchel rozplácne zpátky na vlastním ksichtu, co?
12. 1. 2012 17:50
Re: ROFL
Ano, je v obrovském zisku a mimo Evropu se mu daří úžasně. Třeba v USA prodal za loňský rok tolik úžasných pětistovek (Američané z nich byli paf), kolik vyrobí VW v Chattanooze US Passatů za tři týdny...a co vyrobí, hlavně prodá.

V Evropě se FIATu taky daří čím dál tím líp, v Číně a Indii jakbysmet, tam je ta značka opravdu "vidět" no a pak je tady ta slavná Brazílie. Tam to VW nandává - 23,1% trhu proti 21,3% od VW. Zisk generuje pouze Chrysler v USA, FIAT v Evropě ani náhodou, ale jásej, jásej....pravda je stejně někde jinde.

Jak vy jste zábavní, hoši, to je neuvěřitelné, nikdy, ale opravdi nikdy nezklamete. Děkuji, pokračujte...

:yes:
12. 1. 2012 17:34
Re: ROFL
Jasně a jeho příspěvky u škodovky, VW apod. jsou co? A obecně německých aut? Líbí se mi, když tupý hovada jako seš ty chtějí druhé poučovat a přitom plácají nesmysly, které dokazují, jak to s tou jejich objektivitou je. Jenom zakomplexovanému idiotovi tvé úrovnw stojí za to reagovat na něco, co je pravda podobným způsobem, ale budiž - i idioti jako seš ta, wolff a pod. jsou dobří a užiteční, aspoň člověk o to víc ocení ty, kteří něco znají, umí o tom napsat a umí adekvátně reagovat.
Avatar - Hammunasakra
11. 1. 2012 21:22
Re: ROFL
Každý jsme nějaký - já naopak DOUFÁM a VĚŘÍM že si (čas od času) další a další ITALSKÉ auto znovu koupím! :yes: :-)
Avatar - DRBNUTY
12. 1. 2012 02:23
Re: ROFL
takhle se tím jenom bavím a jsem rád, že přes všechny výhrady žiju tam, kde žiju a že jezdím tam, kam jezdit můžua hlavně chci a spolupracuji s těmi, se kterými spolupracovat chci a lezu do zadku jen tomu komu můžu a hlavně chci...jossalito brouku pozdravuju tě >:D
To máš pravdu, já už si tedy nikdy žádný italský auto nekoupím, protože chybu může udělat každej, jenom blbec ji udělá znova nebo i víckrát...a pozdravuju vsechny blbce co maji plnou garaz italskych krapu Ferrari a jsou tak blby, ze si je kupujou znova a znova
>:-[]
12. 1. 2012 17:36
Re: ROFL
Co se dá čekat za názor od individua s nickem DRBNUTY a fotkou nejznámějšího slovenského nácka současnosti....no, ani jsme tvůj výlev nečetl, takže nevím, na co vlastně reaguješ, ale to jen tak pro pořádek. Když člověk vidí smetí, sahne po koštěti....
11. 1. 2012 15:22
Identita
Tak on kdyby FIat dělal opravdu svá autentická auta, tak bylo opravdu lépe.To je nutno podotknout.Každá automobilka má své příznivce a FIAT je ztratil.Takové Bravo v kombíku, by bylo určitě hezké a mohl bych pokračovat.To dvojení identity, není z tohoto pohledu ideální, co si budem povídat.Bohužel asi pro FIAT není jiné cesty.
Rozbalit vlákno
0
11. 1. 2012 15:25
Přelepování znáčků
Probíhá tu opět úsměvná debata o přelepování znáčků, tak já vkládám jeden krásný případ, kdy na stejné auto lepí svůj znáček Lancia i VW.

[odkaz]

[odkaz]
Rozbalit vlákno
5
11. 1. 2012 16:26
Re: Přelepování znáčků
Jestli ti ta auta připadají stejná, tak jsi úsměvný tak maximálně ty. On se totiž ten Freemont od toho origoše skutečně liší jen tím odznáčkem, úžasné nové Lancie od Chryslerů taky a jako důkaz je možné připomenout, jak byl upraven frontgrill Lancie, aby byl stejný jako u Chrysleru, aby se skutečně dal přelepit jenom ten znáček.....a sice to asi nechápeš, ale mezi společně vyvíjeným vozem (i FIAT tohle dřív dělal - třeba s Opelem nebo PSA), který se liší částí designu, interierem a třeba i motory a tím, co předvádí FIAT s Freemontem a Lanciemi je poněkud rozdíl.
11. 1. 2012 16:32
Re: Přelepování znáčků
Ne, stejná mi opravdu nepřipadají. Je mezi nimi rozdíl asi jako mezi Sharanem a Alhambrou. >:D

A o žádném společném vývoji tu rozhodně nemůže být řeč. VW prostě vzal Voyager, vyretušoval na něj VW markanty a je z něj Routan. A nejkomičtější na tom v kontextu zdejších diskuzí a výblitků troubů jako jsi ty je to, že VW a Lancia prodávají prakticky identické auto.
Avatar - Ronault.
12. 1. 2012 01:19
Re: Přelepování znáčků
:yes: ;-)
Avatar - Barrichello
12. 1. 2012 09:19
Re: Přelepování znáčků
VW nic nevzal, pro VW ten routan vyrábí Chrysler, výroba probíhá v Chrysleří továrně Windsor spolu s Town country, Grand Caravanem a tend i lančkou Vojádžr >:D

Auto je to smaý, jen má jiný plechy a plasty předku
12. 1. 2012 17:40
Re: Přelepování znáčků
Ale ty prostě nechápeš, že v případě Lancie je to v pořádku a je to ukázka italského espritu a tvůrčích schopností, zatímco u VW je to sprostá krádež....sice je mi jasné, že VW nemáš v lásce, ale fakt, že se jedná primárně o Chrysler je stejně jasné, jako v případě větších SUV od PSA, taky je to Mitsu.....navíc Routan ej stejně hnusnej jako Lancie, origoš je prostě origoš. A u toho PSA to platí taky.....
11. 1. 2012 15:47
Šéf Fiatu to popřel
Viz zde: [odkaz]
Rozbalit vlákno
1
Avatar - del42sa
13. 1. 2012 10:54
Re: Šéf Fiatu to popřel
tohle je normální postup, i kdyby spolu jednali, tak před nějakým rozhodnutím to nikdo z nich nebude komentovat. ;-)

Co bych viděl reálně je opětovné rozšíření dlouhodobé spolupráce s Fiatem, která mezi PSA a Italy vždycky byla. Společnou alianci si ale nějak nedovedu představit a celkem bych pochopil, že se do toho PSA nehrne. Na druhou stranu, co by PSA mohlo nejvíce zajímat je jejich vstup na americký trh, který plánují už od roku 2000, zatím k němu nedošlo, protože to představuje obrovské investice.

Naopak PSA má velmi silné postavení na čínském trhu především díky Citroenu ( i uspěšný Peugeot 206 se tam prodával jako Citroen :-) ), který tam působí už léta letoucí a má velmi dobré vztahy s některými místními výrobci automobilů, se kterými spolupracuje. :-)