Chrysler Hurricane: Nový atmosférický dvoulitr pro rok 2016
Současný dvoulitrový benzinový motor Chrysleru není úplně nejnovější záležitost, jedná se o výsledek projektu automobilek Chrysler, Mercedes-Benz a Mitsubishi z počátku tisíciletí a jako takový si už pomalu zaslouží omlazení. A na něm se také pracuje.
Z původního motoru GEMA, jenž nyní pracuje v kompaktním sedanu Dodge Dart, zůstane do budoucna hliníkový blok, připravuje se ale úplně nová hlava. Ta je podle uniklých interních materiálů značky inženýrskou výzvou, která využívá spoustu nových technologií k dosažení vynikající ekonomiky provozu. Hotovo by mělo být v roce 2016 a vzhledem ke vztahu Chrysleru a jeho vlastníka Fiatu je víceméně jisté, že půjde o elektrohydraulické ovládání ventilů MultiAir 2.
Ostatně stejným přerodem prošel i čtyřválec 2,4 l, odvozený právě od dvoulitru, jenž díky tomu též nese mnohoslibné označení Tigershark a využívá ho například aktuální Jeep Cherokee. Jak moc je to při jeho 137 kW střízlivé pojmenování, ponechám na vašem posouzení. Inovovaný dvoulitr nabídne určitě větší výkon, než stávajících (velmi slušných) 119 kW. Ale jestli je na místě pojmenování Hurricane, o tom lze u atmosférického motoru s úspěchem pochybovat. Na druhou stranu nelze vyloučit, že se pracuje i na přeplňovaných variantách obou čtyřválců a pak už by to asi byla jiná písnička.
Moudřejší budeme až v roce 2016, kdy Chrysler plánuje představení nového motoru, není ovšem vyloučeno, že se nějaké kusé informace objeví v předstihu. Proto můžeme jen spekulovat o tom, zda Hurricane, potažmo Tigershark uvidíme i pod kapotami vozů evropských značek koncernu Fiat. Tam dnes hraje prim menší přeplňovaný motor 1.4 MultiAir o výkon 103 nebo 125 kW.