Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chrysler Hurricane: Nový atmosférický dvoulitr pro rok 2016

Michal Fokt
Diskuze (25)
Chrysler bude mít za necelé tři roky připraven nový dvoulitrový benzinový motor se sebevědomým označením Hurricane. Bude to pojmenování namístě nebo něco ve stylu Rapidu u Škody?

Současný dvoulitrový benzinový motor Chrysleru není úplně nejnovější záležitost, jedná se o výsledek projektu automobilek Chrysler, Mercedes-Benz a Mitsubishi z počátku tisíciletí a jako takový si už pomalu zaslouží omlazení. A na něm se také pracuje.

Z původního motoru GEMA, jenž nyní pracuje v kompaktním sedanu Dodge Dart, zůstane do budoucna hliníkový blok, připravuje se ale úplně nová hlava. Ta je podle uniklých interních materiálů značky inženýrskou výzvou, která využívá spoustu nových technologií k dosažení vynikající ekonomiky provozu. Hotovo by mělo být v roce 2016 a vzhledem ke vztahu Chrysleru a jeho vlastníka Fiatu je víceméně jisté, že půjde o elektrohydraulické ovládání ventilů MultiAir 2.

Ostatně stejným přerodem prošel i čtyřválec 2,4 l, odvozený právě od dvoulitru, jenž díky tomu též nese mnohoslibné označení Tigershark a využívá ho například aktuální Jeep Cherokee. Jak moc je to při jeho 137 kW střízlivé pojmenování, ponechám na vašem posouzení. Inovovaný dvoulitr nabídne určitě větší výkon, než stávajících (velmi slušných) 119 kW. Ale jestli je na místě pojmenování Hurricane, o tom lze u atmosférického motoru s úspěchem pochybovat. Na druhou stranu nelze vyloučit, že se pracuje i na přeplňovaných variantách obou čtyřválců a pak už by to asi byla jiná písnička.

Moudřejší budeme až v roce 2016, kdy Chrysler plánuje představení nového motoru, není ovšem vyloučeno, že se nějaké kusé informace objeví v předstihu. Proto můžeme jen spekulovat o tom, zda Hurricane, potažmo Tigershark uvidíme i pod kapotami vozů evropských značek koncernu Fiat. Tam dnes hraje prim menší přeplňovaný motor 1.4 MultiAir o výkon 103 nebo 125 kW.

Michal Fokt
Diskuze (25)
Avatar - shamal
28. 9. 2013 08:44
Ch jo a znovu ch jo...
Ono by úplně stačilo trošku zapátrat v historii a ne jen obšlehnout zahraniční článek a k němu přidat své (pitomé) myšlenky! Hurrycane je tradiční jméno čtyřválce! Tohle jméno nesl motor v Jeepu Wyllis. Takže je to návrat ke jménu z historie. Pozastavovat se nad tím, či dokonce pohoršovat je podobně pitomé jako se podivovat nad jménem třeba Superb u Škodovky.
27. 9. 2013 15:44
Re: MEDIALNI MASAZ ZACALA
Slyšel jsi někdy diesel se start-stop systémem na křižovatce? Mě stačí, když to v zimě lidem pravidelně chcípá (při rozjezdu). To je rachot. Ani si nechci představit, jaké by to bylo, kdyby všichni měli start-stop. Běžící motor na vzdálenost moc nevnímám, ale start dieselu nepřeslechnu. Stačí jedno auto v koloně a s každým jeho pohnutím mě otravuje. Naštěstí moc nepostávám na ulicích, ale dodnes si živě pamatuji jednu červenou Giuliettu s dieselem poskakující u Pavláku. Nádhera.
27. 9. 2013 13:56
Re: MEDIALNI MASAZ ZACALA
Pájo ať je Fiat jakýkoliv, co se motorů týče, vychází jim, na co šáhnou.... :yes:
Multiairy, JTDčka a snad i ten VM diesel.... Ať se dívám jak se dívám, jediné pochybnosti vidím u Twin-airu....
Kdyby Fiat dělal všechno tak dobře jak agregáty, byl by teď někde úplně jinde....
27. 9. 2013 12:55
Re: MEDIALNI MASAZ ZACALA
Za to zvuk moderních Audin a VW je fakt luxus. Ale jen zevnitř, za 150kg bitumenu, kdo stoji zvenku, tak mu uši krvácí jak na sjezdu starých Zetorů. Do těch dieselů by měly nacpat do všech start/stop systém, protože na volnoběh stojící diesel je teror. Anebo raději stop/stop systém, aby sme měli zdravější nejen uši, ale i plíce ;-)
Avatar - Barrichello
27. 9. 2013 11:27
Re: MEDIALNI MASAZ ZACALA
Jo, jaký třeba?
Kdo měl 2,5 TD V Jeepu cheroke ujel 100-140 tis než prdly halvy, kdo měl R6 4,0 jezdí dodnes s 300 tis km na tacháči...

Atd.

To samý Voyagery s 3,3 a 3,8 V6 a i ty 3,0 V6 Mitsubishi byly etalon spolehlivosti proti VM Motori