Chrysler Pacifica - vytvořil chrysler opět novou třídu?

Chrysler Pacifica - vytvořil chrysler opět novou třídu?

 
 

Automobilka Chrysler se v minulosti několikrát zapsala do automobilové historie uvedením nového modelu, který stanovil měřítka pro zcela novou třídu automobilů. V roce 1983 to byl model Voyager, jehož obchodní úspěch inspiroval další automobilky k výrobě minivanů a navždy změnil definici rodinného cestování.

Typ Concorde byl v roce 1992 prvním vozidlem, u kterého byl uplatněn cab-forward design karoserie. Tento designérský koncept umožnil výrazné zvětšení prostoru pro posádku, při zachování vnějších rozměrů automobilu. Před časem jsme mohli žasnout nad sériovým provedením typu PT Cruiser, který je stále obtížné zařadit do existujících kategorií automobilů. PT Cruiser má cosi z velkého kombi, vanu, sportovně užitkového automobilu a retro-designu, ale celek je nezaměnitelným originálem.

V tomto trendu inovativního designu pokračuje Chrysler i v roce 2002. Na autosalonu v Detroitu představila tato americká automobilka koncept Pacifica, který však bude ve Spojených státech možno koupit již na jaře roku 2003.

Šesti místná karoserie konceptu vznikla sloučením prvků designu sportovně užitkových vozidel, vanů a luxusních kombi.

Již velká přední maska odpovídá charakteru robustního a bezpečného automobilu. Velké množství chromovaných částí na náraznících a masce podtrhuje exkluzivní vzhled a současně připomíná severoamerický původ automobilu.

Profil nového Chrysleru s výrazným prolisem, začínajícím u předního nárazníků a pokračujícím až k zadním svítilnám zdůrazňuje klínovitý tvar vozu a společně s tmavým plastovým pásem u podlahy automobilu opticky odlehčuje velké rozměry studie. Tmavý pás lemující sloupky čelního skla a linii střechy je opticky zakončen aerodynamickým spoilerem a tmavými zadními skly. Automobil působí přes své mohutné rozměry sportovním dojmem. Velká 19 palcová kola z leštěného hliníku jsou osazena pneumatikami Michelin 255/50 R19. Na zadní stěně bylo použito, podobně jako na masce, inovované chromované logo automobilky.

Cílem konstruktérů interiéru bylo poskytnout pasažérům v první a druhé řadě sedadel prvotřídní cestovní komfort, ale také variabilitu zavazadlového prostoru v případě potřeby. Ten by měl být zajištěn, nejen samostatnými, všestranně seřiditelnými koženými sedadly ve dvou prvních řadách, ale také bohatou standardní výbavou automobilu. K té patří klimatizace se dvěmi teplotními zónami, satelitní rádio, systém pamětí pro nastavení zrcátek, radia, sedadla a pedálů pro každého z řidičů, do střechy zabudovaná obrazovka DVD přehrávače pro cestující na zadních sedadlech apod. Obrazovka navigačního systému je neobvykle umístěna před řidičem na přístrojovém panelu, pod rychloměrem, a tak řidič není rozptylován pohledem na střední konzoli. Celý komplet přístrojů pod volantem tohoto vozu však velmi připomíná svým designem př. desku mercedesu C, což není pro designéry chrysleru zrovna dobrá vizitka. Dalšími zajímavými bezpečnostními prvky jsou boční hlavové airbagy pro všechny 3 řady sedadel nebo systém sledující tlak v pneumatikách. Přístrojový panel, stejně tak jako celý interiér je proveden v hodnotně působící kombinaci plastů a imitace dřeva. Jemné průniky oblých ploch, ostrých hran a linek prostupují nejen přístrojovou deskou, ale i bočním čalouněním interiéru.

Pacifica má být unikátním automobilem, kterým se koncern DaimlerChrysler snaží naplnit očekávání amerických zákazníků. Ti od automobilu požadují robustnost a bezpečnost SUV, prostornost vanu a současně snadnou ovladatelnost osobního automobilu. Pacifica si jistě nedělá velké ambice na jízdu v náročném terénu, ale výborně se uplatní při dlouhých cestách na amerických dálnicích, kde vyniknou výhody velkého automobilu a cestování tak splní požadavky na prvotřídní jízdní komfort.

Ve srovnání s vanem nebo SUV dostala Pacifica nezávislé zavěšení všech kol a nižší těžiště zajišťující výrazně lepší jízdní vlastnosti, naopak pohon jedné, či volitelně obou náprav, byl zachován. Konstrukce přední nápravy je klasický McPherson, vzadu je použita moderní náprava multi-link pocházející z koncernu DaimlerChrysler.

Přestože Pacifica bude vyráběn ve stejném závodě společně s minivany Chrysler, nevyužívá žádnou platformu minivanů, ale pouze některé koncernové komponenty, jako například osvědčenou benzinovou pohonnou jednotku 3,5 l V6 o výkonu 184 kW (250 k).



Tesco zřejmě dostane pokutu v řádu několika miliard Tesco zřejmě dostane pokutu v řádu několika miliard

Největší britská maloobchodní společnost Tesco by v brzké…

Potvrzeno. Starostové jdou do voleb v koalici s lidovci Potvrzeno. Starostové jdou do voleb v koalici s lidovci

Hnutí Starostové a nezávislí (STAN) chce jít do…

Glosa Martina Čabana: Starostové jako žádaná, ale nejistá nevěsta Glosa Martina Čabana: Starostové jako žádaná, ale nejistá nevěsta

V kraválu, který kolem sebe udělají ANO a ČSSD, se budou…

Řecko prodává další obří přístav. Zájem mají Němci, Filipínci a Arabové Řecko prodává další obří přístav. Zájem mají Němci, Filipínci a Arabové

Řecko obdrželo tři závazné nabídky na většinový podíl v…

 
 

Tapety








Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta

Koncept vozu bude mít svoji premiéru na autosalonu v…

 




Neúspěšné modely: Chrysler Pacifica (2003-2007) Neúspěšné modely: Chrysler Pacifica (2003-2007)

Crossover Pacifica bol zaujímavý. Ale nakoniec nie dosť.

Chrysler Pacifica skončí bez nástupce Chrysler Pacifica skončí bez nástupce

Prodeje jednoho z nejznámějších amerických crossoverů…

 



 
Ares 500 od Pogea Racing je pěkně divoká pětistovka s výkonem 404 koní

Ares 500 od Pogea Racing je pěkně divoká pětistovka s výkonem 404 koní

Dnes 17:20

Firma Pogea Racing má na svém kontě již pěknou řádku kreací na základech malého ostrého Itala a nyní přidává další.




Blesk.cz

Unie slaví 60 let. Lídři 27 zemí, včetně Sobotky, chtějí její pokračování

Unie slaví 60 let. Lídři 27 zemí, včetně Sobotky,…

Odhodlání pokračovat v Evropě společně i po odchodu Velké Británie dnes v Římě potvrdili vrcholní představitelé…

Tělo kardinála Vlka bylo uloženo do hrobky. Loučit se přišly davy lidí i cizinci

Tělo kardinála Vlka bylo uloženo do hrobky. Loučit…

Sobotní dopoledne bylo zasvěcené poslednímu rozloučení s kardinálem Miloslavem Vlkem, jenž skonal před týdnem na…

 

iSport.cz

Samková to dokázala! Česká hvězda slaví zisk křišťálového glóbu

Samková to dokázala! Česká hvězda slaví zisk…

 Olympijská vítězka Eva Samková poprvé v kariéře triumfovala v celkovém pořadí Světového poháru ve…

Další zářez kouče Růžičky: Mám tady chlapy, kteří vydrží hodně

Další zářez kouče Růžičky: Mám tady chlapy, kteří…

Viděl tu svoji partu vousatých, šťastných a vyšťavených Pirátů a musel před ní smeknout: „Jsem na kluky pyšný.…

 

Reflex.cz

Trump utrpěl brutální debakl v boji u zrušení Obamacare

Trump utrpěl brutální debakl v boji u zrušení Obamacare

Tábor republikánů v americkém Kongresu se dnes vzpamatovává z šoku po páteční prohře ve Sněmovně reprezentantů,…

V New Yorku se prodává úžasný byt legendární herečky Grety Garbo. S původním vybavením a za 150 milionů

V New Yorku se prodává úžasný byt legendární herečky…

Nádherný byt Grety Garbo (1905 – 1990), jedné z nejslavnějších hereček všech dob, se v New Yorku vůbec poprvé…