Chrysler Pacifica - vytvořil chrysler opět novou třídu?

Chrysler Pacifica - vytvořil chrysler opět novou třídu?

 
 

Automobilka Chrysler se v minulosti několikrát zapsala do automobilové historie uvedením nového modelu, který stanovil měřítka pro zcela novou třídu automobilů. V roce 1983 to byl model Voyager, jehož obchodní úspěch inspiroval další automobilky k výrobě minivanů a navždy změnil definici rodinného cestování.

Typ Concorde byl v roce 1992 prvním vozidlem, u kterého byl uplatněn cab-forward design karoserie. Tento designérský koncept umožnil výrazné zvětšení prostoru pro posádku, při zachování vnějších rozměrů automobilu. Před časem jsme mohli žasnout nad sériovým provedením typu PT Cruiser, který je stále obtížné zařadit do existujících kategorií automobilů. PT Cruiser má cosi z velkého kombi, vanu, sportovně užitkového automobilu a retro-designu, ale celek je nezaměnitelným originálem.

V tomto trendu inovativního designu pokračuje Chrysler i v roce 2002. Na autosalonu v Detroitu představila tato americká automobilka koncept Pacifica, který však bude ve Spojených státech možno koupit již na jaře roku 2003.

Šesti místná karoserie konceptu vznikla sloučením prvků designu sportovně užitkových vozidel, vanů a luxusních kombi.

Již velká přední maska odpovídá charakteru robustního a bezpečného automobilu. Velké množství chromovaných částí na náraznících a masce podtrhuje exkluzivní vzhled a současně připomíná severoamerický původ automobilu.

Profil nového Chrysleru s výrazným prolisem, začínajícím u předního nárazníků a pokračujícím až k zadním svítilnám zdůrazňuje klínovitý tvar vozu a společně s tmavým plastovým pásem u podlahy automobilu opticky odlehčuje velké rozměry studie. Tmavý pás lemující sloupky čelního skla a linii střechy je opticky zakončen aerodynamickým spoilerem a tmavými zadními skly. Automobil působí přes své mohutné rozměry sportovním dojmem. Velká 19 palcová kola z leštěného hliníku jsou osazena pneumatikami Michelin 255/50 R19. Na zadní stěně bylo použito, podobně jako na masce, inovované chromované logo automobilky.

Cílem konstruktérů interiéru bylo poskytnout pasažérům v první a druhé řadě sedadel prvotřídní cestovní komfort, ale také variabilitu zavazadlového prostoru v případě potřeby. Ten by měl být zajištěn, nejen samostatnými, všestranně seřiditelnými koženými sedadly ve dvou prvních řadách, ale také bohatou standardní výbavou automobilu. K té patří klimatizace se dvěmi teplotními zónami, satelitní rádio, systém pamětí pro nastavení zrcátek, radia, sedadla a pedálů pro každého z řidičů, do střechy zabudovaná obrazovka DVD přehrávače pro cestující na zadních sedadlech apod. Obrazovka navigačního systému je neobvykle umístěna před řidičem na přístrojovém panelu, pod rychloměrem, a tak řidič není rozptylován pohledem na střední konzoli. Celý komplet přístrojů pod volantem tohoto vozu však velmi připomíná svým designem př. desku mercedesu C, což není pro designéry chrysleru zrovna dobrá vizitka. Dalšími zajímavými bezpečnostními prvky jsou boční hlavové airbagy pro všechny 3 řady sedadel nebo systém sledující tlak v pneumatikách. Přístrojový panel, stejně tak jako celý interiér je proveden v hodnotně působící kombinaci plastů a imitace dřeva. Jemné průniky oblých ploch, ostrých hran a linek prostupují nejen přístrojovou deskou, ale i bočním čalouněním interiéru.

Pacifica má být unikátním automobilem, kterým se koncern DaimlerChrysler snaží naplnit očekávání amerických zákazníků. Ti od automobilu požadují robustnost a bezpečnost SUV, prostornost vanu a současně snadnou ovladatelnost osobního automobilu. Pacifica si jistě nedělá velké ambice na jízdu v náročném terénu, ale výborně se uplatní při dlouhých cestách na amerických dálnicích, kde vyniknou výhody velkého automobilu a cestování tak splní požadavky na prvotřídní jízdní komfort.

Ve srovnání s vanem nebo SUV dostala Pacifica nezávislé zavěšení všech kol a nižší těžiště zajišťující výrazně lepší jízdní vlastnosti, naopak pohon jedné, či volitelně obou náprav, byl zachován. Konstrukce přední nápravy je klasický McPherson, vzadu je použita moderní náprava multi-link pocházející z koncernu DaimlerChrysler.

Přestože Pacifica bude vyráběn ve stejném závodě společně s minivany Chrysler, nevyužívá žádnou platformu minivanů, ale pouze některé koncernové komponenty, jako například osvědčenou benzinovou pohonnou jednotku 3,5 l V6 o výkonu 184 kW (250 k).



Hušák vyvázl, Česká unie sportu stáhla žalobu. Požadovala miliardu Hušák vyvázl, Česká unie sportu stáhla žalobu. Požadovala miliardu

Česká unie sportu stáhla žalobu na bývalého ředitele…

Komentář Dušana Šrámka: Stát objedná, advokát zaplatí Komentář Dušana Šrámka: Stát objedná, advokát zaplatí

Politici mají i pro otrlé jedince vždy připravené nějaké…

Gillar: DPP by neměl ve společném podniku s Pentou zastupovat politik Gillar: DPP by neměl ve společném podniku s Pentou zastupovat politik

Čtyřicet miliard korun. Na tolik má vyjít stavba prvního…

Rozdělování peněz na péči vrcholí. Záchranky nepokryjí ani růst platů Rozdělování peněz na péči vrcholí. Záchranky nepokryjí ani růst platů

Většině zdravotnických zařízení porostou příští rok…

 
 

Tapety








Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Němci ujeli s Fabií 106.000 km. Pak ji v Česku nechali rozebrat do šroubku Němci ujeli s Fabií 106.000 km. Pak ji v Česku nechali rozebrat do šroubku

Zelená Škoda Fabia Combi prošla dlouhodobým testem Auto…

Chcete levně natankovat? Jeďte do Polska. Ceny paliv v ČR jsou rekordně vysoké Chcete levně natankovat? Jeďte do Polska. Ceny paliv v ČR jsou rekordně vysoké

Za poslední dva měsíce vzrostla cena paliv zhruba o dvě…

 



Neúspěšné modely: Chrysler Pacifica (2003-2007) Neúspěšné modely: Chrysler Pacifica (2003-2007)

Crossover Pacifica bol zaujímavý. Ale nakoniec nie dosť.

Chrysler Pacifica skončí bez nástupce Chrysler Pacifica skončí bez nástupce

Prodeje jednoho z nejznámějších amerických crossoverů…

 



 
Za co všechno vám seberou řidičák. Přestupky, o nichž nevíte!

Za co všechno vám seberou řidičák. Přestupky, o nichž nevíte!

Dnes 08:00

Existuje hned několik cest, jak se stát z motoristy povinně chodcem. Vůbec přitom nemusíte nasbírat dvanáct trestných bodů. Ve všech případech se připravte na úřední peripetii a další náklady, když budete chtít zase řídit.




Blesk.cz

Harryho bývalka Cressida Bonas v koncích! Nevěděla, co si počít

Harryho bývalka Cressida Bonas v koncích! Nevěděla,…

Bývalá přítelkyně prince Harryho (33) Cressida Bonas (29) prozradila britskému deníku informace z královské…

Mluvit o něm není bezpečné! Z koho má pašeračka Tereza strach?

Mluvit o něm není bezpečné! Z koho má pašeračka…

Velmi otevřená zpověď, která má ale i nadále svá tajemná místa! Tereza H. (22), která je v Pákistánu obviněná z…

 

iSport.cz

Senzační James dal 46 bodů, řežbu Clevelandu s Bostonem rozhodne 7. zápas

Senzační James dal 46 bodů, řežbu Clevelandu s…

O vítězi Východní konference NBA mezi basketbalisty Clevelandu a Bostonu rozhodne až sedmý zápas. Ten šestý…

Co spojuje Limberského a Koláře? Nejen tituly s Plzní a svérázné povahy

Co spojuje Limberského a Koláře? Nejen tituly s…

Kdyby si na krk pověsili všechny medaile, pod tíhou zlata by se prohnuli v pase. David Limberský a Daniel Kolář.…

 

Reflex.cz

Cyril Höschl: Pomůže konopí na bipolární poruchu?

Cyril Höschl: Pomůže konopí na bipolární poruchu?

Projevy stáří jsou často bolestné, ponižující, a hlavně deprimující. Jak léčit třes rukou při maniodepresívním…

Hinduistický svátek Thaipusam aneb S háky v zádech za bohy

Hinduistický svátek Thaipusam aneb S háky v zádech za bohy

Fyzické utrpení považují hinduisté za jeden z nejčistších darů, jaké může člověk božstvu obětovat. A tak se…