reklama


Chrysler Pacifica - vytvořil chrysler opět novou třídu?

Chrysler Pacifica - vytvořil chrysler opět novou třídu?

 
 

Automobilka Chrysler se v minulosti několikrát zapsala do automobilové historie uvedením nového modelu, který stanovil měřítka pro zcela novou třídu automobilů. V roce 1983 to byl model Voyager, jehož obchodní úspěch inspiroval další automobilky k výrobě minivanů a navždy změnil definici rodinného cestování.

Typ Concorde byl v roce 1992 prvním vozidlem, u kterého byl uplatněn cab-forward design karoserie. Tento designérský koncept umožnil výrazné zvětšení prostoru pro posádku, při zachování vnějších rozměrů automobilu. Před časem jsme mohli žasnout nad sériovým provedením typu PT Cruiser, který je stále obtížné zařadit do existujících kategorií automobilů. PT Cruiser má cosi z velkého kombi, vanu, sportovně užitkového automobilu a retro-designu, ale celek je nezaměnitelným originálem.

V tomto trendu inovativního designu pokračuje Chrysler i v roce 2002. Na autosalonu v Detroitu představila tato americká automobilka koncept Pacifica, který však bude ve Spojených státech možno koupit již na jaře roku 2003.

Šesti místná karoserie konceptu vznikla sloučením prvků designu sportovně užitkových vozidel, vanů a luxusních kombi.

Již velká přední maska odpovídá charakteru robustního a bezpečného automobilu. Velké množství chromovaných částí na náraznících a masce podtrhuje exkluzivní vzhled a současně připomíná severoamerický původ automobilu.

Profil nového Chrysleru s výrazným prolisem, začínajícím u předního nárazníků a pokračujícím až k zadním svítilnám zdůrazňuje klínovitý tvar vozu a společně s tmavým plastovým pásem u podlahy automobilu opticky odlehčuje velké rozměry studie. Tmavý pás lemující sloupky čelního skla a linii střechy je opticky zakončen aerodynamickým spoilerem a tmavými zadními skly. Automobil působí přes své mohutné rozměry sportovním dojmem. Velká 19 palcová kola z leštěného hliníku jsou osazena pneumatikami Michelin 255/50 R19. Na zadní stěně bylo použito, podobně jako na masce, inovované chromované logo automobilky.

Cílem konstruktérů interiéru bylo poskytnout pasažérům v první a druhé řadě sedadel prvotřídní cestovní komfort, ale také variabilitu zavazadlového prostoru v případě potřeby. Ten by měl být zajištěn, nejen samostatnými, všestranně seřiditelnými koženými sedadly ve dvou prvních řadách, ale také bohatou standardní výbavou automobilu. K té patří klimatizace se dvěmi teplotními zónami, satelitní rádio, systém pamětí pro nastavení zrcátek, radia, sedadla a pedálů pro každého z řidičů, do střechy zabudovaná obrazovka DVD přehrávače pro cestující na zadních sedadlech apod. Obrazovka navigačního systému je neobvykle umístěna před řidičem na přístrojovém panelu, pod rychloměrem, a tak řidič není rozptylován pohledem na střední konzoli. Celý komplet přístrojů pod volantem tohoto vozu však velmi připomíná svým designem př. desku mercedesu C, což není pro designéry chrysleru zrovna dobrá vizitka. Dalšími zajímavými bezpečnostními prvky jsou boční hlavové airbagy pro všechny 3 řady sedadel nebo systém sledující tlak v pneumatikách. Přístrojový panel, stejně tak jako celý interiér je proveden v hodnotně působící kombinaci plastů a imitace dřeva. Jemné průniky oblých ploch, ostrých hran a linek prostupují nejen přístrojovou deskou, ale i bočním čalouněním interiéru.

Pacifica má být unikátním automobilem, kterým se koncern DaimlerChrysler snaží naplnit očekávání amerických zákazníků. Ti od automobilu požadují robustnost a bezpečnost SUV, prostornost vanu a současně snadnou ovladatelnost osobního automobilu. Pacifica si jistě nedělá velké ambice na jízdu v náročném terénu, ale výborně se uplatní při dlouhých cestách na amerických dálnicích, kde vyniknou výhody velkého automobilu a cestování tak splní požadavky na prvotřídní jízdní komfort.

Ve srovnání s vanem nebo SUV dostala Pacifica nezávislé zavěšení všech kol a nižší těžiště zajišťující výrazně lepší jízdní vlastnosti, naopak pohon jedné, či volitelně obou náprav, byl zachován. Konstrukce přední nápravy je klasický McPherson, vzadu je použita moderní náprava multi-link pocházející z koncernu DaimlerChrysler.

Přestože Pacifica bude vyráběn ve stejném závodě společně s minivany Chrysler, nevyužívá žádnou platformu minivanů, ale pouze některé koncernové komponenty, jako například osvědčenou benzinovou pohonnou jednotku 3,5 l V6 o výkonu 184 kW (250 k).



Komentář Bohumila Pečinky: Kde vzal Babiš peníze? Komentář Bohumila Pečinky: Kde vzal Babiš peníze?

Ta aféra skutečně má parametry stát se předvolebním…

Grandi Stazioni na pronájmu nádraží vydělala 65 milionů Grandi Stazioni na pronájmu nádraží vydělala 65 milionů

Bývalý nájemce pražského hlavního nádraží, italská…

Fincentrum nás poškozovalo, tvrdí Česká spořitelna. Firma o ničem neví Fincentrum nás poškozovalo, tvrdí Česká spořitelna. Firma o ničem neví

Česká spořitelna ukončuje spolupráci s poradenskou…

Real, Barcelona, Manchester. Fotbalová superkluby mají třikrát víc peněz než ostatní Real, Barcelona, Manchester. Fotbalová superkluby mají třikrát víc peněz než ostatní

Fotbal v Evropě vydělává nejvíce peněz v historii, kluby…

 
 

Tapety




reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné

Na karoseriích automobilů či v prospektech vídáme…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 




Neúspěšné modely: Chrysler Pacifica (2003-2007) Neúspěšné modely: Chrysler Pacifica (2003-2007)

Crossover Pacifica bol zaujímavý. Ale nakoniec nie dosť.

Chrysler Pacifica skončí bez nástupce Chrysler Pacifica skončí bez nástupce

Prodeje jednoho z nejznámějších amerických crossoverů…

 



 
Nové Subaru XV uvidíme už v Ženevě. Na prvním snímku mu to opravdu sluší!

Nové Subaru XV uvidíme už v Ženevě. Na prvním snímku mu to opravdu sluší!

Dnes 11:53

Nová generace Subaru XV si odbude globální premiéru už na březnovém autosalonu v Ženevě. Podle prvního snímku to bude fešák!




Blesk.cz

Chřipková epidemie v Praze zřejmě končí. Na jaře ale hrozí další

Chřipková epidemie v Praze zřejmě končí. Na jaře ale…

Počet nemocných s chřipkou a akutními respiračními onemocněními se v Praze v minulém týdnu nezměnil a nadále…

Samsung se nemůže vzpamatovat z výbušných baterií Galaxy Note 7. Zabrzdil novinku

Samsung se nemůže vzpamatovat z výbušných baterií…

Za případy vznícení chytrých telefonů Galaxy Note 7 jihokorejské společnosti Samsung Electronics stály problémy…

 

iSport.cz

TOP zajímavosti z NHL: Lundqvist čaroval, vlastní obdivuhodný rekord

TOP zajímavosti z NHL: Lundqvist čaroval, vlastní…

Góly, body, čísla. Zámořská NHL se přímo topí ve statistikách, experti tlačí informace ze všech stran a není…

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

Fotbalisté Barcelony zvítězili v 19. kole španělské ligy v Eibaru 4:0 a dotáhli se k čelu tabulky. Real Madrid…

 

Reflex.cz

Nejdůležitější volby roku budou 24. září v Německu, suverénně vede Merkelová

Nejdůležitější volby roku budou 24. září v Německu,…

Přestože na hlavu kancléřky Angely Merkelové se snáší tvrdá kritika za problémy způsobené migrací i radikalizaci…

Neuvěřitelné pokusy s náklaďáky: Takhle řádili za studené války sovětští inženýři

Neuvěřitelné pokusy s náklaďáky: Takhle řádili za…

Studená válka byla v oblasti vývoje vojenských vozů pro armádu Sovětského svazu časem velkých experimentů.…

 
 
reklama