Chrysler Pacifica - vytvořil chrysler opět novou třídu?

Chrysler Pacifica - vytvořil chrysler opět novou třídu?

 
 

Automobilka Chrysler se v minulosti několikrát zapsala do automobilové historie uvedením nového modelu, který stanovil měřítka pro zcela novou třídu automobilů. V roce 1983 to byl model Voyager, jehož obchodní úspěch inspiroval další automobilky k výrobě minivanů a navždy změnil definici rodinného cestování.

Typ Concorde byl v roce 1992 prvním vozidlem, u kterého byl uplatněn cab-forward design karoserie. Tento designérský koncept umožnil výrazné zvětšení prostoru pro posádku, při zachování vnějších rozměrů automobilu. Před časem jsme mohli žasnout nad sériovým provedením typu PT Cruiser, který je stále obtížné zařadit do existujících kategorií automobilů. PT Cruiser má cosi z velkého kombi, vanu, sportovně užitkového automobilu a retro-designu, ale celek je nezaměnitelným originálem.

V tomto trendu inovativního designu pokračuje Chrysler i v roce 2002. Na autosalonu v Detroitu představila tato americká automobilka koncept Pacifica, který však bude ve Spojených státech možno koupit již na jaře roku 2003.

Šesti místná karoserie konceptu vznikla sloučením prvků designu sportovně užitkových vozidel, vanů a luxusních kombi.

Již velká přední maska odpovídá charakteru robustního a bezpečného automobilu. Velké množství chromovaných částí na náraznících a masce podtrhuje exkluzivní vzhled a současně připomíná severoamerický původ automobilu.

Profil nového Chrysleru s výrazným prolisem, začínajícím u předního nárazníků a pokračujícím až k zadním svítilnám zdůrazňuje klínovitý tvar vozu a společně s tmavým plastovým pásem u podlahy automobilu opticky odlehčuje velké rozměry studie. Tmavý pás lemující sloupky čelního skla a linii střechy je opticky zakončen aerodynamickým spoilerem a tmavými zadními skly. Automobil působí přes své mohutné rozměry sportovním dojmem. Velká 19 palcová kola z leštěného hliníku jsou osazena pneumatikami Michelin 255/50 R19. Na zadní stěně bylo použito, podobně jako na masce, inovované chromované logo automobilky.

Cílem konstruktérů interiéru bylo poskytnout pasažérům v první a druhé řadě sedadel prvotřídní cestovní komfort, ale také variabilitu zavazadlového prostoru v případě potřeby. Ten by měl být zajištěn, nejen samostatnými, všestranně seřiditelnými koženými sedadly ve dvou prvních řadách, ale také bohatou standardní výbavou automobilu. K té patří klimatizace se dvěmi teplotními zónami, satelitní rádio, systém pamětí pro nastavení zrcátek, radia, sedadla a pedálů pro každého z řidičů, do střechy zabudovaná obrazovka DVD přehrávače pro cestující na zadních sedadlech apod. Obrazovka navigačního systému je neobvykle umístěna před řidičem na přístrojovém panelu, pod rychloměrem, a tak řidič není rozptylován pohledem na střední konzoli. Celý komplet přístrojů pod volantem tohoto vozu však velmi připomíná svým designem př. desku mercedesu C, což není pro designéry chrysleru zrovna dobrá vizitka. Dalšími zajímavými bezpečnostními prvky jsou boční hlavové airbagy pro všechny 3 řady sedadel nebo systém sledující tlak v pneumatikách. Přístrojový panel, stejně tak jako celý interiér je proveden v hodnotně působící kombinaci plastů a imitace dřeva. Jemné průniky oblých ploch, ostrých hran a linek prostupují nejen přístrojovou deskou, ale i bočním čalouněním interiéru.

Pacifica má být unikátním automobilem, kterým se koncern DaimlerChrysler snaží naplnit očekávání amerických zákazníků. Ti od automobilu požadují robustnost a bezpečnost SUV, prostornost vanu a současně snadnou ovladatelnost osobního automobilu. Pacifica si jistě nedělá velké ambice na jízdu v náročném terénu, ale výborně se uplatní při dlouhých cestách na amerických dálnicích, kde vyniknou výhody velkého automobilu a cestování tak splní požadavky na prvotřídní jízdní komfort.

Ve srovnání s vanem nebo SUV dostala Pacifica nezávislé zavěšení všech kol a nižší těžiště zajišťující výrazně lepší jízdní vlastnosti, naopak pohon jedné, či volitelně obou náprav, byl zachován. Konstrukce přední nápravy je klasický McPherson, vzadu je použita moderní náprava multi-link pocházející z koncernu DaimlerChrysler.

Přestože Pacifica bude vyráběn ve stejném závodě společně s minivany Chrysler, nevyužívá žádnou platformu minivanů, ale pouze některé koncernové komponenty, jako například osvědčenou benzinovou pohonnou jednotku 3,5 l V6 o výkonu 184 kW (250 k).



 

Tapety








Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Jeep Compass oficiálně: Známe motory i ceny všech výbav Jeep Compass oficiálně: Známe motory i ceny všech výbav

Nová generace Jeepu Compass se sice ukáže až za dva…

Pátá generace Discovery: Bez rámu, ale s Wi-Fi (+galerie) Pátá generace Discovery: Bez rámu, ale s Wi-Fi (+galerie)

Během dnešního dne začaly internetem kolovat snímky…

 




Neúspěšné modely: Chrysler Pacifica (2003-2007) Neúspěšné modely: Chrysler Pacifica (2003-2007)

Crossover Pacifica bol zaujímavý. Ale nakoniec nie dosť.

Chrysler Pacifica skončí bez nástupce Chrysler Pacifica skončí bez nástupce

Prodeje jednoho z nejznámějších amerických crossoverů…

 



 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

25.9. 2016

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

Dva lvi utekli z výběhu. Zoo v Lipsku musela jednoho z nich zastřelit

Dva lvi utekli z výběhu. Zoo v Lipsku musela jednoho…

Dva lvi utekli ve čtvrtek ze svého výběhu v zoologické zahradě v saském Lipsku. Jednoho z nich se podařilo před…

Torpédování koruny pokračuje. ČNB ji „dusí“ na hladině 27 korun za euro

Torpédování koruny pokračuje. ČNB ji „dusí“ na…

Bankovní rada České národní banky bude pokračovat v režimu devizových intervencí s cílem udržet kurz koruny…

 

iSport.cz

Parťák Ujfaluši i Pražský hrad. Inter si před Spartou užíval volno

Parťák Ujfaluši i Pražský hrad. Inter si před…

Před Pražským hradem bývá středem pozornosti právě slavná památka či krásný výhled na město. Ve čtvrtek…

Jágr se chystá na boření tabulek. TOP 5 milníků, které může překonat

Jágr se chystá na boření tabulek. TOP 5 milníků,…

V lize patřící čím dál víc bleskově se pohybujícím mladíkům je Jaromír Jágr zjevením. Perfektně udržovaným…

 

Reflex.cz

Zapomenuté tajemství Eiffelovy věže: Na jejím vrcholu si majitel postavil luxusní penthouse

Zapomenuté tajemství Eiffelovy věže: Na jejím…

Se stavbou současného symbolu Paříže se začalo v roce 1887 a přesně podle plánů konstruktéra Alexandra Gustava…

Otázky u filmu Anthropoid: Dokážou být Češi ještě neohrožení vlastenci? Dokážou za svobodu umírat?

Otázky u filmu Anthropoid: Dokážou být Češi ještě…

V sále číslo 11 multikina na pražském Andělu se po úterní české premiéře filmu Anthropoid rozhostilo ticho.…