reklama


Chrysler Pacifica - vytvořil chrysler opět novou třídu?

Chrysler Pacifica - vytvořil chrysler opět novou třídu?

 
 

Automobilka Chrysler se v minulosti několikrát zapsala do automobilové historie uvedením nového modelu, který stanovil měřítka pro zcela novou třídu automobilů. V roce 1983 to byl model Voyager, jehož obchodní úspěch inspiroval další automobilky k výrobě minivanů a navždy změnil definici rodinného cestování.

Typ Concorde byl v roce 1992 prvním vozidlem, u kterého byl uplatněn cab-forward design karoserie. Tento designérský koncept umožnil výrazné zvětšení prostoru pro posádku, při zachování vnějších rozměrů automobilu. Před časem jsme mohli žasnout nad sériovým provedením typu PT Cruiser, který je stále obtížné zařadit do existujících kategorií automobilů. PT Cruiser má cosi z velkého kombi, vanu, sportovně užitkového automobilu a retro-designu, ale celek je nezaměnitelným originálem.

V tomto trendu inovativního designu pokračuje Chrysler i v roce 2002. Na autosalonu v Detroitu představila tato americká automobilka koncept Pacifica, který však bude ve Spojených státech možno koupit již na jaře roku 2003.

Šesti místná karoserie konceptu vznikla sloučením prvků designu sportovně užitkových vozidel, vanů a luxusních kombi.

Již velká přední maska odpovídá charakteru robustního a bezpečného automobilu. Velké množství chromovaných částí na náraznících a masce podtrhuje exkluzivní vzhled a současně připomíná severoamerický původ automobilu.

Profil nového Chrysleru s výrazným prolisem, začínajícím u předního nárazníků a pokračujícím až k zadním svítilnám zdůrazňuje klínovitý tvar vozu a společně s tmavým plastovým pásem u podlahy automobilu opticky odlehčuje velké rozměry studie. Tmavý pás lemující sloupky čelního skla a linii střechy je opticky zakončen aerodynamickým spoilerem a tmavými zadními skly. Automobil působí přes své mohutné rozměry sportovním dojmem. Velká 19 palcová kola z leštěného hliníku jsou osazena pneumatikami Michelin 255/50 R19. Na zadní stěně bylo použito, podobně jako na masce, inovované chromované logo automobilky.

Cílem konstruktérů interiéru bylo poskytnout pasažérům v první a druhé řadě sedadel prvotřídní cestovní komfort, ale také variabilitu zavazadlového prostoru v případě potřeby. Ten by měl být zajištěn, nejen samostatnými, všestranně seřiditelnými koženými sedadly ve dvou prvních řadách, ale také bohatou standardní výbavou automobilu. K té patří klimatizace se dvěmi teplotními zónami, satelitní rádio, systém pamětí pro nastavení zrcátek, radia, sedadla a pedálů pro každého z řidičů, do střechy zabudovaná obrazovka DVD přehrávače pro cestující na zadních sedadlech apod. Obrazovka navigačního systému je neobvykle umístěna před řidičem na přístrojovém panelu, pod rychloměrem, a tak řidič není rozptylován pohledem na střední konzoli. Celý komplet přístrojů pod volantem tohoto vozu však velmi připomíná svým designem př. desku mercedesu C, což není pro designéry chrysleru zrovna dobrá vizitka. Dalšími zajímavými bezpečnostními prvky jsou boční hlavové airbagy pro všechny 3 řady sedadel nebo systém sledující tlak v pneumatikách. Přístrojový panel, stejně tak jako celý interiér je proveden v hodnotně působící kombinaci plastů a imitace dřeva. Jemné průniky oblých ploch, ostrých hran a linek prostupují nejen přístrojovou deskou, ale i bočním čalouněním interiéru.

Pacifica má být unikátním automobilem, kterým se koncern DaimlerChrysler snaží naplnit očekávání amerických zákazníků. Ti od automobilu požadují robustnost a bezpečnost SUV, prostornost vanu a současně snadnou ovladatelnost osobního automobilu. Pacifica si jistě nedělá velké ambice na jízdu v náročném terénu, ale výborně se uplatní při dlouhých cestách na amerických dálnicích, kde vyniknou výhody velkého automobilu a cestování tak splní požadavky na prvotřídní jízdní komfort.

Ve srovnání s vanem nebo SUV dostala Pacifica nezávislé zavěšení všech kol a nižší těžiště zajišťující výrazně lepší jízdní vlastnosti, naopak pohon jedné, či volitelně obou náprav, byl zachován. Konstrukce přední nápravy je klasický McPherson, vzadu je použita moderní náprava multi-link pocházející z koncernu DaimlerChrysler.

Přestože Pacifica bude vyráběn ve stejném závodě společně s minivany Chrysler, nevyužívá žádnou platformu minivanů, ale pouze některé koncernové komponenty, jako například osvědčenou benzinovou pohonnou jednotku 3,5 l V6 o výkonu 184 kW (250 k).



Oznámkuj dealera
Mazánkův útvar se chce přestěhovat na Zbraslav do stavby za miliardy Mazánkův útvar se chce přestěhovat na Zbraslav do stavby za miliardy

Policie chce v Praze na Zbraslavi vybudovat nový komplex,…

Komentář Jana Bureše: Kdo se bojí italského referenda? Komentář Jana Bureše: Kdo se bojí italského referenda?

Strach z italského ústavního referenda začíná být na…

Ruský soud zmrazil 3,7 miliardy na účtech firmy IKEA Ruský soud zmrazil 3,7 miliardy na účtech firmy IKEA

Ruský soud zmrazil 145 milionů dolarů (zhruba 3,7…

Vojenské opravárně prospěl návrat k armádě, dostala se do zisku Vojenské opravárně prospěl návrat k armádě, dostala se do zisku

Státnímu podniku VOP CZ (bývalý Vojenský opravárenský…

 
 

Tapety




reklama


reklama


Doporučujeme
Volkswagen v novém kabátu Volkswagen v novém kabátu

Z důvodu zvětšení výstavní plochy pro neustále se…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Kosočtverec, kolečko, čtverec: Nové symboly u čerpacích stanic Kosočtverec, kolečko, čtverec: Nové symboly u čerpacích stanic

Díky nové normě by motoristé podle nového značení měli…

Míří k nám Dacia za 95 tisíc? Míří k nám Dacia za 95 tisíc? "Nikdy neříkej nikdy," prozradil ředitel

Na evropský trh by mohlo dorazit nové nejlevnější auto.…

 




Neúspěšné modely: Chrysler Pacifica (2003-2007) Neúspěšné modely: Chrysler Pacifica (2003-2007)

Crossover Pacifica bol zaujímavý. Ale nakoniec nie dosť.

Chrysler Pacifica skončí bez nástupce Chrysler Pacifica skončí bez nástupce

Prodeje jednoho z nejznámějších amerických crossoverů…

 



 
Opravy dieselových vstřikovačů common rail: Stojí klidně víc než celé auto

Opravy dieselových vstřikovačů CR: Stojí klidně víc než celé auto

Dnes 08:58

Že je common rail dobrý systém, ale má drahé a choulostivé vstřikovače nafty, o tom se mluvilo už v roce 1997, kdy se poprvé objevil.




Blesk.cz

Za Castra se kondolovat nemusí, vysvětluje Špaček. „Hrad správně mlčí“

Za Castra se kondolovat nemusí, vysvětluje Špaček.…

Projevit lítost, nebo raději mlčet? Po ohlášení smrti kubánského exprezidenta Fidela Castra byla na politicích…

Celebrity na síti: Kvitová v Dubaji a zákulisí přehlídky Victoria´s Secret

Celebrity na síti: Kvitová v Dubaji a zákulisí…

Facebook, Instagram, Twitter... Kdo na nějaké z těchto sociálních sítí nemá účet, jako by nebyl. Co se za…

 

iSport.cz

Laco odpálil puk do hlediště a trefil dívku. Omluvil se jí dresem

Laco odpálil puk do hlediště a trefil dívku. Omluvil…

Měl vztek. Chomutovský brankář Ján Laco v nedávném utkání s Litvínovem po inkasovaném gólu odpálil puk. Ten…

Šilhavému umřel táta, přesto Slavii vedl. Jste obdivuhodný, vzkázal Tvrdík

Šilhavému umřel táta, přesto Slavii vedl. Jste…

Fotbalisté i fanoušci Slavie mohou slavit. „Sešívaní“ vyhráli ve Zlíně 4:0 a zajistili si minimálně do jara…

 

Reflex.cz

Švýcarsko, kde tvoří čtvrtinu obyvatel cizinci, se paradoxně nejvíc bojí – cizinců

Švýcarsko, kde tvoří čtvrtinu obyvatel cizinci, se…

Pouze Lucembursko a některé arabské státy Perského zálivu mají na svém území více cizinců než bohaté Švýcarsko.…

Herečka a zpěvačka Iva Pazderková: Blbou blondýnu miluju a jen tak ji neopustím

Herečka a zpěvačka Iva Pazderková: Blbou blondýnu…

Je elektrotechnicky „hrozně zdatná“, zvláště pak „co se týče hi-fi, wifi a sci-fi“. Má supernový lap-ťop…

 
 
reklama