Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dodge Dart vám bezdrátově dobije mobil

Aleš Dragoun
Diskuze (16)
Chrysler uvede v létě na americký trh bezdrátovou nabíječku pro MP3 přehrávače a mobilní telefony. Do auta, pochopitelně.

Nabízet jej bude dceřinná firma Mopar, a to pro nový sedan Dodge Dart. Pokud je zařízení v autě nainstalováno, stačí položit mobilní telefon na speciální podložku do přihrádky pod palubní deskou před středovou konzolou.

Její součástí je dobíjecí mřížka, která se aktivuje tehdy, pokud na ni přístroj umístíme. Jeho akumulátor se sám naplní na potřebnou kapacitu, pochopitelně je závislý na elektrické soustavě automobilu, takže je nutné mít zapnuté zapalování. Nejsou ovšem potřeba žádné viditelné kabely. Nabíječka pracuje jak s chytrými mobily (iPhone, přístroje s operačními systémy BlackBerry a Android), tak i s některými MP3 přehrávači.

Chrysler tvrdí, že je v tomto ohledu úplně první. Není to pochopitelně pravda, ale v USA dosud žádný výrobce z vlastního vývoje nic podobného nenabízel, vždy šlo o produkty třetích stran.

Bezdrátovou nabíječku Mopar nabídne od léta za 200 amerických dolarů (3.800,- Kč). Nelze ji ovšem zaškrtnout v položce příplatků. Pokud bude mít zákazník zájem, zařízení mu nainstaluje dealer značky, případně si celou sadu koupí a zprovozní si ji sám. Mimochodem, sedan Dodge Dart stojí v USA minimálně 15.995 dolarů (304 tisíc korun).

Mopar už zdaleka za mořem neprodává pouze závodní díly ke konverzi sériových automobilů nebo stavbě dragsterů, jako tomu bylo v minulosti. Ty má na starosti jeho divize Performance Parts. Logo Moparu se přitom poprvé objevilo před 75 lety, pro změnu na nemrznoucích automobilových kapalinách. V současnosti jej nesou i systémy sledování vozidel nebo informační aplikace pro smartphony. Manuály k novým autům koncernu Chrysler již nemají tištěnou podobu, jsou k dispozici pouze na DVD. Také za převodem dokumentace stojí tato společnost. Mopar dodává ale i obytné přívěsy, běžné originální náhradní díly (nově dokonce pro Fiat!) a další příslušenství.

Aleš Dragoun
Diskuze (16)
Avatar - Barrichello
12. 4. 2012 10:34
Re: A víte, co to znamená?
Protože ta malá stylovka je jedinej model, kterej má jak takž slušný prodeje i mimo itálii a tudíž nějaku budoucnost. Deltu prakticky mimo IT nikdo nekupuje. Nic dalšího vlasntího nemaj a mít nebudou neb na to nemá Fiat.

Ještě se nabízí možnost aby se v IT vše jmenovalo Lancia a mimo IT vše Chrysler. Vlk by se nažral a koza zůstala celá. Věřím že i prodeje by byly větší.
Avatar - euro89
11. 4. 2012 16:10
Re: A víte, co to znamená?
Nebýt Fiatu, tak máš v učebnicích dějepisu ty svoje americký krabice. >:-[]
11. 4. 2012 16:09
Elektricka indukce
ne ze bych chtel syckovat, ale v aute uz tak precpanem elektronikou mit docela dost vykonny zdroj dalsiho el. mag. zareni mi prijde minimalne jako bezpecnostni a zdravotni riziko.
Nehlede na to, ze to je docela ztratovy prenos energie. Proste pichnu mobil do drzaku na sklo a dam mu kablik a naviguju se, ne ? Tak proc nejakou zarici mrizku pod prihradkou... jeste za takovou cenu...
11. 4. 2012 13:42
Re: A víte, co to znamená?
je jistě pozoruhodné, že zatímco u ameriky přebouchané na Lancii dovedeš psát slohovky o tom, proč to nebude fungovat, tak na druhou stranu bys malou italskou stylovku šmahem předělal na Chryslera ;-)

Přijetí Chrysleru "Y" by v Evropě bylo patrně takové, jako Lancie Thema. Rozdíl je v tom, že "Y" se ročně udělá ke 100 tisícům, Chrysleru tak 10x míň.... Proto šel z kola Chrysler a ne Lancia.

Platí jednoduchá rovnice: Fiat+Alfa+Jeep+Lancia (která pohltí Chrysler) prodá v Evropě víc aut než Fiat+Alfa+Jeep+Chrysler+Dodge. A proto Fiat dělá to, co dělá....

A stejně jak je Lancia umělá značka by bylo umělé držet v Evropě Dodge a Chrysler....
Avatar - Barrichello
11. 4. 2012 11:55
Re: A víte, co to znamená?
A kde Fiat ušetřil prosímtě?

Výroba probíhá v Kanadě, stejně jako předtím. Fiat v USA nic neměl, tudíž z USA nic nevozil, tudíž přeprava do Evropy - tam má letité zkušenosti opět Chrysler.

Jo zřejmě ušetřili za dealery, když jich mimo itálii je daleko méně než bývalo za dob Mercedesu. Ale to je štětření na špatným místě.

Takže stačilo z dealerství Faitů po evropě takhle nenápadně sundat logo Lancia a fláknout tam logo Chrysler.
Fiat + Afla; Jeep (kterej stejně delaři fiatu prodávaj) + Chrysler.
Za Mercedesu taky visela u delarů na štítě veddle log MB a Samrtu Loga Dodge, Jeep a chrysler a zákazníkům Mercedesu to nijak nevadilo. Nikdo nepřestal kupovat MB že tam začli prodávat nějaký Dodge. A to je Mercedes prémiová značka, proti Fiatu i Alfě. Tak kde máš problém?

Co na tom vidíš nepochopitelnýho?
V GB SE Ypsilon prodává taky jako Chrysler, takže přinejhorším se mohl prodávat jako Chrysler. Italové by asi prskali, ale když si to na luxus mohlo hrát jako Lancia, tak si to stejně dobře mohlo hrát jako Chrysler. Zbytku evropy by to bylo jedno.
Zrušila by se jedna uměle držená značka, která je k ničemu. Vývoj vlastních modelů Lancia za současné situace je utopie a než tahle trapárna, je lepší to odpískat. Stejně to tak jednou dopadne.

Co tenhle úhel pohledu.