Chrysler PT Cruiser 2.2 CRD - Jede! (06/2003)

Chrysler PT Cruiser 2.2 CRD - Jede! (06/2003)

 
 

S vozy sázejícími kromě nezbytné dávky designové čistoty také na extravaganci, neřku-li retro styl, je vždy trochu potíž. Vymykají se kategoriím a recenzentovi se tak jen obtížně hledají paralely, se kterými by mohlo být dotyčné auto srovnáno. Ani PT Cruiser, který se na českém trhu objevil před více než dvěma lety, není vyjímkou. V testech byla oceňována kombinace moderních...

S vozy sázejícími kromě nezbytné dávky designové čistoty také na extravaganci, neřku-li retro styl, je vždy trochu potíž. Vymykají se kategoriím a recenzentovi se tak jen obtížně hledají paralely, se kterými by mohlo být dotyčné auto srovnáno. Ani PT Cruiser, který se na českém trhu objevil před více než dvěma lety, není vyjímkou. V testech byla oceňována kombinace moderních bezpečnostních prvků s retro stylem, originalita a značná vnitřní prostornost - ale o motoru jsme se mnoho dobrého nedočetli. Zážehový čtyřválec ve spojení s automatem jen obtížně rozjížděl celkem těžké auto a ani později uvedená kombinace s manuální převodovkou (test zde) nenabízela tolik jízdní dynamiky, kolik zevnějšek sliboval a podvozek dovoloval.

Po testu verze s motorem 2.2 CRD ale můžeme s klidem prohlásit, že optimální motor pro PT Cruisera byl konečně nalezen. Vznětový přeplňovaný čtyřválec známe z mercedesů řady C a E, odkud si také přinesl to nejlepší - pomineme-li poměrně dlouhý první stupeň, nabízí turbodiesel autu až nezvykle příjemný poměr zrychlení a pohody, a to bez znatelného turboefektu. Maximální výkon 89 kW je sice nižší než u zážehové verze, kroutící moment 300 Nm je o více než 50% větší, což umožňuje bezproblémovou jízdu ve svižném tempu v jakémkoli režimu. Nárůst otáček sice provází tlumené hvízdání turbodmychadla, sám motor ale spíše přede a vůbec se chová, jako by bral "hodiny hluku" u benzínových motorů. Rádi jsme také potvrdili údaje výrobce o spotřebě. Průměr za celý test 6,8 l/100 km je dokonce ještě optimističtější. Pohodová jízda s průměrem okolo 100 km/h pak znamenala spotřebu okolo 5,7 l/100 km.

Jednička sice neumožňuje gumování asfaltu a navíc je na řadicí páku třeba vyvinout trochu více síly, tím ale výhrady končí. Vyšší hmotnost turbodieselu se nijak nepříznivě neprojevuje ani na jízdních vlastnostech. Vůz je mírně nedotáčivý a spíše než náklony v zatáčkách překvapí jeho vyšší náchylnost na boční vítr. Jako všichni Američani nemiluje PT Cruiser zpomalovací prahy, přes drobné výtluky se ale přenáší bez protestů.

Testovaný vůz byl navíc vybaven chromovým paketematraktivní modrou metalízou takže nadprůměrně přitahoval zvědavce. Zmiňuji to proto, že tato "vlastní aktivita" vozu se u PT Cruiseru jaksi předpokládá, zmíněné estetické doplňky ale tento efekt ještě násobí. Tolik pro ješity.

Vznětová motorizace není u PT Cruiseru zdaleka jen záležitostí nižších provozních nákladů, ale má (ve vztahu k zážehovým alternativám) téměř křísící efekt na dynamiku vozu. Pokud není překážkou cena, doporučujeme CDR verzi jako optimální.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 920 000 Kč Cena v testované výbavě: 988 600 Kč

Základní výbava:airbag u řidiče a spolujezdce, airbagy boční, klimatizace manuálně nastavitelná, ABS, konsole - kompas a ukazatel teploty, koberce - přední a zadní, přední mlhovky, kožený interiér, immobilizér, kůží potažený volant, pneumatiky - 205/55R16, disky - 16" lité, chrome packet, anténa - manuálně vyjímatelná, brzdy - přední kotoučové / zadní kotoučové, centrální zamykání dálkově ovládané, maska chladiče - v barvě vozidla, okna - elektricky ovládaná, okna - tónovaná solární skla, osvětlení interiéru a zav. prostoru, pneumatika rezervní - dojezdová, radio - AM/FM/kazeta/CD/RDS, reproduktory - 6x premium, rozmrazovač zadního okna, sedadla zadní sklopná 65/35, sedadla zadní- vyjímatelná, sedadlo řidiče - výškově elektricky nastavitelné, sedadlo řidiče a spolujezdce vyhřívané, sedladlo spolujezdce - sklopné, síť zavazadlového prostoru, stěrač zadního okna, středová konzole s odkládacím prostorem, ukotvení dětské sedačky na zadních sedadlech, uzamykatelné víko palivové nádrže, výškově nastavitelný volant, zpětná zrcátka - el. nastavitelná, zpětná zrcátka - vyhřívaná a sklopná

Výbava testovaného vozu:chromovaná řadicí páka, víko nádrže, přední maska, boční lišty, alum disky kol Chrome (+31.600,-), tmavá okna s UV Filtrem (+13.400,-), tempomat (+11.400,-), metalický lak (+12.200,-)

Státní zaměstnanci berou přes 28 tisíc, nejhůře na tom jsou učitelé Státní zaměstnanci berou přes 28 tisíc, nejhůře na tom jsou učitelé

Průměrný plat zaměstnanců státu loni vzrostl meziročně o…

Jak se kdysi stavěly dálnice a proč ty současné tolik nevydrží? Jak se kdysi stavěly dálnice a proč ty současné tolik nevydrží?

Po dálnicích ze 70. a 80. let jezdíme dodnes, byť se…

Lyžaře v Tyrolských Alpách vozí nová lanovka od Pininfariny. Sezona trvá až do června Lyžaře v Tyrolských Alpách vozí nová lanovka od Pininfariny. Sezona trvá až do června

Nad Innsbruckem je největší rakouská ledovcová lyžařská…

VIDEO: Musk chce vybudovat autodráhy pod městy. Už má první koncept VIDEO: Musk chce vybudovat autodráhy pod městy. Už má první koncept

Elon Musk si v prosinci stěžoval na dopravní situaci v…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2148
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 89 / 4200
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 300 / 1600 - 2600
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 183
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.3
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 9.1 / 5.6 / 6.9
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 538 / 1818
Objem nádrže (l):57
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1585 / 395
Rozměr pneu:205/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4288
b) šířka (mm): 1704
c) výška (mm): 1601
d) rozvor (mm): 2616
e) rozchod vpředu (mm): 1481
f) rozchod vzadu (mm): 1478
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 890 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 750 / 920
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1030
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):990
k) šířka vpředu (mm): 1460
l) šířka vzadu (mm): 1450
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 510
výška opěradla vpředu (mm): 570
výška opěradla vzadu (mm): 580
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 10
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 5
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 7
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 7
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 7
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,96
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Rychle a zběsile v běžném provozu. Kolik předpisů porušil tento šílenec? Rychle a zběsile v běžném provozu. Kolik předpisů porušil tento šílenec?

Šílenost. Jinak se asi zřejmě toto video jinak nazvat…

 




Ojetý Chrysler PT Cruiser:  Americké retro je dnes za hubičku Ojetý Chrysler PT Cruiser: Americké retro je dnes za hubičku

Moderní auta postavená v retro stylu můžeme spočítat na…

Chrysler PT Cruiser: Výroba po deseti letech končí Chrysler PT Cruiser: Výroba po deseti letech končí

Produkce retro minivanu Chrysler PT Cruiser po jedné…

 



 
Nový level vypínání válců: Ze čtyřválce se stane jednoválec!

Nový level vypínání válců: Ze čtyřválce se stane jednoválec!

Dnes 08:00

Zážehový motor, který by spotřebovával o 8 až 15 procent méně paliva než současné agregáty, je na dosah sériové výroby. Umožnit to má inovativní systém vypínání válců, vyvinutý ve spolupráci firem Delphi a Tula




Blesk.cz

Finále plesové sezóny? Za velké prachy valčík beznaděje

Finále plesové sezóny? Za velké prachy valčík beznaděje

Sezóna plesů skončila a opět se ukázalo, že i na velkých a prestižních bálech, jakým byl i ten Česko Slovenský v…

Klokani sexem zastavili dopravu. Nerozhodil je ani troubící autobus plný dětí

Klokani sexem zastavili dopravu. Nerozhodil je ani…

Na předměstí australského Melbourne se v pátek zastavil provoz. Postaral se o to párek klokanů, kteří si dopřáli…

 

iSport.cz

Boxerská paráda! Souboj snů ovládl Joshua, Klička poslal třikrát k zemi

Boxerská paráda! Souboj snů ovládl Joshua, Klička…

 Britský boxer Anthony Joshua je v profesionálním ringu novým vládcem těžké váhy. Na slavném stadionu ve Wembley…

Rajty, to je pro tebe! V Plzni dlouho tleskali a do nebe posílali góly

Rajty, to je pro tebe! V Plzni dlouho tleskali a do…

Jen obyčejný ligový zápas? Ne, v Plzni byla při vítězství nad Duklou 2:0 cítit úplně jiná nálada. Viktoria si…

 

Reflex.cz

Gigantické propouštění: V Turecku přišly o práci téměř 4000 státních úředníků

Gigantické propouštění: V Turecku přišly o práci…

Turecké úřady propustily více než 3900 zaměstnanců státní správy, armády a četnictva. Ve svém oficiálním…

Který blbec vymýšlí reklamy na Facebooku?

Který blbec vymýšlí reklamy na Facebooku?

S obrovským překvapením jsem po nákupu v internetovém obuvnictví zaznamenal vlnu reklam na další boty, které mi…