Chrysler PT Cruiser 2.2 CRD - Jede! (06/2003)

Chrysler PT Cruiser 2.2 CRD - Jede! (06/2003)

 
 

S vozy sázejícími kromě nezbytné dávky designové čistoty také na extravaganci, neřku-li retro styl, je vždy trochu potíž. Vymykají se kategoriím a recenzentovi se tak jen obtížně hledají paralely, se kterými by mohlo být dotyčné auto srovnáno. Ani PT Cruiser, který se na českém trhu objevil před více než dvěma lety, není vyjímkou. V testech byla oceňována kombinace moderních...

S vozy sázejícími kromě nezbytné dávky designové čistoty také na extravaganci, neřku-li retro styl, je vždy trochu potíž. Vymykají se kategoriím a recenzentovi se tak jen obtížně hledají paralely, se kterými by mohlo být dotyčné auto srovnáno. Ani PT Cruiser, který se na českém trhu objevil před více než dvěma lety, není vyjímkou. V testech byla oceňována kombinace moderních bezpečnostních prvků s retro stylem, originalita a značná vnitřní prostornost - ale o motoru jsme se mnoho dobrého nedočetli. Zážehový čtyřválec ve spojení s automatem jen obtížně rozjížděl celkem těžké auto a ani později uvedená kombinace s manuální převodovkou (test zde) nenabízela tolik jízdní dynamiky, kolik zevnějšek sliboval a podvozek dovoloval.

Po testu verze s motorem 2.2 CRD ale můžeme s klidem prohlásit, že optimální motor pro PT Cruisera byl konečně nalezen. Vznětový přeplňovaný čtyřválec známe z mercedesů řady C a E, odkud si také přinesl to nejlepší - pomineme-li poměrně dlouhý první stupeň, nabízí turbodiesel autu až nezvykle příjemný poměr zrychlení a pohody, a to bez znatelného turboefektu. Maximální výkon 89 kW je sice nižší než u zážehové verze, kroutící moment 300 Nm je o více než 50% větší, což umožňuje bezproblémovou jízdu ve svižném tempu v jakémkoli režimu. Nárůst otáček sice provází tlumené hvízdání turbodmychadla, sám motor ale spíše přede a vůbec se chová, jako by bral "hodiny hluku" u benzínových motorů. Rádi jsme také potvrdili údaje výrobce o spotřebě. Průměr za celý test 6,8 l/100 km je dokonce ještě optimističtější. Pohodová jízda s průměrem okolo 100 km/h pak znamenala spotřebu okolo 5,7 l/100 km.

Jednička sice neumožňuje gumování asfaltu a navíc je na řadicí páku třeba vyvinout trochu více síly, tím ale výhrady končí. Vyšší hmotnost turbodieselu se nijak nepříznivě neprojevuje ani na jízdních vlastnostech. Vůz je mírně nedotáčivý a spíše než náklony v zatáčkách překvapí jeho vyšší náchylnost na boční vítr. Jako všichni Američani nemiluje PT Cruiser zpomalovací prahy, přes drobné výtluky se ale přenáší bez protestů.

Testovaný vůz byl navíc vybaven chromovým paketematraktivní modrou metalízou takže nadprůměrně přitahoval zvědavce. Zmiňuji to proto, že tato "vlastní aktivita" vozu se u PT Cruiseru jaksi předpokládá, zmíněné estetické doplňky ale tento efekt ještě násobí. Tolik pro ješity.

Vznětová motorizace není u PT Cruiseru zdaleka jen záležitostí nižších provozních nákladů, ale má (ve vztahu k zážehovým alternativám) téměř křísící efekt na dynamiku vozu. Pokud není překážkou cena, doporučujeme CDR verzi jako optimální.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 920 000 Kč Cena v testované výbavě: 988 600 Kč

Základní výbava:airbag u řidiče a spolujezdce, airbagy boční, klimatizace manuálně nastavitelná, ABS, konsole - kompas a ukazatel teploty, koberce - přední a zadní, přední mlhovky, kožený interiér, immobilizér, kůží potažený volant, pneumatiky - 205/55R16, disky - 16" lité, chrome packet, anténa - manuálně vyjímatelná, brzdy - přední kotoučové / zadní kotoučové, centrální zamykání dálkově ovládané, maska chladiče - v barvě vozidla, okna - elektricky ovládaná, okna - tónovaná solární skla, osvětlení interiéru a zav. prostoru, pneumatika rezervní - dojezdová, radio - AM/FM/kazeta/CD/RDS, reproduktory - 6x premium, rozmrazovač zadního okna, sedadla zadní sklopná 65/35, sedadla zadní- vyjímatelná, sedadlo řidiče - výškově elektricky nastavitelné, sedadlo řidiče a spolujezdce vyhřívané, sedladlo spolujezdce - sklopné, síť zavazadlového prostoru, stěrač zadního okna, středová konzole s odkládacím prostorem, ukotvení dětské sedačky na zadních sedadlech, uzamykatelné víko palivové nádrže, výškově nastavitelný volant, zpětná zrcátka - el. nastavitelná, zpětná zrcátka - vyhřívaná a sklopná

Výbava testovaného vozu:chromovaná řadicí páka, víko nádrže, přední maska, boční lišty, alum disky kol Chrome (+31.600,-), tmavá okna s UV Filtrem (+13.400,-), tempomat (+11.400,-), metalický lak (+12.200,-)

Tomio Okamura: Na tahu je hnutí ANO. Nebudeme ve vládě s obviněným premiérem Tomio Okamura: Na tahu je hnutí ANO. Nebudeme ve vládě s obviněným premiérem

Pro Svobodu a přímou demokracii Tomia Okamury znamenají…

ČSSD se ztratila lidem, hlasy nám vzalo ANO i Piráti, říká Lubomír Zaorálek ČSSD se ztratila lidem, hlasy nám vzalo ANO i Piráti, říká Lubomír Zaorálek

Volební lídr sociální demokracie Lubomír Zaorálek, jehož…

Skála po nejhorším výsledku KSČM: Musíme oslovit rozčarování, frustraci a hněv Skála po nejhorším výsledku KSČM: Musíme oslovit rozčarování, frustraci a hněv

Volební výsledek KSČM je nejhorší od roku 1992. Pokud…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2148
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 89 / 4200
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 300 / 1600 - 2600
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 183
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.3
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 9.1 / 5.6 / 6.9
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 538 / 1818
Objem nádrže (l):57
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1585 / 395
Rozměr pneu:205/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4288
b) šířka (mm): 1704
c) výška (mm): 1601
d) rozvor (mm): 2616
e) rozchod vpředu (mm): 1481
f) rozchod vzadu (mm): 1478
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 890 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 750 / 920
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1030
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):990
k) šířka vpředu (mm): 1460
l) šířka vzadu (mm): 1450
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 510
výška opěradla vpředu (mm): 570
výška opěradla vzadu (mm): 580
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 10
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 5
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 7
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 7
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 7
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,96
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc? Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc?

Co přináší Kodiaq ve verzi Scout? Není to jen designová varianta?

V USA je na prodej vzácné Lamborghini Centenario. Máte na něj? V USA je na prodej vzácné Lamborghini Centenario. Máte na něj?

Extrémně vzácný vůz Lamborghini Centenario je na prodej v…

 



Ojetý Chrysler PT Cruiser:  Americké retro je dnes za hubičku Ojetý Chrysler PT Cruiser: Americké retro je dnes za hubičku

Moderní auta postavená v retro stylu můžeme spočítat na…

Chrysler PT Cruiser: Výroba po deseti letech končí Chrysler PT Cruiser: Výroba po deseti letech končí

Produkce retro minivanu Chrysler PT Cruiser po jedné…

 



 
Výměnné náhradní díly Škoda a VW: Prozkoumali jsme továrnu na značkové repasované díly

Výměnné náhradní díly Škoda a VW: Víme o nich vše!

Včera

Program výměnných náhradních dílů představuje naprosto ojedinělou servisní koncepci. Vedle nového dílu Volkswagen nabízí také odborně repasovaný.




Blesk.cz

Vánoce a Silvestra můžete strávit na pláži: Užijte si zimu v teple!

Vánoce a Silvestra můžete strávit na pláži: Užijte…

Vánoce na blátě a Silvestr před televizní obrazovkou. Také vás taková představa moc neláká? Stále stoupající…

Chytré využití Face ID: iPhone X ukáže obsah notifikací jen majiteli

Chytré využití Face ID: iPhone X ukáže obsah…

Kontroverzní technologie Face ID pro identifikaci obličeje dovoluje další drobnost, která zpříjemní používání…

 

iSport.cz

Výkony nebyly ideální, chtěl jsem to urvat, zářil Šural po hattricku

Výkony nebyly ideální, chtěl jsem to urvat, zářil…

Byl šťastný. V první řadě z toho, že Sparta prolomila sérii bez vítězství na hřišti Jablonce a také hlavně kvůli…

CELÝ SESTŘIH: Jablonec - Sparta 0:3. Výhru venku trefil Šural hattrickem

CELÝ SESTŘIH: Jablonec - Sparta 0:3. Výhru venku…

Fotbalisté pražské Sparty vyhráli v 11. kole v Jablonci 3:0 a dočkali se první ligové výhry venku po čtyřech…

 

Reflex.cz

Karel Steigerwald: 40 % lidí nezajímá, že nám bude vládnout slovenský estébák a japonský fašista

Karel Steigerwald: 40 % lidí nezajímá, že nám bude…

Komentátor Reflexu Karel Steigerwald má k výsledkům voleb dva pohledy – jeden podle svých slov drtivý a druhý…

Psychiatr Cyril Höschl: Lidi nezajímá vpravo a vlevo, ale stát jako firma

Psychiatr Cyril Höschl: Lidi nezajímá vpravo a…

Jako zásadní změnu vnímání politiky vidí výsledky letošních voleb (a nejen těch v Česku) psychiatr Cyril Höschl.…