Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Chrysler PT Cruiser 2.2 CRD – Jede! (06/2003)

Tomáš Zajíček
Diskuze (38)

S vozy sázejícími kromě nezbytné dávky designové čistoty také na extravaganci, neřku-li retro styl, je vždy trochu potíž. Vymykají se kategoriím a recenzentovi se tak jen obtížně hledají paralely, se kterými by mohlo být dotyčné auto srovnáno.

Ani PT Cruiser, který se na českém trhu objevil před více než dvěma lety, není výjimkou. V testech byla oceňována kombinace moderních bezpečnostních prvků s retro stylem, originalita a značná vnitřní prostornost - ale o motoru jsme se mnoho dobrého nedočetli. Zážehový čtyřválec ve spojení s automatem jen obtížně rozjížděl celkem těžké auto a ani později uvedená kombinace s manuální převodovkou (test zde) nenabízela tolik jízdní dynamiky, kolik zevnějšek sliboval a podvozek dovoloval.

Po testu verze s motorem 2.2 CRD ale můžeme s klidem prohlásit, že optimální motor pro PT Cruisera byl konečně nalezen. Vznětový přeplňovaný čtyřválec známe z mercedesů řady C a E, odkud si také přinesl to nejlepší - pomineme-li poměrně dlouhý první stupeň, nabízí turbodiesel autu až nezvykle příjemný poměr zrychlení a pohody, a to bez znatelného turboefektu. Maximální výkon 89 kW je sice nižší než u zážehové verze, kroutící moment 300 Nm je o více než 50 % větší, což umožňuje bezproblémovou jízdu ve svižném tempu v jakémkoli režimu. Nárůst otáček sice provází tlumené hvízdání turbodmychadla, sám motor ale spíše přede a vůbec se chová, jako by bral "hodiny hluku" u benzínových motorů. Rádi jsme také potvrdili údaje výrobce o spotřebě. Průměr za celý test 6,8 l/100 km je dokonce ještě optimističtější. Pohodová jízda s průměrem okolo 100 km/h pak znamenala spotřebu okolo 5,7 l/100 km.

Jednička sice neumožňuje gumování asfaltu a navíc je na řadicí páku třeba vyvinout trochu více síly, tím ale výhrady končí. Vyšší hmotnost turbodieselu se nijak nepříznivě neprojevuje ani na jízdních vlastnostech. Vůz je mírně nedotáčivý a spíše než náklony v zatáčkách překvapí jeho vyšší náchylnost na boční vítr. Jako všichni Američani nemiluje PT Cruiser zpomalovací prahy, přes drobné výtluky se ale přenáší bez protestů.

Testovaný vůz byl navíc vybaven chromovým paketem a atraktivní modrou metalízou takže nadprůměrně přitahoval zvědavce. Zmiňuji to proto, že tato "vlastní aktivita" vozu se u PT Cruiseru jaksi předpokládá, zmíněné estetické doplňky ale tento efekt ještě násobí. Tolik pro ješity.

Vznětová motorizace není u PT Cruiseru zdaleka jen záležitostí nižších provozních nákladů, ale má (ve vztahu k zážehovým alternativám) téměř křísící efekt na dynamiku vozu. Pokud není překážkou cena, doporučujeme CDR verzi jako optimální.

Tomáš Zajíček
Diskuze (38)
Cena základní sestavy 920 000 Kč
Výbava základní sestavy airbag u řidiče a spolujezdce, airbagy boční, klimatizace manuálně nastavitelná, ABS, konsole - kompas a ukazatel teploty, koberce - přední a zadní, přední mlhovky, kožený interiér, immobilizér, kůží potažený volant, pneumatiky - 205/55R16, disky - 16" lité, chrome packet, anténa - manuálně vyjímatelná, brzdy - přední kotoučové / zadní kotoučové, centrální zamykání dálkově ovládané, maska chladiče - v barvě vozidla, okna - elektricky ovládaná, okna - tónovaná solární skla, osvětlení interiéru a zav. prostoru, pneumatika rezervní - dojezdová, radio - AM/FM/kazeta/CD/RDS, reproduktory - 6x premium, rozmrazovač zadního okna, sedadla zadní sklopná 65/35, sedadla zadní- vyjímatelná, sedadlo řidiče - výškově elektricky nastavitelné, sedadlo řidiče a spolujezdce vyhřívané, sedladlo spolujezdce - sklopné, síť zavazadlového prostoru, stěrač zadního okna, středová konzole s odkládacím prostorem, ukotvení dětské sedačky na zadních sedadlech, uzamykatelné víko palivové nádrže, výškově nastavitelný volant, zpětná zrcátka - el. nastavitelná, zpětná zrcátka - vyhřívaná a sklopná Kč
Cena testované sestavy 988 600 Kč
Výbava testované sestavy chromovaná řadicí páka, víko nádrže, přední maska, boční lišty, alum disky kol Chrome (+31.600,-), tmavá okna s UV Filtrem (+13.400,-), tempomat (+11.400,-), metalický lak (+12.200,-) Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2148
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 89 / 4200
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 300 / 1600 - 2600
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 183
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.3
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 9.1 / 5.6 / 6.9
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 538 / 1818
Objem nádrže (l): 57
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1585 / 395
Rozměr pneu: 205/55 R16
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4288
b) šířka (mm): 1704
c) výška (mm): 1601
d) rozvor (mm): 2616
e) rozchod vpředu (mm): 1481
f) rozchod vzadu (mm): 1478
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 890 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 750 / 920
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1030
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 990
k) šířka vpředu (mm): 1460
l) šířka vzadu (mm): 1450
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 510
výška opěradla vpředu (mm): 570
výška opěradla vzadu (mm): 580
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
2. 1. 2024 09:25
Re: O všem lze diskutovat....
Zamysli se s odstupem nad tím co, proč, k čemu a s jakou souvislostí jsi tohle napsal.

Pokud mělo jít snad o žert, podle emotikonu, ani ten se moc nepovedl, podle mě.
Avatar - Barrichello
2. 1. 2024 00:54
Re: O všem lze diskutovat....
A ŠKODOVKY té doby měly vzadu bubny a kličky na oknech :-)
Avatar - Barrichello
1. 1. 2024 19:39
Re: Pt Cruiser - oblíbené americké retro
Design je otázka vkusu každého jedince... Ano tady se neshodneme.
Avatar - Jenik3
1. 1. 2024 17:36
20let
Nechce se mi ani verit, ze uteklo 20 let od doby, kdy se toto auto dostalo na trh. Byla to designova zalezitost, na kterou se nezapomina.
1. 1. 2024 17:34
Re: Pt Cruiser - oblíbené americké retro
Může navazovat na co chce, ale je to ošklivé auto. Tady se prostě nedohodneme