Chrysler PT Cruiser 2.2 CRD - Jede! (06/2003)

Chrysler PT Cruiser 2.2 CRD - Jede! (06/2003)

 
 
4.6. 2003

S vozy sázejícími kromě nezbytné dávky designové čistoty také na extravaganci, neřku-li retro styl, je vždy trochu potíž. Vymykají se kategoriím a recenzentovi se tak jen obtížně hledají paralely, se kterými by mohlo být dotyčné auto srovnáno. Ani PT Cruiser, který se na českém trhu objevil před více než dvěma lety, není vyjímkou. V testech byla oceňována kombinace moderních...

S vozy sázejícími kromě nezbytné dávky designové čistoty také na extravaganci, neřku-li retro styl, je vždy trochu potíž. Vymykají se kategoriím a recenzentovi se tak jen obtížně hledají paralely, se kterými by mohlo být dotyčné auto srovnáno. Ani PT Cruiser, který se na českém trhu objevil před více než dvěma lety, není vyjímkou. V testech byla oceňována kombinace moderních bezpečnostních prvků s retro stylem, originalita a značná vnitřní prostornost - ale o motoru jsme se mnoho dobrého nedočetli. Zážehový čtyřválec ve spojení s automatem jen obtížně rozjížděl celkem těžké auto a ani později uvedená kombinace s manuální převodovkou (test zde) nenabízela tolik jízdní dynamiky, kolik zevnějšek sliboval a podvozek dovoloval.

Po testu verze s motorem 2.2 CRD ale můžeme s klidem prohlásit, že optimální motor pro PT Cruisera byl konečně nalezen. Vznětový přeplňovaný čtyřválec známe z mercedesů řady C a E, odkud si také přinesl to nejlepší - pomineme-li poměrně dlouhý první stupeň, nabízí turbodiesel autu až nezvykle příjemný poměr zrychlení a pohody, a to bez znatelného turboefektu. Maximální výkon 89 kW je sice nižší než u zážehové verze, kroutící moment 300 Nm je o více než 50% větší, což umožňuje bezproblémovou jízdu ve svižném tempu v jakémkoli režimu. Nárůst otáček sice provází tlumené hvízdání turbodmychadla, sám motor ale spíše přede a vůbec se chová, jako by bral "hodiny hluku" u benzínových motorů. Rádi jsme také potvrdili údaje výrobce o spotřebě. Průměr za celý test 6,8 l/100 km je dokonce ještě optimističtější. Pohodová jízda s průměrem okolo 100 km/h pak znamenala spotřebu okolo 5,7 l/100 km.

Jednička sice neumožňuje gumování asfaltu a navíc je na řadicí páku třeba vyvinout trochu více síly, tím ale výhrady končí. Vyšší hmotnost turbodieselu se nijak nepříznivě neprojevuje ani na jízdních vlastnostech. Vůz je mírně nedotáčivý a spíše než náklony v zatáčkách překvapí jeho vyšší náchylnost na boční vítr. Jako všichni Američani nemiluje PT Cruiser zpomalovací prahy, přes drobné výtluky se ale přenáší bez protestů.

Testovaný vůz byl navíc vybaven chromovým paketematraktivní modrou metalízou takže nadprůměrně přitahoval zvědavce. Zmiňuji to proto, že tato "vlastní aktivita" vozu se u PT Cruiseru jaksi předpokládá, zmíněné estetické doplňky ale tento efekt ještě násobí. Tolik pro ješity.

Vznětová motorizace není u PT Cruiseru zdaleka jen záležitostí nižších provozních nákladů, ale má (ve vztahu k zážehovým alternativám) téměř křísící efekt na dynamiku vozu. Pokud není překážkou cena, doporučujeme CDR verzi jako optimální.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 920 000 Kč Cena v testované výbavě: 988 600 Kč

Základní výbava:airbag u řidiče a spolujezdce, airbagy boční, klimatizace manuálně nastavitelná, ABS, konsole - kompas a ukazatel teploty, koberce - přední a zadní, přední mlhovky, kožený interiér, immobilizér, kůží potažený volant, pneumatiky - 205/55R16, disky - 16" lité, chrome packet, anténa - manuálně vyjímatelná, brzdy - přední kotoučové / zadní kotoučové, centrální zamykání dálkově ovládané, maska chladiče - v barvě vozidla, okna - elektricky ovládaná, okna - tónovaná solární skla, osvětlení interiéru a zav. prostoru, pneumatika rezervní - dojezdová, radio - AM/FM/kazeta/CD/RDS, reproduktory - 6x premium, rozmrazovač zadního okna, sedadla zadní sklopná 65/35, sedadla zadní- vyjímatelná, sedadlo řidiče - výškově elektricky nastavitelné, sedadlo řidiče a spolujezdce vyhřívané, sedladlo spolujezdce - sklopné, síť zavazadlového prostoru, stěrač zadního okna, středová konzole s odkládacím prostorem, ukotvení dětské sedačky na zadních sedadlech, uzamykatelné víko palivové nádrže, výškově nastavitelný volant, zpětná zrcátka - el. nastavitelná, zpětná zrcátka - vyhřívaná a sklopná

Výbava testovaného vozu:chromovaná řadicí páka, víko nádrže, přední maska, boční lišty, alum disky kol Chrome (+31.600,-), tmavá okna s UV Filtrem (+13.400,-), tempomat (+11.400,-), metalický lak (+12.200,-)

Hušák se České unii sportu omlouvat nemusí, rozhodl soud Hušák se České unii sportu omlouvat nemusí, rozhodl soud

Ústavní soud odmítl stížnost České unie sportu (ČUS,…

Pestrý vozový park české armády. Podívejte se, jaká technika s koly či pásy jí slouží Pestrý vozový park české armády. Podívejte se, jaká technika s koly či pásy jí slouží

Česká armáda má k dispozici řadu vozidel, tanky nejsou…

Škoda Transportation posiluje ve Finsku, přikoupila další podíl Transtechu Škoda Transportation posiluje ve Finsku, přikoupila další podíl Transtechu

Škoda Transportation dokončila nákup finského výrobce…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2148
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 89 / 4200
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 300 / 1600 - 2600
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 183
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.3
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 9.1 / 5.6 / 6.9
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 538 / 1818
Objem nádrže (l):57
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1585 / 395
Rozměr pneu:205/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4288
b) šířka (mm): 1704
c) výška (mm): 1601
d) rozvor (mm): 2616
e) rozchod vpředu (mm): 1481
f) rozchod vzadu (mm): 1478
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 890 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 750 / 920
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1030
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):990
k) šířka vpředu (mm): 1460
l) šířka vzadu (mm): 1450
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 510
výška opěradla vpředu (mm): 570
výška opěradla vzadu (mm): 580
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 10
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 5
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 7
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 7
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 7
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,96
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Škoda Š 720: Šestiválec měl konkurovat BMW, skončilo to fiaskem Škoda Š 720: Šestiválec měl konkurovat BMW, skončilo to fiaskem

Prototyp vozu střední třídy s označením Š 720 měl být…

EU schválila další povinnou výbavu aut. S alkoholem v dechu nenastartujete EU schválila další povinnou výbavu aut. S alkoholem v dechu nenastartujete

Rozšíření povinné výbavy o dalších dvanáct prvků vstoupí…

 



Ojetý Chrysler PT Cruiser:  Americké retro je dnes za hubičku Ojetý Chrysler PT Cruiser: Americké retro je dnes za hubičku

Moderní auta postavená v retro stylu můžeme spočítat na…

Chrysler PT Cruiser: Výroba po deseti letech končí Chrysler PT Cruiser: Výroba po deseti letech končí

Produkce retro minivanu Chrysler PT Cruiser po jedné…

 



 
Podívejte se na kolová a pásová vozidla české armády

Podívejte se na kolová a pásová vozidla české armády

Dnes 08:00

Armáda České republiky má pestrý vozový park. Prohlédněte si nákladní vozidla značky Tatra, bojový speciál Kajman s technikou značky Land Rover, pásový obojživelný transportér nebo tank pro boj s ohněm.




Blesk.cz

V autě Slávky (19) explodovala bomba: Mstil se zhrzený milenec (21)?

V autě Slávky (19) explodovala bomba: Mstil se…

Nechybělo mnoho a mohlo dojít k tragédii. Malou slovenskou obcí Korytárky otřásl v sobotu ráno výbuch.…

Proč musela Klára Cibulková zemřít v Ordinaci? Dva roky to viselo ve vzduchu!

Proč musela Klára Cibulková zemřít v Ordinaci? Dva…

Pět let ji diváci mohli pravidelně vídat na obrazovkách coby doktorku Andreu Hanákovou, kterou ovšem ve…

 

iSport.cz

Lafatova manželka: David nechtěl konec na lavičce, ale odchází jako král

Lafatova manželka: David nechtěl konec na lavičce,…

Stála Davidu Lafatovi po boku při všech zásadních milnících jeho profesionální kariéry. A nechyběla ani při jeho…

ZLATÁ obhajoba! Švédové jsou mistry světa, švýcarský sen se rozplynul

ZLATÁ obhajoba! Švédové jsou mistry světa, švýcarský…

To bylo drama! Hokejisté Švédska obhájili titul mistrů světa. Jedenácté zlato v historii získali po finálové…

 

Reflex.cz

Číňané vyslali do vesmíru satelit se zvláštním posláním. Mohou jako první přistát na odvrácené straně Měsíce

Číňané vyslali do vesmíru satelit se zvláštním…

Čína v pondělí vypustila do vesmíru satelit, jehož úkolem bude zprostředkovávat komunikaci mezi plánovanou…

Babiš v roce 2014 označil Pocheho, kandidáta ČSSD na ministra, za kmotra. Dnes tvrdí, že ho nezná

Babiš v roce 2014 označil Pocheho, kandidáta ČSSD na…

Premiér Andrej Babiš už mnohokrát předvedl, že když nechce, tak si některé věci raději nepamatuje. Podle toho,…