reklama


Chrysler PT Cruiser Cabrio – Bez střechy a beze spěchu

Chrysler PT Cruiser Cabrio – Bez střechy a beze spěchu

 
 

PT Cruiser si o odřezání střechy vyloženě říkal. Ne že by byla původní karoserie málo originální, ale styl „hot rod“ lze určitě spojit s něčím ještě stylovějším, než je v podstatě velkoprostorový hatchback. První fotografie vypadaly úžasně a v reálu je radost nemenší. PT Cabrio nadělá parády až až a zbylo mu i trochu praktičnosti.

Auto s nataženou střechou moc elegance nepobralo. Od hrany oken dolů je vše v pořádku, zůstaly typické kliky, světlometymohutná maska chladiče. Šedočerná plátěná střecha ale na první pohled plní skutečně hlavně funkci ochrany posádky, pohledná je podstatně méně. Její tvar, díky němuž je auto oproti původní verzi nižší o více než 6 cm skrývá ovšem jednu podstatnou výhodu: ač je to neuvěřitelné, vůz i s tímto omezením neztratil téměř nic na své pověstné výškové prostornosti.

Pootočením rukojeti nad čelním sklem (identické s VW New Beetle Cabrio) a stiskem nenápadného tlačítka na středovém panelu lze střechu během cca 15 vteřin složit, čímž vynikne vše, kvůli čemu si kabriolet kupujeme. Až do skryté úrovně lze elektricky stáhnout i jednotlivá boční okénka, kvůli absenci „jednotícího“ tlačítka je ale nutno zapojit všechny prsty a spínače v horní čísti středového panelu obsloužit jednotlivě.

obrázek [250 x 300]

V otevřeném voze hned napoprvé zaujme pevný ochranný oblouk nad hlavami cestujících, lakovaný v barvě karoserie. Esteticky ochranný oblouk samozřejmě ruší, ale na druhou stranu výrazně zvyšuje bezpečnost při převrácení a také tuhost karoserie. Dveře jsou oproti uzavřené karosářské verzi pochopitelně jen dvoje a narostla jim délka i hmotnost. Díky tomu je manipulace s nimi trochu obtížnější, na druhou stranu ale umožňují dobrý přístup k zadnímu dvojsedadlu. Světlé kožené čalounění sice prostor opticky zvětšuje, v praktickém provozu se zde pohodlně usadí jen dvě menší osoby.

Prakticky celý interiér včetně předních sedadel je převzat z uzavřené verze, obrázek [350 x 263] takže vůz si s sebou beze změn nese všechny předešlé pochvaly na dobře zvládnutý retro design a naopak nářky na tělo nedržící přední sedadla. Pozitivem je také relativní dostatek odkládacích prostor a stále se lepšící dílenské zpracování. Do zavazadlového prostoru o obsahu pouhých 210 litrů se lze dostat pouze za pomoci zapalovacího klíčku, což je sice bezpečné, ale nepraktické. Složitá kinematika víka kufru může napoprvé zaskočit, ve výsledku ji ale shledáte jistě praktickou. Pro zvětšení prostoru pro zavazadla lze sklopit dělená zadní opěradla, v otevřeném voze ale vzrůstají nároky na upevnění nákladu.

Vůz je osazen atmosférickým zážehovým čtyřválcem 2,4 l o maximálním výkonu 105 kW, což sice není nijak oslnivá hodnota, ovšem v praxi je vše jinak. Oproti testovanému dvoulitru i turbodieselu 2.2 má tento motor podle všeho nejlepší šanci stát se řidiči skutečným partnerem. Ve spojení s manuální pětistupňovou převodovkou vynikal agregát ve všech režimech plynulým nárůstem výkonu, vynikajícím odhlučněním a ochotou pracovat podle řidičovy nálady v téměř jakýchkoli otáčkách. Dynamika vozu sice není jeho nejsilnější stránkou, ovšem hladkost rozjezdů i předjíždění je ve spojitosti s vjemy z jízdy otevřeným vozem vše plně nahradily. Spotřeba se dá jízdním stylem ovlivnit jen málo - za celý test jsme dosáhli dosti vysoké průměrné spotřeby 11 l/100 km, přičemž zhruba třetina jízd připadala na městský provoz.

Jízda s PT Cruiser Cabrio nese většinu těch znaků, které od klasického kabrioletu očekáváme. Podvozek jakoby ještě přidal na měkkosti, motor kdesi tiše ševelí přesně na rozhraní „upoutat pozornost okolí a přitom neobtěžovat posádku“ a jakékoli pokusy o razantní jízdu jsou eliminovány svistem větru kolem uší. I když motor na vytočenou dvojku umí leccos, závodění vozu nesluší. Auto je mírně nedotáčivé, což si uvědomíte mnohem dříve díky náklonu karosérie než ztrátou adheze přední nápravy.

Žádný sport, jen pohoda.

Spolupracujeme s TipCars.com

Chrysler PT Cruiser Cabrio

Cena v základní výbavě: 879 000 Kč Cena v testované výbavě: 902 600 Kč

Základní výbava:ABS+ ASR, airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy, přední mlhové světlomety, Audiosystém INFINITY+ CD+CASS, kola z lehkých slitin 16“, elektricky ovládaná boční okna, elektricky sklopná střecha, el. Vyhřívaná přední sedadla, kožené čalounění, manuální klimatizace, koberce přední i zadní, kůží potažený volant, dojezdová rezerva, sedadlo řidiče výškově elektricky nastavitelné, el. nastavitelná a vyhřívaná zpětná zrcátka

Výbava testovaného vozu:tempomat (+11.400,-), metalický lak (+12.200,-)

Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky

Celkem v deseti krajích Česka jsou zhoršené rozptylové…

Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků

Ministerstvo obrany letos počítá s navýšením počtu vojáků…

Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi

Chorvatské rafinerie kontroluje maďarská petrochemická…

Trumpa rozlítily prázdné plochy na inauguraci, obvinil média z manipulace Trumpa rozlítily prázdné plochy na inauguraci, obvinil média z manipulace

Americký prezident Donald Trump a poté také mluvčí Bílého…

 
Technické údaje
Motor Chrysler PT Cruiser Cabrio
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2429
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 105 / 5200
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 214 / 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 195
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 13.6 / 7.7 / 9.9
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 210 / -
Objem nádrže (l):57
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1640 / 450
Rozměr pneu:205/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4288
b) šířka (mm): 1748
c) výška (mm): 1539
d) rozvor (mm): 2616
e) rozchod vpředu (mm): 1481
f) rozchod vzadu (mm): 1478
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 890 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 730 / 900
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940
k) šířka vpředu (mm): 1440
l) šířka vzadu (mm): 1370
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 560
výška opěradla vzadu (mm): 570
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Chrysler PT Cruiser Cabrio
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 5
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 5
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 7
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 6
Odstupňování převodovky: 7
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 7
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 6
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 6
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 6
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,42
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček

Japonská automobilka chce pro spalování benzinu využívat…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 




Ojetý Chrysler PT Cruiser:  Americké retro je dnes za hubičku Ojetý Chrysler PT Cruiser: Americké retro je dnes za hubičku

Moderní auta postavená v retro stylu můžeme spočítat na…

Chrysler PT Cruiser: Výroba po deseti letech končí Chrysler PT Cruiser: Výroba po deseti letech končí

Produkce retro minivanu Chrysler PT Cruiser po jedné…

 



 
Mercedes-Benz C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Mercedes C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Dnes 19:29

Mercedes-Benz C291 - prototypy skupiny C, skrývá zajímavou techniku a má úžasný zvuk!




Blesk.cz

Dva Češi zemřeli pod lavinou v Rakousku. Překvapila je na vyznačené trase

Dva Češi zemřeli pod lavinou v Rakousku. Překvapila…

Dva Češi dnes přišli o život pod lavinou v horském středisku Wildgerlostal u Krimmlu v rakouském Salcbursku. Pod…

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A nejsou se Škromachem jediní

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A…

Politici se nerodí v kvádru s kravatou a taky si zažili svá divoká léta jako všichni ostatní. Rádi to pak dávají…

 

iSport.cz

Konaté se hlásí o místo! V přípravě boduje a ve Spartě se dere do sestavy

Konaté se hlásí o místo! V přípravě boduje a ve…

Jsem zpátky a musíte se mnou počítat! Tiémoko Konaté vyslal sparťanské obci jasný vzkaz. V sobotní přípravě s…

SESTŘIHY: Leicester znovu padl. Arsenal spasila penalta, Chelsea slaví

SESTŘIHY: Leicester znovu padl. Arsenal spasila…

Fotbalisté mistrovského Leicesteru se topí v krizi. Na hřišti Southamptonu prohráli 0:3 a ztratili body v šestém…

 

Reflex.cz

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav Klaus ml. otevřel Centrum pro občanské svobody

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav…

Pravicový think tank Centrum pro občanské svobody včera v pražském hotelu Don Giovanni oficiálně otevřel Václav…

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje právní stát

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje…

Jakékoli prokázané zasahování do nezávislého rozhodování soudu by měl stát bez milosti a exemplárně postihovat.…

 
 
reklama