Chrysler PT Cruiser Cabrio – Bez střechy a beze spěchu

Chrysler PT Cruiser Cabrio – Bez střechy a beze spěchu

 
 

PT Cruiser si o odřezání střechy vyloženě říkal. Ne že by byla původní karoserie málo originální, ale styl „hot rod“ lze určitě spojit s něčím ještě stylovějším, než je v podstatě velkoprostorový hatchback. První fotografie vypadaly úžasně a v reálu je radost nemenší. PT Cabrio nadělá parády až až a zbylo mu i trochu praktičnosti.

Auto s nataženou střechou moc elegance nepobralo. Od hrany oken dolů je vše v pořádku, zůstaly typické kliky, světlometymohutná maska chladiče. Šedočerná plátěná střecha ale na první pohled plní skutečně hlavně funkci ochrany posádky, pohledná je podstatně méně. Její tvar, díky němuž je auto oproti původní verzi nižší o více než 6 cm skrývá ovšem jednu podstatnou výhodu: ač je to neuvěřitelné, vůz i s tímto omezením neztratil téměř nic na své pověstné výškové prostornosti.

Pootočením rukojeti nad čelním sklem (identické s VW New Beetle Cabrio) a stiskem nenápadného tlačítka na středovém panelu lze střechu během cca 15 vteřin složit, čímž vynikne vše, kvůli čemu si kabriolet kupujeme. Až do skryté úrovně lze elektricky stáhnout i jednotlivá boční okénka, kvůli absenci „jednotícího“ tlačítka je ale nutno zapojit všechny prsty a spínače v horní čísti středového panelu obsloužit jednotlivě.

obrázek [250 x 300]

V otevřeném voze hned napoprvé zaujme pevný ochranný oblouk nad hlavami cestujících, lakovaný v barvě karoserie. Esteticky ochranný oblouk samozřejmě ruší, ale na druhou stranu výrazně zvyšuje bezpečnost při převrácení a také tuhost karoserie. Dveře jsou oproti uzavřené karosářské verzi pochopitelně jen dvoje a narostla jim délka i hmotnost. Díky tomu je manipulace s nimi trochu obtížnější, na druhou stranu ale umožňují dobrý přístup k zadnímu dvojsedadlu. Světlé kožené čalounění sice prostor opticky zvětšuje, v praktickém provozu se zde pohodlně usadí jen dvě menší osoby.

Prakticky celý interiér včetně předních sedadel je převzat z uzavřené verze, obrázek [350 x 263] takže vůz si s sebou beze změn nese všechny předešlé pochvaly na dobře zvládnutý retro design a naopak nářky na tělo nedržící přední sedadla. Pozitivem je také relativní dostatek odkládacích prostor a stále se lepšící dílenské zpracování. Do zavazadlového prostoru o obsahu pouhých 210 litrů se lze dostat pouze za pomoci zapalovacího klíčku, což je sice bezpečné, ale nepraktické. Složitá kinematika víka kufru může napoprvé zaskočit, ve výsledku ji ale shledáte jistě praktickou. Pro zvětšení prostoru pro zavazadla lze sklopit dělená zadní opěradla, v otevřeném voze ale vzrůstají nároky na upevnění nákladu.

Vůz je osazen atmosférickým zážehovým čtyřválcem 2,4 l o maximálním výkonu 105 kW, což sice není nijak oslnivá hodnota, ovšem v praxi je vše jinak. Oproti testovanému dvoulitru i turbodieselu 2.2 má tento motor podle všeho nejlepší šanci stát se řidiči skutečným partnerem. Ve spojení s manuální pětistupňovou převodovkou vynikal agregát ve všech režimech plynulým nárůstem výkonu, vynikajícím odhlučněním a ochotou pracovat podle řidičovy nálady v téměř jakýchkoli otáčkách. Dynamika vozu sice není jeho nejsilnější stránkou, ovšem hladkost rozjezdů i předjíždění je ve spojitosti s vjemy z jízdy otevřeným vozem vše plně nahradily. Spotřeba se dá jízdním stylem ovlivnit jen málo - za celý test jsme dosáhli dosti vysoké průměrné spotřeby 11 l/100 km, přičemž zhruba třetina jízd připadala na městský provoz.

Jízda s PT Cruiser Cabrio nese většinu těch znaků, které od klasického kabrioletu očekáváme. Podvozek jakoby ještě přidal na měkkosti, motor kdesi tiše ševelí přesně na rozhraní „upoutat pozornost okolí a přitom neobtěžovat posádku“ a jakékoli pokusy o razantní jízdu jsou eliminovány svistem větru kolem uší. I když motor na vytočenou dvojku umí leccos, závodění vozu nesluší. Auto je mírně nedotáčivé, což si uvědomíte mnohem dříve díky náklonu karosérie než ztrátou adheze přední nápravy.

Žádný sport, jen pohoda.

Spolupracujeme s TipCars.com

Chrysler PT Cruiser Cabrio

Cena v základní výbavě: 879 000 Kč Cena v testované výbavě: 902 600 Kč

Základní výbava:ABS+ ASR, airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy, přední mlhové světlomety, Audiosystém INFINITY+ CD+CASS, kola z lehkých slitin 16“, elektricky ovládaná boční okna, elektricky sklopná střecha, el. Vyhřívaná přední sedadla, kožené čalounění, manuální klimatizace, koberce přední i zadní, kůží potažený volant, dojezdová rezerva, sedadlo řidiče výškově elektricky nastavitelné, el. nastavitelná a vyhřívaná zpětná zrcátka

Výbava testovaného vozu:tempomat (+11.400,-), metalický lak (+12.200,-)

Růst mandatorních výdajů je neudržitelný, notoval si Pilný se Zemanem Růst mandatorních výdajů je neudržitelný, notoval si Pilný se Zemanem

Ministr financí Ivan Pilný (ANO) mluvil v Lánech s…

Železniční velmoc chystá modernizaci. Japonsko představí nové šinkanzeny Železniční velmoc chystá modernizaci. Japonsko představí nové šinkanzeny

Japonsko patří mezi největší průkopníky vysokorychlostní…

Studie: V Praze se hromadně staví kanceláře, nabídka vzroste dvakrát více než poptávka Studie: V Praze se hromadně staví kanceláře, nabídka vzroste dvakrát více než poptávka

Nabídka nových kanceláří v Praze letos vzroste zhruba…

 
Technické údaje
Motor Chrysler PT Cruiser Cabrio
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2429
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 105 / 5200
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 214 / 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 195
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 13.6 / 7.7 / 9.9
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 210 / -
Objem nádrže (l):57
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1640 / 450
Rozměr pneu:205/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4288
b) šířka (mm): 1748
c) výška (mm): 1539
d) rozvor (mm): 2616
e) rozchod vpředu (mm): 1481
f) rozchod vzadu (mm): 1478
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 890 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 730 / 900
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940
k) šířka vpředu (mm): 1440
l) šířka vzadu (mm): 1370
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 560
výška opěradla vzadu (mm): 570
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Chrysler PT Cruiser Cabrio
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 5
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 5
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 7
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 6
Odstupňování převodovky: 7
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 7
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 6
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 6
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 6
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,42
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit

Desátá generace Hondy Civic je pořádný kus auta.…

Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku? Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh…

 



Ojetý Chrysler PT Cruiser:  Americké retro je dnes za hubičku Ojetý Chrysler PT Cruiser: Americké retro je dnes za hubičku

Moderní auta postavená v retro stylu můžeme spočítat na…

Chrysler PT Cruiser: Výroba po deseti letech končí Chrysler PT Cruiser: Výroba po deseti letech končí

Produkce retro minivanu Chrysler PT Cruiser po jedné…

 



 
Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Dnes 15:25

Podivný stroj s retro vzhledem vznikl v Maďarsku. Jeho základ je východoněmecký, pod kapotou ale pracuje motor původem od Renaultu.




Blesk.cz

Braniborsko nadchne milovníky cyklistiky, turistiky i vody

Braniborsko nadchne milovníky cyklistiky, turistiky i vody

Koupání, pěší turistiku, jízdu na kole nebo in-line bruslích, to vše nabízí Lužická jezerní krajina a…

Řím je kvůli suchu bez vody: 1,5 milionu lidí ji zřejmě dostane na příděl

Řím je kvůli suchu bez vody: 1,5 milionu lidí ji…

Italské úřady kvůli dlouhému období sucha nařídily zastavit čerpání vody z jezera nedaleko Říma. Hlavní město…

 

iSport.cz

Neymar kouzly skolil Juventus. Messi a Suárez ho přemlouvali kvůli PSG

Neymar kouzly skolil Juventus. Messi a Suárez ho…

Tady jsem, tohle umím a cenu znáte. Brazilec Neymar jako kdyby chtěl dokopat francouzské PSG k rychlejšímu…

Deset posil nestačí? Sparta v Egyptě a Rakousku loví útočníka i tvůrce hry

Deset posil nestačí? Sparta v Egyptě a Rakousku loví…

Ačkoli se obecně má za to, že je kádr Sparty pro tuhle chvíli uzavřený, úplně platit to nemusí. Hybnými silami…

 

Reflex.cz

Vláda by měla vyměnit eurokomisařku Jourovou, její výroky na adresu Polska jsou nehorázné

Vláda by měla vyměnit eurokomisařku Jourovou, její…

Hnutí ANO Andreje Babiše v roce 2014 navrhlo vládě za českou eurokomisařku tehdejší ministryni pro místní rozvoj…

Deník Colours Of Ostrava: Bylo to na palici

Deník Colours Of Ostrava: Bylo to na palici

Poslední den na Colours všechno směřovalo k dešti. Neodvrátil ho ani usedavý cikánský pláč, který provozovalo…