Chrysler PT Cruiser Cabrio – Bez střechy a beze spěchu

Chrysler PT Cruiser Cabrio – Bez střechy a beze spěchu

 
 

PT Cruiser si o odřezání střechy vyloženě říkal. Ne že by byla původní karoserie málo originální, ale styl „hot rod“ lze určitě spojit s něčím ještě stylovějším, než je v podstatě velkoprostorový hatchback. První fotografie vypadaly úžasně a v reálu je radost nemenší. PT Cabrio nadělá parády až až a zbylo mu i trochu praktičnosti.

Auto s nataženou střechou moc elegance nepobralo. Od hrany oken dolů je vše v pořádku, zůstaly typické kliky, světlometymohutná maska chladiče. Šedočerná plátěná střecha ale na první pohled plní skutečně hlavně funkci ochrany posádky, pohledná je podstatně méně. Její tvar, díky němuž je auto oproti původní verzi nižší o více než 6 cm skrývá ovšem jednu podstatnou výhodu: ač je to neuvěřitelné, vůz i s tímto omezením neztratil téměř nic na své pověstné výškové prostornosti.

Pootočením rukojeti nad čelním sklem (identické s VW New Beetle Cabrio) a stiskem nenápadného tlačítka na středovém panelu lze střechu během cca 15 vteřin složit, čímž vynikne vše, kvůli čemu si kabriolet kupujeme. Až do skryté úrovně lze elektricky stáhnout i jednotlivá boční okénka, kvůli absenci „jednotícího“ tlačítka je ale nutno zapojit všechny prsty a spínače v horní čísti středového panelu obsloužit jednotlivě.

obrázek [250 x 300]

V otevřeném voze hned napoprvé zaujme pevný ochranný oblouk nad hlavami cestujících, lakovaný v barvě karoserie. Esteticky ochranný oblouk samozřejmě ruší, ale na druhou stranu výrazně zvyšuje bezpečnost při převrácení a také tuhost karoserie. Dveře jsou oproti uzavřené karosářské verzi pochopitelně jen dvoje a narostla jim délka i hmotnost. Díky tomu je manipulace s nimi trochu obtížnější, na druhou stranu ale umožňují dobrý přístup k zadnímu dvojsedadlu. Světlé kožené čalounění sice prostor opticky zvětšuje, v praktickém provozu se zde pohodlně usadí jen dvě menší osoby.

Prakticky celý interiér včetně předních sedadel je převzat z uzavřené verze, obrázek [350 x 263] takže vůz si s sebou beze změn nese všechny předešlé pochvaly na dobře zvládnutý retro design a naopak nářky na tělo nedržící přední sedadla. Pozitivem je také relativní dostatek odkládacích prostor a stále se lepšící dílenské zpracování. Do zavazadlového prostoru o obsahu pouhých 210 litrů se lze dostat pouze za pomoci zapalovacího klíčku, což je sice bezpečné, ale nepraktické. Složitá kinematika víka kufru může napoprvé zaskočit, ve výsledku ji ale shledáte jistě praktickou. Pro zvětšení prostoru pro zavazadla lze sklopit dělená zadní opěradla, v otevřeném voze ale vzrůstají nároky na upevnění nákladu.

Vůz je osazen atmosférickým zážehovým čtyřválcem 2,4 l o maximálním výkonu 105 kW, což sice není nijak oslnivá hodnota, ovšem v praxi je vše jinak. Oproti testovanému dvoulitru i turbodieselu 2.2 má tento motor podle všeho nejlepší šanci stát se řidiči skutečným partnerem. Ve spojení s manuální pětistupňovou převodovkou vynikal agregát ve všech režimech plynulým nárůstem výkonu, vynikajícím odhlučněním a ochotou pracovat podle řidičovy nálady v téměř jakýchkoli otáčkách. Dynamika vozu sice není jeho nejsilnější stránkou, ovšem hladkost rozjezdů i předjíždění je ve spojitosti s vjemy z jízdy otevřeným vozem vše plně nahradily. Spotřeba se dá jízdním stylem ovlivnit jen málo - za celý test jsme dosáhli dosti vysoké průměrné spotřeby 11 l/100 km, přičemž zhruba třetina jízd připadala na městský provoz.

Jízda s PT Cruiser Cabrio nese většinu těch znaků, které od klasického kabrioletu očekáváme. Podvozek jakoby ještě přidal na měkkosti, motor kdesi tiše ševelí přesně na rozhraní „upoutat pozornost okolí a přitom neobtěžovat posádku“ a jakékoli pokusy o razantní jízdu jsou eliminovány svistem větru kolem uší. I když motor na vytočenou dvojku umí leccos, závodění vozu nesluší. Auto je mírně nedotáčivé, což si uvědomíte mnohem dříve díky náklonu karosérie než ztrátou adheze přední nápravy.

Žádný sport, jen pohoda.

Spolupracujeme s TipCars.com

Chrysler PT Cruiser Cabrio

Cena v základní výbavě: 879 000 Kč Cena v testované výbavě: 902 600 Kč

Základní výbava:ABS+ ASR, airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy, přední mlhové světlomety, Audiosystém INFINITY+ CD+CASS, kola z lehkých slitin 16“, elektricky ovládaná boční okna, elektricky sklopná střecha, el. Vyhřívaná přední sedadla, kožené čalounění, manuální klimatizace, koberce přední i zadní, kůží potažený volant, dojezdová rezerva, sedadlo řidiče výškově elektricky nastavitelné, el. nastavitelná a vyhřívaná zpětná zrcátka

Výbava testovaného vozu:tempomat (+11.400,-), metalický lak (+12.200,-)

Technické údaje
Motor Chrysler PT Cruiser Cabrio
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2429
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 105 / 5200
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 214 / 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 195
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 13.6 / 7.7 / 9.9
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 210 / -
Objem nádrže (l):57
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1640 / 450
Rozměr pneu:205/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4288
b) šířka (mm): 1748
c) výška (mm): 1539
d) rozvor (mm): 2616
e) rozchod vpředu (mm): 1481
f) rozchod vzadu (mm): 1478
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 890 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 730 / 900
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940
k) šířka vpředu (mm): 1440
l) šířka vzadu (mm): 1370
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 560
výška opěradla vzadu (mm): 570
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Chrysler PT Cruiser Cabrio
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 5
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 5
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 7
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 6
Odstupňování převodovky: 7
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 7
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 6
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 6
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 6
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,42
 







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Pátá generace Discovery: Bez rámu, ale s Wi-Fi (+galerie) Pátá generace Discovery: Bez rámu, ale s Wi-Fi (+galerie)

Během dnešního dne začaly internetem kolovat snímky…

Paříž živě: Nové Audi Q5 se nafouklo a dostalo vzduchový podvozek(+ galerie) Paříž živě: Nové Audi Q5 se nafouklo a dostalo vzduchový podvozek(+ galerie)

Nové Audi Q5 se nakonec ukázalo a my vám přinášíme první…

 




Ojetý Chrysler PT Cruiser:  Americké retro je dnes za hubičku Ojetý Chrysler PT Cruiser: Americké retro je dnes za hubičku

Moderní auta postavená v retro stylu můžeme spočítat na…

Chrysler PT Cruiser: Výroba po deseti letech končí Chrysler PT Cruiser: Výroba po deseti letech končí

Produkce retro minivanu Chrysler PT Cruiser po jedné…

 



 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

25.9. 2016

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

Tady žije Facebook. Hluboko ve švédských lesích!

Tady žije Facebook. Hluboko ve švédských lesích!

Jeden z nejnavštěvovanějších webů světa v roce 2013 otevřel první datové centrum mimo USA a to v mrazivém…

Dva lvi utekli z výběhu. Zoo v Lipsku musela jednoho z nich zastřelit

Dva lvi utekli z výběhu. Zoo v Lipsku musela jednoho…

Dva lvi utekli ve čtvrtek ze svého výběhu v zoologické zahradě v saském Lipsku. Jednoho z nich se podařilo před…

 

iSport.cz

Sparta má zpět svého trenéra. Myslel jsem na ni neustále, říká Kalous

Sparta má zpět svého trenéra. Myslel jsem na ni…

Spartě se vrátil šéf týmu a jeho jednotka hned zabrala. Trenér Jiří Kalous po příletu z Toronta ze Světového…

Sparta – Inter Milán 3:1. Velké oživení na Letné, Kadlec se trefil dvakrát

Sparta – Inter Milán 3:1. Velké oživení na Letné,…

Z krize k nečekanému výsledku! Fotbalisté Sparty v druhém utkání základní skupiny Evropské ligy porazili…

 

Reflex.cz

Zapomenuté tajemství Eiffelovy věže: Na jejím vrcholu si majitel postavil luxusní penthouse

Zapomenuté tajemství Eiffelovy věže: Na jejím…

Se stavbou současného symbolu Paříže se začalo v roce 1887 a přesně podle plánů konstruktéra Alexandra Gustava…

Otázky u filmu Anthropoid: Dokážou být Češi ještě neohrožení vlastenci? Dokážou za svobodu umírat?

Otázky u filmu Anthropoid: Dokážou být Češi ještě…

V sále číslo 11 multikina na pražském Andělu se po úterní české premiéře filmu Anthropoid rozhostilo ticho.…