Chrysler – PT Cruiser facelift, 300C 3.0 CRD ve Frankfurtu 2005

Chrysler – PT Cruiser facelift, 300C 3.0 CRD ve Frankfurtu 2005

 
 

PT Cruiser po plastice

PT Cruiserem vytřel Chrysler konkurenci zrak, avšak postupem času začínají automobilky přecházet do ofenzívy (například Chevrolet se svým HRR představeným na autoshow v Los Angeles) a retro vozítku začíná hrozit...

PT Cruiser po plastice

PT Cruiserem vytřel Chrysler konkurenci zrak, avšak postupem času začínají automobilky přecházet do ofenzívy (například Chevrolet se svým HRR představeným na autoshow v Los Angeles) a retro vozítku začíná hrozit ztráta dominantní pozice. Do nového modelového roku 2006 proto Chrysler vyzbrojil PT Cruiser přepracovaným zevnějškem s novými předními světlomety a maskou chladiče, kulatými mlhovými světlomety a např. decentním spoilerem nad zadním sklem.

Zatímco změny exteriéru proběhly v decentním duchu, uvnitř se přeskupovalo a upravovalo intenzivněji. Kromě rozšíření barev čalounění prošla kompletní renovací středová konzola, mezi sedadla se nastěhovala posuvná loketní opěrka, sedadlo řidiče zvládá více poloh nastavení, zlepšila se dostupnost některých ovládacích prvků a také zvětšil objem uzavíratelné přihrádky u spolujezdce. Hudební kulisu může vytvářet audiosystém s možností reprodukce souborů MP3, šesti reproduktory a Subwooferem.

S modelovým rokem 2006 se do PT Cruiseru nastěhoval informační systém EVIC obsahující kompas a zobrazující venkovní teplotu, informace z audiosystém, spotřebu paliva, dojezd a délku trvání jízdy. Z „neviditelných“ novinek Chrysler zmiňuje vylepšené těsnění okolo dveří a oken, které společně s kvalitnějšími plasty zajišťuje větší akustickou pohodu na palubě (snížení hluku o 2-5 dB). Přeplňovaná jednotka poskytuje nově výkon 170 kW místo předchozích 164 kW. Točivý moment je 332 Nm.

Vznětový PT Cruiser 2.2 CRD má nyní o čtvrtinu vyšší výkon – 110 kW – když spotřeba paliva zůstala na původních hodnotách (kombinovaná 6,7 l/100 km, plní Euro IV). Točivý moment má maximum 300 Nm mezi 1600 a 3000 ot./min. Zrychlení z klidu na 100 km/h trvá nyní s pětistupňovou manuální převodovkou jen 10,8 s (dříve 12,1 s).

300C 3.0 CRD

Osmiválcový HEMI je sice legendou, ale Evropa se až tak důsledně neřídí heslem objem ničím nenahradíš, což platí dvojnásob kdykoli cenovky na pylonech čerpacích stanic dosahují každý týden nových maxim. Řešením pro zvýšení odbytu sedanu a kombi 300C je nový vznětový motor pod kapotou velkého Chrysleru. Jde o vznětový vidlicový šestiválec celohliníkové konstrukce, pocházející z dílen stuttgartských motorářů.

Nejvyšší výkon motoru se vstřikováním common-rail činí 160 kW při 4000 ot./min, točivý moment dosahuje maxima 510 Nm v 1600 ot./min. Motor samotný má hmotnost 208 kg, je spojen s pětistupňovou automatickou převodovkou s možností manuální volby převodového stupně.

Parametry jízdních výkonů neutrpěly výrazné ztráty (230 km/h, zrychlení 0-100 km/h za 7,3 s), ale spotřeba se dostala do evropských měřítek (kombinovaná hodnota 8,1 l/100 km).

Pro evropské trhy je Chrysler 300C vyráběn v rakouském Grazu, diesel bude k dispozici od října 2005.

Ondřej Láník

Fotogalerie z výstaviště
 
Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Nejste spokojeni s vašim HR systémem? Je čas na změnu Nejste spokojeni s vašim HR systémem? Je čas na změnu

Používá vaše společnost zastaralý HR systém, ve kterém je…

Aleš Michl: Každá investice, kterou nemůžete tři roky prodat, je riziko Aleš Michl: Každá investice, kterou nemůžete tři roky prodat, je riziko

Chtěl bych investovat půl až jeden milion korun maximálně…

 
Zdroj: redakce

Štítky Chrysler Frankfurt 2005

 












Blesk.cz

Toto chceme na svém mobilu: Virtuální drak, autodráha v obýváku a další ukázky ARCore

Toto chceme na svém mobilu: Virtuální drak,…

Google před pár týdny představil svůj vlastní systém pro rozšířenou realitu ARCore, který by měl být dostupný…

Recenze: Kam se ztratil malý Noah? Nejhorší noční můra všech rodičů na vlastní kůži

Recenze: Kam se ztratil malý Noah? Nejhorší noční…

Let z Británie do Austrálie neprobíhá zrovna podle Joanniných představ. Má vysokou teplotu, její devítitýdenní…

 

iSport.cz

Bohemians překvapivě končí v MOL Cupu s Vlašimí, postup slaví Teplice

Bohemians překvapivě končí v MOL Cupu s Vlašimí,…

První překvapení nabídlo 3. kolo MOL Cupu, v němž fotbalisté Bohemians prohráli 2:3 po penaltách s druholigovou…

Nejlepší posila Slavie? Stoch! Nehraje alibi fotbal, chválí Švancara

Nejlepší posila Slavie? Stoch! Nehraje alibi fotbal,…

Danny? Už ukázal kvalitu a lehkost, ale brzdí ho zranění. Halil Altintop? Nic. Ruslan Rotaň? Dříč ve středu…

 

Reflex.cz

Stanislav Petrov: Hrdina studené války, který zabránil jadernému konfliktu

Stanislav Petrov: Hrdina studené války, který…

Je zajímavé, že zatímco dodnes obdivujeme hrdiny druhé světové války, o protagonistech té studené, kteří – snad…

Je povinná maturita z matematiky protiústavní? A co z češtiny?

Je povinná maturita z matematiky protiústavní? A co…

Máte rádi matematiku? Nebo jste ji jako děti a žáci nenáviděli? Oblíbenou otázkou různých rodinných sešlostí…