Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Chrysler Sebring se do Evropy vrátí jako Lancia Flavia

Chrysler Sebring, respektive jeho modernizovaná verze s označením 200, se vrátí na starý kontinent.
Zpět na článek
17. 1. 2011 12:37
Avatar - euro89
17. 1. 2011 07:16
A je mi špatně hned po ránu:-(
Když vzpomenu na první Flavii, co by pokrokový vůz na vrcholu, tak je mi z týhle zprávy hodně smutno. Sebring (200) je ještě zastaralejší a ošklivější, než 300C :no: 300C vypadá aspoň jako tank a tak oslovuje určitou úzkou skupinu zákazníků, co maj rádi "pasácký" auta. Ale koho má oslovit tohle??? 8-s :no: Jsem zvědavej, jak moc změní ten vzhled a podvozek, ale je mi jasný, že nějaký zázraky čekat nejde. A s posledním odstavcem článku nejde než souhlasit! Pokud by Lancia chtěla tuhle letitou americkou vykopávku v Evropě prodávat, musela by přijít s cenama na úrovni Seatu Exeo, což asi za 1. nehrozí, když se za tyhle ceny prodává Delta a za 2. by to nebylo ani pro značku Lancia důstojný! Jenže to nejsou ani Chryslery... :'-( Těžce se mi dívá na to, kam Fiat mojí milovanou Lancii dopracoval, těžce. :-( :'-(
Rozbalit vlákno
41
17. 1. 2011 07:27
Re: A je mi špatně hned po ránu:-(
Víš co je na tom nejhorší?
Podle všeho to totiž vypadá,mnže ten nový Sebring, pardon 200, pardon Flavia, není vůbec, ale vůbec špatný auto, řekl bych, že výrazně lepší než to exeo.

Jenže... zatímco u VW vybrušují diamant, (myslím tím 6. variace na Giugiarova Golfa), tady je to jen znouze ctnost a byť by to auto bylo sebelepší, každý článek o tomhle autě bude min. u nás a v německu začínat v podobném duchu, jako si tady psal ty.

P.S. Ten facelift byl hodně výrazný a to auto ej dnes opravdu jinde, než byl neúspěšný Sebring. Takže kdo bude chtít slušné auto (a hlavně prostorné) má šanci. A myslím, že o to tady v této generaci auta jde. Dnes lancie neměla nic ani do fleetu.
17. 1. 2011 08:01
Re: A je mi špatně hned po ránu:-(
Co spatřuješ na typu 200 dobrého? Soudy o výrazně lepším autě než Exeo jsou bez srovnání liché.

Vyměnit masku nehezkého vozu a pustit do světa lancii tohoto typu mi přijde podstatně horší varianta než postavit na podvozku 200 něco italského. Tomu bych rozumněl a držel palce.
17. 1. 2011 08:42
Re: A je mi špatně hned po ránu:-(
Furt lepší, než to auto BEZ TOHO ABYS HO VIDĚL, odepisoval.
Zatím samo soudím z fotek a z popisu a mám tam zase tohle:

x zásadních vylepšení, designově se mi třeba to kabrio opravdu líbí a ani ten sedan není nejhorší, a za interiér dávám jedničku. Ten je fakt hodně povedený. A výbava je taky slušná. Pokud do toho přijdou T-Jety a zůstane Pentastar, tak nevidím problém. Exeo bych s tím opravdu nesrovnával.
17. 1. 2011 08:49
Re: A je mi špatně hned po ránu:-(
Exeo umím posoudit, protže znám výchozí A4, americká auta mě kromě 300C (a i tady spíš to bylo něco jiného, než zaběhlá evropskáxjaponská konkurence) vždy a jen zklamala. A i kdyby byla technika 200 na rozumné úrovni, tak vzhled nemá s odkazem na italské umění nic společného. nevyrovnaný boční profil, záď v nepoměru k přídi a očekávaná změna masky nevěstí pro lancii nic dobrého.
17. 1. 2011 09:36
Re: A je mi špatně hned po ránu:-(
Poměr přídě a zádě je úplně stejný jako u první generace Flavie. ;-)

Ne teď vážně. Rozeberme to.

Pohled na auto z pohledu vyjímečných modelů Lancia na toto auto MUSÍ vyznít negativně.
Pohled na toto auto z pohledu německých pisálků MUSÍ na toto auto vyznít negativně, to je patrné už teď. Ale k tomu se ještě dostanu.
Pohled na toto auto očima potenciálního zákazníka, resp. fleetové zákazníka je jen a jen pozitivní.

Vycházím z toho, že to auto nebude ŠPATNÉ a že i cena bude konkurenceschopná. Tedy podle nabídnuté technologie asi mírně vyšší než u PSA a nebo korejců,ale ne nějak zásadně. Takže potud v pořádku. Zásadní je, že to auto je (brzy bude) na trhu a nějaké 2 - 3 roky bez problémů vydrží než přijde svébytnější model. Výhodou toho auta je levnější výroba v USA.

A ad pisálci? Ti píšou přesně podle zadní. Stačil mi test JGC teď o víkendu v autosalonu. kdo viděl asi ví.
17. 1. 2011 09:59
Re: A je mi špatně hned po ránu:-(
jako opravdový fanda italských aut o rebrandovaný Chrysler upřímně nestojím. To bych ho podstatně radši viděl na podvozku E90...
Avatar - Plautus
17. 1. 2011 10:04
Re: A je mi špatně hned po ránu:-(
Ty to zase maľuješ tak nejak naružovo ;-) Kto v Európe nakúpi flotilu "preznačkovaného" Chrysleru, ktorý bude možno (vlastne takmer s určitosťou) ešte drahší ako model, z ktorého tá Lancia vychádza. Osobne to tiež nechcem vidieť negatívne, ale Taliani mali už teraz zvoliť iný prístup, pretože touto cestou mám obavy, že vôbec na tie svojbytnejšie modely zarobia. :-( Grand Cherokee je dobré auto, ktorého výhodou je opozitný dizajn i celkový prístup voči európskej SUV konkurencii, ale myslíš, že to Európania ocenia vo väčšom meradle? Že teraz všetci popresadajú z ML, X5 a Q7 do GCh? Ono by to znovu chcelo využiť dobrý základ, posilniť ho a ušiť kabátik charakteristický pre AR a Maserati, ktorý vo veľkom zaujme európsku klientelu...
Avatar - Plautus
17. 1. 2011 09:42
Re: A je mi špatně hned po ránu:-(
Nedá sa s Tebou nesúhlasiť. "Rebrandovanie" modelov Chrysleru na Lancie by som si predstavoval tak, ako si popísal o príspevok vyššie. Na rovnakom, i keď upravenom, základe postaviť niečo talianske, dizajnom charakteristické pre krajinu dizajnových guru. Lancia sa takto síce najľahšie a najrýchlejšie dostane k väčšej palete modelov, ale rýchlosťou akou sa k nim dostane, môže i veľmi rýchlo pohorieť. Šancu na EÚ trhoch s dizajnom 200-ky (ten profil je slabučký) Lancii nedávam, a v US zákazníci uprednostnia domáci Chrysler, hoc to budú identické autá. Takže nechápem pre koho budú vlastne Lancie odvodené od Chryslerov určené. Pár predaných kusov Lanciu z biedy nevytrhne. A4 (B7) bola pre mňa jazdne sklamaním, takže šanca na lepšie auto v tomto ohľade v podaní poriadne upraveného Sebringu tu je, napokon od roku 2004-2005 už vo Veľkých jazerách pretieklo veľa vody. ;-)
17. 1. 2011 09:58
Re: A je mi špatně hned po ránu:-(
Souhlas Plaute ;-)
17. 1. 2011 10:00
Re: A je mi špatně hned po ránu:-(
Takhle to ale nejde vnímat.
Lancie tam má teď 0 a před tím měla Lybru. Toto auto rozhodně není horší auto než byla svého času Lybra, či Dedra. Krom možná zvláštního profilu to momentálně vypadá, že se tomu nic zásadního nedá vytknout. Snad jen to, že to auto vypadá až příliš unyle. Ale prostě JE. V USA se vůbec Lancie teď prodávat nebude (Chrysler bude jen na trhu v USA, jižní Amerika a UK, všude jidne to bude Lancia, došlo tak prakticky k sloučení obou zanček, resp. k velkému prolnutí). Nové modely se již teď připravují. Tohle je jen rychlé řešení, které však a to je potřeba si uvědomit, je téměř plnohodnotné. Prostě to auto je a bude celkem slušné bez nějakých zásadních slabin. Pohled na to auto optikou předchozích modelů (ať už z poheldu amerických předchůdců bez vlivu Fiatu a nebo původníc Lancií) je v tomto kontextu mimo mísu. Na to auto se bude dívat optikou líbí x nelíbí, vyhovuje x nevyhhvuje. Například to Exeo s tímto ztrácí už jen v otázce komfortu a prostoru.

Kdyby jen v Itálii prodali ročně 20 000 ks, tak je to prostě trefa do černého. 20 000 aut s nulovými náklady je prostě lepší než nula. A mimo to, Delta ted bude moct zlevnit a hlavně bude možný fleet, protože se Lancia během jediného roku stane plnoformátovou značkou:

Ypsilon, Delta, Flavia, Flavia Cabrio, Thesis, Phedra (alias Voyager).

Ypsilon bude terno, Delta má dobré vásledky a Phedra pujde taky dobře naodbyt. Thesis a Flavia (200,300 nemůže zklamat, může jen překvapit a připravit půdu pro již svébytnější následovníky na nich se (nepochybuji) již maká.

Touto OPTIKOU na to nahlížím já. Uznávám, je to mírně optimistický pohled.

P.S: Kdyby si jen v Itálii jen 20% lidí, co dosud jako poskakovadlo vlastnilo Ypsilon místo BMW, či Audi, či čehokoliv jiného pořídilo Flavii, tak je úspěch zaručen. Myslím, že takhle ve Fiatu momentálně uvažují. Musí mít, ale jistotu, že to auto není konstrukčně propadák. pak asi spíš uškodilo než pomohlo.
Avatar - Plautus
17. 1. 2011 10:07
Re: A je mi špatně hned po ránu:-(
Tak ako si napísal, je to "mírně optimistický pohled". Podľa mňa je to až príliš optimistický pohľad, ale bodaj by si sa nemýlil, ja Lancii a celému koncernu FIAT prajem len lepšie a krajšie zajtrajšky ;-)
17. 1. 2011 10:12
Re: A je mi špatně hned po ránu:-(
Pak si sbal uzlík a vyjeď na Apeniny, každá slušná ruka dobrá ;-)
Avatar - Plautus
17. 1. 2011 10:52
Re: A je mi špatně hned po ránu:-(
Ak by som tam mal byť dlhodobo, tak by som Talianov asi pozabíjal! Ale inak ich (mentalitu alá "dolce vita") mám rád... >:D
Avatar - Barrichello
17. 1. 2011 10:10
Re: A je mi špatně hned po ránu:-(
lancia se v USA prodávat nebude. Tohle sou auta POUZE pro Evropu.
Lancii v USA NIKDO nezná, to by byl krok absolutně mimo.

V USA bude zastoupena JEN Alfa Romeo + Fiat 500.
Nic dalšího (krom už zastoupených ferárek a maserati)
Avatar - Barrichello
17. 1. 2011 10:07
Re: A je mi špatně hned po ránu:-(
Vy pořád nechápete, že bez Chrysleru mohli rovnou Lancii zavřít. Na vlastní vývoj nemá a NIKDY mít nebude a že nevybrakovat komplet výrobní program Chrysleru, tak jim zbyla Ypsilon a Delta, který sou mimo itálii poměrně neúspěšný vinou toho, že lidi kupují němce a japonce/korejce v tomhle segmentu.
Stačí se podívat na českej trh kolik se tu rpodalo Lancií.
Pak nenápadně juknout, kolik tu prodal Chrysler a Dodge i přes nulovou reklamu a též osekanou nabídku.
A takhle to není jen u nás.

Takže jestli Lancie přežije jen o týden dýl, je to zásluhou Chrysleru.

O tom zda ty modely budou mít úspěch, to už sme tu rozbírali.

Fanoušek italské školy si to koupit nepůjde, fanoušek amerik taky ne.

Ted jde o to, zda zbývající zákazníci Lancii uživí.
Pokud ne, ceduli Factory Closed můžou dát na vrata vždycky.
Tohle je pokus, jak to oddálit.
17. 1. 2011 10:09
Re: A je mi špatně hned po ránu:-(
To je spíš hokus pokus. Proč nepoužili vyladěnou platformu AR159 ujde asi jen americko-italskému vedení.

Bude to jediné, prasopes bez naděje na úspěch. Souhlasím, že ani jedna skupina nekoupí a kolonka ostatní pak může být zaplněna pouze mid-managementem Lancie.
Avatar - Barrichello
17. 1. 2011 10:17
Re: A je mi špatně hned po ránu:-(
Protože o AR 159 prohlásil Sergio že je to šitoza.
Asi proto.

Navíc Fiat nemá peníze na to, stavět nový auta.
Proto jen použil to co maj v americe.

Wollf vás tu utěšuje, že až bude nástupce (BTW nástupce 300C se počítá na roky 2015-2016) že to bude jinak - Ne nebude.
Opět ta nová 300C bude Lancia pro evropu.
Akorát že u vývoje nástupců už budou italové, kdežto tady 300C bylo z 90% hotovo předpříchodem Fiatu a ze Sebringu nic lepšího než 200C vytvořit nešlo.

Myslím že se dílo podařilo a zejména kabriolet vypadá luxusně.
A sme u dalšího pozitiva, podívej se, kdy ste měli poslední kabriolet Lancia.A tohle je plně 4místnej.
Kolik by stál vývoj 4místnýho kabrioletu plně pod režií Fiatu? 5milionů euro? 8?

A kde by ty peníze Fiat vzal, a to je jen 1 model :-)
Avatar - Plautus
17. 1. 2011 10:30
Re: A je mi špatně hned po ránu:-(
V tomto ohľade považujem Marchionneho za človeka, ktorý je sám veľkým omylom FIATu. Človek na jeho pozícii nemôže niečo takéto povedať o stále predávanom modele, akokoľvek by to aj bola pravda (čo si teda osobne vôbec nemyslím), taktiež nemôže povedať o talianskych fabrikách to, čo povedal...to je sr.anie si do vlastného hniezda. Pochopil by som, ak by si to páni z manažmentu hovorili medzi sebou, ale touto cestou robiť "marketing", tak to je na zaplakanie... Pre každú spoločnosť nie je nič horšie, ako potápať vlastný produkt a vlastných ľudí. To je fakt motivujúce pre zákazníka ku kúpe a tiež k práci zamestnancov (i keď sa dá chápať, že chcel prebrať z letargie ľudí, ktorí išli na pol plynu za "plnoplynové" mzdy, ale aj tak sa takéto veci za brány fabriky nevynášajú, existujú iné prostriedky). S tým ostatným s Tebou súhlasím, šanca na lepšie a konkurencieschopnejšie autá tu bude, len dizajnovo to bude chcieť viesť každú značku pre ňu typickým smerom.
17. 1. 2011 10:19
Re: A je mi špatně hned po ránu:-(
Nesouhlasím ani s jedním.
Ona stále ještě většina lidí nenakupuje auto podle toho, jak ho vnímá Barichello a nebo Webpaja a nebo wolff... při vší úctě. Auta se stále nakupují taky i podle toho líbí, nelíbí vyhovuje nevyhovuje. A zrovna v té itálii je dost velká možnost toho, že italové, kteří MUSELI koupit uskákane BMW řady tři (po konci výroby Kappy, neboť Thesis byla příliš jiná, velká a drahá) a Alfa jim prostě třeba nesedla, si právě k té Ypsilonce (kterou nepochybně spousta těch Italů vlastní) koupí novou Flavii. To je celé. Myslím, že tohle přesně teď stojí za rychlím uvedením tohoto auta na trh a využití pro Italy známého jména. Podobně však budou postupovat i kupci jinde v Evropě. A z nuly jich může být už jen jedině víc. Nikdy míň.

Je to stejné, jako když škodovka uvedla Superb I. generace. To byl taky Passat (notabene na sklonku života) s jiným šňupákem ať se to někomu líbí a nebo ne a svůj účel splnil. Byť jako samostatný model by nikdy úspěšný být nemohl (a ani by tak nemohl být vnímán).
17. 1. 2011 10:12
Re: A je mi špatně hned po ránu:-(
No a pak by se chtělo podívat, kolik že teda jako ten Chrysler prodá těch Chryslerů...v USA... Tam už to teda taky principielně není daleko od FACTORY Closed... Ale o tom sme se už bavili. On ten Chrysler krom toho Voyageru a 300 taky nemá co nabídnou. On už i ten VW (kdyby s tím teď Fiat něco nedělal) prodá víc aut, než Chrysler, což je docela smutné, nemyslíš?
17. 1. 2011 10:13
Re: A je mi špatně hned po ránu:-(
Ta poslední věta není žádné novum a při šíři záběru je to logické...
17. 1. 2011 10:23
Re: A je mi špatně hned po ránu:-(
Chápej v kontextu. Bavím se výslovně o značkách a jejich prodejích na trhu USA. Tam mi to logické nepřijde (vzhledem k tomu, co tam VW prodává...v podstatě jen Golfa a Beetla). Přijde mi to pro značku (ne koncern) ponižující a trapné. Ono to nebude trvat snad věčně..., ale jen sem potřeboval Barička odkázat do patřičných mezí... Chápu, že teď uslyšíme nářek na zlej Mercedes, zlej Fiat a další...,ale všichni víme jak to je.
17. 1. 2011 10:42
Re: A je mi špatně hned po ránu:-(
Oprav mě, ale dostaneš tam dále Passat, Jettu, Touareg, Phaeton možná i Caravelle. Dále porovnej jak tyto vozy vypadají ve srovnání s Chryslerem.
17. 1. 2011 11:17
Re: A je mi špatně hned po ránu:-(
Passat je okrajová záležitost. Svého času tam byla v nabídce jen W8. Jetta ano. Phaeton ne a u Touaregu si nejsem jistý. Caravelle taky asi těžko.
Avatar - Barrichello
17. 1. 2011 11:23
Re: A je mi špatně hned po ránu:-(
Phaeton tak měl takový úspěch, že se tam prodával 3 roky. Bože Phaeton, dej si www.autorevue.cz - tam maj testík.
At se taky zasměješ >:D Tenhle parkovací asistent je v 2004 300C!!! A výkony motorů jsou jako u 3,0 V6 VM Motori a benzíny 3,6 a W12 6,0 sou na tom hůře jak pentastar a 6,4 V8 HEMI. A ten prestižní volant, interiér, a ty nízké ceny příplatkové výbavy - test Phaetonu, to je masakr. Trnky brnky hadr.

Aktuální nabídka je golf, beetle, jetta, passat vč cc; tiguan, touareg, eos a Chrysler Town a country jako VW Routan :-)

Na Caravelle je ti tam někdo zvědaevj, to je jako kdyby Ford udělal z řady E MPV a vydával to za luxus. A vona je to dodávka pro zelináře Transporter, vrzající krám (jel sem v tom asi 10x) konstruovaný jako dodávka, narozdíl od voyageru a japonců, co sou od základu samostatná konstrukce.

Passat je před generační obměnou, beetle kupují jen barbíny a SUV sou tam hrozivě súpěšný - zatím je tvrdě drtí japonci a americké značky.
Avatar - Barrichello
17. 1. 2011 10:24
Re: A je mi špatně hned po ránu:-(
Tak když zbyly 3 modely.....
A k tomu 1 na konci životnosti - nové 300C jde do prodejů ted a Sebring byl přijat špatně, díky tomu, že to Mercedes tak sprasil.

Ale podívej se kolik toho prodá Dodge + RAM + Jeep.

A všechny chryslery sjíždí z pásu zároven s modely Dodge.

Takže tam facory closed nehrozí, neb jen v usa se prodalo 1,1 milonu aut + 200 táců kanada + další země, kde nemam přesná čísla, ale počítám kolem 1,5-1,7 milionu aut. Trochu rozdíl.

Kolik toho prodala Lancia po světě loni?
300 000 ks? 400 000?
Jasně, je to jen jedna zančka, oproti 4, ale má tak osekanej sortiment jako málokterá a ještě dobrý zvuk jen v itálii, sou země kde absolutně netuší, wo co go.

Takže je jasné, kde horzí ta cedule podstatně víc.
Chrysleru ty cedule hrozily už několikrát, vždycky se z toho vyhrabal.
17. 1. 2011 10:35
Re: A je mi špatně hned po ránu:-(
Ty ses fakt mimon. Si takový malý neštěstí, pro tyto značky. Ale budiš. Někdy fakt pobavíš.
Tak jinak:

P.S. Malá hádanka. Kolik značek zrušil Fiat a kolik značek Chrysler. And the Winner is?

P.S. Lancie vznikají ve fabrikách Fiatu stejně jako Chryslery vznikají ve fabrikách Chrysleru. Jde jen o to, že to co vyčítáš Lancii úplně přesně sedí na značku Chrysler. U jednoho to vidíš u druhého ne. Z toho spojení těží obě značky přibližně stejně. A je úplně zbytečné se dohadovat nad tím, jestli jedna značka prodá o 100 000 ks aut miň nebo víc, nehledě na to, že USA trh pro danou značku je mnohem větší než ten domácí pro Lancii. Chrysler jako značka má (snad měla) ke zrušení stejně blízko jako Lancia (Dodge prodá snad 3x tolik aut). Vzhledem k prodejním číslům a k tomu jaké značky v posledních letech v USA zanikly bych skoro i řekl ještě blíž. Chrysler jako značku od zrušení nejvíc asi zachránilo, že se podle ní jmenuje celý koncern. Víc za tím nehldej. Bavit se o příčinách je mimo mísu, teď de o to, aby se to začalo lépe prodávat a je fuk jestli jako Lancia anebo Chrysler. K větší diverzifikaci bez tak dojde jen pokud se zvednou prodeje. To ostatní co píše jsou jen kakance jednoho blázne, co má svůj vět.

P.S.3 Je smutné, že si auta kupuješ pravděpodobně jen podle toho jestli ej auto z Ameriky )americká škola) a ne podle toho jestli se ti líbí, sedí a podobně. Asi budeš neobjektivní fanatik. Tedy to co tady často vyčítáš jiným.
Avatar - Plautus
17. 1. 2011 10:49
Re: A je mi špatně hned po ránu:-(
Šmárjá, ak bude takto vyzerať i spolupráca FIAT vs. Chrysler, tak "potěš koště" >:D ;-)
Avatar - Barrichello
17. 1. 2011 10:51
Re: A je mi špatně hned po ránu:-(
Chrysler zrušil 1 wolffe.
Plymouth. A 1 ted vznikla - RAM. Takže nula od nuly Wollfe.
Pořád 4 značky.

Eagle nebyla původní značka, to se nakoupilo s AMC od Renaltu, kterej musel zdrhnout z usa.

DeSoto a Imperial nepočítám, nebudeme se mazat v 60 let starý historii.
To bysme tu mohli začít vytahovat, že Chrysler měl podíl v Mitsubishi, Lamborghni, pár let měl Simcu a taky brity.

Mě se ty auta líbí, jinak bych si je asi nekupouil.
A plně mě vyhovují.

Příčiny jsou podstatné:
v roce 1998 čítla nabídka Chrysleru:
Neon
Stratus
Concorde
LHS
300M
Town and country

Jenže za MB vznikaly takový modely jako Sebring 07-10, Crosffire, Aspen, Pacifica atd., který neměly úspěch a proč?
Protože bud dělal design sjetej portorikánec, nebo to byla přehlídka výběhové tenchniky MB popř. všechno dohromady a tak o to nebyl zájem. A auta jako PT se nechala ve výrobě 10 let s mizivými úpravami a nástupci se nepřipravovali, neb do toho už MB nechtělo dát dolar, popř. nástupci jako Caliber se dali jen pod značku Dodge, takže tím přišel Chrysler o klíčovej model, kterým Neon byl. Auto pro studenty, chudší vrstvu, entry model.

A zpatlaný Sebring 07-10 zapříničil neúspěchy v ještě důležitější střední třídě, takže prodeje táhly Town and country a 300C.
Někdy od roku 2007.
Trošku málo.

A kdo za to může?
Kdo může za ty posmívané interiéry?
On MB neuměl udělat pěkný interiér? HM? výrobce luxusních aut?
Proč se tam nedalo něco lepšího.
Zamysli se 10 minut a zkus si odpovědět.
MB byl záhuba.
Přinesl jen zadní náhon a 300C/Charger Challenger.
To je jediný pozitivum, jinak spíš šlo vše ostatní do kytek.
Avatar - Plautus
17. 1. 2011 10:14
Re: A je mi špatně hned po ránu:-(
Podľa mňa to tu viacerí chápeme až moc dobre...ja sa vôbec nebránim tomu, aby sa použila rovnaká/obdobná technika (s miernymi úpravami), ale taktiež a HLAVNE by som uvítal kompletné prekarosovanie spoločných modelov, pretože toto Lanciu fakt nespasí...tým nechcem povedať nič proti Chrysleru, on sa snaží stavať autá pre US, kde je zákaznícky pohľad na autá úplne odlišný, a práve o tom to je, vieme aký úspech majú na EÚ trhoch (teraz hlavne z pohľadu dizajnu a v druhom rade techniky). Zásadná je pre mňa veta "Fanoušek italské školy si to koupit nepůjde, fanoušek amerik taky ne.", ktorú som tu už tiež inými slovami napísal...šanca je, ale touto cestou podľa mňa dosť mizivá...ale možno Sergio nahádzal nejaké cifry do účtovníckej kalkulačky a vyšlo mu to...
>:D ;-)
Avatar - Barrichello
17. 1. 2011 10:31
Re: A je mi špatně hned po ránu:-(
Prodejní úspěchy nehovoří nic o kvalitě aut.

Prodej závisí na marketingu, kterej byl totálně ubohej - jestli probíhala podpora prodeje v EU jako u nás, no tak SORRY.

To si nezaslouzží ani Mahindra, takovejhle prodej.
Co bys řekl prodavači u ND kdyby ti řekl že vyznat se v katalogu je unikum (resp. že v něm neumí hledat) a že čeká až si to převezeme Fiat - tuhle odpověd sem dostal už v červenci 2009.
Dovolil by so tohle někdo říct jinde?

Když si napíšeš na www.moparidl.cz, máš do 10ti minut mail s tím jaká je cena dílu, kdy bude k mání atd.
Maj stejnej katalog.

A když se nevyznali v katalogu, proč si pánové od MB za 11 let nevytořili svůj? Data si tam mohli nacpat z usa, a mít svuj systém.

Reklama nulová.

K tomu zavedené klišé, jaké sou ameriky šrot a nepravdy, lži a žití v balastu a ve faktech, který platily před 30ti lety.
Se koukni na internet, kde je něco o americe, furt stejná moudra a pak vypadne z někoho, že všechny modely maj tuhou zadní a OHV s 2ventilovou technikou.
Asi začneme kupovat vraky a ty DOHC začnem těmhle lidem vozit na servis, až se potkaj ventily, tak jim zaplatíme 12 a těch 12 nám daj grátis, když to má přeci dvouventilovou techniku :-)
Avatar - Plautus
17. 1. 2011 10:41
Re: A je mi špatně hned po ránu:-(
Tomuto ja vôbec neprotirečím. ;-)
Marketing a prístup k zákazníkovi je v dnešnej dobe silná zbraň, a ak na popredných miestach nejakej spoločnosti je človek, ktorý robí skôr antireklamu svojmu produktu a svojim ľuďom, tak už by na svojom mieste ani nemal sedieť, trebárs i napriek ostatným dobrým výsledkom. Také niečo sa nepatrí hovoriť ani v prípade, že by už mal v talóne celú paletu lepších modelov, čo v súčasnosti stále nemá...
Avatar - Barrichello
17. 1. 2011 10:58
Re: A je mi špatně hned po ránu:-(
Problém je, že prodej vozů, servis + nd zajištovali od roku 1998-99 dealeři Mercedesu.
A tak to taky vypadalo.
Pár lidí tam bylo fjan, rozumných a profesionálů.

Ale někteří, škoda slov.

U původního Sonauta měli k dokonalosti taky daleko, ale na MB snad neměli ani oni.
Sem zvědav, jak se pochlapí dealeři Fiatu až budou mít oni na showroomu Jeepy (a možná i Dodge - to se ještě neví).
Avatar - Plautus
17. 1. 2011 11:15
Re: A je mi špatně hned po ránu:-(
Človek by ani neveril, že "nemecká profesionalita" také niečo umožňuje. Ono to bude možno v tom, že Chrysler vnímali ako nejaký druhoradý brand, čo je pre osoh akejkoľvek značky vždy na škodu, ak je vnímaná len ako príťaž. Ťažko povedať, oni najlepšie vedeli, kam sa chceli a nechceli dostať...
Čo sa týka toho Moparu, tak sa nečudujem, že je iný prístup, pokiaľ sa nemýlim, tak to je (bola?) dcérska spoločnosť Chrysleru...
Avatar - Barrichello
17. 1. 2011 11:32
Re: A je mi špatně hned po ránu:-(
No vede to jeden člověk, co dřív dělala u Hošek Motor.
Jenže si to vede sám a přístup k zákazníkovi je někde jinde.
Ač využívá stejný centrální sklad a stejné katalogy jako hoši od MB.

Mopar jsou originální náhradní díly pro Chrysler, Dodge, Jeep a RAM + performance díly od výrobce, se zárukou a přesně dělané pro daný vůz.

No právě, přišlo mi to tak, že některým těm lidem přijde Chrysler jako něco, co je obtěžuje, nějaký outsider a my to tu musíme prodávat. Taková přítěž no.
Smutný přístup.
Ale to asi v Auburn Hills netušili, proto sem se taky na slavné MB vykašlal a díly kupuju bud přes ty mopardily.cz nebo přímo z usa.
Avatar - Barrichello
17. 1. 2011 10:54
Re: A je mi špatně hned po ránu:-(
sorry, www.mopardily.cz je správně
Avatar - Plautus
17. 1. 2011 10:32
Re: A je mi špatně hned po ránu:-(
No a v samotnom článku je zatiaľ predpokladaná informácia, že do Lancie Pentastar nepôjde...
17. 1. 2011 20:00
Re: A je mi špatně hned po ránu:-(
Seat ako príklad pre Lanciu. To snáď nemyslíš vážne.
Avatar - Barrichello
17. 1. 2011 10:00
Re: A je mi špatně hned po ránu:-(
Letitou?
Ten Sebring se začal prodávat v roce 2007, to sou 4 roky.
Znam víc letitý káry.

Pasáci jezdí v olítaným BMW, MB a Audi, jen tak mimochodem.
17. 1. 2011 10:08
Re: A je mi špatně hned po ránu:-(
No tak nevím.
Včera byl výbrorný film s J. Nicholsonem a Freemanem. Nicholson tam hrál velmi bohatého člověka, miliardáře. Zajímavé bylo, že po Evropě jezdili Rollse, v Americe jezdil 300ku. Tak těžko říct. Tak jak je navržená třeba nová 300, tak si myslím, že to musí být v Americe terno. Opravdu to musí být vnímáno jako fullsize prémiový kočár (to je takový ten přesah prémiového modelu subprémiové automobilky :-) ). Mám prostě pocit, že ty naše média se to stále snaží posunout někam jinam. Ale budiž. Je to o marketingu, tak uvidíme jak tohle u Fiatu zvládnou. To není náš problém.
Avatar - Barrichello
17. 1. 2011 11:01
Re: A je mi špatně hned po ránu:-(
300C je tam běžné fleetové auto.
V půjčovně ti nabídnou zada chceš Nissan, Toyotu, Hyundai nebo Chrysler.
Bejvali to ale 2,7 V6 a 3,5 V6.

HEMI pokud vím jako fleetové nebylo. SRT8 už vůbec.
17. 1. 2011 10:51
Chudera Lancia.
Je smutné sledovať, ako sa Fiat úporne snaží, aby Lancia len a jedine prežila. Snáď prežije, ale ak, bude zas iba prežívať. Pod vedením Fiatu skoro určite.
Lancie u nás už skoro nepoznáme. Posledné predávané modely nerobia značke ktovieakú česť. Ak má Fiat akú-takú istotu aspoň v malých autách, a Alfe svitá nádej, že s novými modelmi neupadne do zabudnutia - Lancia nemá nič, než howno. Ale má ho aspoň talianske, kdežto teraz bude predávať howno americké, len zabalené v talianskom sáčku. Vincenzo na druhom svete musí byť zúfalý...
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Plautus
17. 1. 2011 11:05
Re: Chudera Lancia.
Tak sa nám to tu nejak vyfarbuje :-) Jeden maľuje naružovo, druhý načierno, ale kucii, kombinácia týchto farieb nie je (pravda hlavne pre nežnejšie pohlavie) vôbec zlá. Ja bych to videl nejak podobne, ako načrtol Barrichello, hoc v najbližšom období Lancii príliš šancí nedávam. Pri živote ju (možno) udrží nová Ypsilon(ka) a to ostatné bude len ponuka, aby bola ponuka :-) Ale ak o pár rokov, v intervale cca 5 rokov, začnú vyvíjať koncernovo spoločné modely, kde by bola využívaná spoločná platforma a karosovanie by sa podriaďovalo orientácii na konkrétny kontinent, tak by to nemusela byť zlá cesta. No ale samozrejme, mám v tej vete slová ako "ALE AK", "BY"... ;-)
17. 1. 2011 14:45
Re: Chudera Lancia.
veď práve...
17. 1. 2011 11:15
Propojení Chrysleru a Lancie
je sice logické, ale mělo by se dít jaksi s rozvahou a postupně. Tohle mi přijde jako hodně ukvapený a nesmyslný krok, který Lancii uškodí (pokud to ještě vůbec jde).
Rozbalit vlákno
0
17. 1. 2011 11:36
něco málo k té Lancii....
..... je to furt dokola.... Stratosy, Integrály, Flaminie atd. Toto už NEEXISTUJE. Lancia je klinicky mrtvá značka - to je prostě naprosto reálný fakt. Žije jakštakž ze starého Punta ("Y") a přebouhcaného Brava ("Delta"). Nic proti těm autům, nejsou špatná, ale Lancie už jsou to jen podle znáčku na kapotě a podle jistého důrazu na luxus....

A co dál? Lancia se potřebuje vrátit do jiných segmentů než mini a nižší střední. Jak to chcete udělat? Předělávat AR159? To je vtip - to auto je konstrukčně určitě dost drahé, navíc ta platforma je těžká (resp. byla odlehčená za cenu jistě nemalých nákladů). Potřebuje rádoby luxusní auto tak moc sportovní podvozek, který zároveň nenabízí posádce nijak nadprůměrný prostor? Navíc - 159 se dělá ve fabrice, ve které její výroba brzo končí - má smysl tu linku přebouchávat pro Lancii na nějakých 20.000ks ročně? Jistě ne....

No tak se prostě vezme z koncernu něco, co se na to hodí líp (v tomto případě "200"). Pokud to má být "luxusně laděné" auto, tak proč ne? Plavná jízda nebude problém, místa dost a když se tam dá pořádný, dobře zpracovaný interiér, tak v čem je problém? Aby to posloužilo jako taxík nebo jako obyčejná lepší kára pro někoho, kdo nemá prachy na Audi A4 to nemusí být špatné.... S motory 2.0JTD a 1.8T to bude fajn svezení....

A nedělejme vědu z toho, že ta Lancia je "americká". Tohle italové řešit nebudou - oni zas nejsou na auta takový "nacionalisti" jak třeba Němci. Jasně - Panda a Punto tam nemá konkurenci, ale jinak se tam prodávají auta od Koreu přes Japonsko až po Německo a Francii, takže v téhle všehochuti se jeden italoameričan klidně ztratí....

Neříkám, že pro Lancii je současná situace nějaká velká výhra, ale aspoň je to pokus s ní něco udělat.... Lepší zkusit něco, než nedělat nic a na nějaké zásadnější řešení teď prostě v koncernu není nálada (ono po těch letech neúspěchů se není co divit, že nikdo do Lancie nenasype 100mio EUR na nový model....)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Barrichello
17. 1. 2011 11:45
Re: něco málo k té Lancii....
ono v Itošce se prodávali slušeně i ty cháčka, viděl sem několik voyagerů a 300C (zejména kombi) dotažených odtamtud.

Jinak Sebring měl docela tvrdej podvozek, žádná rozhoupaná, měkká amerika z 70.let.
Avatar - Barrichello
17. 1. 2011 12:26
Trošku ofttopic
i když ne tka docela - počtěte si [odkaz]
Rozbalit vlákno
0
17. 1. 2011 12:37
Uvidíme
Uvidíme, co vytvrořejí a jak to bude jezdit. Motory MultiJet a MultiAir slibují dost, snad tomu bude odpovídat i podvozek a interiér zas značce Lancia, ale nemůže být přeci horší, než u Delty, když má stát nad ní.

Někomu se nelíbí vzhled, mě celkem ano, ale příklad za všechny: Nový Sup je kočkopes jedna báseň (v sedanu) a v AutoBildu by si ho koupili radši, jak Passat >:D je to nároz konkrétního člověka, nedá se globalizovat a už vůbec se asi nedá napasovat na USA, kde jsou zvyky a nároky dost odlišné od Evropy.
Rozbalit vlákno
0