Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Chrysler tlačí na vládu USA, aby zvýhodnila CNG

Koncernu Chrysler Group se nelíbí nerovné podmínky pro alternativní paliva na severoamerickém trhu, která znevýhodňují stlačený zemní plyn (CNG).
Zpět na článek
25. 7. 2012 19:39
26. 7. 2012 12:20
26. 7. 2012 12:31
30. 7. 2012 20:41
25. 7. 2012 14:05
Do pickupu to dava smysl..
Porad mi prijde mensi zlo V8cka na CNG nez nejaky sileny hybrid s elektromotorem, ktery by s tim ani nehnul z mista.
Rozbalit vlákno
18
Avatar - wladyk
25. 7. 2012 14:26
Re: Do pickupu to dava smysl..
:yes:
25. 7. 2012 14:43
Re: Do pickupu to dava smysl..
takze s lokomotivou, autobusem nebo nakladakem elektromotor pohne, ale s pickupen ne? >:D

ano s plynem taky souhlasim, a je celkem jedno o jakej jde, mista na nadrze je v soucasnych autech dost a dost, nejen v pickupech, problem je, ze vyrobci si zato kostujou sileny penize, a tak je levnejsi si to nechat dodelat dodatecne, kdyby to nabyzeli za rozumny peniz a nechteli natom vydelavat treba jak na integrovanych navigacich, tak by meli prodeje techto aut daleko vetsi
25. 7. 2012 14:48
Re: Do pickupu to dava smysl..
no dobre, tak z mista by s tim hnul (taky diky tomu uzasnemu kroutaku vocpoda, co elektromotory maji), ale na hrabani by to asi uz nebylo ;-)
25. 7. 2012 14:55
Re: Do pickupu to dava smysl..
elektricke EV je idelani prave pro takovato auta kde je dostatek mista i na ty "sileny" nadrze, ostatne chrysler takovou koncepci EV zkousi v nekolika planovanych modelech, takze casem to jiste zkusi i v pickupech [odkaz]
25. 7. 2012 14:58
Re: Do pickupu to dava smysl..
Zapominas ale, ze lokomotiva a autobus ma nad sebou draty, takze zadne baterie a dobijeni nepotrebuje, na troleje musis u osobaku zapomenout, kor u pracantu, u kterych se pocita spotreba spis na hodiny nez na km, pri jejich vytizeni by elektromotor moc nevydrzel
Avatar - Blue Sun
25. 7. 2012 15:13
Re: Do pickupu to dava smysl..
Skutečně? Co takové dieselové lokomotivy (třeba "brejlovec") s generátorem a elektromotory na podvozku... I když, vlastně máš pravdu, i ty nad sebou mají dráty... jen z nich nějak nemají jak brát energii...
Avatar - jeylkey
25. 7. 2012 16:03
Re: Do pickupu to dava smysl..
Nevim, ale myslim si, v lokomotivach a jim podobne tezke technice elektromotory jsou proto, aby tam nemuseli vymyslet spojky a prevodovky, co zvladnou ten monstrozni kroutak (ty by byly prilis velke a tezke). Aspon v tech nejvetsich sklapecich to tak je
25. 7. 2012 16:26
Re: Do pickupu to dava smysl..
Nejde ani tak o krouťák. Třeba tradiční "osmsetdesítky", zvané šukafóny, používají běžné motory z LIAZky (motorových mašin s takovým motorem je samozřejmě víc), žádné trhače asfaltu..emm..kolejí. Navíc tady se nehraje na kila, i kdyby měla spojka metrák, žádnej problém. Jde spíš o to, že spojkové obložení by hodně rychle shořelo při rozjezdech, taky proto tyto mašiny používají hydromechanické přvodovky.
25. 7. 2012 18:06
Re: Do pickupu to dava smysl..
Ono hnát moment hřídelema nebo jinak mechanicky z boudy na otočné podvozky taky bude problém.
25. 7. 2012 23:12
Re: Do pickupu to dava smysl..
:yes:
Avatar - Blue Sun
25. 7. 2012 19:49
Re: Do pickupu to dava smysl..
Dříve bývaly v dieselových lokomotivách ty převody běžnou věcí, ale ztráty v takovém ústrojí jsou obrovské. Stejně tak hydropohon (jako mívají třeba nakladače) je dost ztrátový. Elektřina je nejlepší cestou.
25. 7. 2012 22:52
Re: Do pickupu to dava smysl..
elektromotory v lokomotivach maju aj ine dovody...jednoduchsia konstrukcia, jednoduchsia regulacia vykonu/otacok, odpada nutnost prevodovky (neratam dve ozubene kolesa), netreba spojku, z toho vsetkeho vyplyva spolahlivost. V pripadoch ked mas nad sebou trakcne vedenie nema spalovaci motor ziadnu vyhodu.
26. 7. 2012 08:49
Re: Do pickupu to dava smysl..
no hlavne u lokomotivy neresis nejaka kila navic.
U pickupu uz by 400 kilo baterek, kabelu a motoru navic takova vyhra nebyla.
(tech 400 kilo hazim od oka, ale tak nejak to bude, kdyz v Priusu vazi baterka cca 60 kilo motor 20 kilo a dalsi vaha jsou kabely, regulator a chlazeni a ponasob si to 110 konma prisusu a 5.7l V8 hemi, ktery ma odhadem vic jak 300 koni)
26. 7. 2012 09:05
Re: Do pickupu to dava smysl..
do pickupu s 300 konma by se samozdrejme dal odpovidajici elektromotor/y, a EV nemusi nutne znamenat 400kilo baterek, tech baterek muze bejt treba jen 100kg a k nim klasicky spalovaci/zazehovi motor tak jako v Ampere/Voltu, staci se podivat jakou vahu z uzitecne hmotnosti RAM 2500 ubere tato zastavba na CNG, ostatne i samotnej HEMI si veme slusnou porci vahy, ktera by v pripade EV sla nahradit necim do obsahu 3-3.5 litru
26. 7. 2012 12:19
Re: Do pickupu to dava smysl..
njn, slo. Ale zas to jsou amici a ti by na nejaky trilitr asi koukali trochu pres prsty. Kazdopadne by to bylo tezke a asi by to byla i draha sranda, tolik baterek.
Mozna nekdy casem takovy hybrid postavi, az baterky zlevni a zvysi se kapacita a snizi hmotnost.
26. 7. 2012 09:58
Re: Do pickupu to dava smysl..
ano, hmotnost u lokomotivy nie je problemom, dokonca je nutna, aby mala aspon nejaku adheziu, vzhladom k tomu, ze stycna plocha kolies o kolajnice je minimalna ;-)
25. 7. 2012 17:32
Re: Do pickupu to dava smysl..
tak to ti doporucuje precist si neco o lokomotivach ktere krizuji treba Ameriku, a ze tam tech dratu nad kolejema ale maji co, respektive nemaji :-) a jak poznamenali zde dalsi, diesel-elektrika je u lokomotiv celkem bezna i u nas a draty nadsebou nepotrebujou, elektricke autobusy nejsou trolejbusy, ale opravdu elektricke autobusy [odkaz] , stejne jako se to skousy v podobe EV u mestskych nakladaku kuprikladu na svoz odpadu
25. 7. 2012 22:39
Re: Do pickupu to dava smysl..
ak by elektromotor moc nevydrzal, tak by nepohanal lokomotivy, zeriavy, atd..
Avatar - Norge
25. 7. 2012 19:39
Elektro-motor
..pre lepsiu predstavu, ..diesel-elektricka schema (slovne) :

Spalovaci motor (vznetovy) je spojeny s generatorom, cize otacky motora su pramo umerne otackam generatora, ..spojenie je cez hydraolicku spojku (mokru, existuje aj suche spojenie) Nasledne generatorom vyrobeny el.prud je posielany na jednotlive sukolia do elektomotorov v podvozkoch. Oznacuje sa Co-Co, alebo Bo-Bo ..atd. Sukolia v podvozkoch su teda hnane el.motormi, ktore su na pevno spojene a zalisovane.
Treba si ale uvedomit jednu dolezitu vec, otazky spalovacich motorov v lokomotivach, neprekracuju 150.-500.ot./min ..teda rychlost lokomotivy nezabezpecuje sp.motor, ale prave generator. Velmi podobne to funguje aj v pripade lodi nad urcity vytlak.
Na tomto pricipe funguje aj Chevy Volt, ale su tam urcite specifikacie, ktore boli upravene pre cestnu dopravu v osob. vozidlach.
U autobusov a nakl.vozidiel je to trochu inak, ..teda v tejto dobe, ..tam ide skor o princip aky pouziva Toyota, ..cize hnacia naprava ma el.motor, ktory berie energiu z akumulatorov, nasledne sa pripaja spalovaci motor..., alebo ide ciste o el.pohon so zberom energie z akumulatorov ...
Snazil som sa to napisat v jednoduchosti ...

CNG je urcite :yes: Pre info, skoro kazde nalezisko ropy, obsahuje v hornych castiach vrtu zasobu plynu ;-)
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Slavek-TDM
26. 7. 2012 06:47
Re: Elektro-motor
Zemniho plynu je vsude 3 sloni zadky a navic se jeho hlavni slozka povazuje za sklenikovy plyn, takze "ekologove" muzou jasat, ze nebudem zahrivat >:D Krom toho se da metan ziskavat z biologickych odpadu. Ale co bysme pak delali s tou spoustou "levne" ropy, ze?
26. 7. 2012 10:36
Re: Elektro-motor
V delete Nigeru tazi Shell ropu z riedkych povrchovych pieskov, samozrejme je tam aj plyn, ale v Afrike akosi nie je zima a nikto tam nejazdi na plyn, tak ho proste rovno spaluju na mieste, lebo ani prevoz do EU sa im nevyplati.
Pre predstavu:
[odkaz]
26. 7. 2012 12:20
Re: Elektro-motor
mazec, co na to rika globalni otepleni a emise CO2 ?
Myslim, ze za tyhle fotky nas jednou nasi vnuci-pravnuci hodne pochvali.

:-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)
26. 7. 2012 12:26
Re: Elektro-motor
Vzdy proti tomu niekto protestuje, je o tom niekolko dokumentov, ale je to Afrika - kontinent, ktory Boh uz davno opustil, ako povedal DiCaprio v Ciernom diamante a tiez maju skorumpovane vlady, takze staci, ze Shell zaplati zopar vyvolenym a vetko je mozne. V tomto si mozu podat ruku s Cinou. V podstate vsetky ekologicke aktivity sa deju v EU alebo pokial je to politicky mozne, v USA, kde je aka taka vymozitelnost prava.
26. 7. 2012 12:31
Re: Elektro-motor
hm. mohli se aspon chytnout za nos a postavit tam plynovou elektrarnu, elektrinu snad v africe potrebujou... i kdyz... nejake zkorumpovane vlade to bude asi uplne sumafuk, jestli ma obyvatelstvo elektrinu nebo ne. Hlavne ze oni ji maji.
26. 7. 2012 12:41
Re: Elektro-motor
vacsinou maju elektrarne na naftu >:-[]
Po rokoch obcianskej vojny maju znicene cesty,... a tak vozia palivo letecky na starych osobnych Boingoch, ktore kupuju po celom svete po skonceni suzby - totalne vylietane lietadla castokrat s krivym drakom,... vytrhaju sedacky a nazvaraju tam plechove sudy a vozia naftu na sever krajiny do elektrarni, ktore zasobuju tazobne spolocnosti elektrinou. Sem tam nejake lietadlo spadne do preplnenej stvrte, ale co uz, vsetko su to prijatelne straty pre nich.
30. 7. 2012 20:41
Re: Elektro-motor
Můžeš objasnit, jaký je rozdíl mezi Priusem a Voltem? Nepoužívá snad Volt převodovku spojující kola, oba elektromotory a spalovací motor, stejně jako Prius? Sice tvrdili něco jiného, ale prý jen aby si ochránili intelektuální vlastnictví. Rozdíl mezi nimi, kromě toho, že Volt má pár spojek navíc, je hlavně v terminologii. Prostě Volt nemá systém E-Flex (který neměl žádný mechanický spoj mezi generátorem a koly), ale Voltec, který je velmi podobný systému HSD (protože je prý účinnější).