Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chrysler v Ženevě 2004

Vitek
Chrysler přivezl do Ženevy mnoho nového, i když většinu změn jsme očekávali, neboť obdobně byly již prezentovány na zámořských autosalonech.

Chrysler Crossfire Roadster

Evropská premiéra roadsteru Crossfire byla trochu ve stínu okřídlených verzí STR-6, ale podle našeho názoru je "normální" Crossfire Roadster designérsky mnohem čistěji navržen. Střecha je zcela ukryta pod zadním krytem, za předními sedadly nenápadně vykukují dva ochranné oblouky. Mechanismus plátěné střechy je ovládán elektromotory.

Chrysler Crossfire SRT-6 Coupé a Roadster - více sportovních zážitků

Současné kupé od Chrysleru – Crossfire, od počátku nepostrádá ve svém vzezření dostatek emocí. Jen s tou silou to nebylo až tak oslnivé. Možná i proto připravil americký výrobce pro ženevský autosalon "sportovnější" verze SRT-6. Zkratka SRT pochází ze slov "Street" a "Racing Technology". Tedy to co je AMG u Mercedesu bude SRT u Chrysleru. Již teď má tato značka na svém kontě zápis v Guinessově knize rekordů za nejrychlejší sériově vyráběný pick-up na světě. O zápis se postaral upravený motor z Viperu v Dodge Ram SRT-10.

Chrysler Crossfire SRT-6 disponuje motorem známým z modelů Mercedesu s označením 32 AMG, i když firemní materiály přirozeně spolupráci s AMG nezmiňují. Jedná se o kompresorem dopovaný motor s objemem 3,2 litru, přičemž výkon byl pro potřeby Chrysleru paradoxně snížen z 260 kW (354 k) na 246 kW (330 k) a točivý moment se posunul z hodnoty 450 na 420 Nm. SRT-6 přitom využívá pětistupňový automat, který katapultuje kupé z 0 na 100 km/h za rovných 5 sec. Maximální rychlost s elektronickým zásahem končí na 250 km/h.

Američané tradičně dbají na bezpečnost, proto je Crossfire opatřen účinnější brzdovou soustavou, ESP již v sérii a pneumatikami 225/40 ZR18 vpředu, 255/35 ZR19 vzadu.

Agilnější verzi Crossfiru si díky dodatečným úpravám vzhledu nespletete. Poznávacími znaky oproti dosud vyráběným modelům jsou nyní již pevně zabudovaný zadní spoiler a modifikovaný přední. V interiéru jde pak o drobnosti jako ciferník s posunutým číslováním k 320 km/h nebo logem SRT-6 na opěrkách hlavy.

Chrysler 300C Sedan - návrat velké americké limuzíny

Němečtí manažeři asi náležitě v Chrysleru tlačí na pilu a tak se vytahují retro-modely, které konkurence nemá. PT Cruiser je následován novodobým korábem silnic, který navazuje na řadu velkých Chryslerů z druhé poloviny 20. století. Zavalitý automobil se v Ženevě Evropanům poprvé ukázal v sériové podobě. Cílem designerů bylo vytvořit "neobyčejný automobil", za kterým se na ulici otočíte. Na ulici jsme jej neviděli, ale i v Palexpu vypadal dosti neobvykle. Téměř pětimetrová limuzína (měří 4999 mm) má vysoko umístěnou spodní hranu bočních oken, která jsou naopak poměrně nízká, což ještě více vynikne u kombi. V praxi toto asi bude omezovat výhled ven (známe z kupé Audi TT). Celková výška sedanu činí pouze 1483 mm. Také rozvor má úctyhodnou míru: 3048 mm! Zadní kola pohání některý ze tří motorů. Základ tvoří šestiválec 2,7 l (142 kW), větší motor má objem 3,5 l a výkon 186 kW. Vrcholem nabídky je znovuobjevený osmiválcový obr - motor 5,7 l V8 HEMI Magnum. Novinkou u Chrysleru je systém MDS (Multi Displacement System), který vypíná přívod do čtyř z osmi válců kdykoli není jejich výkon potřeba, a tak klesá spotřeba. Kombinovaná hodnota je velmi slušných 11,4 l/100 km, slabší verze pak 11.1 l/100 km (3,5 l) a 10,8 l 100 km. Výkon šestnáctiventilového motoru V8 (jen 2 ventily na válec) o zdvihovém objemu 5654 cm3 činí 250 kW při 5000 ot/min, maximum točivého momentu 525 Nm je k dispozici při 4000 ot/min. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h, slabší kolegové jedou nejvíce 220 km/h (3,5 l) resp. 201 km/h.

Chrysler 300C Touring – "muscle-car turismus"

Kombi označované Touring jsme již viděli na několika předchozích autosalonech, ale nyní se poprvé představila sériová podoba tohoto vozu (světová premiéra). Kombi bude nabízeno se stejnými motory (včetně V8) a navíc zde bude možnost volby stálého pohonu všech kol. Pak bude síla motoru rozdělena v poměru 62:38 ve prospěch zadní nápravy. Zavazadlový prostor činí 770 litrů (po střechu), po sklopení zadních sedadel pak 2030 l.

Chrysler PT Cruiser Cabrio

Čtyři roky po uvedení PT Cruiseru na trhy, přichází do Evropy sériová otevřená verze PT Cruiser Cabrio. Jako jeden z mála kabrioletů má tento automobil mohutný ochranný oblouk za předními sedadly, který pomáhá nejen při převrácení vozu, ale zvyšuje také tuhost otevřené karosérie a omezuje proudění vzduchu ve druhé řadě sedadel. Cabrio bude v nabídce se čtyřválci 2,4 l (105 kW) resp. 2,4 l turbo (164 kW).

Další novinky

Dílčí změny se dotkly také Voyageru a obou verzí Sebringu (sedan a kabrio). Obě řady mají modifikované přídě, rozšířenou výbavu (Voyager dostal navíc další okenní a kolenní airbagy). V nabídce se objeví také koncernový čtyřválec common-rail 2,8 l o výkonu 110 kW při 3800 ot/min a s největším točivým momentem 360 Nm v rozmezí 1800 až 2600 ot/min.


Vitek