Odbyt Chrysleru v Evropě se loni propadl o třetinu na necelých 30 tisíc vozů.

Může za to radikální pokles prodeje řady 300C, minimální zájem o dosluhující PT Cruiser (prodáno asi 2300 vozů, zatímco v roce 2007 6900 vozů) a generační výměna u jména Grand Voyager, která probíhala až v průběhu roku.

Do Ženevy přivezl Chrysler, mimo sériových modelů, také evropskou premiéru detroitské studie 200C EV. Jsme velmi zvědaví, jak se zákazníci vypořádají s radikálním obratem od velkoobjemových osmiválců k elektromotorům podporovaným malými pomocnými čtyřválci.

200C EV Concept

Elegantně působící čtyřdveřový sedan Chrysler 200C EV Concept je hlavní hvězdou koncernu.

Chrysler 200C EV Concept je postaven na zkrácené platformě současného modelu 300C s pohonem zadních kol. Jeho karoserie je dlouhá 4879 mm, široká 1870 mm a vysoká 1455 mm. Rozvor náprav je 2948 mm, což je o 102 mm méně než u sériového Chrysleru 300C.

K rozhýbání konceptu slouží systém, využívající elektromotor, jemuž dodávají energii Li-Ion baterie, s nimiž dokáže ujet vzdálenost 64 km. Pro zvýšení dojezdu má pod kapotou vozu své místo i spalovací motor o výkonu 55 kW (74 k), který slouží jako generátor elektrické energie. Maximální výkon konceptu s pohonem zadních kol je podle tiskové zprávy automobilky 200 kW (268 k) a dojezd při využití spalovacího motoru se má pohybovat okolo 644 km. Nejvyšší rychlost má být přes 193 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h má koncept zvládnout pod 7 sekund.

Koncept nemá oslňovat pouze hodnotami svého pohonného systému, ale má samozřejmě zaujmout i ladnými křivkami své karoserie. Design exteriéru vychází podle tiskových informací z historie automobilky a představuje uhlazený styl moderního amerického sedanu s mimořádně dlouhým rozvorem a sportovně střiženou zádí.

Ve srovnání s exteriérem působí interiér se čtyřmi samostatnými sedadly poněkud futuristickým dojmem, k němuž přispívá vedle bílé barvy a tvarů palubní desky a dalších částí vnitřního prostoru i minimalizace viditelných ovládacích prvků. Koncept je vedle volantu, páček na sloupku řízení a pedálů vybaven prakticky jen palubní deskou s dotykovým displejem, jehož prostřednictvím jsou ovládány všechny systémy vozu. Druhý displej s ovladači je ještě umístěn na středové konzole v dosahu předního spolujezdce, který jeho prostřednictvím může ovládat nastavení sedadla a klimatizaci. Chrysler si zakládá na širokých možnostech konektivity s nejrůznějšími zařízeními od telefonu, přes počítač až po přenosná hudební zařízení.


Fotogalerie z výstaviště
 
Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Komentář Roberta Maleckého: Mobilizace verze 2018 Komentář Roberta Maleckého: Mobilizace verze 2018

Hnutí ANO mobilizuje své voliče. Volte Zemana, burcuje. A…

Stíhání Babiše s Faltýnkem došlo k dalšímu mezikroku Stíhání Babiše s Faltýnkem došlo k dalšímu mezikroku

Státní zástupce obdržel od policie vyrozumění Sněmovny o…

 
Zdroj: redakce

Štítky Chrysler Ženeva 2009

 

Přidat názorDiskuse: Chrysler v Ženevě 2009

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.












Blesk.cz

První „bitva“ Zeman vs. Drahoš: Ostré přestřelky kandidátů i rozohněné publikum

První „bitva“ Zeman vs. Drahoš: Ostré přestřelky…

Televize Prima vysílala z pražského karlínského divadla první prezidentský duel mezi Milošem Zeman a Jiřím…

„Když to bude černoch, střílejte,“ školil šéf policie nováčky. Amerika je v šoku

„Když to bude černoch, střílejte,“ školil šéf…

Americkou veřejnost šokoval případ policejního šéfa z Kentucky Todda Shawa (50), který své svěřence nabádal…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Alexis nelhal, odmala fandí United. Mchitarjan (ne)vzal jeho sedmičku

Alexis nelhal, odmala fandí United. Mchitarjan…

Vždycky jsem chtěl hrát za váš klub, je to můj sen od dětství... Hloupá PR fráze, která je nutným zlem každého…

 

Reflex.cz

Zeman byl v prvním duelu lepší, Drahoš ho ustál. A celá debata byla naprosto k ničemu

Zeman byl v prvním duelu lepší, Drahoš ho ustál. A…

Primě se duel prezidentských kandidátů nevyvedl. To je základní dojem z jejich prvního opravdového střetu. Miloš…

Proč volíme prezidenta ve dvou kolech? Jednokolový systém vyvolal mocenské převraty, říká Pečinka

Proč volíme prezidenta ve dvou kolech? Jednokolový…

V dvoukolové volbě může být v prvním kole zvolen jen ten, kdo získá více než 50 % hlasů. Když nikdo takový není,…