Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chrysler v Ženevě 2009

Ondřej Láník
Diskuze (0)
Odbyt Chrysleru v Evropě se loni propadl o třetinu na necelých 30 tisíc vozů.

Může za to radikální pokles prodeje řady 300C, minimální zájem o dosluhující PT Cruiser (prodáno asi 2300 vozů, zatímco v roce 2007 6900 vozů) a generační výměna u jména Grand Voyager, která probíhala až v průběhu roku.

Do Ženevy přivezl Chrysler, mimo sériových modelů, také evropskou premiéru detroitské studie 200C EV. Jsme velmi zvědaví, jak se zákazníci vypořádají s radikálním obratem od velkoobjemových osmiválců k elektromotorům podporovaným malými pomocnými čtyřválci.

200C EV Concept

Elegantně působící čtyřdveřový sedan Chrysler 200C EV Concept je hlavní hvězdou koncernu.

Chrysler 200C EV Concept je postaven na zkrácené platformě současného modelu 300C s pohonem zadních kol. Jeho karoserie je dlouhá 4879 mm, široká 1870 mm a vysoká 1455 mm. Rozvor náprav je 2948 mm, což je o 102 mm méně než u sériového Chrysleru 300C.

K rozhýbání konceptu slouží systém, využívající elektromotor, jemuž dodávají energii Li-Ion baterie, s nimiž dokáže ujet vzdálenost 64 km. Pro zvýšení dojezdu má pod kapotou vozu své místo i spalovací motor o výkonu 55 kW (74 k), který slouží jako generátor elektrické energie. Maximální výkon konceptu s pohonem zadních kol je podle tiskové zprávy automobilky 200 kW (268 k) a dojezd při využití spalovacího motoru se má pohybovat okolo 644 km. Nejvyšší rychlost má být přes 193 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h má koncept zvládnout pod 7 sekund.

Koncept nemá oslňovat pouze hodnotami svého pohonného systému, ale má samozřejmě zaujmout i ladnými křivkami své karoserie. Design exteriéru vychází podle tiskových informací z historie automobilky a představuje uhlazený styl moderního amerického sedanu s mimořádně dlouhým rozvorem a sportovně střiženou zádí.

Ve srovnání s exteriérem působí interiér se čtyřmi samostatnými sedadly poněkud futuristickým dojmem, k němuž přispívá vedle bílé barvy a tvarů palubní desky a dalších částí vnitřního prostoru i minimalizace viditelných ovládacích prvků. Koncept je vedle volantu, páček na sloupku řízení a pedálů vybaven prakticky jen palubní deskou s dotykovým displejem, jehož prostřednictvím jsou ovládány všechny systémy vozu. Druhý displej s ovladači je ještě umístěn na středové konzole v dosahu předního spolujezdce, který jeho prostřednictvím může ovládat nastavení sedadla a klimatizaci. Chrysler si zakládá na širokých možnostech konektivity s nejrůznějšími zařízeními od telefonu, přes počítač až po přenosná hudební zařízení.


Ondřej Láník
Diskuze (0)