26.3. 2013 Michal Fokt

Chystá se downsizing pro pneumatiky: Za vším hledejte valivý odpor

Chystá se downsizing pro pneumatiky: Za vším hledejte valivý odpor

V rámci snižování spotřeby a emisí by v dohledné době mohlo dojít po downsizingu motorickém i na pneumatikový. Zapříčiní jej nové normy, stanovující limity pro jejich valivý odpor.

Tlak na snižování spotřeby a emisí automobilů je v posledních letech enormní, ale zatímco objemy motorů se (bohužel) stále zmenšují a váha aut samotných (naštěstí) začala klesat, je tu jedna oblast, která šla cestou přesně opačnou - pneumatiky a kola.

Zatímco ještě někdy před dvěma dekádami jsme v němém úžasu okukovali na nejluxusnějších mercedesech 17" ráfky, dneska je má každý kompakt a žádnou výjimkou nejsou ani "dvacítky", navlečené do pneumatik absurdní šířky, což sice vylepšuje přilnavost a jízdní vlastnosti, ale zvyšuje váhu, hluk a spotřebu. Ale i v téhle oblasti se chystají změny. Nejprve v Evropě, nicméně nápad se bohužel líbí i v jiných částech světa.

Na výrobce pneumatik už vyvíjí tlak samotné automobilky, protože možností, jak stále snižovat spotřebu, je stále méně, do hry se ale vloží evropská legislativa, která má v plánu radikální snížení valivého odporu a hlučnosti nakázat. A jak už naznačily některé koncepty nejvýznamnějších výrobců pneumatik, jediným řešením, jak toho dosáhnout, bude montáž úzkých pneumatik na velká kola.

Downsizing se tedy dotkne v první řadě šířky obutí, velikost ráfků ale naopak vzroste. Za nějaký čas by tedy nemusely být ničím výjimečným 20" nebo 21" kola, obutá do relativně úzkých, nízkoprofilových pneumatik. Ty by kromě menší hlučnosti a valivého odporu současně měly mít větší odolnost proti akvaplaninku, kratší brzdnou dráhu na mokru a lepší vlastnosti na zasněžené vozovce.

Naopak je zcela jisté, že se zhorší jízdní vlastnosti na suchu, pokud se tedy výrobci pneumatik nepředvedou jako opravdoví kouzelníci a nepřipraví směsi, které zajistí podobné vlastnosti jako mají dnes široká kola. Přesný časový plán zavedení nových norem není znám, ale jak známo, pokud jde o absurdity, jsou euroúředníci velmi flexibilní a rychlí, může k tomu tedy dojít dříve, než byste mysleli.

Spolupracujeme s TipCars.com
Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě

Ministerstvo zahraničí Spojených států vyslovilo souhlas…

Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů

Britský hráč hodlá do konce roku zdvojnásobit počet svých…

Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví

Americký výrobce elektromobilů Tesla bude vyrábět v Číně,…

 

Štítky Pneu

 

Přidat názorDiskuse: Chystá se downsizing pro pneumatiky: Za…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před…

Hennessey Venom F5 má premiéru 1. listopadu. Pokoří Chiron? Hennessey Venom F5 má premiéru 1. listopadu. Pokoří Chiron?

Čekání je skoro u konce. Vážný soupeř pro superauto…

 





 
Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Dnes 18:50

S rostoucí nabídkou je pro výrobce stále těžší vymýšlet názvy svých aut. Z toho důvodu najímají různé specialisty nebo zakládají speciální oddělení zaměřená na tuto problematiku.




Blesk.cz

Exorcismus ve 21. století: Vymítání ďábla je častější, než si myslíte

Exorcismus ve 21. století: Vymítání ďábla je…

Ačkoli někdo může mít tzv. exorcismus, tedy vymítání ďábla, za praktiky minulosti, není tomu tak. Dodnes jsou…

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest sdílí na internetu: Své vypracované tělo ukázal i v Praze

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest…

Matt Olesiak (28) je nejen úspěšný doktor, ale také miláček internetu. Matt, který pochází z Varšavy, ale…

 

iSport.cz

Skoro jsem nespal, přiznal Šilhavý po Liberci. Pochválil rozjetou Plzeň

Skoro jsem nespal, přiznal Šilhavý po Liberci.…

Trenér Jaroslav Šilhavý připustil, že po nedělní domácí porážce 1:2 s Libercem, která byla po 36 zápasech jeho…

Zamořeno zámořím. Levní hráči z Kanady tu kazí ceny, tvrdí Ihnačák

Zamořeno zámořím. Levní hráči z Kanady tu kazí ceny,…

Evropu má procestovanou. A nepotřebuje k tomu cestovky, Brian Ihnačák (32) se zaměřením na ofenzivní hokejovou…

 

Reflex.cz

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

Začíná to vypadat, že sestavování nové vládní koalice není tentokrát až tak důležité jako po jiných volbách.…

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí, ale často volí zcela iracionálně. Smiřme se s tím

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí,…

Řečeno s klasikem – Volby dopadly tak, jak dopadly, jelikož lidé volili tak, jak volili. Ano, autorem…