Chystají automobilky velké nákupy motocyklových značek?
Před dvěma roky Audi převzalo motocyklovou značku Ducati, čímž vypálilo rybník hlavně jejímu partnerovi AMG a stalo se další automobilkou, která je aktivní i v oblasti výroby motocyklů. Když pomineme Hondu, Suzuki a BMW, což jsou značky, které se motorkám věnují tradičně, Yamahu si na přelomu tisíciletí "podchytila" Toyota, která se stala druhým největším akcionářem výrobce motorek, byť hlavně z důvodu společného vývoje motorů pro osobní automobily.
Nyní to ale začíná vypadat, že automobilky vidí v motorkách zajímavou alternativu k vlastní produkci, protože se v posledních dnech a týdnech hovoří o třech výrobcích, kteří se údajně zajímají o známé výrobce jednostopých motorových vozidel. V létě se hovořilo o možném zájmu Mercedesu o MV Augustu, což vypadá jako dobrá náplast na ztrátu spolupráce s Ducati, nejde však o jedinou zprávu toho druhu.
Fiat se totiž údajně zajímá o italskou firmu Piaggio, což ovšem už dávno nejsou jen skútry, ale multibrandový motocyklový gigant, zahrnující také Aprilii a kultovní značky Moto Guzzi a Vespa. Tím by vznikla opravdu silná skupina italských výrobců dopravních prostředků s obrovským potenciálem vzájemného spolupůsobení na trhu.
Do řečí se dostala také firma Peugeot Motorcycles, ta je už deset let jednou z koulí na noze koncernu PSA a této zátěže prý Francouze chce zbavit indická Mahindra, která se údajně o jednostopé peugeoty vážně zajímá už několik let. Je ovšem třeba říci, že zájem jednoho subjektu o koupi jiného je sice zajímavá věc, dotyčná firma ale musí být na prodej připravena, což zatím oficiálně ani v jednom z těchto případů není jisté.